پایان نامه نقش حکومت در تربیت کودک و نوجوان از منظر قرآن در تاریخ 1394/12/02 در سامانه فراخوان های پژوهشی به ثبت رسیده است.

این مستند به صورت خودکار از طرف سیستم اشتراک گذاری شده است.
#نقش_حکومت #تربیت #کودک_و_نوجوان #تعلیم_و_تربیت #تدوین #فارغ_التحصیل_سطح_سه
نقش حکومت در تربیت کودک و نوجوان از منظر قرآن
نوع مستند : پایان نامه
پدیدآورندگان شبکه کوثرنت :

ام البنین عابدی برسمانی ام البنین عابدی برسمانی

پدید آورندگان خارج از شبکه :

رجبعلی نعمت زاده

چکیده :
چکیده:
آینده جهان اسلام و ظهور منجی بشریت می‏طلبد که تأمّل، تحقیق و سیاستگذاری دقیقی بر تربیت کودک و نوجوان از سوی حکومت اسلامی در عصر غیبت انجام گیرد. تحقیق حاضر در این راستا به این سوال پاسخ می‏دهد که نقش حکومت در تربیت کودک و نوجوان از منظر قرآن چیست؟
با مطالعه و بررسی پژوهش‏های انجام شده، به تبیین واژه های تربیت، حکومت ونقش آن و مبانی مرتبط پرداخته شد در فصل دوم به بررسی وضعیت تربیتی کودکان و نوجوانان، شناخت رفتارهای مخرب تربیتی دشمن و لزوم زمینه سازی وآمادگی برای آینده اشاره گردید. در ادامه نقش حکومت در عملیاتی کردن عوامل تربیت کودکان و نوجوانان در شرایط تکوینی ، شرایط محیطی که در بردارنده‏ی محیط خانواده و جامعه است به صورت ابزارها و شیوه ها مطرح شد. در پایان آثار و فواید تربیت کودک و نوجوان در سایه‏ی حکومت از منظر قرآن مورد بررسی واقع شد.
در نهایت این نتیجه حاصل شد که حکومت اسلامی می‏تواند با محوریت آموزه‏های قرآن و آینده‏نگری؛ همه‏ی دستگاه‏های قانونگذاری، اجرایی، نظارتی، بهداشتی، فرهنگی، سیاسی، و… را در راستای تربیت نسلی پاک و فعال همسو و هماهنگ نماید و با تأثیر‏گذاری غیر مستقیم بر والدین؛ شرایط تکوینی مناسب و محیط سالم خانوادگی را برای تربیت کودکان و نوجوانان مهیا نماید و با تأثیر مستقیم بر شرایط محیطی و تدارک جامعه ای سالم نقش تربیتی‏اش را با کاهش آسیب پذیری، کودکان و نوجوانان مؤمن، متّقی، بانشاط، متّکی به نفس، شجاع، به دور از انحراف‏ها و معضلات روانی، اهل مشورت و… برای ساختن مدینه فاضله‏ای فعال و پویا ایفا نماید.

تاریخ ثبت اثر در سامانه فراخوان های پژوهشی: سال 1394

نقش حکومت
تربیت
کودک و نوجوان
تعلیم و تربیت
تدوین
فارغ التحصیل سطح سه

موضوعات: چكيده مقالات  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...