مقاله احکام شروط ضمن عقد متعه در تاریخ 1394/12/02 در سامانه فراخوان های پژوهشی به ثبت رسیده است.

این مستند به صورت خودکار از طرف سیستم اشتراک گذاری شده است.
#کلید_واژه___متعه_ازدواج_موقت__ #صیغه #مباشرت #فقه #تدوین #شاغل_به_تحصیل_سطح_سه
احکام شروط ضمن عقد متعه
نوع مستند : مقاله
پدیدآورندگان شبکه کوثرنت :

عالیه قاسمی عالیه قاسمی

چکیده :
چکیده
موضوع تحقیق احکام شروط ضمن عقد متعه می باشد. همه علمای مسلمین به این قائلند که متعه ازجمله احکام شریعت اسلامی است که درصدر اسلام مجاز بوده است .مهمترین دلیل شیعه برجواز متعه آیه 24 سوره «نساء» می باشد وروایات فراوانی درباره متعه ومشروعیت آن وباقی بودن این حکم الهی تا قیامت ،از لسان معصومین(علیهم السلام) نقل شده است .
این حکم الهی درتمام زندگی پیامبر (صلی الله علیه وآله )وزمان حکومت ابی بکر ومقداری از حکومت عمر جاری بوده است؛ تا اینکه عمر از نکاح متعه نهی می کند ،از این رو است که اهل سنت واباضیه وزیدیان و…آن راحرام وشیعیان آن را مشروع وصحیح می دانند.
شناخت جایگاه «متعه» به عنوان یک سنت الهی که تدوین آن براساس فطرت وحکمت الهی بوده است وبا هدف ارضاء غریزه ونیاز جسمی ،جنسی،وعاطفی برای مقابله با فساد ،حفظ وصیانت از سلامت وسعادت انسان از سوی شارع حکیم آمده است ؛ امری ضروری است.
محقق برای شناخت بیشتر حکم الهی متعه وشروط ضمن عقد آن با بهره گیری از منابع قرآنی وروایی به تدوین مقاله ای پژوهشی کتابخانه ای می پردازد،تا باعث ایجاد بینشی واقع بینانه تر وصحیح تر نسبت به حکم الهی متعه شود. ؛چراکه؛ دقت دراین حکم نشان می دهدکه شارع مقدس درمتعه حق اختیار مکلف در تعیین شروط ضمن عقدرا بیشتر از عقد دائم لحاظ کرده است ودرمتعه آزادی هایی را مطرح نموده تا راهی برای مبارزه بافساد وپاسخگویی خوب وشرعی برای نیاز فطری انسان باشد .

تاریخ ثبت اثر در سامانه فراخوان های پژوهشی: سال 1394

کلید واژه : متعه(ازدواج موقت )
صیغه
مباشرت
فقه
تدوین
شاغل به تحصیل سطح سه

نوشتن نظر

زهرا برزگر ابرقویی
م ا ن .م م ش
تحسین شده توسط 2 نفر

موضوعات: چكيده مقالات  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...