کرسی آزاد اندیشی «حجاب قبل از بلوغ

یزد کرسی آزاد اندیشی «حجاب قبل از بلوغ»
کرسی آزاد اندیشی با موضوع «حجاب قبل از بلوغ» در مدرسه علمیه حضرت خدیجه «سلام الله علیها» بهاباد توسط خانم یزدانی «معاون پژوهش مدرسه » ارائه شد.

خانم یزدانی در ارائه این کرسی گفت :شاید علت بدحجابی ها و بی حجابی ها ریشه در کودکی افراد دارد؛ دیده شده در بسیاری از مواقع ، والدین رسیدن به سن تکلیف و یا بلوغ را ملاک قرار می دهند و قبل از این دوران کودکان خود را خیلی راحت لباس می پوشانند ، در حالیکه لباس پوشیدن این چنینی سبب از بین رفتن قبح این عمل و ترویج بی حیایی و بد حجابی می شود.

وی افزود : عدم احترام به سلایق آنها، رابطه و صمیمیت آن ها با والدین خود را از بین می برد.

شایان به ذکر است در این کرسی موافقین و مخالفین دیدگاههای خود را مطرح کردند.

در ادامه استاد داور «خانم قاضیان» تصریح کرد: وظیفه مهم پدر و مادر تربیت صحیح فرزندان و مهیا ساختن بستری برای آرامش آن هاست . رعایت حجاب اسلامی و رعایت شئونات مسلمانی، آموزش های صحیح در مواجهه با نامحرم و… و آثار روانی آن بر افراد از جمله وظایف والدین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هرگز نمی توان بذری را کاشت و محصول دیگری برداشت کرد افزود: تاثیر تربیت ما بر فرزندانمان، در بزرگسالی و بعد از بلوغ نمو پیدا می کند.

استاد داور تصریح کرد :از سفارشات دین مبین اسلام است که قبل از بلوغ به فرزندانمان آموزش دهیم از جمله در زمینه ارتباطات با نامحرم، پوشش و… را به صورت ملایم کودکان یاد بگیرند .

وی افزود : والدین بهترین و موثرترین مربی آنها هستند ؛ اگرچه پوشش در ظاهر کودکان تاثیر بسزایی دارد ولی استفاده از هر پوششی در هر مکانی جایز نیست و برای احترام به سلایق فرزندان، می توانیم در محیط منزل و یا محیط های مناسب دیگر پوشش مورد علاقه آنها را بپوشانیم.

موضوعات: كرسي آزاد انديشي, چكيده مقالات  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: فهیم زاده [بازدید کننده]
فهیم زاده

احسنت

1396/02/22 @ 16:25
پاسخ از: گل نرگس [عضو] 
5 stars

ممنون

1396/02/24 @ 12:18


فرم در حال بارگذاری ...