راضیه کاهیدی باصیری

مقاله سبک زندگی اسلامی بر اساس تقلید از فرهنگ غعرب در تاریخ 1392/09/09 در سامانه فراخوان های پژوهشی به ثبت رسیده است.

این مستند به صورت خودکار از طرف سیستم اشتراک گذاری شده است.
#غرب #تالیف #شاغل_به_تحصیل_سطح_دو
سبک زندگی اسلامی بر اساس تقلید از فرهنگ غعرب
نوع مستند : مقاله
پدیدآورندگان شبکه کوثرنت :

راضیه کاهیدی باصیری راضیه کاهیدی باصیری

چکیده :
لّقّد کانّ لّکم فی رسول اللهِ اُسوهُ حّسّنّهُ لِمن کانَ یَرجوا الله والیومَ الآخِرَ وذَکَرَ الله کثیرا»« مسلماَ برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی است، برای آنان که امید به رحمت خدا وروز رستاخیز دارند وخدارا بسیار یاد می کنند»1پرداختن به سبک زندگی یکی از مسائل بسیار مهم است چه از لحاظ معنویت ورسیدن به رستگاری نهایی وچه حتی بدون اعتقاد به این اصل برای برخورداری از یک زندگی راحت درپرتو امنیت روانی واخلاقی پرداختن به سبک زندگی اصل است.اگر پیشرفت همه جانبه رابه معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم.دو بخش دارد یکی بخش ابزاری که ازش هایی است که ما امروزه به عنوان پیشرفت به آن می نگریم،علم،اختراع،صنعت،سیاست،اقتدار سیاسی ونظامی،اعتبار بین المللی،تبلیغ وابزارهای تبلیغ و… واما بخش حقیقی چیزهایی است که متن زندگی ما راتشکیل می دهد.مانند سبک زندگی یک خانواده مسلمان،سبک ازدواج،نوع لباس،تفریحات،رفتار در دانشگاه ومدرسه ،رفتار با همسر وافراد جامعه و… که متأسفانه پیشرفت مادراین بخش باید به شدت ازتقلید پرهیز کنیم،تقلید ازآنان که سعی دارند روش های زندگی وسبک وسلوک زندگی را به ملت های اسلامی تحمیل کنند. که امروزه مظهر این زور گویی کم نیست جز غرب،در این پژوهش سعی برآن شده تا آسیب شناسی شود وروش برخورد با آن مورد توجه قرار گیرد.
جامعه ی ایرانی همانطور که در برخی هویت وارزش ها دچار بحران شده،در سبک زندگی نیز در100 ساله ی اخیر به ویژه از دوره ی روی کار آمدن رضا خان وتجددآمرانه اش،دچارتشدد وتردید بسیار در نگرش ها،آداب ورسوم وسخن اجتماعی وباورهای دینی خود گشته است وسبک زندگی ایرانی دچار تضاد شده به طوری که از جامعه ما یک جامعه شبه مدرن ساخته که نه می توان آن را سنتی واسلامی دانست ونه مدرن بایدازاین تردید هویتی نگران بود وراه حل طلبید.
برای ساختن تمدن اسلامی درپرتو پیروی از دین وعدم تقلیدازغرب به شدت باید از تقلیداز غرب پرهیز کرد.تقلیدازغرب برای خانواده هایی که تقلیدرابرای خودشان روا دانسته اند جزضرروفاجعه به بارنیاورده، هرجا فرهتگ غرب وارد شد،فرهنگ های بومی رانابود کرد. وتاریخ ملت ها راتغییر دارند.
امانظام غرب متکی به ستون سرمایه داری وسلطه ی رسانه ای است هردوی این ستون ها روز به روز درحال افول هستند ودر نهایت منجر به فرو پاشی بلوک غرب نیز خواهد شد. شاهد این مدعا نیز می تواند بحران اقتصادی غرب ورسوائی های رسانه ای باشد که هر روز بخشی ازاین امپراطوری رسانه ای را تضعیف می کند.

________________________________________
1.سورۀ احزاب،آیۀ21

تاریخ ثبت اثر در سامانه فراخونهای پژوهشی: سال 1392

غرب
تالیف
شاغل به تحصیل سطح دو

موضوعات: چكيده مقالات  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...