زمهرير
 
 


Random photo
نفْس ما را هم تخریب کن !

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



???آیت الله بهجت می فرمایند:
از آقا سید عبدالهادی شیرازی رحمه الله که عالم واقعی بود، نقل کرده‌اند که در کودکی بعد از فوت پدرم، میرزای بزرگ، تکفل خانواده به عهده من بود.
ایشان می‌گوید: پدرم را در خواب دیدم. از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی! حال شما چطور است؟ در جواب گفتم: خوب نیست.
فرمود: «به بچه ها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع می‌شود»

?[آثار و برکات نماز اول وقت، ص 21 و پاسخ های آیت الله بهجت رحمه الله به رازهای دین، ص 35٫]

موضوعات: نمازاول وقت, آيا مي دانيد؟  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-09-28] [ 09:54:00 ب.ظ ]




زندگینامه حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام)

عبدالعظیم علیه السّلام فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد . پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس .

ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه واقع شده است و مدّت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم علیه السّلام ، امام رضا علیه السّلام، امام محمّدتقی علیه السّلام و امام علیّ النّقی علیه السّلام مقارن بوده ، محضر مبارک امام رضا علیه السّلام ، امام محمّد تقی علیه السّلام و امام هادی علیه السّلام را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است .

این فرزند حضرت پیامبر صلّی الله علیه و آله وسلّم، از آنجا که از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است به حسنی شهرت یافته است .

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمّه معصومین علیهم السّلام و از چهره های بارز و محبوب و مورد اعتماد ، نزد اهل بیت عصمت علیهم السّلام و پیروان آنان بود و در مسایل دین ، آگاه و به معارف مذهبی و احکام قرآن ، شناخت و معرفتی وافر داشت .

ستایشهایی که ائمّه معصومین علیهم السّلام از وی به عمل آورده اند، نشان دهنده شخصیّت علمی و مورد اعتماد اوست؛ حضرت امام هادی علیه السّلام گاهی اشخاصی را که سؤال و مشکلی داشتند، راهنمایی می فرمودند که از حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش می شمردند و معرّفی می فرمودند .

در آثار علمای شیعه نیز، تعریفها و ستایشهای عظیمی درباره او به چشم می خورد، آنان از او به عنوان عابد، زاهد، پرهیزکار، ثقه، دارای اعتقاد نیک و صفای باطن و به عنوان محدّثی عالیمقام و بزرگ یاد کرده اند؛ در روایات متعدّدی نیز برای زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام ، ثوابی همچون ثواب زیارت حضرت سیّد الشّهداء، امام حسین علیه السّلام بیان شده است.

زمینه های مهاجرت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام از مدینه به ری و سکونت در غربت را باید در اوضاع سیاسی و اجتماعی آن عصر جستجو کرد؛ خلفای عبّاسی نسبت به خاندان حضرت پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و شیعیان ائمّه علیه السّلام بسیار سختگیری می کردند، یکی از بدرفتارترین این خلفاء ، متوکّل بود که خصومت شدیدی با اهل بیت علیهم السّلام داشت، و تنها در دوره او چندین بار مزار حضرت امام حسین علیه السّلام را در کربلا ، تخریب و با خاک یکسان ساختند و از زیارت آن بزرگوار جلوگیری به عمل آوردند.

سادات و علویّون در زمان او در بدترین وضع به سر می بردند .حضرت عبدالعظیم علیه السّلام نیز از کینه و دشمنی خلفا در امان نبود و بارها تصمیم به قتل آن حضرت گرفتند و گزارشهای دروغ سخن چینان را بهانه این سختگیری ها قرار می دادند، در چینن دوران دشوار و سختی بود که حضرت عبدالعظیم علیه السّلام به خدمت حضرت امام هادی علیه السّلام رسید و عقاید دینی خود را بر آن حضرت عرضه کرد ، حضرت امام هادی علیه السّلام او را تأیید فرموده و فرمودند: تو از دوستان ما هستی .

دیدار حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در سامرا با حضرت امام هادی علیه السّلام به خلیفه گزارش داده شد و دستور تعقیب و دستگیری وی صادر گشت، او نیز برای مصون ماندن از خطر، خود را از چشم مأموران پنهان می کرد و در شهرهای مختلف به صورت ناشناس رفت و آمد می کرد و شهر به شهر می گشت تا به ری رسید و آنجا را برای سکونت انتخاب کرد. علّت این انتخاب به شرایط دینی و اجتماعی ری در آن دوره بر می گردد که وقتی اسلام به شهرهای مختلف کشور ما وارد گشت و مسلمانان در شهرهای مختلف ایران به اسلام گرویدند، از همان سالها ری یکی از مراکز مهمّ سکونت مسلمانان شد و اعتبار و موقعیّت خاصّی پیدا کرد . زیرا سرزمینی حاصلخیز و پرنعمت بود، عمرسعد هم به طمع ریاست یافتن بر ری در حادثه جانسوز کربلا، حضرت حسین بن علی علیه السّلام را به شهادت رساند. در ری ، هم اهل سنّت و هم از پیروان اهل بیت علیهم السّلام زندگی می کردند و قسمت جنوبی و جنوب غربی شهر ری ، بیشتر محلّ سکونت شیعیان بود .

حضرت عبدالعظیم علیه السّلام به صورت یک مسافر ناشناس ، وارد ری شد و در محلّه ساربانان در کوی سکّة الموالی به منزل یکی از شیعیان رفت، مدّتی به همین صورت گذشت . او در زیرزمین آن خانه به سر می برد و کمتر خارج می شد ، روزها را روزه می گرفت و شبها به عبادت و تهجّد می پرداخت، تعداد کمی از شیعیان او را می شناختند و از حضورش در ری خبر داشتند و مخفیانه به زیارتش می شتافتند، امّا می کوشیدند که این خبر فاش نشود و خطری جانِ حضرت را تهدید نکند .

پس از مدّتی، افراد بیشتری حضرت عبدالعظیم علیه السّلام را شناختند و خانه اش محلّ رفت و آمد شیعیان شد، نزد او می آمدند و از علوم و روایاتش بهره می گرفتند و عطر خاندان عصمت علیهم السّلام را از او می بوئیدند و او را یادگاری از امامان خویش می دانستند و پروانه وار گردِ شمعِ وجودش طواف می کردند .

حضرت عبدالعظیم علیه السّلام میان شیعیان شهرری بسیار ارجمند بود و پاسخگویی به مسایل شرعی و حلّ مشکلات مذهبی آنان را برعهده داشت؛ این تأکید ، هم گویای مقام برجسته حضرت عبدالعظیم علیه السّلام است و هم می رساند که وی از طرف حضرت امام هادی علیه السّلام در آن منطقه ، وکالت و نمایندگی داشته است؛ مردم سخن او را سخن امام علیه السّلام می دانستند و در مسایل دینی و دنیوی ، وجود او محور تجمّع شیعیان و تمرکز هواداران اهل بیت علیهم السّلام بود.

روزهای پایانی عمر پربرکت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با بیماری او همراه بود، آن قامت بلند ایمان و تلاش، به بستر افتاده بود و پیروان اهل بیت علیهم السّلام در آستانه محرومیّت از وجود پربرکت این سیّد کریم قرارگرفته بودند، اندوه مصیبتهای پیاپی مردم و روزگار تلخ شیعیان در عصر حاکمیّت عبّاسیان برایش دردی جانکاه و مضاعف بود؛ در همان روزها یک رویای صادقانه حوادث آینده را ترسیم کرد: یکی از شیعیان پاکدل ری، شبی درخواب حضرت رسول صلّی الله علیه وآله و سلّم را در خواب دید. حضرت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم به او فرمود: فردا یکی از فرزندانم در محلّه سکّة المولی چشم از جهان فرو می بندد، شیعیان او را بردوش گرفته به باغ عبدالجبّار می برند و نزدیک درخت سیب به خاک می سپارند.

سحرگاه به باغ رفت تا آن باغ را از صاحبش بخرد و افتخار دفن شدن یکی از فرزندان پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم را نصیب خویش سازد، عبدالجبّار که خود نیز خوابی همانند خوابِ او را دیده بود، به رمز و راز غیبی این دو خواب پی برد و برای اینکه در این افتخار، بهره ای داشته باشد، محلّ آن درخت سیب و مجموعه باغ را وقف کرد تا بزرگان و شیعیان در آنجا دفن شوند.

همان روز حضرت چشم از جهان فرو بست. خبر درگذشت این نواده رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم دهان به دهان گشت و مردم با خبر شدند و جامه های سیاه پوشیدند و بر در خانه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام گریان و مویه کنان گرد آمدند؛ پیکر مطهّر او را غسل دادند، به نقل برخی مورّخان در هنگام غسل، در جیب پیراهن او کاغذی یافتند که نام و نسب خود را در آن نوشته بود؛ بر پیکر او نماز خواندند، تابوت او را بردوش گرفتند و با جمعیّت انبوه عزادار به سوی باغ عبدالجبّار تشییع کردند و پیکر مطهّرش را در کنار همان درخت سیب که رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم به آن شخص اشاره کرده بود، دفن کردند تا پاره ای از عترت مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم در این باره به امانت بماند و نورافشانی کند و دلباختگان خاندان پیامبر صلّی الله علیه وآله و سلّم از مزار این ولیّ خدا فیض ببرند.

منبع:shiaha.com

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
[یکشنبه 1396-09-26] [ 08:29:00 ق.ظ ]




زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

محققّ داماد در كتاب «رواشح» گفته، احاديث بسيارى در فضيلت زيارت حضرت عبد العظيم روايت شده، از جمله آمده است: هركه قبر او را زيارت كند، بهشت بر او واجب میشود، و شيخ بزرگوار شهيد ثانى در حواشى كتاب «خلاصه» همين روايت را از بعض نسب شناسان نقل فرموده، و ابن بابويه و ابن قولويه به سند معتبر روايت كرده اند، كه مردى از اهل رى، خدمت حضرت امام علی النقى عليه السّلام رفت، حضرت پرسيد كجا بودى؟ عرض كرد به زيارت امام حسين عليه السّلام رفته بودم، فرمود: اگر قبر عبد العظيم را كه نزد شماست، زيارت می كردى، هرآينه مانند كسى بودى كه امام حسين عليه السّلام را زيارت كرده باشد.
فقير گويد: علما براى آن بزرگوار زياراتى نقل نكرده اند، مگر فخر المحققين آقا جمال الدين، كه در كتاب «مزار» خود فرموده زيارت آن حضرت به اين صورت مناسب است:
السَّلامُ عَلَى آدَمَ صِفْوَةِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَى نُوحٍ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَى إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَى مُوسَى كَلِيمِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَى عِيسَى رُوحِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَيْرَ خَلْقِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ خَاتَمَ النَّبِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَصِيَّ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ السَّلامُ عَلَيْكُمَا يَا سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَ قُرَّةَ عَيْنِ النَّاظِرِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ بَاقِرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبِيِّ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ الْبَارَّ الْأَمِينَ ،
سلام بر آدم برگزيده خدا، سلام بر نوح پيامبر خدا، سلام بر ابراهيم دوست خدا سلام بر موسى هم سخن خدا، سلام بر عيسى روح خد، سلام بر تو اى رسول خدا سلام بر تو اى بهترين خلق خدا، سلام بر تو اى برگزيده خدا، سلام بر تو اى محمّد بن عبد اللّه خاتم پيامبران، سلام بر تو اى امير مؤمنان على بن ابى طالب، جانشين رسول خدا سلام بر تو اى فاطمه سرور بانوان جهانيان، سلام بر شما اى دو فرزندزاده پيامبر رحمت، و دو سرور جوانان اهل بهشت، سلام بر تو اى على بن الحسين سرور عبادت كنندگان، و نور چشم بينندگان، سلام بر تو اى محمد بن على، شكافنده دانش، پس از پيامبر، سلام بر تو اى جعفر بن محمد راستگوى نيكوكار امين،
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ الطَّاهِرَ الطُّهْرَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ التَّقِيَّ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِيَّ النَّاصِحَ الْأَمِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ السَّلامُ عَلَى الْوَصِيِّ مِنْ بَعْدِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِكَ وَ سِرَاجِكَ وَ وَلِيِّ وَلِيِّكَ وَ وَصِيِّ وَصِيِّكَ وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السَّيِّدُ الزَّكِيُّ وَ الطَّاهِرُ الصَّفِيُّ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ السَّادَةِ الْأَطْهَارِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيَارِ السَّلامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلَى ذُرِّيَّةِ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.
سلام بر تو اى موسى بن جعفر، پاك و پاكيزه، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، امام پسنديده، سلام بر تو اى محمد بن على پرهيزکار، سلم بر تو اى على بن محمد النّقى، خيرخواه امين، سلام بر تو اى حسن بن على، سلام بر جانشين پس از او، پروردگارا درود فرست بر نورت و چراغت، و نماينده نماينده ات، و جانشين جانشينت، و حجّتت بر آفريدگانت، سلام بر تو اى سرور پاكيزه و پاك و برگزيده، سلام بر تو اى فرزند سروران پاك، سلام بر تو اى فرزند برگزيدگان و خوبان، سلام و رحمت و بركات خدا بر رسول خدا و بر فرزندان رسول خدا.
السَّلامُ عَلَى الْعَبْدِ الصَّالِحِ الْمُطِيعِ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْقَاسِمِ ابْنَ السِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ الْمُجْتَبَى السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَنْ بِزِيَارَتِهِ ثَوَابُ زِيَارَةِ سَيِّدِ الشُّهَدَاءِ يُرْتَجَى السَّلامُ عَلَيْكَ عَرَّفَ اللَّهُ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ فِي الْجَنَّةِ وَ حَشَرَنَا فِي زُمْرَتِكُمْ وَ أَوْرَدَنَا حَوْضَ نَبِيِّكُمْ وَ سَقَانَا بِكَأْسِ جَدِّكُمْ مِنْ يَدِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُرِيَنَا فِيكُمُ السُّرُورَ وَ الْفَرَجَ وَ أَنْ يَجْمَعَنَا وَ إِيَّاكُمْ فِي زُمْرَةِ جَدِّكُمْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَنْ لا يَسْلُبَنَا مَعْرِفَتَكُمْ إِنَّهُ وَلِيٌّ قَدِيرٌ ،
سلام بر بنده شايسته، فرمان بُردار پروردگار جهانيان، و پيرو رسول او و امير مؤمنان، سلام بر تو اى ابا القاسم فرزند سبط نجيب برگزيده، سلام بر تو اى كسی كه به زيارتش، ثواب زيارت سيد الشهدا اميد می رود، سلام بر تو، خدا ميان ما و شما در بهشت، شناسايى برقرار كند، و در گروهتان محشور فرمايد، و به حوض پيامبرتان وارد سازد، و به ما با جام جدّتان از دست على بن ابيطالب بنوشاند، درود خدا بر شما، از خدا می خواهم كه به ما درباره شما، خوشحالى و گشايش بنماياند، و ما و شما را در گروه جدّتان محمد درود خدا بر او و خاندانش گرد آورد، و معرفت شما را از ما باز نگيرد، به درستى كه او سرپرست توانايى است،
أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ بِحُبِّكُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ التَّسْلِيمِ إِلَى اللَّهِ رَاضِياً بِهِ غَيْرَ مُنْكِرٍ وَ لا مُسْتَكْبِرٍ وَ عَلَى يَقِينِ مَا أَتَى بِهِ مُحَمَّدٌ نَطْلُبُ بِذَلِكَ وَجْهَكَ يَا سَيِّدِي اللَّهُمَّ وَ رِضَاكَ وَ الدَّارَ الْآخِرَةَ يَا سَيِّدِي وَ ابْنَ سَيِّدِي اشْفَعْ لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكَ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعَادَةِ فَلا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ اللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَ عِزَّتِكَ وَ بِرَحْمَتِكَ وَ عَافِيَتِكَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
من با دوستى شما، و بيزارى از دشمنان تان، و تسليم بودن به خدا، تقرّب به خدا می جويم، با خشنود بودن به آن، بدون انكار و تكبّر، و به يقين به آنچه محمّد آن را آورده، به اين امر و خاطر تو را میجويم اى سرور من، خدايا خشنودى تو، و خانه آخرت را می خواهم، اى سرور من و فرزند سرور من، برايم درباره بهشت شفاعت كن، زيرا براى تو نزد خدا مقامى از مقامات والا است.
خدايا از تو می خواهم كه سرانجام كارم را به خوشبختى ختم كنى، و آنچه را در آنم از دستم نگيرى، جنبش و نيرويى جز به خداى والاى بزرگ نيست.
خدايا براى ما اجابت كن، و آن را به كرم و عزّتت، و رحمت و عافيتت بپذير، و درود خدا بر محمّد و خاندان او و بر آنان سلام باد، سلامى كامل، اى مهربان ترين مهربانان.

موضوعات: کتابسرا, زيارات, مسافر ری  لینک ثابت
[شنبه 1396-09-25] [ 08:19:00 ب.ظ ]




حضرت عبد العظیم در محضر چهار امام

پیش از این متذکّر شدیم که شیخ ابوجعفر طوسی در رجال خود او را جزء اصحاب حضرت هادی و عسکری علیهما السّلام ذکر کرده، این مطلب که اکنون در رجال شیخ موجود است قطعاً اشتباه شده زیرا عبد العظیم راوی حضرت رضا و جواد علیهما السّلام نیز بوده و گویا نسخه های رجال مغلوط و در آنها تصرفات و اشتباه کاری هایی شده است، ما اکنون این موضوع را ذیلاً تشریح نموده و روشن خواهیم ساخت.

اوّلاً – طبق حدیثی که در اختصاص شیخ مفید نقل شده حضرت عبد العظیم محضر مبارک حضرت رضا علیه السّلام را درک کرده و از وی روایت میکند، از این حدیث پیداست که وی مورد علاقه و اطمینان آن بزرگوار بوده و نهایت احترام و موقعیت را در نزد آن جناب داشته، از لحن این روایت معلوم است که عبد العظیم در این موقع که در خدمت امام علیه السّلام بوده مرد موقر و جا افتاده ای بوده، و حضرت رضا اعتماد کاملی به او داشته، ما این روایت را که متضمن پیام آنحضرت برای شیعیان است در باب اخبار حضرت عبد العظیم آورده ایم مراجعه شود.

ثانیاً – حضرت عبد العظیم راوی هشام بن حکم است و روایت او در کافی از هشام آمده و هشام هم در سال 198 وفات نموده – یعنی قبل از حضرت رضا علیه السّلام از دنیا رفته – این هم مؤید است که عبد العظیم در زمان امام رضا زندگی میکرده و در عداد روات حدیث و مشایخ بوده است.

ثالثاً – عبد العظیم حسنی از راویان حضرت جواد است و اخبار فراوانی از این بزرگوار روایت کرده است و روایات او را از آنجناب در باب خود آورده ایم، و همچنین از حضرت هادی هم احادیث بسیاری را نقل کرده است.

رابعاً – او در زمان حضرت عسکری در قید حیات نبوده و روایت معروف که در باب فضیلت زیارت او نقل شده صریح است که وی از دنیا رفته بوده است.

خامساً – در میان اخبار و روایات حضرت عبد العظیم حدیثی از حضرت امام حسن عسکری وجود ندارد و اگر او خدمت آنجناب رسیده بود قطعاً از او روایت و حدیثی نقل میکرد.

به طوریکه قبلاً یادآوری کردیم نسخه های رجال شیخ با یکدیگر اختلاف دارند، در بعضی از نسخه ها از حضرت امام حسن عسکری ذکری بمیان نیامده و بجای او از حضرت جواد علیه السّلام نام برده شده، قطعاً باید چنین باشد زیرا در امالی شیخ حدیث عبد العظیم از حضرت أبوجعفر جواد آمده، چگونه شیخ أبوجعفر که خود از محدّثین بزرگ و فقهای عالیقدر است، و به حالات روات و مشایخ شیعه معرفت کامل دارد از این موضوع غفلت کند ؟! پس بنابراین مسلّم است که نسخه های رجال او درهم ریخته و از طرف کتاب و نساخ تغییرات و تصرفاتی شده.

آنچه از مطالعه حالات عبد العظیم و تحقیق در اخبار و روایات او، و تعمّق دربارة مشایخ اجازة وی بدست می آید این است که او زمان چهار تن از ائمّه علیهم السّلام را درک نموده.

اوّل – حضرت موسی بن جعفر علیهماالسّلام، قطعاً عبد العظیم در زمان آنحضرت در قید حیات بوده و با عده کثیری از اصحاب آنحضرت معاشرت داشته ولیکن محضر او را درک نکرده، و هیچ گونه دلیلی که مؤیّد ملاقات او با حضرت کاظم علیه السّلام باشد در دست نیست.

دوّم – حضرت رضا علیه السّلام – در این مورد روایتی در اختصاص هست که آن جناب سفارش و پیامی توسط عبد العظیم حسنی برای شیعیان و موالیان خود فرستاده.

سوّم – حضرت جواد علیه السّلام – احادیث و روایت های او از آن جناب فراوان است، از این اخبار معلوم می شود که آن حضرت علاقه زیادی به عبد العظیم داشته، و به او اظهار اعتماد و اطمینان میکرده است.

چهارم – حضرت هادی علیه السّلام، حضرت عبد العظیم خدمت این بزرگوار رسیده و عقاید مذهبی خود را به محضر مقدّس او عرضه داشته و آن جناب هم معتقدات او را تصدیق و تأیید نموده است.

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 07:42:00 ب.ظ ]




گفتار علما درباره حضرت عبد العظیم حسنی

آیت‌الله‌ بهجت ره:
اگر اهل تهران هفته‌ای یک مرتبه به زیارتش نروند جفا کرده‌اند.

ادامه »

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:40:00 ق.ظ ]




کتاب‌هایی درباره زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی

مهم ترین کتاب هایی که پیرامون زندگانی و شخصیّت حضرت عبد العظیم علیه السّلام نگاشته شده عبارتند از:

1. جنّت النّعیم – روح و ریحان نوشته محمّد باقر مازندرانی کجوری، تصحیح و تحقیق: سیّد صادق حسینی اشکوری؛

2. التذکره العظیمه، نوشته محمّد ابراهیم کلباسی، تصحیح و تحقیق:علیرضا هزار؛

3. جنّات النّعیم فی احوال سیّدنا الشّریف عبد العظیم علیه السّلام، نوشته ملّا محمّد اسماعیل کزازی اراکی، تصحیح و تحقیق: علی اکبر زمانی نژاد؛

4. مسند حضرت عبد العظیم علیه السّلام، نوشته عزیزالله عطاردی؛

5. شناخت نامه حضرت عبد العظیم علیه السّلام(مجموعه مقالات) به کوشش: علی اکبر زمانی نژاد؛

6. شناخت نامه حضرت عبد العظیم علیه السّلام و شهر ری(مجموعه کتاب ها و رساله ها) به کوشش: مهدی مهریزی و علی اکبر زمانی نژاد؛

7. مجموعه رساله های خطی و سنگی درباره حضرت عبد العظیم علیه السّلام، به کوشش سیّد مجتبی صحفی و علی اکبر زمانی نژاد؛

8. مجموعه رساله های خطی پیرامون امامزادگان و زیارتگاه های ری. به کوشش علی اکبر زمانی نژاد؛

9. امامزادگان و زیارتگاه های ری، نوشته محمّد قنبری؛

10. عالمان و مشاهیر مدفون در حرم مطهّر حضرت عبد العظیم علیه السّلام، به کوشش علیرضا هزار؛

11. دانشمندان و عالمان ری(رازی)، به کوشش محسن صادقی؛

12. زندگانی حضرت عبد العظیم علیه السّلام، نوشته محمّد علی سلطانی؛

14. مجموعه مقالات و گفتارهای پراکنده، به کوشش علی اکبر زمانی نژاد و ابوالفضل حافظیان.

15. «حکمت نامه حضرت عبدالعظیم علیه السّلام » اثر آیت الله محمّدی ری شهری

حوزه نت

موضوعات: کتابسرا, مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:38:00 ق.ظ ]




برخی احادیث وارده از حضرت عبدالعظیم حسنی

روایات حضرت عبدالعظیم(ع)

حضرت عبدالعظيم علیه السّلام به عنوان يكي از محدثين مشهور، روايات متعددي را از معصومين(عليهم السّلام) نقل نموده است.
در اين مقال به ذكر برخي از احاديث مذكور مي پردازيم .

حضرت عبدالعظيم علیه السّلام با چند واسطه از قول اسباط گويد : در خدمت حضرت امام صادق علیه السّلام بودم . مردي از وي درباره آيه شريفه ( ان في ذالك لايات للمتوسّمين ..و انها لبسبيل مقيم ) سوال مي كرد ، راوي گفت: حضرت بدو فرمودند : مقصود از متوسّمين ما هستيم و سبيل مقيم نيز راهي است كه ما آن را بپا داشته ايم ، يعني بايد از طريق ما بروند تا به سر منزل مقصود برسند .

حضرت عبدالعظيم علیه السّلام از امام رضا علیه السّلام روايت کرده که آن جناب فرمود: سلام مرا به دوستانم برسان و به آنها بگو در دلهاي خود از براي شيطان راهي باز نکنند و آنها را امر کن به راستگوئي در گفتار و ادای امانت و اين عمل آنها موجب نزديکي به من مي شود.

حضرت عبدالعظيم حسني علیه السّلام از حضرت جواد علیه السّلام ، ايشان از پدرش و او از جدّش روايت کرده که فرمود : از حضرت صادق علیه السّلام شنيدم مي فرمود : سرپيچي از فرمان و دستورات پدر و مادر از گناهان بزرگ است زيرا خداوند ( عاق) را ستمگر و بدبخت معرفي فرموده و او را به سخت ترين عذابها وعده داده است.

حضرت عبدالعظيم حسني علیه السّلام فرمود : به حضرت جواد علیه السّلام عرض کردم ، از پدرانت براي من حديثي روايت فرما ، حضرت فرمود ، پدرم از جدش و او از پدرانش از حضرت امير المومنين علیه السّلام روايت کرده که فرمود : شما هرگز نمي توانيد مردم را بوسيله ثروت و مالي که در دست داريد به خود متوجّه سازيد ، بلکه آنان را بوسيله اخلاق و روش صحيح به خود نزديک کنيد. گويد عرض نمودم بيشتر بيان نمائيد ، فرمودند : بد توشه اي است براي روز قيامت دشمني کردن با بندگان خدا….

حضرت عبدالعظيم حسني علیه السّلام فرمود ، از حضرت ابوالحسن هادي علیه السّلام شنيدم مي فرمود : مقصود از (رحيم) از رحمت و آمرزش دور شدن ، و از درگاه خداوند رانده شدن ميباشد (و او شيطان است) و هيچ مؤمني او را به ياد نمي آورد مگر با لعن و نفرت.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام از حضرت امام جواد علیه السّلام و او از پدرانش علیهم السّلام و آنها از حضرت امام سجّاد علیه السّلام روایت فرمودند که : روزی سلمان فارسی ، ابوذر غفاری را به خانۀ خود میهمان کرد و از میان انبان ( کیسه ) ، تکّه نان ِخشکی بیرون کشید و قدری آب بر آن پاشید. ابوذر گفت : چقدر خوب می شد که همراهِ نان ، قدری نمک هم بود !سلمان برخاست و رفت و ظرف آب خود را گرو گذاشت و مقداری نمک تهیّه کرد و آن را در مقابل ابوذر گذارد ، ابوذر از آن نمک به آن نان می پاشید و میل می کرد و می گفت : خداوند را سپاسگزارم که ما را تا این اندازه قناعت روزی فرموده : سلمان گفت : « اگر قناعت در کار بود ، ظرف آب به گِرو نمی رفت » .

حضرت عبدالعظیم علیه السّلام می فرماید : روزی به خدمت حضرت امام محمد تقی علیه السّلام رسیدم و این گفتار دلنشین را از امام شنیدم که فرمود : ملاقاه الاخوان نشره و تلقیح للعقل و ان کان نظرا قلیلا دیدار دوستان آرامش و سلامت عقل را در پی دارد ، اگر چه دیداری کوتاه باشد .

روزی حضرت امام رضا علیه السّلام رو به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام فرمود وچند توصیۀ راهگشای اخلاقی به او آموخت تا به شیعیان و یاران ابلاغ کند . متن فرمایش چنین بود : ای عبدالعظیم ، سلام مرا به دوستان برسان و به آنها بگو :

* شیطان را به دلهای خویش راه ندهند .
* درگفتار خویش ، راستگو باشند و امانت را ادا کنند.
* از جدال و نزاع بیهوده ای که سودی برایشان ندارد دوری کنند و خاموشی را پیشه خود سازند .
* به همدیگر روی آورند و به دیدار و ملاقات هم بروند « فان ذلک قربه الیَّ» زیرا اینکار موجب نزدیکی به من است .
* آنان خود را به دشمنی و بدگویی با یکدیگر مشغول نسازند ، زیرا با خود عهد کرده ام که اگر کسی چنین کاری انجام دهد و دوستی از دوستانم را ناراحت کند یا به خشم آورد ، خداوند را بخوانم تا او را در دنیا با شدیدترین عذابها مجازات کند و در آن سرا نیز از زیانکاران خواهد بود.
* به ایشان بگو : همانا پروردگار نیکوکارانشان را آمرزیده و از خطای گنهکارانشان درگذشته است ، مگر کسانی که به خدا شرک ورزیده یا دوستی از دوستانم را آزرده ، یا کینه آنها را با دل بگیرد . بدرستی که خداوند او را نخواهد بخشید تا آنکه از کردار ناشایست خویش دست بکشد ، هر گاه از این اعمال نادرست دوری گزیند ، آمرزش خدا را شامل خود گردانیده است وگرنه ، روح ایمان از قلبش بیرون رفته و از ولایت ما خارج گشته است و بهره ای از ولایت ما نخواهد برد « و اعوذبک من ذلک »

روزی حضرت عبدالعظیم علیه السّلام از حضرت امام هادی علیه السّلام شنید که فرمود : همانا پروردگار ، ابراهیم را دوست خود گرفت، زیرا که او بر حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم و اهل بیتش علیهم السّلام بسیار صلوات می فرستاد.

حضرت عبدالعظیم علیه السّلام می فرماید : روزی در محضر مبارک امام جواد علیه السّلام بودم . عرض کردم : ای فرزند رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم حدیثی از پدران بزرگوارت علیهم السّلام برای من روایت فرمائید . حضرت امام جواد علیه السّلام فرمود : پدرم علیه السّلام از جدّم علیه السّلام و او از پدرانش علیهم السّلام و آنان از حضرت امیرمؤمنان علیه السّلام روایت کرده اند که فرمود :

*هر کس خود را بی نیاز بداند ( در امور مهم بدون مشورت عمل کند ) خود را درخطر افکنده است.
*هر کس در دام خودبینی افتاد ، نابود خواهد شد.
*هر کس یقین کند آنچه را می دهد عوض دارد هرگز در بخشش و احسان کوتاهی نخواهد کرد.

حضرت عبدالعظیم علیه السّلام روایت فرماید که حضرت امام جواد علیه السّلام فرمود : که وجود مقّدس حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السّلام فرمود : ارزش هر کس به اندازه اعمال نیکوی اوست .

حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام به محمّد بن مسلم فرمود :مردم تو را گول نزنند ، زیرا که مسئولّیت کارهای تو ، به خودت متوجّه است و به آنها ارتباط ندارد ، ایّام عمرت را به کارهای بیهوده نگذران ، روزهای زندگی را به چون و چرا به هدر مده ، زیرا همراه تو کسانی هستند که کارهای روزانۀ تو را محاسبه و یادداشت می کنند . اگر عمل نیکی را انجام دادی ، گرچه کوچک باشد ، حقیر مشمار ، برای اینکه آن را خواهی دید در جایی که تو را خشنود سازد ، و اگر کار بدی انجام دادی ، آن را نیز کوچک مشمار زیرا که به تو خواهد رسید در هنگامی که تورا بدحال سازد ، و نیکی کن ، بدرستی که من چیزی را ندیدم که انسان ر ا از زودتر به مقصد رساند از عمل خوبِ تازه ای که در مقابل گناه کهنه ای انجام دهد .

حضرت عبدالعظیم علیه السّلام روایت فرماید که روزی به وجود مقدّس حضرت امام جواد علیه السّلام عرض کردم : ای فرزند رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم حدیثی از پدران بزرگوارت علیهم السّلام برای من روایت فرمائید .

حضرت امام جواد علیه السّلام از قول پدر وجّد و از وجود مقدّس حضرت امیر المؤمنین علیهم السّلام روایت فرمود که :

المرء مخبوءٌ تحت لسانه.
دانش و شخصیت هر کس در زیر زبانش مخفی است .

ما هلک امرء عرف قدره.
هر کس قدر خود را بشناسد ، هلاک نمی شود .

التّدبیر قبل العمل یومنک من النّدم
تدبیر و اندیشیدن پیش از انجام هر کار ، تو را از پشیمانی نگه می دارد .

منبع: سایت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

ادامه »

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:37:00 ق.ظ ]




فضای اجتماعی شیعیان در عصر حضرت عبدالعظیم حسنی
موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:36:00 ق.ظ ]




کرامات حضرت عبد العظیم حسنی

از منبع موثّقی نقل است یکی از تّجار بازار تهران را مشکلی پیش آمد، روزی با یکی از همکارانش مشکل خود را در میان گذاشت، همکار او گفت برای حلّ گرفتاری خود به حضرت عبد العظیم علیه السّلام متوسّل شو، وی گفت به آن حضرت نیز متوسّل گردیدم و مشکل برطرف نشد، همکار او گفت مشکل توسّط حضرت عبد العظیم علیه السّلام حلّ شدنی است؛ ولی تو با اخلاص متوسّل نگردیده ای. حال بنشین تا سرگذشت خود را که تا کنون برای کسی نگفته ام برایت باز گو نمایم.

من سال های گذشته ورشکسته شدم، بطوری که جهت معاش روزانه خود با تنگنا روبرو گردیدم و تصمیم گرفتم جهت رفع گرفتاری به حضرت عبد العظیم علیه السّلام متوسّل شوم، برای این کار نذر کردم چهل هفته پی در پی سحر پنج شنبه پیاده به زیارت آن حضرت بروم، 39 هفته سپری شد، هفته چهلم فرارسید که مواجه با زمستان بود و روز چهارشنبه بعد از ظهر برف شدیدی باریدن گرفت، غروب که به منزل رسیدم برف تبدیل به کولاک شده بود و زمین تا زانوهایم پر از برف بود، عیالم که از قضیه با خبر بود پرسید مگر امشب به زیارت نمی روی، آخر هفته است، گفتم در این برف و بوران خود آقا هم راضی نیست، انشا ا… هفته دیگر. آن شب زود به خواب رفتم، در عالم رویا دیدم بر روی ریل ماشین دودی به طرف شهر ری می روم، به مقبره شیخ صدوق (ره) رسیدم آنجا وضو گرفته و دو رکعت نماز خواندم و به سمت حرم حضرت عبد العظیم علیه السّلام حرکت کردم، از خواب برخواستم شب از نیمه گذشته بود تصمیم خود را گرفته آماده حرکت شدم، عیالم گفت: چطور شد سر شب نرفتی و حالا که نیمه شب است و برف هم شدید تر شده! خواب را تعریف نموده و گفتم باید بروم حتیّ اگر به قیمت جانم باشد.

به راه افتادم مسیر حرکتم همان بود که در خواب دیدم روی ریل ماشین دودی، بعد ها به این نکته رسیدم که آن شب تنها راه رسیدن به شهر ری خط آهن بوده و الا رسیدن به حرم حضرت عبد العظیم علیه السّلام میسر نبود. راه را برروی ریل ادامه دادم تا به ابن باویه رسیدم، به تأسیّ از صحنه خواب وضو گرفتم دو رکعت نماز خواندم و بی درنگ به سمت حضرت عبد العظیم علیه السّلام حرکت کردم به حرم که رسیدم درب ها را تازه گشوده بودند و زمانی تا اذان صبح مانده بود، سرما و خستگی راه رمقم را گرفته و در گوشه حرم از هوش رفتم، در عالم خواب آقا سیّد الکریم علیه السّلام را دیدم کنار صندوق ایستاده، روی مبارک خود را به سمت من کرد و پرسید، چه مشکلی پریشانت ساخته؟

قصّه خود را عرض کردم دست به میان شال کمرش برد و دستمال گره زده ای را به کف دستم نهاد و فرمود این را سرمایه کسب حلال کن انشا ا… مشکلت حلّ شود دستمال را گرفتم به یکباره همه چیز محو شد. صدای موذن مرا از خواب بیدار کرد. و تنها چیزی که از آن رؤیا باقی مانده بود دستمال گره زده در دستم بود، باز کردم دوازده عدد سکّه یک قرانی داخل آن بود برخواستم وضو گرفتم نماز صبح را بجا آورده، با خوشحالی به سمت تهران براه افتادم. آن دوازده سکّه را به این کسب زدم و به سرنوشتی که توشاهد آن هستی رسیدم.
ماجرای تعزیه

در سال های گذشته، موضوعی تا مدّتها در شهر ری نقل محافل بود و امروز نیز پیرمردها آن را به یاد دارند، و اگر از آنان بپرسید چه کسی کاشی کاری مناره های حرم سیّدالکریم علیه السّلام را انجام داده، پاسخ می دهند :«همان که از ایوان امامزاده حمزه علیه السّلام افتاد دنبه گوسفندش ترکید» حال ببینیم که این ماجرا چه بوده است؟! در آن زمان ایّام محرّم که فرا می رسید در صحن حضرت حمزه بن موسی علیه السّلام هر روز مراسم تعزیه خوانی برقرار می شد. آن روز موضوع تعزیه مربوط به قربانی کردن حضرت اسماعیل علیه السّلام توسّط حضرت ابراهیم علیه السّلام بود. در این تعزیه اینطور عمل می شد که وقتی تعزیه خوان به تلاش حضرت ابراهیم علیه السّلام برای قربانی کردن حضرت اسماعیل علیه السّلام می رسید و به اراده خداوند موفّق به این کار نمی شد، در همین لحظه جعبه ای از بالای ایوان به طرف پایین می آمد که درون آن فردی که نقش جبرییل را ایفا می کرد به همراه یک گوسفند قرار داشت. گوسفند که به زمین می رسید، کسی که نقش حضرت ابراهیم علیه السّلام را داشت آن را می گرفت و قربانی می کرد. این جعبه به وسیله طنابی از بالای ایوان هدایت می شد. آنرزو در حالی که جمعیّت انبوهی به تماشای تعزیه نشسته بودند کار به لحظه پایین آمدن جعبه رسید. طبق معمول درون جعبه «استاد محمود کاشی کار» که نقش جبرییل را داشت به همراه یک رأس گوسفند قرار گرفته بود. جعبه هنوز فاصله چندانی از ایوان نگرفته بود که صدای جمعیّت و شیپور و طبل موجب رم کردن گوسفند شد که در اثر تکان های شدید بالاخره به واژگون شدن جعبه انجامید. در این لحظات حسّاس معین البکاء(مسؤول تعزیه) که مراقب این اوضاع بود در یک آن متوجّه این واقعه می شود و در همان حال با ذکر «یا پسر موسی بن جعفر علیه السّلام» متوسّل به حضرت حمزه بن موسی علیه السّلام می گردد. در آنجا بود که جمعیّت در عین ناباوری می بیند گوسفند به صورت چهار دست و پا در میان جمعیّت می افتد و در پی آ‎ن استاد محمود کاشی کار نیز آنچنان دقیق بر روی گوسفند می افتد که دنبه گوسفند می ترکد. در این واقعه با وجود آن جمعیّت فشرده و ارتفاع زیاد، به هیچ یک از تماشاچیان و همچنین استاد محمود کاشی کار، کوچکترین آسیبی وارد نمی شود. استاد محمود کاشی کار همان کسی است که کاشی کاری مناره های حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام یادگار اوست.
پرنده نورانی

در روزگاری که هنوز بلندگو به شهر ری نیامده بود، مواقع ورود به وقت شرعی صبح و ظهر و مغرب، افرادی با لحن خوش و رسا بر بالای مأذنه ها و مناره ها بانگ اذان سر می دادند و مردم را برای انجام فریضه فرا می خواندند. در آن زمان، جایگاه ساعت صحن حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، مخصوص بانگ اذان بود. آنچه می خوانید خاطره ای است از زبان مرحوم حاج جواد مؤذنی که سالها به انجام فریضه ذکر اذان مشغول بود. شب چله از نیمه گذشته بود و برفی که از عصر گذشته آرام و مداوم بر روی شهر می بارید، شدیدتر شده بود. به طوری که بدون پارو کردن برف امکان بیرون رفتن از خانه وجود نداشت. پارو برداشتم و شروع به بازکردن راهی نمود که بتوانم خود را به پشت صحن برسانم. این کار حدود 3 ساعت طول کشید و هنگامی که به صحن رسیدم، چیزی به وقت اذان صبح نمانده بود. وقتی بالای مأذنه رسیدم، دیدن سفیدی یکدست و سکوت، فضایی ایجاد کرده بود که بی اختیار دچار یک وهم شدم که بعد از چند لحظه تبدیل به ترس عجیبی شد و سراسر وجودم را گرفت. این وهم و وحشت به حدّی رسید که رو به حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در قلب خود گفتم :«یابن رسول الله شاهد باش که این حالت ترس نمی گذارد انجام وظیفه کنم » درست در همین لحظه یک پرنده بسیار نورانی که از کبوتر کوچکتر و از گنجشک بزرگتر بود از بالای مأذنه پرواز کرد. در حالی که درخشش این پرنده مرا محو خود کرده بود، متوجّه شدم وارد وقت اذان صبح شده ایم. بی اختیار شروع به اذان کردم و پرنده نورانی در طول این مدّت پیوسته به دور صحن می گردید. تا اینکه اذان تمام شد و آن پرنده به سوی گنبد رفت و داخل برف روی گنبد فرو رفت. خودم را به آن طرف رساندم و در جایی که پرنده برف را سوراخ کرده بود جستجو کردم. اما اثری از آن پرنده نبود.

عبای نو

مرحوم علّامه آقا شیخ محمّد تقی بافقی از مراجع عالی قدر و مبارزی بود که در زمان سلطنت زور رضاخان به شهر ری تبعید شده بود. این شخصیّت نورانی منشاء برکات و صاحب کراماتی در این شهر بود و مردم شهر ری در مدّت اقامت ایشان از این چشمه فیض بهره ها بردند. در آن سال ها، مرحوم علّامه بافقی در مسجد پشت حرم که امروز به نام مسجد آقا شیخ محمّد تقی خوانده می شود، اقامه نماز می کرد. یکی از روزهای محرّم که در این مسجد روضه خوانی بر پا بود، طلبه غریبی که به منظور خواندن روضه در مجالس روضه خوانی ایّام محرّم به شهرری آمده بود، به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام رفت. عبای این طلبه پاره و مندرس بود، و او در این فکر بود که چگونه با این عبا به مجلس روضه خوانی برود. در همین افکار رو به حرم کرد و سیّد الکریم علیه السّلام نجوا کرد که: «توجّهی بفرما» از حرم که بیرون آمد از کسی پرسید: اینجا تکیه یا روضه خوانی کجاست؟ مسجد پشت حرم را نشانش دادند. وقتی به مسجد رسید، آقا شیخ محمّد تقی بالای منبر بود. وارد مسجد که شد نگاهش متوجّه آقا شیخ شد که با سر به او اشاره می کند و پای منبر را نشان می دهد. به عبارتی از او دعوت می کند پای منبر بنشیند. طلبه همان کار را می کند. صحبت و منبر آقا شیخ که تمام می شود، ایشان به طرف آن طلبه می آیند و ضمن سلام و علیک و احوالپرسی می پرسد: شما عبا می خواستید؟ طلبه پاسخ می دهد: بله، ولی نه از شما! آقا شیخ می گوید: بله، درست است، شما از سیّد الکریم علیه السّلام خواسته اید. سپس دست او را گرفته به منزل می برد و عبای حواله شده را تقدیم آن طلبه می کند.
ماجرای هموطن ارمنی

یک لوستر بزرگ و گران قیمت در سال 54 به آستان حضرت عبدالعظیم علیه السّلام هدیه شد که تا مدّتها کانون توجّه بود. صرف نظر از ارزش مادی این لوستر با عظمت که آن روز بیش از 600 هزار تومان خریداری شده بود، نکته جالب علّت اهدای آن توسّط یکی از هموطنان ارمنی بود. در این باره یکی از خادمین چنین نقل می کند: یکی از ارامنه در اصفهان مواجه با مشکلی می شود که از رفع آن عاجز می ماند و کاملاً امید خود را از دست می دهد. در شبی که مصادف با شب 21 ماه مبارک رمضان بود او در حالی که قصد عزیمت به اصفهان داشت در ترافیک سنگین خیابان شهید رجایی متوقّف می شود، این ازدحام به دلیل انبوه اتومبیل هایی بود که از تهران رهسپار حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام بودند. او متوجّه می شود که اتومبیل ها در یک خط ممتد به سمتی متمایل می شوند که در انتهای آن گنبد و گلدسته ای می درخشد. پیش خود گفت: من صاحب این گنبد و بارگاه را نمی شناسم. ولی مطمئناً این مردم برای حلّ مشکلاتشان، از این بارگاه چیزی دیده اند که اینگونه به سویش سرازیر شده اند. و سپس در دل خود این سخن را می گذراند: خداوندا! به حقّ این آقا، که در نزد تو عزیز است، نظری هم به من بفرما. در همان حال نیّت می کند که اگر مشکل لاعلاجش برطرف شود، هدیه ای برای حرمش بیاورد. دو روز بعد، آن هموطن ارمنی به تهران آمد، چندین لوستر فروشی را زیر پا گذاشت تا اینکه یکی از مرغوب ترین لوسترهای موجود را خریداری نمود. او در حالی که تلألویی از اشک در چشمانش موج می زد، این لوستر را تحویل دفتر آستانه داد و ماجرایش را برای یکی از خادمین تعریف کرد و به او گفت: خداوند به واسطه این آقای بزرگوار و صاحب این بارگاه مشکلم را حلّ کرد: آمده ام به عهد خود عمل کنم. خواهشم اینست که از طرف من ایشان را زیارت کنید و آستانش را ببوسید.
یک ریال بده، دو ریال بگیر

یکی از خادمین سادات نقل می کرد: یک روز صبح عیالم رو به من کرد که: «امشب مهمان داریم، برو چیزی تهیّه کن» از منزل بیرون آمدم در حالی که حتیّ یک شاهی هم نداشتم. آن روز نوبت کشیک من نبود. در آن وضعیّت کسی را نیافتم تا از او درخواست کمکی کنم. اگر هم می یافتم، از چنین درخواستی شرم می کردم. بنابراین بی اختیار به سمت حرم رفتم. حرم خلوت بود و معدود زوّار مشغول زیارت بودند. رو به ضریح به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام عرض کردم: «یابن رسول الله تفضّلی فرما، شرمنده عیال و مهمان نشوم» بعد از این که این خواسته از قلبم گذشت، گوشه ای از حرم ایستاده بودم که زائری جلو آمد و به من گفت: «سیّد، یک ریال به من بده، وقتی از زیارت امامزاده حمزه علیه السّلام برگشتم، دو ریال به تو می دهم» این موضوع زیاد متعجّبم نکرد. بسیاری بودند که برای بیشتر شدن برکت مالشان اینکار را می کردند، و به همین رسم پولی به دست سیّدی می دادند و آن را پس می گرفتند. خوشحال از اینکه بالاخره با این یک ریال ها به التفاوت می توانستم مهمانی آن شب را آبرومندانه برگزار کنم. امّا من همان یک ریال را هم نداشتم. به زائر گفتم: «آقا، یک دقیقه صبر کنید، الان برمی گردم.» بیرون آمدم، همینطور که دور و برم را نگاه می کردم، یکی از آشنایان را دیدم. به او گفتم یک ریال به من قرض بده نیمساعت دیگر پس می دهم، یک ریالی را گرفته به نزد آن زائر رفتم. ایشان یک ریالی را گرفت و به زیارت امامزاده حمزه علیه السّلام رفت. و همان طور که گفته بود، وقتی از زیارت بازگشت یک سکّه کف دستم گذاشت. خادمین دیگر که این صحنه را زیرنظر داشتند، پرسیدند قضیّه چیست ؟ ماجرا را گفتم. امّا آنان به حرف من اکتفا نکردند و از آن زائر هم پرسیدند. ایشان هم به آنان همان را گفته بود و از حرم بیرون رفته بود. من به خیال خودم رفتم، تا یک ریالی که قرض گرفته بودم، پس بدهم. امّا وقتی چشمم به سکّه افتاد، دیدم این دو ریالی زرد است و می درخشد! با تعجّب به بازار رفتم. سکّه را به یکی از طلا فروشان نشان دادم. عیار گرفت و گفت: «طلاست » و آن را 3 تومان می خرد. از آن سه تومان یک ریال قرض را پس دادم و 29 ریال بقیّه را به خانه بردم. آن زائر غریب را هیچ گاه قبل از آن ندیده بودم و بعدها نیز ندیدم.

حوزه نت

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:33:00 ق.ظ ]




مشاهیر مدفون در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

? مشاهیر مدفون در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام?
✔️ مفسّر والامقام شیخ ابوالفتوح رازی ✔️ آیت الله شاه آبادی (از اساتید حضرت امام خمینی (ره))
✔️ آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی (رهبر نهضت اسلامی، ملی شدن صنعت نفت)
✔️ عالم متّقی و مفسّر ارزشمند قرآن آیت الله اثنی عشری
✔️ علامه سید محمد کاظم عصار
✔️ خطیب توانا حجّت الاسلام و المسلمین محمد تقی فلسفی
✔️ آیت الله حاج آقا جمال نوری(از اساتید حوزه مروی و از مجتهدان بزرگ تهران و پسر دایی مرجع شهید آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری)
✔️ امیری فیروزکوهی (از نویسندگان و شعرای بزرگ و غزلسرای معاصر)
✔️ قائم مقام فراهانی
✔️ شیخ محمد خیابانی
✔️ شهید طیب حاج رضایی
✔️ شهید حاج محمد اسماعیل رضایی
✔️ آیت الله ابوالقاسم تهرانی
✔️ سید محمد طباطبایی سنگلجی (از علماء فاضل و ادباء جلیل القدر تهران)
✔️ ابوتراب امامى کاشانى (پدر آیت الله امامی کاشانی و از اعلام و دانشمندان دارالمؤمنین کاشان)
✔️ آیت الله ثقفی تهرانی(پدر همسر حضرت امام خمینی)
✔️ احمد خان نصیر الدوله بَدِر
✔️ سید احمد طباطبایى سنگلجی (از فقهای عالی مقام تهران)
✔️ ادیب الممالک فراهانى
✔️ اسماعیل آشتیانى (ادیب ، شاعر و نگارگر معاصر ایران)
✔️ افتخار العلما آشتیانى (عالم شهیر و ادیب دانشمند)
✔️ استاد دکتر بدیع الزمان فروزانفر
✔️ فقیه ، حکیم و ادیب دانشمند جعفر آشتیانى
✔️ دکتر سید جلال ‏الدین محدث ارموى
✔️ آیت الله حاج شیخ جواد فومنى حائرى
✔️ جواد مؤذنى
✔️ ابوالفضل تهرانی
✔️ حبیب ‏اللّه‏ خویى
✔️ شاعر حبیب‏ اللّه‏ شیرازى(قآنى)
✔️ آیت الله حسن آشتیانى
✔️ حسن بن محمّد خان صدیق اسفندیارى (نویسنده و شاعر)
✔️ سید حسن مشکان طبسى
✔️ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن معینى
✔️ آیت الله علّامه ابوالحسن شعرانی
✔️ ستارخان
✔️ استاد نیرزاده(معلمی که با سبک جدید نمایشی، به کودکان الفبا می آموخت)
✔️ عباس اقبال آشتیانى (استاد نامور پژوهشهای تاریخ و ادب)
✔️ آیت الله احمد آشتیانی
✔️ استاد عبدالعظیم قریب گرکانى
✔️ آیت الله عبداللّه‏ نورى
✔️ آیت الله سید على اکبر تفرشى
✔️ آیت الله على کنى
✔️ دکتر غلامحسین رهنما
✔️ آیت الله عبدالکریم حق‌ شناس
✔️ آیت الله عزیزالله خوشوقت
✔️ آیت الله مجتبی تهرانی
✔️ آیت الله محمدرضا مهدوی کنی
✔️ علامه محمد قزوینی(از شاگردان خاص مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری و از بزرگترین غرب شناسان دوران خود)
✔️ آیت الله حاج شیخ ذبیح الله محلّاتی
✔️ آیت الله حاج شیخ عبدالنّبی نوری(پس از شهادت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری به دست عوامل جریان انگلیسی مشروطه، مرجعیت تقلید مردم تهران را با اندوه و علی رغم میل باطنی عهده دار شد)
✔️آیت الله محمّد باقر کمره ای ️ و…

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:32:00 ق.ظ ]




آیا جایگاه عبدالعظیم مثل امام حسین است؟

السلام علیک یااباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا مابقیت وبقی اللیل والنهار ولا جعل الله آخرالعهد منی لزیارتکم
السلام علی الحسین وعلی علی ابین الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین

السلام علیک یاعبدالعظیم الحسنی و رحمة الله وبرکاته

چرا ثواب حضرت عبدالعظیم برابر با زیارت امام حسین علیه السلام است؟ آیا جایگاه عبدالعظیم مثل امام حسین است؟ حضرت عبدالعظیم چه مقام رفیعی دارد که درباره زیارت هیچ معصومی این ثواب نیامده است؟

در ابتدا باید گفت: باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیرمومنان(ع) فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (1) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند».

از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) دست یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت:

اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع) یاد کرد.

ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است.

امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است.

در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است.

برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید.

البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد.

جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد.

ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند.

چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست می­داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند.

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:24:00 ق.ظ ]




متن نامه‌ی تکان‌دهنده‌ی امام‌_رضا_علیه‌السلام

متن نامه‌ی تکان‌دهنده‌ی امام‌_رضا_علیه‌السلام به عبدالعظیم‌حسنی در سفارش به شیعیان

❇️ای عبدالعظیم!

سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو:

در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.

دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز ، آنهایی که بدو #شرک ورزند و یا یکی از #دوستان_ما_را_برنجانند و یا #در_دل نسبت به آنان #کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد.
جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم.»

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:16:00 ق.ظ ]




خوشبو شده گیسوی نسیم از کرمت

خوشبو شده گیسوی نسیم از کرمت
آویخته دست هر کریم از کرمت

آن روز که آبرو به ری بخشیدی
همسایه‌ی کربلا شدیم از کرمت

************************************************
آن ڪس ڪہ راهپوے حریم ڪریم شد
?از جان غلام حضرٺ‌عبدالعظیم شد

?خوے حسین و وجہ حسن داشٺ
?زین سبب مشهور خاص و عام بہ عبدالعظیم شد
***************************************8
مائیم و عشق روے تو یاسیدالکریـم?
آریـم رو بـه سوے تو یاسیدالکریـم?
نور ولا اگر که بتابـد به جان مــــا?
باشد ز نـور روے تـو یاسیّدالکریم?

ولادت پر نور حضرت سیدالکریم مبارک?

موضوعات: آيا مي دانيد؟, مسافر ری  لینک ثابت
 [ 12:10:00 ق.ظ ]




اینفوگرافیک وگالری عکس عبدالعظیم
موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-09-20] [ 04:57:00 ب.ظ ]




امروز چند نو ع روکش و کرم دارم برای روی کیک و شیرینی و برای شکوفه زدن
کرم پاتیسیر

مواد لازم :
نشاسته : 1 قاشق غذاخوری
آرد ذرت : 1 قاشق غذاخوری
شیر: 1 پیمانه و نیم
زرده تخم مرغ : 1 عدد
شکر : 4 تا 5 قاشق غذاخوری
اسانس دلخواه : 1 قطره
روش تهیه :
شکر،آرد و نشاسته را با کمی از شیر مخلوط کرده تا مواد داخل شیر حل شوند سپس بقیه شیر را کم کم افزوده و مواد را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گذاشته تا غلیظ شوند ، زرده تخم مرغ را افزوده و هم زده تا به صورت کرم لطیفی در آید و از آخر اسانس را اضافه می کنیم.که من به جای اسانس وانیل میزنم

____________________________________
باتر چیز کریم

پنیر خامه ای 200 گرم # کره 200 گرم
خامه 200 گرم # پودر قند حدود 300 گرم وانیل # 1 ق چ
وقتی کره به دمای محیط رسید همه رو با هم مخلوط کرده و استفاده کنید.

____________________________________
باتر کریم

کره 100 گرم # پودر قند یا پودر شکر 200 گرم # وانیل 1 ق چ که با همزن همش رو باید بعد از اینکه کره به دمای محیط رسی با هم مخلوط کنید و استفاده کنید

____________________________________
چیز کریم

پنیر خامه ای 500 گرم # خامه زده شده 2 لیوان # پودر قند به مقدار دلخواه # وانیل کمی
همه رو با همزن مخلوط کرده استفاده کنید

____________________________________
گاناش حرفه ای

شکلات چیپس: 200 گرم
خامه:1/2 لیوان
پودر قند:2 ق غ
زرده تخم مرغ: 1 عدد
اسانس وانیل چند قطره
پودر نسکافه: 1 ق چ

پودر قند و زرده و اسانس رو داخل ظرفی بریزید با همزن بزنید تا نرم بشه خامه رو اضافه کنید…..
روی حرارت ملایم بذارید و هم بزنید تا شروع به حباب کنه از رو حرارت بردارید
(دقت کنید که نجوشه)
چیپس و قهوه رو به خامه اضافه و آرام هم بزنید تا چیپس در خامه ذوب بشه
مخلوط زرده رو به خامه اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید و کنار بذارید تا سرد بشه

____________________________________
گاناش معمولی

شکلات تخته ای 200 گرم
خامه 200 گرم
خامه رو بذارید گرم بشه اما نجوشه و قبل از اینکه بخواد بجوشه زیرش رو خاموش کنید شکلات رو که رنده کردید بریزید داخل خامه 2 دقیقه بمونه تا شکلات باز بشه بعد به خوبی مخلوط کنید تا گاناش کاملا یکدست بشه
http://tofanvajeha.kowsarblog.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

موضوعات: دنياي هنر  لینک ثابت
 [ 01:53:00 ب.ظ ]




[خداوند حجاب را از جنس محبت آفرید.]

شهید مطهری: آنان که زیبایی اندیشه دارند زیبایی تن را به نمایش نمیگذارند.

#حجاب یعنی: دختر سیبی ست که باید از درخت سربلندی چیده شود، نه در پای علفهای هرز.

#حجاب یعنی: هنر پوشاندن، نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است.

#حجاب یعنی: دارای حریمی هستم که هر کسی به آن راه ندارد.

#حجاب یعنی: زاده ی عصر جاهلیت نیستم. (وَلَا تَبَرَّجُنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّة…33/احزاب).

#حجاب یعنی: لایک ارزشمند خدا، نه لایک بی ارزش بَعضیا.

#حجاب یعنی: حاضر نیستم برای پرنگ شدن هزار رنگ شوم.

#حجاب_یعنی: هر کسی لایق دیدن زیبایی های من نیست.

#حجاب یعنی: آزاد بودن از زندانی به نام: “نظر دیگران”

#حجاب یعنی : پوشاندن و نمایان نکردن تمام بدن! نه فقط سر.

#حجاب یعنی: بی نیازم از هر نگاهی جز نگاه خدا.
#حجاب یعنی: من انتخاب می کنم که تو چه ببینی.

#حجاب یعنی: زرهی در برابر چشمهای مریض.
#حجاب یعنی: یک پیله تا پروانه شدن.
#حجاب یعنی: احترام به حرمت های الهی.

#حجاب یعنی: طعمه هوسرانی کسی نیستم.
#حجاب یعنی: به جای شخص، شخصیت را دیدن.

#حجاب یعنی: من یک انسانم نه یک وسیله.
#حجاب یعنی:خون بهای شهیدان.
#حجاب یعنی: حفاظت از زیبایی.

#حجاب یعنی: حفاظت از امانت خدا.
#حجاب یعنی: نماد هویت انسانی.
#حجاب یعنی: صدفی بر گوهر وجود.

#حجاب یعنی: محتاج جلب توجه نیستم.
#حجاب یعنی: زن والاست نه کالا.
#حجاب یعنی: اثبات تقدس زن.

#حجاب یعنی: مراقبت از تقوا.
#حجاب یعنی: اعتماد به نفس.
#حجاب یعنی: مبارزه با دشمن.

#حجاب یعنی: زن فقط تَن نیست.
#حجاب یعنی: احترام به زن.
#حجاب یعنی: معامله با خدا.
#حجاب یعنی: تــــاج بندگی.
http://shorehosein.blogfa.com/

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
[یکشنبه 1396-09-19] [ 06:51:00 ب.ظ ]




??
✅ پانزده خصلت نماز

پیامبر اکرم “ص” فرمود:
کسى که نمازهاى پنجگانه را در موقع خود اقامه کند و رکوع و سجود نماز را کامل بجا آورد خداى عزّ و جلّ 15 خصلت به او عطا فرماید:
?
1⃣ سه خصلت در دنیا:✨
عمر او را زیاد کند،
مال و اموال او را زیاد کند،
اولاد صالح او را زیاد کند.
?
2⃣ سه خصلت در موقع مرگ:✨
از ترس او را ایمن دارد،
از هول مرگ ایمن دارد،
او را داخل بهشت گرداند.
?
3⃣ سه خصلت در قبر:✨
سؤ ال نکیر و منکر را بر او آسان کند،
قبر او را وسیع گرداند،
درى از درهاى بهشت به روى او گشوده شود.
?
4⃣ سه خصلت در محشر:✨
صورت او مثل ماه ، نور مى دهد،
نامه عملش را به دست راستش دهند،
حساب را بر او آسان مى گرداند.
?
5⃣ سه خصلت در موقع عبور از صراط:✨
خداوند از او راضى مى شود،
به او سلام مى دهد،
نظر رحمت به او مى فرماید.
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
⛅️ ☁️☁️☁️
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
⛅️ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج ⛅️

? کنز العمّال، ج 7، حدیث 19036

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 06:35:00 ب.ظ ]




به ابوسعید ابوالخیر،گفتند : فلانی قادر است پرواز کند، گفت:این که مهم نیست، مگس هم میپرد. گفتند:فلانی را چه میگویی..؟؟روی آب راه میرود..!! گفت:اهمیتی ندارد،تکه ای چوب نیز همین کار را میکند. گفتتند: پس از نظر تو شاهکار چیست..؟؟ گفت:این که در میان مردم زندگی کنی ولی هیچگاه به کسی زَخم زبان نزنی،دروغ نگویی، کلک نزنی٬دلی نشکنی ٬از اعتماد کسی سوءاستفاده نکنی و کسی را از خود ناراحت نکنی. این شاهکار است…!!!

? کانال @Hashtrishterii

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 07:32:00 ق.ظ ]




در 4 سالگی می‌گفتم: پدرم بهترینه.
در 6 سالگی می‌گفتم: پدرم همه را می‌شناسه.
در 10 سالگی می‌گفتم: پدرم عالیه اما کمی بداخلاقه.
در 12 سالگی می‌گفتم: وقتی بچه بودم پدر مهربان تر بود.
در 14 سالگی می‌گفتم: پدر داره نسبت به من کنجکاو میشه.
در 16 سالگی می‌گفتم: پدرم مال عصر و دوره‌ی ما نیست.
در 18 سالگی می‌گفتم: با مرور زمان اخلاق پدرم بدتر میشه.
در 20 سالگی می‌گفتم: سخته پدر را ببخشم، تعجب می‌کنم مادر چطور اونو تحمل میکنه!
در 25 سالگی می‌گفتم: پدر با همه‌ی کارهام مخالفه.
در 30 سالگی می‌گفتم: خیلی سخته با پدر به توافق برسیم، نمی‌دونم وقتی پدر جوان بود پدربزرگ چه از دست او می‌‌کشید.
در 40 سالگی می‌گفتم: پدرم ما رو با ضوابط و قواعد بسیاری تربیت نمود، من هم باید چنین کنم.
در 45 سالگی می‌گفتم: در حیرتم پدر چطور موفق شد ما رو تربیت کنه!
در 50 سالگی می‌گفتم: کنترل فرزندان خیلی دشواره، پدر چقدر برای تربیت ما متحمل سختی شد.
در 55 سالگی می‌گفتم: پدرم خیلی دور اندیش بود، و برای آینده‌ی ما برنامه ریزی می‌کرد، پدری نمونه و مهربان بود.
اما اکنون در سن 60 سالگی میگم: پدرم بهترینه.
در این گردش 56 ساله‌ی عمر به نقطه‌ی آغاز در چهارسالگی بازگشتم: «پدرم بهترینه».

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
[شنبه 1396-09-18] [ 03:54:00 ب.ظ ]




?معلمی طی 25سال تعدادی از سؤالای درسی و جوابای دانش آموزانش رو تو دفتر خاطراتش جمع کرده؛ بخونید جالبه??

?کاربرد سوزن خط کش را در صنایع فلزی بنویسید؟
- گفتین نمیاد که

?چهار “کیسه تن” را نام ببرید؟
- از کیسه تن برای حمام ها استفاده میشود

? رود نیل به چه دریایی می ریزد؟
- مهدی ترانه (منظورش مدیترانه است)

?چرا میرزای شیرازی تنباکو را حرام کرد؟
- زیرا ثروتمندان تنباکو می کشیدند و به فقیران نمی دادند

?به چند روش پارچه رنگی تهیه میکنند؟
- از مغازه خریدن. از کارخانه خریدن

?کاربرد تراز در ساختمان سازی را بنویسید؟
- هنگامی که برق میرود یخچال نمی سوزد
(دانش آموز تراز را با ترانس اشتباه گرفته است)

?درباره اسفنج ها هرچه میدانید بنویسید؟
- اسفنج ها به شکل قهوه ای و زرد و قرمز هستند و در ظرف شستن به مادر ها کمک میکنند.

?با کلمه اصحاب یک جمله بسازید؟
- من اصحاب پدر خود را خرد کردم

?زبان چه نقشی در ایجاد ارتباط میان انسان ها دارد؟
- با زبان مزه غذا را می چشیم و به هم میگوییم

?محاصره اقتصادی مسلمانان چگونه شکسته شد؟
- به وسیله موریانه

?اصحاب شمال به چه کسانی گفته می شود؟
- به کسانی که در شمال زندگی میکنند

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 03:42:00 ب.ظ ]




یکی از بهترین روش های یادگیری واموختن قران به کودکان زیر هشت سال بازی است
وکودکان در قالب بازی بهتر قران را یاد میگیرند مثلا میتوان در تخته ی وایت بوردعکس یک هواپیما را نقاشی کنیم
واز هواپیما پلکان را اویزان می کنیم وسپس از پله ی اول شروع می کنیم واز بچه ها سوال می پرسیم
وهر کس جواب داد از پله بالا می رود تا سوار هواپیما شود و هر کس زودتر سوار هواپیما شود برنده است.
یا می توان بچه ها را در وسط جمع کرد و از انها بخواهیم که دست همو بگیرند و گرد شوند وسپس
به انها می گوییم که می خواهیم بازی ناس و خناس کنیم وشروع می کنیم
به خواندن سوره ی ناس و هر کس که به ایه ای رسید که خناس را دانست شروع می کند
به دویدن و بچه ها با هم می دوند و هر کس را گرفت سریع می گوید
بسم الله الرحمن الرحیم یا هر کس که نتوانست یا اشتباه خواند ایه ها را می شود
خناس و شروع می کنند بچه ها به دویدن تا خناس به سر جایش برسد
و اگر قبل از ان کسی را گرفت ان شخص می بازد و بتید وسط بنشیند

موضوعات: قرآن و محجوریت, اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 12:14:00 ب.ظ ]




استاد مطهرى (ره) مى‏ فرمايد:

ما هميشه وقتى دعا مى‏ كنيم به خدا مى‏ گوييم: خدايا به ما بده،هيچوقت دعا نمى‏ كنيم: خدايا از

ما بگير. در صورتى كه ما به اين دعا بيشتر احتياج داريم. بايد بگوييم: خدايا اين حبّ جاه و مال را از ما

بگير، اين حسادت‏ها را از ما بگير، اين كينه‏ ها، حسدها و عقده‏ ها رااز ما بگير،اين پرده‏ ها را از جلوى

چشم ما بردار.

اول، آنچه را كه بايد از تو بگيرند آنها را بيرون بريز، آنگاه بگو: بده. آن وقت است كه دعاى تو

مستجاب مى‏ شود.

شهيد مطهرى، آشنايى با قرآن، ج 9، ص 56
اشتراک گذاری این مطلب!

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
[جمعه 1396-09-17] [ 10:45:00 ب.ظ ]




در قرآن «ايمان» و «كفر» به «نور» و «ظلمت» تشبيه شده با اين تفاوت كه در قرآن، ظلمت به صورت جمع و نور به صورت مفرد آمده است و اين اشاره به اين نكته است كه در راه حق هيچ گونه پراكندگى وجود ندارد؛ بلكه الهام بخش وحدت و يگانگى است و آن همان خط مستقيمى كه ميان مبدء و معاد وجود دارد ولى كفرمركز انواع اختلاف ها است همچون خطوط انحرافى كه در ميان دو نقطه موجود است و اهل باطل در راه خود هماهنگ نيستند و وحدت هدف ندارند و همواره در تحيّر و سرگردانى به سر مي برند.

اكبرى، محمود، صدف هاى قرآنى، 1جلد، فتيان - قم، چاپ: چهارم، 1387 ه.ش. به نقل از تفسير نمونه ج2 ص

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 10:41:00 ب.ظ ]




نماز به وقت ، بهترين كارها نزد خداست .

احب الاعمال الي الله الصلاه لوقتها ( وسايل الشيعه ج4،ص112)

هميشه هم سرقرارش بود . وقتي نمازش مي رسيد ، ناشناس ناشناس مي شد . ديگر آدم چند لحظه پيش نبود . هيچ كاري او را از ملاقات با خدا غافل نمي كرد .

اين را امام علي عليه السلام مي گفت ، جانش بود پيام بر

سنن النبي ص142 به نقل از پيام بر من ، هادي قطبي ص9

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 10:39:00 ب.ظ ]




مبلغ نباید شهوت سخن گفتن داشته باشد. به اندک بهانه ای سخنرانی نکند، حرف زدن را شغل مدام و سکه بازار خویش قرار ندهد. در هر ختم و مجلس و محفلی خویش را پیش نیندازد. کاری نکند تا برود به سمت منبر وتریبون … مردم بگویند: وای، دوباره!
بی گدار به آب نزند. جایی خود را خرج کند که ارزش داشته باشد. اگر احتمال می دهد حرفش زمین می ماند، چیزی نگوید. درباره مرحوم آیت الله بروجردی رحمه الله گفته اند با ابهت خویش، حکومت را کنترل می کرد. مبادا سخنی بگوید، مطاع شمرده نشود.

منبع
شرط بلاغ، چهل کلید طلایی در مدیریت تبلیغ، حسین سروقامت، ص161.

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 10:39:00 ب.ظ ]




امروز چند نو ع روکش و کرم دارم برای روی کیک و شیرینی و برای شکوفه زدن
کرم پاتیسیر

مواد لازم :
نشاسته : 1 قاشق غذاخوری
آرد ذرت : 1 قاشق غذاخوری
شیر: 1 پیمانه و نیم
زرده تخم مرغ : 1 عدد
شکر : 4 تا 5 قاشق غذاخوری
اسانس دلخواه : 1 قطره
روش تهیه :
شکر،آرد و نشاسته را با کمی از شیر مخلوط کرده تا مواد داخل شیر حل شوند سپس بقیه شیر را کم کم افزوده و مواد را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گذاشته تا غلیظ شوند ، زرده تخم مرغ را افزوده و هم زده تا به صورت کرم لطیفی در آید و از آخر اسانس را اضافه می کنیم.که من به جای اسانس وانیل میزنم

____________________________________
باتر چیز کریم

پنیر خامه ای 200 گرم # کره 200 گرم
خامه 200 گرم # پودر قند حدود 300 گرم وانیل # 1 ق چ
وقتی کره به دمای محیط رسید همه رو با هم مخلوط کرده و استفاده کنید.

____________________________________
باتر کریم

کره 100 گرم # پودر قند یا پودر شکر 200 گرم # وانیل 1 ق چ که با همزن همش رو باید بعد از اینکه کره به دمای محیط رسی با هم مخلوط کنید و استفاده کنید

____________________________________
چیز کریم

پنیر خامه ای 500 گرم # خامه زده شده 2 لیوان # پودر قند به مقدار دلخواه # وانیل کمی
همه رو با همزن مخلوط کرده استفاده کنید

____________________________________
گاناش حرفه ای

شکلات چیپس: 200 گرم
خامه:1/2 لیوان
پودر قند:2 ق غ
زرده تخم مرغ: 1 عدد
اسانس وانیل چند قطره
پودر نسکافه: 1 ق چ

پودر قند و زرده و اسانس رو داخل ظرفی بریزید با همزن بزنید تا نرم بشه خامه رو اضافه کنید…..
روی حرارت ملایم بذارید و هم بزنید تا شروع به حباب کنه از رو حرارت بردارید
(دقت کنید که نجوشه)
چیپس و قهوه رو به خامه اضافه و آرام هم بزنید تا چیپس در خامه ذوب بشه
مخلوط زرده رو به خامه اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید و کنار بذارید تا سرد بشه

____________________________________
گاناش معمولی

شکلات تخته ای 200 گرم
خامه 200 گرم
خامه رو بذارید گرم بشه اما نجوشه و قبل از اینکه بخواد بجوشه زیرش رو خاموش کنید شکلات رو که رنده کردید بریزید داخل خامه 2 دقیقه بمونه تا شکلات باز بشه بعد به خوبی مخلوط کنید تا گاناش کاملا یکدست بشه

موضوعات: آيا مي دانيد؟, نكات خانه داري  لینک ثابت
[پنجشنبه 1396-09-16] [ 03:30:00 ب.ظ ]




پوستر امکانات نرم افزار اندروید کوثربلاگ

پوستر امکانات نرم افزار اندروید کوثربلاگ

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 01:43:00 ب.ظ ]




انتشارات بهار دلها-استان قم09127532041***02537836975
آقا مبارک ست ردای امامتت ** ای غایب از نظر به فدای اماتت
آقا جان!منتظر حادثه آمدنت هستیم و همه نامردمی ها را به آرزوی دیدن رویت پشت سر میگذاریم و این حس زیبا را که تو آقا و مولای مان هستی و دست عنایتت همیشه برسر شیعیان است ، با هیچ چیز عوض نمیکنیم.
خوشحالیم و سرمان بلند است و نگران کاستی ها نیستیم چون می دانیم تو با کوله باری از عدل و مهربانی می آیی و سایه لطفت را بر سرمان می اندازی و آن روز چه زیباست!!!!!
انتشارات بهار دلها ناشر کتابهای مذهبی برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان
به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)کتاب معرفی میکند:
1)داستان ظهور(زیبایی های ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف))
2)حقیقت دوازدهم(اثبات ولادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف))
3)گمگشته دل(انتظار ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف))
4)راه روشنایی(دوری از دشمنان اهل بیت(علیه السلام))
5)راهی به دریا(شرح زیارت آل یاسین-آشنایی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف))
6)امام مهدی حجه بن الحسن(پاسخ های کوتاه به40پرسش مهم جوانان درباره مهدویت)
7)یوسف کنعان آرزو(برگزیده از سیره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف))
8)آخرین برگزیده(پرسمان قرآنی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف))
9)امام زمان در کتاب نجم الثاقب (در قالب گفتگو با محدث علامه نوری طبرسی)

موضوعات: کتابسرا  لینک ثابت
 [ 01:23:00 ب.ظ ]




چیکار کنیم که نمازمون خالص بشه؟؟

عیدی امروز کانال عهدنامه سفره فرهنگی منتسب به امام زمان عجل الله
تقدیم به مهمانان گرانقدر ❤️?

سه قدم تا خدا ?

پیامبر فرمودند: هر کاری می کنید تنها برای خدا باشد؛ زیرا که او فقط اعمال خالص بندگان را می پذیرد.

گل سرسبد اعمال روزانه ما نماز هست

اول اخلاص را تعریف کنیم.

اخلاص یعنی هیچی بغیر از خدا در اون نباشه. مثل سوره توحید که به اخلاص معروف هست چون تنها سوره ای هست که در اون جز خدا درباره چیز دیگری صحبت نشده.

پس نماز خالص یعنی نمازی که خواست نفس ما و میل ما در اون دخیل نباشه فقط و فقط اطاعت خدا و برای خدا باشه

اولین قدم و مهمترین قدم در اخلاص نماز؛ نیت هست

نماز را فقط به نیت قرب به خدا و رضایت خدا بخونیم

یعنی

نه بخاطر ثوابش بخونیم
نه بخاطر ترس ترک کردن و گرفتار عذاب شدن
نه بخاطر رسیدن به بهشت و مقامات عالیه

تمام این ها رو به ما میدن ولی به شرطی که بخاطر اینا نریم.. چون اینا رو وارد نیت کنیم اخلاص رو بهم میزنه و نفس و میل ما رو وارد می کنه

پس قدم اول شد نیت خالصانه قدم بعدی در عمل نماز هست

ممکنه ما نمازمون رو در وقتی بخونیم که خودمون دلمون میخواد ولی خالص باشه؟؟

نه. چون خواست نفس و میل خودمون رو در وقت نماز دخیل کردیم. خداوند لحظه اذان میخواد ما بریم نماز بخونیم ولی ما صبر می کنیم تا حسش بیاد یا اینکه کارامون تموم بشه و خیالمون از بابتشون راحت بشه بعد بریم سر نماز. یعنی نفس و میل خود را در وقت نماز وارد کردیم و خالص نمیشه

اگر به دلیل واقعأ موجهی مجبور بشیم یا خودمون نخواستیم اما به هر دلیلی عقب افتاد وقت نماز و ما هم خیلی ناراحت شدیم این نماز هم چنان میشه خالص. چون ما نفس خودمون و میل خودمون رو وارد نکردیم بلکه مجبور شدیم

پس اول نیت؛ دوم اول وقت

سوم تا حد ممکن تا جایی که از دستمون برمیاد سر نماز هم فکرمون رو کنترل کنیم و حضور قلب باشه میشه یک نمازی که روز به روز ما رو به اوج میرسونه و به خدا نزدیک و نزدیک تر میشیم

? همه ایام براتون عید ?
❤️ با خدا عاشقانه و اروم زندگی کنید ❤️

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 01:21:00 ب.ظ ]




‍ ‌
کشف یک اشتباه در #قرآن ؟؟؟!!!

♦️ تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!
لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید:
پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
در حالی که:
این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند!
پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت!
بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:
بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد!
و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود.

♦️ خداوند در سوره “تین” (انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛ لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.
اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است.
قصه از اینجا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم در مغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون و مسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و باز تولیدش بعد از 60 سالگی تعطیل می‌شود.
ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد. یعنی 7 زیتون و 1 انجیر!
بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در قرآن، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده!
نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار در قرآن آمده است!

? بنازید به این معجزه جاوید و همیشه زنده و بیاییم کمتر بگذاریم قرآن در خانه ها خاک بخورد. ما در قبال قرآن مسئولیم و متاسفانه نسبت به این هدیه ی خداوند خیلی کم لطفیم!.

موضوعات: اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 11:44:00 ق.ظ ]




به یاد تمامی پدران پاک کشورم …

???
کاش سووره ای به نام “پدر” بود

که این گونه آغاز میشد:

قسم به قلب دوست داشتنیت .

قسم به آغوش گرمت که پناگاه امن بود .

قسم به مهربی پایانت .

قسم به کوله بارخستگی هات .

قسم بر پینه ی دستانت، که بوی نان میدهد .

و قسم بر چشمان همیشه نگرانت…

قسم بر بغض فرو خورده ات که شانه ی کوه را لرزاند .

قسم بر غربتت،

قسم به تنهائیت تا هستی .

وقتی هیچ بهشتی زیر پایت نیست
سلامتی پدران عزیز
بیاد پدران سفر کرده..
? ?? ??
وبسلامتی پدرم

عزیزترینم

موضوعات: پدر ومادر،برکت زندگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1396-09-15] [ 06:00:00 ب.ظ ]




مطلع عشق

نویسنده: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اكبری
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی)
موضوع كتاب: علوم انسانی
موضوع كتاب: دین
نوبت چاپ: اول
تاریخ چاپ: تابستان ۱۳۹۲
شمارگان: ۵۰۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۲۲۴ صفحه
شابك: ۹۷۸-۹۶۴-۲۹۵۱-۷۵-۸
1392/05/25مطلع عشق

این کتاب که به همت حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری گردآوری و تدوین شده است پیش از این از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده بود با تغییر ناشر از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی راهی کتابفروشی‌ها شد.

کتاب “مطلع عشق” گزیده‌ای از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوج‌های جوان و خانواده‌ها از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

این کتاب که به همت حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری گردآوری و تدوین شده است پیش از این از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده بود با تغییر ناشر از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی راهی کتابفروشی‌ها شد.

این کتاب که تا کنون بیست و سه بار تجدید چاپ شده، از یازده فصل تشکیل شده است. چهار فصل با عنوان «کلام» و هفت فصل با عنوان «رهنمود». چهار فصل اول این کتاب عبارتند از: کلام اول؛ ازدواج؛ ناموس طبیعت، دستور شریعت، کلام دوم؛ کانون گرم خانواده، کلام سوم؛ غروب عشق و قحطی عاطفه در غرب و کلام چهارم؛ حقوق متقابل زن و شوهر. این چهار فصل بیشتر به مباحث معرفتی می‌پردازند و فلسفه ازدواج و رفتارهای زوجین را تبیین می‌کند.

هفت فصل بعدی کتاب هم توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب است به زوج‌های جوان و خانواده‌های آن‌ها در باب چگونگی مراسم ازدواج، تقسیم کار در خانواده، حذف تشریفات زائد و همین‌طور آغاز زندگی مشترک و تداوم آن. عناوین این هفت فصل که بیشتر شامل توصیه‌های عملی رهبر انقلاب است عبارتند از: رهنمود اول؛ همسفر تا بهشت، رهنمود دوم؛ بالاتر از واقعیت، رهنمود سوم؛ هنر تقسیم کار، رهنمود چهارم؛ سازش و سازگاری، رهنمود پنجم؛ زندگی شیرین، رهنمود ششم؛ هشدارها و یادآوری‌ها و رهنمود هفتم؛ آسان‌گیری.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری معتقد است این نکته که کتاب «مطلع عشق» هم به مباحث معرفتی پرداخته و هم توصیه‌های کاربردی برای زوج‌های جوان دارد، آن را به اثری جامع و باب طبع خوانندگان تبدیل کرده است. البته استقبال قابل توجه از این کتاب، مؤید این مطلب است. این کتاب دارای نثری روان و نکات بدیعی است که به دل می‌نشیند و از این رو خواندن آن شیرین است و جذاب.

در ابتدای این کتاب دستخط رهبر انقلاب در تبریک و توصیه‌هایی به عروس‌ها و دامادها آمده است. در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

خانواده‌ی آرامتر با بهره‌وری بیشتر
هر انسانی – هم زن و هم مرد – در طول زندگی، در شبانه روز مشکلاتی دارد و با پیش‌آمدها و حوادثی مواجه است. این حوادث اعصاب را می‌کوبد و خسته می‌کند. انسانها را دچار ناآرامی و سرسیمگی می‌کند. وقتی وارد محیط خانو.اده شد، این محیط امن و امان به او تجدید قوا می‌بخشد. او را آماده‌ی یک روز دیگر و یک شبانه روز دیگر می‌کند. خانواده برای تنظیم زندگی انسان خیلی مهم است. البته خانواده باید خوب اداره بشود، باید سالم اداره بشود. این بهره‌ای که مرد و زن از این خانواده‌ی آرام می‌برند، بهره‌ی کاری آنها را در بیرون خانواده بالا می‌برد، به آن اهمیت و ارزش می‌دهد، آن را باارزش و با کیفیت می‌کند. فرصت ازدواج و آرام گرفتن در یک مجموعه‌ی خانواده،‌یکی از فرصتهای مهم زندگی برای مرد و زن است. این یک وسیله‌ی آسایش، آرامش روحی، وسیله‌ی دلگرم شدن به تداوم فعالیت زندگی است، وسیله‌ی تسلی، وسیله‌ی پیدا کردن یک غمخوار نزدیک است، که برای انسان در طول زندگی بسیار لازم است.. خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۹/۱۲/۱۳۸۰

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیّه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸ و ۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir پیام ارسال نمایند.

موضوعات: کتابسرا, اقيانوس پژوهش  لینک ثابت
 [ 12:33:00 ب.ظ ]




سه روش فُرم دادن به خامه

سه روش فُرم دادن به خامه

#خامه

1.خامه قنادی 2.پودر خامه 3. خامه صبحانه

روش اول: فرم دادن خامه با استفاده از خامه شیرین قنادی

خب این روش، آسونترین راه فرم دادن خامه ست..شما فقط نیاز به خریدن خامه شیرین قنادی دارین..این خامه ها توی بسته های 5 کیلویی و 1 کیلویی و کمتر توی بازار هست و خودش حاوی اسانس و پودر قند هست و نیاز به هیچ افزودنی نداره..درصد چربیشون هم بالاست و به همین دلیل خیلی خیلی خوب فرم می گیره.
این خامه ها یخ زده هستند،وقتی می خریم میذاریم توی فریزر و موقع استفاده در میاریم.(اگه بسته های بزرگ داشتین وقتی یکم نرم شد مقدار مورد نیازتون رو توی ظرف بریزین و بقیه رو بذارین فریزر بازم)….یکم توی محیط میذاریم بمونه و بعد منتقلش می کنیم به ظرف .اگه هوا گرمه و محیط هم گرمه ظرف خامه رو بذارین توی یخچال تا نرم بشه و سرماش رو هم از دست نده… تا حدی میذاریم نرم بشه که آب آب نشه… وقتی از اطراف کمی نرم شد یکم با قاشق هم می زنیم و کمک می کنیم تا بقیه قسمتهای یخی هم وا شه…
وقتی به حدی رسید که یکم هنوز یخی هست با همزن شروع می کنم به هم زدنش … اول با دور کم، تا یکدست بشه و بعد با دور تند، 7 تا 10 دقیقه زمان می بره.
البته این زمان اصلا استاندارد نیست و بستگی کامل به مقدار خامه و مهم تر از اون، دمای محیط داره…توی زمستون و محیط خنک مسلما این زمان کمتره.
وقتی دیدید کم کم داره از حالت شل بودن خارج میشه و رد همزن محو نمیشه و اینجا دیگه خامه فرم گرفته و رد پره های همزن هم محو نمیشه وقتی ظرف رو برگردونبم مثه سفیده تخم مرغ فرم گرفته، از ظرف نمی ریزه
خامه مون فرم گرفته.یه ربع میذاریم توی یخچال بمونه و بعد ازش استفاده می کنیم.
این خامه رو برای لای کیک، روکش کیک و تزیینات و دسرها می تونین استفاده کنین… هرقدر بیشتر درست کنین بهتره…یعنی مثلا برای یه کیک، یکی ا زهمین بسته ها رو آماده کنین..فوقش اگه زیاد اومد میشه توی کیسه فریزر بریزین و فریز کنین .اینو هم بگم خامه فرم گرفته ای که فریز بشه دوباره باید همین مراحل رو برین و کمتر از بار اول هم فرم می گیره و بیشتر بهتره برای مصرف دسرها استفاده بشه نه تزیین کیک.

روش دوم: فرم دادن خامه با استفاده از پودر خامه:

مواد لازم :

پودر خامه گیاهی 6 قاشق غذاخوری

پودر قند 4 قاشق غذاخوری

شیر سرد یک فنجان

روش تهیه :

خیلی ساده و راحت پودر قند و پودر خامه را با هم مخلوط میکنیم و توی یک کاسه میریزم و وسط موادمون شیر میریزیم و با دور تند همزن به مدت 3 دقیقه هم میزنیم و حدود هشت دقیقه با دور کند همزن هم میزنیم. هر وقت رد پره های همزن روی خامه تون موند یعنی خامه شما کاملا پوک شده و به اصطلاح خامه فرم گرفته شده.
به راحتی توی این زمان خامه شما فرم گرفته و آماده استفاده میباشد.
اگر بخواهید خامه رنگی داشته باشید نوک قاشق از رنگ دلخواه به خامه افزوده و با لیسه هم بزنید.
اگر دوست دارید اسانس خاصی به خامه بیافزایید تا طعم مورد علاقه تون داشته باشه.
درب پودری که اضاف میکند را کاملا ببندید و توی کمد نگه داری کنید.
خامه فرم گرفته اضافه کرده هم به مدت کم توی یخچال و برای طولانی مدت توی فریزر میتونید نگهداری کنید.

روش سوم فرم دادن خامه با استفاده ازخامه صبحانه

مواد لارم:
خامه پاستوریزه پاکتی پرچرب 2 بسته .
پودر قند یا شکر 100 گرم

طرز تهیه:

ابتدا آب اضافی خامه را دور بریزید ، خامه را درون کاسه فلزی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و کمی مخلوط نمائید ( هم نزنید فقط شکر لابلای خامه برود کافی است ) سپس درون فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند.
کاسه حاوی خامه را به مدت 30 دقیقه درون فریزر قرار دهید ( خامه باید یخی شود اما تا اندازه ای که بتوانید رگه های یخی در خامه مشاهده کنید ) ، اگر رگه های یخی ایجاد نشد مدت زمان بیشتری در فریزر قرار
خامه یخی را درون کاسه ای بریزید ( ظرف باید بزرگ باشد چون حجم خامه چند برابر میشود ) و با همزن برقی شروع به هم زدن خامه کنید.
در ابتدای هم زدن خامه کاملا شل میشود ، همچنان با همزن بزنید ( 5 – 10 دقیقه زمان میبرد ) تا خامه یکدست شود ، خامه را تا جایی بزنید که اثر پره های همزن روی خامه باقی بماند و با برگرداندن کاسه
پس از آماده شدن خامه میتوانید 2 قطره از اسانس مورد علاقه تان را به خامه اضافه کنید و برای تزئین کیک و … استفاده نمائید ، خامه اضافه را میتوانید درون فریزر در ظرف در بسته نگهداری کنید و برای استفاده مجدد فقط باید با همزن چند دقیقه خامه را بزنید تا مجدد فرم بگیرد.

نکته : میتوانید از مقداری کره برای تهیه خامه ای بهتر استفاده کنید ( نصف خامه و نصف کره ).
خامه ای مناسب برای کار است که پس از باز کردن درب پاکت بصورت قالبی از پاکت خارج شود ، اگر خامه شما بافتی نرم داشت و قالبی از پاکت خارج نشد مناسب برای تهیه خامه فرم گرفته نمیباشد.

موضوعات: دنياي هنر  لینک ثابت
[جمعه 1396-09-10] [ 04:42:00 ب.ظ ]




توجه. توجه. توجه.
?? همه میدانند که شستن ظرفها با مایع ظرفشویی روزی حداقل 10 گرم از این مایع را واردبدن میکند اما کسی حاضر نیست یک سوم سرکه به آن اضافه کند

??? آب شرب شهری دارای نیتریت و نیترات و کادمیوم و آرسنیک و کلر است اما کسی حاضر نیست یک کوزه ده هزار تومانی بخرد ومیرود دستگاه تصفیه آب 400 هزار تومانی میخرد

??? همه میدانند که درنمک یددار ید وجود ندارد بلکه یدات وجود دارد و از روزی که مردم نمک یددار خور شدند کم کاری و پرکاری تیروئید بیداد میکند اما کسی حاضر نیست از سنگ نمک استفاده کند

??? همه میدانند که تمام روغن های نباتی جامد و مایع پالم است و تراریخته اما کسی حاضر نیست دستور موکد قرآن به استفاده از روغن پیه و دنبه را مصرف کند ( روغن پیه و دنبه هم لاغر کننده است وهم صورت را زیبا میکند و هم تری گلیسیرید و کلسترول را تنظیم میکند

??? همه میدانند که بو علی سینا 16 بیماری لاعلاج را علتش را مصرف گوشت گاو و گوساله میداند اما متاسفانه درخریدن گوشت گاو در قصابی ها از همدیگر پیشی میگیریم

??? همه میدانیم که آب لیموی بازاری آب کاه است با ترکیب جوهر لیمو اما متاسفانه آبلیموی بازاری با نام دلیل ومجید و عباس را میخریم

???همه میدانیم که رب بازاری دارای 10 درصد سرب است اما باز هم استفاده می کنیم

?☕️? همه میدانیم هیچ حیوانی به بوته چای نزدیک نمیشود اما ما روزی بین 3 الی 10 لیوان چای میخوریم

??? همه میدانیم اغلب نانها دارای جوش شیرین است که عامل اصلی تمام مشکلات گوارشی است اما حاضر نیستیم از کسی که درخانه نان خانگی میپزد حمایت کنیم

??? سس مایونز سم اصلی کبد است اما تمام سالادهایمان را با سس و ماست سوپری تزئین میکنیم

??? ترکیب سوسیس آرد و تفاله سویا و بنزوات سدیم و گوشت حیوانات تلف شده است

??? چه راحت دانشجوی ما ساندویچ سوسیس و کالباس میخورد

??? به جای ریختن نخود و کشمش درجیب فرزندانمان یا انجیر خشک یا توت خشک و یا خرمای برنی در جیب آنان شکلات و کیک و کلوچه است خوب فکر کنید ببینید دارید چکار میکند

✅?لطفا استانداردهای کثیف خطر بیوتروریسم غذایی را در تمام کانالها و گروهها گسترش دهید مشکل امروز ما دارو و درمان نیست ، غذاست.

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 04:13:00 ب.ظ ]




#تو_که_یک_گوشه_نگاهت_غم_عالم_ببرد
#حیف_باشد_که_تو_باشی_و_مرا_غم_ببرد
.
یکی از رفقا میگفت:
“قصد #ازدواج داشتم?
گفتم برم #مشهد و از امام رضا(ع)…
یه زن خوب بخوام…❗️
رفتم #حرم و درخواستمو به آقا گفتم…?
شب شد و جایی واسه خواب نداشتم…☹️
هر جای حرم که میخوابیدم…
خادما مثه بختک رو سرم خراب میشدن که…?
“آقا بلند شو…”
متوجه شدم کنار پنجره فولاد…
یه عده با پارچه سبز خودشونو به نیت شفا بستن…?
کسی هم کاری به کارشون نداره.
رفتم یه پارچه سبز گیر آوردم و…….
تاااا صبح راحت خوابیدم…❗️
صبح شد☀️…پارچه رو وا کردم…☺️
پا شدم که برم دنبال کار و زندگیم…
چشتون روز بد نبینه…❗️
یهو یکی داد زد :
“آی ملت…شفا گرررفت…?
.
#پنجره_فولاد_رضا_مریضا_رو_شفا_میده
.
به ثانیه نکشید، ریختن سرم و…?
نزدیک بود لباسامو پاره پوره کنن که…
خادما به دادم رسیدن و بردنم مرکز ثبت شفا یافتگان…❗️
“مدارک پزشکیتو بده تا پزشکای ما؛
مریضی و ادعای شفا گرفتنتو تأیید کنن…”
.
“آقا بیخیاااال?…شفا کدومه…⁉️
خوابم میومد،جا واسه خواب نبود…
رفتم خودمو بستم به پنجره فولاد و خوابیدم?…
همین”
تاااا اینو گفتم…?
یه چک خوابوند درِ گوشم و گفت:
“تا تو باشی دیگه با احساسات مردم بازی نکنی…"?
خیلی دلم شکست?
رفتم دم پنجره فولاد و با بغض گفتم:
“آقا؛دستت درد نکنه…دمت گرم?
زن که بهمون ندادی هیچ…
یه کشیده آب دار هم خوردیم.?
.
همینجور که داشتم نِق میزدم…
یهو یکی زد رو شونم و گفت:
“سلام پسرم❗️
“مجرّدی⁉️”
گفتم آره؛
“من یه دختر دارم و دنبال یه دوماد خوب میگردم…☺️
اومدم حرم که یه دوماد خوب پیدا کنم؛
تو رو دیدم و به دلم افتاد بیام سراغت…?
.
خلاااااصهههه…
تا اینکه شدیم دوماد این حاج آقا?
.
بعد ازدواج?
با خانومم اومدیم حرم…❤️
از آقا تشکر کردم و گفتم:
“آقا،ما حاضریما…?
یه سیلی دیگه بخوریم و
یه زن خوب دیگه هم بهمون بدیا :) ❤
(به روایت آقای موسوی زاده)
.

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 06:43:00 ق.ظ ]




الهم  عجل لوليك الفرج
موضوعات: زيارات  لینک ثابت
[پنجشنبه 1396-09-09] [ 08:15:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 08:14:00 ب.ظ ]




‍ ‍ آب کُر نظام هستی

‍ ‍ آب کُر نظام هستی

در مباحث فقهی از ویژگی های آب کُر این است که پاک و پاک کننده است

و در برخورد با نجاست نجس نمیشود و اگر چیزی را که نجس شده در آب کر فرو ببرند آن را پاک می‌کند و خود نجس نمی‌شود.

امام حسین علیه السلام به منزله آب کُر نظام هستی میباشند که انسان در زیارت و توجه به وجود مطهر ایشان در واقع خودش را به چنین منبع طهارتی متصل می کند

و روح و روان و باطن و قلب ناپاک و آلوده خود را با آن شست و شو می دهد و پاک و طاهر می شود.

یکی از لطایف روایاتی که فرموده اند گریه بر سیدالشهداء علیه السلام گناهان انسان گنه کار را میریزد و او را پاک می کند همین مطلب است.

در واقع همه انسان های کامل(انبیاء و اوصیای الهی) آب کُر نظام آفرینش هستند ولی امام حسین علیه السلام دارای خصیصه ای مخصوص به خودشان هستند!!!

#عرفان #عشق #زیارت #آب #امام_حسین

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 08:13:00 ب.ظ ]




چرا اماکن مقدس در سرزمین‌های بد آب و هوا قرار دارند؟

✅امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه قاصعه، نکاتی را راجع به موقعیت مکانی خانه خدا در شهر مکه ذکر می‌کنند. ایشان در این خطبه می‌فرمایند خداوند متعال یک مکان مقدس را در مکانی قرار می‌دهد که آبادانی نداشته باشد و اتفاقاً به لحاظ آب و هوا و شرایط اقلیمی نامساعد باشد تا بندگان خدا را امتحان کند. تا نشان دهد که اگر مردم در این مکان تجمعی دارند به خاطر یک امر مقدس است.

این اتفاق دقیقاً دارد در موضوع حماسه پیاده روی اربعین هم رخ‌می‌دهد. این مردم یقیناً برای سیاحت و استفاده از طبیعت و هوای خوش و خرم این سرزمین به اینجا نیامده اند، آمده‌اند برای #زیارت حضرت اباعبدالله و طبیعی است که آب و هوای نامساعد و گرما و گرد و غبار که هیچ، که اگر از آسمان سنگ هم ببارد باز خللی در این عزم راسخ مردم به وجود نمی‌آورد و این مردم هستند که در یک سفر معنوی و به دور از هوای نفس، به سوی حضرت حسین در حرکت‌اند.

استاد پناهیان

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 08:12:00 ب.ظ ]




فقط 30ثانیه وقت بگذارید و متن زیر را مطالعه کنید?

? متاسفانه به وفور دیده میشه که زائران ایرانی به جای اینکه #حواسشان به #زیارت و حرم باشد و بهره معنوی ببرند،کارشون شده عکس گرفتن #سلفی و…❕

??? واقعا جای تاسف هست #اماکن_شریفه تبدیل شده به #عکس_خانه زائران ایرانی❕

? ای کاش که اینهمه حواسشون به عکس گرفتن از خودشان هست حواسشان به زیارت و دعا باشد?

? خدا را شکر که بردن موبایل در خود حرم شریف امام علی علیه السلام ممنوع است و گرنه چه افتضاحی به بار می آمد⚪️

☑️ شاید بگوییم یک یا دو عکس به عنوان یادگاری و…اشکالی ندارد☑️

✅ زیارت آدابی دارد به وفور دیده شده که افراد همین که وارد اماکن مقدس میشوند عوض زیارت و دعا فورا موبایل به دست شروع می کنند عکس گرفتن سلفی و…✅

? خواهشمندیم دوستان کمی رعایت کنند

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 08:12:00 ب.ظ ]




#زیارت امام حسین علیه السلام
أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: مُرُوا شِیعَتَنَا بِزِیَارَةِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ‏ ع فَإِنَّ إِتْیَانَهُ یَزِیدُ فِی الرِّزْقِ وَ یَمُدُّ فِی الْعُمُرِ وَ یَدْفَعُ مَدَافِعَ السَّوْءِ وَ إِتْیَانَهُ مُفْتَرَضٌ عَلَى کُلِّ مُؤْمِنٍ یُقِرُّ لِلْحُسَیْنِ بِالْإِمَامَةِ مِنَ اللَّهِ.
امام باقر علیه السلام فرمودند: « پیروان ما را به زیارت مزار حسین علیه السلام فرا خوانید؛ زیرا زیارت وی روزی را فراوان کند و عمر را دراز گرداند و از ناگواری ها باز دارد و بر هر مؤمن که امامت او از جانب خدا را باور دارد، واجب است.»

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 08:10:00 ب.ظ ]




چرا میریم زیارت ؟؟

چرا میریم #زیارت ؟؟

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 08:08:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 08:07:00 ب.ظ ]




زیارت من

آقا #امام_حسین (ع):

هیچ گرفتارى به #زیارت من نیاید مگر آن که او را شادمان بازگردانم و به خانواده اش برسانم


ثواب الأعمال، ص 98

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 08:02:00 ب.ظ ]




?زیارت امام حسین(ع) از راه دور

✅امام صادق(ع):

اى سدیر، این حق بر تو نیست که قبر حسین علیه السّلام را در هر جمعه پنج مرتبه و در هر روز یک بار زیارت کنى عرض کردم: فدایت شوم بین ما و بین آن حضرت فرسخ‏هاى بسیار فاصله است.

حضرت فرمودند:

بر بام منزل برو سپس بطرف راست و جانب چپ خود توجه کن بعد سر به آسمان بلند کن، سپس سر را بطرف قبر امام حسین علیه السّلام برگردان و بعد بگو:

✅السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُه‏

هر گاه چنین نمودى #ثواب یک زوره برایت منظور میشود. زوره یعنى یک حج و یک عمره.

سدیر می گوید: بسى روزها بیش از بیست مرتبه حضرت را این طور #زیارت میکردم.

?کامل الزیارات صفحه : 869

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 07:32:00 ب.ظ ]




#امام _صادق علیه السلام ؛

? هر کس که به #زیارت قبر #حسین نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد خداى متعال او را در بلندترین درجه عالى مقامان ثبت مى ‏کند.

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 07:29:00 ب.ظ ]




♻ روز #سه_شنبه متعلق به امامان سجاد و باقر و صادق علیهما السلام

❇#زیارت امام سجاد و امام باقر و امام صادق علیهم السلام

ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻳَﺎ ﺧُﺰَّﺍﻥَ ﻋِﻠْﻢِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻳَﺎ ﺗَﺮَﺍﺟِﻤَﺔَ ﻭَﺣْﻲِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻳَﺎ ﺃَﺋِﻤَّﺔَ ﺍﻟْﻬُﺪَﻯ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻳَﺎ ﺃَﻋْﻼ‌ﻡَ ﺍﻟﺘُّﻘَﻰ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻳَﺎ ﺃَﻭْﻻ‌ﺩَ ﺭَﺳُﻮﻝِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺃَﻧَﺎ ﻋَﺎﺭِﻑٌ ﺑِﺤَﻘِّﻜُﻢْ ﻣُﺴْﺘَﺒْﺼِﺮٌ ﺑِﺸَﺄْﻧِﻜُﻢْ ﻣُﻌَﺎﺩٍ ﻟِﺄَﻋْﺪَﺍﺋِﻜُﻢْ ﻣُﻮَﺍﻝٍ ﻟِﺄَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻜُﻢْ ﺑِﺄَﺑِﻲ ﺃَﻧْﺘُﻢْ ﻭَ ﺃُﻣِّﻲ ﺻَﻠَﻮَﺍﺕُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ،
ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺇِﻧِّﻲ ﺃَﺗَﻮَﺍﻟَﻰ ﺁﺧِﺮَﻫُﻢْ ﻛَﻤَﺎ ﺗَﻮَﺍﻟَﻴْﺖُ ﺃَﻭَّﻟَﻬُﻢْ ﻭَ ﺃَﺑْﺮَﺃُ ﻣِﻦْ ﻛُﻞِّ ﻭَﻟِﻴﺠَﺔٍ ﺩُﻭﻧَﻬُﻢْ ﻭَ ﺃَﻛْﻔُﺮُ ﺑِﺎﻟْﺠِﺒْﺖِ ﻭَ ﺍﻟﻄَّﺎﻏُﻮﺕِ ﻭَ ﺍﻟﻼ‌ﺕِ ﻭَ ﺍﻟْﻌُﺰَّﻯ
ﺻَﻠَﻮَﺍﺕُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻳَﺎ ﻣَﻮَﺍﻟِﻲَّ ﻭَ ﺭَﺣْﻤَﺔُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَ ﺑَﺮَﻛَﺎﺗُﻪُ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺳَﻴِّﺪَ ﺍﻟْﻌَﺎﺑِﺪِﻳﻦَ ﻭَ ﺳُﻼ‌ﻟَﺔَ ﺍﻟْﻮَﺻِﻴِّﻴﻦَ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺑَﺎﻗِﺮَ ﻋِﻠْﻢِ ﺍﻟﻨَّﺒِﻴِّﻴﻦَ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺻَﺎﺩِﻗﺎ ﻣُﺼَﺪَّﻗﺎ ﻓِﻲ ﺍﻟْﻘَﻮْﻝِ ﻭَ ﺍﻟْﻔِﻌْﻞِ ﻳَﺎ ﻣَﻮَﺍﻟِﻲَّ ﻫَﺬَﺍ ﻳَﻮْﻣُﻜُﻢْ ﻭَ ﻫُﻮَ ﻳَﻮْﻡُ ﺍﻟﺜُّﻼ‌ﺛَﺎﺀِ ﻭَ ﺃَﻧَﺎ ﻓِﻴﻪِ ﺿَﻴْﻒٌ ﻟَﻜُﻢْ ﻭَ ﻣُﺴْﺘَﺠِﻴﺮٌ ﺑِﻜُﻢْ ﻓَﺄَﺿِﻴﻔُﻮﻧِﻲ ﻭَ ﺃَﺟِﻴﺮُﻭﻧِﻲ ﺑِﻤَﻨْﺰِﻟَﺔِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋِﻨْﺪَﻛُﻢْ ﻭَ ﺁﻝِ ﺑَﻴْﺘِﻜُﻢْ ﺍﻟﻄَّﻴِّﺒِﻴﻦَ ﺍﻟﻄَّﺎﻫِﺮِﻳﻦَ.
✳صلوات خاصه بر امام سجاد و امام باقر و امام صادق علیهما السلام
صلوات بر على بن الحسین علیه السّلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ سَیِّدِ الْعَابِدِینَ الَّذِی اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ جَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَى الَّذِینَ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلُونَ اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ طَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَ اصْطَفَیْتَهُ وَ جَعَلْتَهُ هَادِیا مَهْدِیّا اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیَائِکَ حَتَّى یَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَیْنُهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ إِنَّکَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ .
صلوات بر محمّد بن على علیه السّلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَ إِمَامِ الْهُدَى وَ قَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَ الْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِکَ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ عَلَما لِعِبَادِکَ وَ مَنَارا لِبِلادِکَ وَ مُسْتَوْدَعا لِحِکْمَتِکَ وَ مُتَرْجِما لِوَحْیِکَ وَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَ حَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِیَتِهِ فَصَلِّ عَلَیْهِ یَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیَائِکَ وَ أَصْفِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ وَ أُمَنَائِکَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ .
صلوات بر جعفر بن محمد علیه السّلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ [مُسْتَحْفِظَ] دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ .

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 07:28:00 ب.ظ ]




?. ثواب حقیقی زیارت امام رضا علیه السلام چیست؟

?. زائر به میزانِ مرتبه معرفت به امام رضا علیه ‏السّلام، تقرّب پیدا مى ‏کند و در ولایت آن حضرت وارد مى ‏شود؛ بنابراین در حقیقت ثواب زیارت همان “تقرّبِ زائر” خواهد بود.

?روزى در حرم امام‏ رضا علیه‏السلام براى خواندن زیارت ایستاده بودم که شنیدم شخصى به دیگرى مى ‏گفت: «این ضریح جدید عجب ضریحى است و چقدر از ضریح قبل بهتر است.» به او گفتم: «چرا به ضریح نگاه مى ‏کنى؟! زیارت امین‏ اللَه بخوان! اگر این طلا و نقره و ضریح را زیارت مى ‏کنى، که و اللَه امام رضا علیه‏ السّلام این نیست و زیارتت باطل است؛ و اگر مقصودت بدن امام رضا علیه ‏السّلام است، که جسم آن حضرت چند متر پایین‏ تر از اینجا در زیر خاک مدفون است؛ و اگر هم زیارت تو به ‏جهت نفس و روح امام علیه ‏السّلام است، که آن دیگر بالا و پایین ندارد و تمام عوالم وجود را گرفته است!»

?این شخص زحمت کشیده و هزینه کرده و مسافتى را از شهر خود تا به مشهد آمده و شیعه هم هست، اما به ‏جاى زیارت مى‏ گوید: «عجب ضریحى است و عجب طلایى دارد!» آخر این چه زیارتى است؟!
اگر ما به ‏جاى پیغمبر صلّى اللَه علیه و آله و سلّم باشیم، به او ثواب چند حجّ و عمره مى‏ دهیم؟ و اللَه بنده به ‏اندازه نصف یک عمره مفرده هم به او ثواب نمى‏ دهم و بیش از دو سه شوط طواف، سهمى نصیب او نخواهد شد.

آیة اللَه سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی.
. کتاب الکترونیکی تکرار عمره مفرده، ص 90.

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 07:27:00 ب.ظ ]




بارالها زیارت امام حسین علیه السلام رانصیب ما بفرما

#زیارت
“حُرّ” هم که باشی،
راه را بر حسین (ع) هم که بسته باشی،
وقتی که برگردی…
وقتی که قصد همراهی حسین (ع) کنی
ندا خواهد آمد:
“اِرفَع رأسَک” (سرت را بالا بگیر)
بارالها زیارت امام حسین علیه السلام رانصیب ما بفرما

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 07:14:00 ب.ظ ]




کربلایی:
#بسم_رب_المهدی
.
.
.
دخترک #طلبه نوشت :
.
.
امروز با تمام توان گریه مے ڪنیم
همراه با #امام_زمان_عج
گریه مے ڪنیم
.
در پشت دسته هاے عزا
سوے #سامرا
در لا به لاےسینه زنان گریه مے ڪنیم
.
.
.
??

?#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عج
.
السلام علیک یا ابا الامام المنتظر
هشتم ربیع الاول، #شهادت خورشید در بند، امام حسن عسکری (ع) تسلیت باد.
.
.
.
حاصل #کربلا ؛ تعریف و تجلی وجود مبارک #سیدالشهدا_ع به #صبر و شهادت خود بود که برای خدای متعال بود تا آنجا که خدای متعال به آن قسم یاد می کند کهیعص 1
.
و حاصل این تجلی، #هدایت و دلالت طالبان به باب هدایت و ارشاد :
.
(خدایا او پاکترین خون خود را نثار تو کرد) تا بندگانت را از جهالت و حیرت گمراهی و نادانی و کوری و شک و تردید به درگاه هدایت و بالندگی برساند 2
.
.
نجات بندگان از ظلالت و ظلمت با تعریف وجود مبارک خود ؛ همان معروفی که مردمان به آن امر شده و به آن نجات می یابند ؛ همان
⬅️هرکس بمیرد و #امام_زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است 3
.
.
و این تعریف برای خدای متعال همان انحصار هدایت و نجات در ذات مقدسه ایشان است که #ان_الحسین_مصباح_الهدی_و_سفینة_النجاة 4
.
.
حقیقت این است که این #حسین_ع است که چراغ هدایت و کشتی نجات می باشد
و تماشاگر آن جلوه جلیل و جمیل و شاهد بر آن، حضرت #زینب_کبری_س است که در مورد آن می فرمایند :
#ما_رایت_الا_جمیلا
به جز زیبایی چیزی ندیدم
.
.
.
1_سوره مریم آیه 1
2_فرازی از #زیارت ایشان، تهذیب ج 6 ص59
3_بحارالانوار ج 23 ص 89
4_مدینة المعاجز ج 4 ص 51
.
.
.
____________________
.
.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
#راه_آسمان 365

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 07:12:00 ب.ظ ]




زیارت امام حسن عسکری(ع)

#زیارت امام حسن عسکری(ع)

?سید ابن طاووس فرموده: چون خواستى حضرت عسکرى علیه السّلام را زیارت کنى، جمیع آنچه را در زیارت پدرش حضرت هادى (ع) بجا آورده، بجا آر، و بگو:

?السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ الْهَادِیَ الْمُهْتَدِیَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللَّهِ وَ ابْنَ أَوْلِیَائِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ ابْنَ حُجَجِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَفِیَّ اللَّهِ وَ ابْنَ أَصْفِیَائِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خُلَفَائِهِ وَ أَبَا خَلِیفَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْأَئِمَّةِ الْهَادِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْأَوْصِیَاءِ الرَّاشِدِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عِصْمَةَ الْمُتَّقِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا إِمَامَ الْفَائِزِینَ السلامُ عَلَیْکَ یَا رُکْنَ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا فَرَجَ الْمَلْهُوفِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ الْأَنْبِیَاءِ الْمُنْتَجَبِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَازِنَ عِلْمِ وَصِیِّ رَسُولِ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الدَّاعِی بِحُکْمِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا النَّاطِقُ بِکِتَابِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ الْحُجَجِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا هَادِیَ الْأُمَمِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ النِّعَمِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْبَةَ الْعِلْمِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِینَةَ الْحِلْمِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا الْإِمَامِ الْمُنْتَظَرِ الظَّاهِرَةِ لِلْعَاقِلِ حُجَّتُهُ وَ الثَّابِتَةِ فِی الْیَقِینِ مَعْرِفَتُهُ الْمُحْتَجَبِ عَنْ أَعْیُنِ الظَّالِمِینَ وَ الْمُغَیَّبِ عَنْ دَوْلَةِ الْفَاسِقِینَ وَ الْمُعِیدِ رَبُّنَا بِهِ الْإِسْلامَ جَدِیداً بَعْدَ الانْطِمَاسِ ، وَ الْقُرْآنَ غَضّاً بَعْدَ الانْدِرَاسِ أَشْهَدُ یَا مَوْلایَ أَنَّکَ أَقَمْتَ الصَّلاةَ وَ آتَیْتَ الزَّکَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ دَعَوْتَ إِلَى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاکَ الْیَقِینُ أَسْأَلُ اللَّهَ بِالشَّأْنِ الَّذِی لَکُمْ عِنْدَهُ أَنْ یَتَقَبَّلَ زِیَارَتِی لَکُمْ وَ یَشْکُرَ سَعْیِی إِلَیْکُمْ وَ یَسْتَجِیبَ دُعَائِی بِکُمْ وَ یَجْعَلَنِی مِنْ أَنْصَارِ الْحَقِّ وَ أَتْبَاعِهِ وَ أَشْیَاعِهِ وَ مَوَالِیهِ وَ مُحِبِّیهِ وَ السَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الْهَادِی إِلَى دِینِکَ وَ الدَّاعِی إِلَى سَبِیلِکَ عَلَمِ الْهُدَى وَ مَنَارِ التُّقَى وَ مَعْدِنِ الْحِجَى وَ مَأْوَى النُّهَى وَ غَیْثِ الْوَرَى وَ سَحَابِ الْحِکْمَةِ وَ بَحْرِ الْمَوْعِظَةِ وَ وَارِثِ الْأَئِمَّةِ وَ الشَّهِیدِ عَلَى الْأُمَّةِ الْمَعْصُومِ الْمُهَذَّبِ وَ الْفَاضِلِ الْمُقَرَّبِ وَ الْمُطَهَّرِ مِنَ الرِّجْسِ الَّذِی وَرَّثْتَهُ عِلْمَ الْکِتَابِ وَ أَلْهَمْتَهُ فَصْلَ الْخِطَابِ وَ نَصَبْتَهُ عَلَماً لِأَهْلِ قِبْلَتِکَ وَ قَرَنْتَ طَاعَتَهُ بِطَاعَتِکَ وَ فَرَضْتَ مَوَدَّتَهُ عَلَى جَمِیعِ خَلِیقَتِکَ اللَّهُمَّ فَکَمَا أَنَابَ بِحُسْنِ الْإِخْلاصِ فِی تَوْحِیدِکَ وَ أَرْدَى مَنْ خَاضَ فِی تَشْبِیهِکَ وَ حَامَى عَنْ أَهْلِ الْإِیمَانِ بِکَ فَصَلِّ یَا رَبِّ عَلَیْهِ صَلاةً یَلْحَقُ بِهَا مَحَلَّ الْخَاشِعِینَ وَ یَعْلُو فِی الْجَنَّةِ بِدَرَجَةِ جَدِّهِ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ بَلِّغْهُ مِنَّا تَحِیَّةً وَ سَلاماً وَ آتِنَا مِنْ لَدُنْکَ فِی مُوَالاتِهِ فَضْلا وَ إِحْسَانا وَ مَغْفِرَةً وَ رِضْوَاناً إِنَّکَ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ وَ مَنٍّ جَسِیمٍ.

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 07:09:00 ب.ظ ]




مثل ما تنبل نباشید،

.
در محضر آیت_الله_بهجت(ره):
.
مثل ما تنبل نباشید،
زود زود به #مشهد بروید.
گاهی موانع بزرگی با یکبار مشهد رفتن از سر راه ما برداشته میشوند.
.
هنگامی که به #حرم مشرف شدید به عدد اسم ابجد امام رضا علیه السلام یعنی هزار و یک مرتبه
” #یا_رئوف و #یا_رحیم “
بگویید.
.
#زیارت کنید، #نماز زیارت بخوانید و بعد به امام رضا علیه السلام بگویید ؛ #دست_خالی_آمده_ام، گره به کارم افتاده است، شما مشکلم را حل کنید.
.
برگردید و ببینید #امام_رضا_ع چطور مسیر را برای شما هموار میکند.
.
او #حجت_خدا و #پناه_شیعه است. آسمان و زمین و آنچه بین آندو است، در اختیار امام رضا علیه السلام است…
.
.
دارم_میام_ای_شاه_پناهم_بده
#السلام_علیک_یا_علی_بن_موسی_الرضا_المرتضی
.
.
.

موضوعات: زيارات  لینک ثابت
 [ 06:55:00 ب.ظ ]




زیارت دیدار است

#بسم_رب_الحسین
.
.
.
دخترک #طلبه نوشت :
.
.
#زیارت دیدار است و #معرفت به دیدن حاصل می شود
پس #زائر خود را در معرض دیدن آن حقیقت و کسب معرفت ایشان قرار می دهد و البته از آنجا که :
معرفت، صنع خدای متعال است 1
در #زیارت_عاشورا که حدیث قدسی و سلام خدای متعال به #سیدالشهدا_ع است، می خوانیم :
.
پس از خدایی که به واسطه معرفتم به شما و معرفتم به دوستان شما من را مورد کرامت قرار داد و بی زاری از دشمنانتان را روزی من ساخت درخواست می کنم که در دنیا و آخرت مرا با شما قرار دهد 2
.
.
و اگر در زیارتِ ما همین #دعا برایمان متحقق شود که در دنیا و آخرت همراه با سیدالشهدا (ع) باشیم #فطوبی_لنا، خوشا بر حال ما… ❤️
.
.
.
1_کافی ج 1 ص 163
2_کامل الزیارات ص 177
.
.
#السلام_علیک_یا_ابا_عبداللّه_السلام_علیک_و_رحمةاللّه_و_برکاته
.
.
.
#اشکای_روضه_تو_قیمت_داره
#آجرک_اللّه_یا_صاحب_الزمان_عج
.
.
.
____________________
.
.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 06:49:00 ب.ظ ]




«چهلّه ی مهدوی»

همه بپا خیزیزیم به سمت فرج?
با «چهلّه ی مهدوی»

بیائید دست به دست هم دهیم و فرج امام زمانمان را چند قدمی جلوتر اندازیم با: «چهله ی مهدوی»
چهل روز با مولا و امام مهربانمان باشیم تا ان شآءالله لایق یاری شویم.
در این چهلّه؛ از آغازین روز ولایت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (نهم ربیع الاول)، این چهار کار را انجام دهیم:
(1) کسب معرفت امام:
امام صادق (علیه السلام) خطاب به زراره فرمودند: اگر به آن دوران رسیدی همواره این دعا را بخوان:
اللهم عَرِّفنی نَفسَک فاِنّکَ اِن لَم تُعَرِّفنی نَفسک لَم اَعرِف نبیَّک، اللهم عرّفنی رَسولَک فَاِنّک اِن لَم تُعَرفنی رسولَک لَم اعرِف حُجَّتک، اللهم عَرّفنی حُجّتک فانّک اِن لم تُعَرِّفنی حُجَّتَکَ ضَلَلتُ عَن دینی
(2) ثبات قلب:
طبق سفارش امام صادق ع برای نجات از شبهه ها در زمان غیبت:
دعای غریق: یااللهُ یارَحمٰنُ یارَحیم یا مُقَلِّبَ الْقُلوب ثَبِّتْ قلبی عَلیٰ دینِک
(3) رعایت تقوی
طبق سفارش خودِ حضرت: تقوای الهی را رعایت کنید…تنها چیزی که باعث غیبت ما از شیعیان شده اعمال ناشایست و بدیست که انجام میدهند و از آنها انتظار نمی رود و خبرش به ما میرسد…
(4) دعا و تضرع:
امام صادق (علیه السلام): بنی اسرائیل قرار بود 400سال در عذاب باشند توبه کردند و ناله زدند، خداوند 170 سال زودتر منجی آنها را رساند اگر شما هم تضرع کنید خداوند منجیتان را زودتر میرساند.
در این چهل روز بخوانیم هر روز:
1- دعای عهد: امام صادق ع: هرکس چهل صبح دعای عهد را بخواند، از یاوران قائم باشد…
2- دعای سلامتی: اللهم کن لولیک…
3- دعای فرج: اللهی عظم البلاء…
4- دعای معرفت: اللهم عرفنی…?
5- دعای ثبات: یاالله یا…?
«نشستم من به راه تو، به امید نگاه تو
که بینم روی ماه تو، بیا مهدی بیا مهدی»
«اللهم عجل لِّولیَک الفرج»
جهت نزدیک شدن فرج: لطفا انتشار دهید.

موضوعات: پاسخ به شبهات, سيره معصومين  لینک ثابت
[چهارشنبه 1396-09-08] [ 09:13:00 ق.ظ ]




هر نمازی که میخونید بعدش صد مرتبه استغفار کنید؛ یکی از گناهانی که انجام میدیم نمازهای ماست

عاصیان از گناه توبه کنند
عابدان از عبادت استغفار

ما خیال می کنیم نماز ما نمازه!! ما باید برای نماز ها و روزه هامون هم استغفار کنیم، مگر اینکه خدا به فضل خودش نماز های ما را قبول کنه، واقعا یه غصه ایست که ما برای نمازهامون هم باید استغفار کنیم.

˝آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)˝

?‍ @ayatolah_mojtahedi

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:20:00 ق.ظ ]




❌⁉#شبهه وپاسخ? چرا ظالم ها سالم ترند؟⁉⁉
❓چرا بعضی آدم ها با کوچکترین گناهی تو همین دنیا مجازات میشن .
اما یه سری هر گناهی دلشون می خواد میکنن و روز به روز هم پیشرفت ؟؟؟
پس عدالت خدا کجاست !!

?✨ آدمها سه دسته اند :
عینک
ملحفه
فرش
وقتی یک لکه چایی بنشیند روی عینک بلافاصله آن را با دستمال کاغذی پاک می کنی
وقتی همان لکه بنشیند روی ملحفه می گذاری سر ماه که با لباسها و ملحفه ها جمع شود و همه را با هم با چنگ می شویی!
اما وقتی همان لکه بنشیند روی فرش میگذاری سر سال با دسته بیل به جانش می افتی .
خدا هم با بنده های مومنش مثل عینک رفتار می کند. بنده های پاک و زلال که جایشان روی چشم است تا خطا کردند بلافاصله حالشان را می گیرد (البته در دنیا و خفیف)
دیگران را به موقعش تنبه می کند آن هم با چنگ …
و آن گردن کلفت هایش را می گذارد تا چرک هاشان جمع شود
قرآن کریم می فرماید: ما به کافران مهلت می دهیم تا بر کفر خویش بیافزایند…
و سر سال ( یا قیامت / یا هم دنیا و هم قیامت ) حسابی از شرمندگی شان در می آید✨

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-09-07] [ 07:50:00 ب.ظ ]




❓به یک بی حجاب تذکر دادم، برگشت گفت “لا اکراهَ فی الدین"! فک کنم این تنها آیه ایه که بی حجاب ها از حفظن و بهش ایمان دارن!? جوابِ اونائی که چشمشون رو به آیاتِ حجابِ قرآن بستن و بدن نمائی شون رو با این آیه توجیه میکنن چطور بدیم؟!?

? پاسخ:

1️⃣ معنای اکراه: خدا اینجا نفرمود “لا اجبارَ فی الدین"؛ بنابراین ترجمه آیه به “در دین اجبار نیست” دقیق و درست نیست. اکراه یعنی مکروه و “ناخوشایند". با این بیان، “لا اکراهَ فی الدین” یعنی در متونِ دینی محتوایِ مکروه، ناپسند، ناخوشایند و نامتناسب با فطرت و عقل وجود ندارد.

2️⃣ اجبار دینی: البته “اجبار” هم یکی از مصادیقِ ناخوشایندی هایِ انسان می تواند باشد. چون انسان، مختار است و ذاتا برایش اجبار، ناخوشایند است. طبقِ این بیان میتوان گفت اجبار در انتخابِ دین نیز موردِ نهیِ آیه شریفه است. اما آیا یک مسلمان میتواند فاصله گرفتن از مناسکِ دینی نظیرِ بی حجابی را با استناد به این آیه، توجیه کند؟

✅ خیر؛ چرا که آیه “لا اکراه…” در سوره ای آمده است که در صدد بیانِ نحوه رفتارِ مومنان با یهودیان و اهل کتاب است. شأن نزول آیه فوق در مورد مردی است که غلامش را وادار به اسلام آوردن میکرد که خبر به رسول خدا رسید و آیه فوق پاسخی بود به این روند. پس “لا اکراه فی الدین “یعنی شما حق ندارید یک یهودی را بالاجبار، وادار به پذیرش اسلام کنید. پس آیه شریفه نمیخواهد مجوزِ بی دینی صادر کند برای ما.

3️⃣ تبعاتِ بی دینی: تعبیرِ “مجبور نیستید” با عبارتِ “مُجاز هستید” فرق دارد. یعنی اینطور نیست که “بی دینی” هم گزینه مطلوب و موردِ توصیه خدا باشد و در آن دنیا فرقی بینِ مومن و کافر وجود نداشته باشد. انسان ها در این دنیا آزادند بی دین باشند اما در آن دنیا باید هر کس پایِ تبعاتِ انتخابش بنشیند کما اینکه در آیه بعدی به عذابِ اخرویِ بی دینان تصریح شده است: “اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون".
yon.ir/MhFf4
4️⃣ اجبارِ اجتماعی: عقل و شرع، آن دسته از آزادی هایِ فردی را که با حقوقِ اجتماعی در تضاد باشد را محدود میکند. مثلا همه قبول دارند که اراذل و اوباش یا توزیع کنندگان مواد مخدر نباید آزاد باشند. یا اجبار به ممنوعیت مصرف دخانیات در فضای عمومی مطلوبِ همگان است. یا مبارزه با بدپوشی که بسترِ فحشا را فراهم میکند نوعی اجبارِ مثبت است برای حفظِ پاکیِ اجتماعی.

#اجبار

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:50:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:42:00 ب.ظ ]




خلاصه شبهه ????
پیامبر : کوروش
قبله ام : تخت جمشید
کعبه ام : پاسارگاد
امامان من: داریوش بزرگ ، خشایار ، مازیار ، انوشیروان عادل و یزد گرد
روحانیون من، فردوسی و حافظ و سعدی ؛ ابن سینا
کتاب مقدس من : شاهنامه
اصول و فروغ دین من : لوح کوروش بزرگ
عاشورای من : قادسیه

✅??پاسخ به شبهه??✅

من ایرانی هستم اما یک احمق نیستم,

??برای دشمنان اسلام و مسلمین, وبه ویژه دشمنان ایران اسلامی, کوروش, داریوش, زرتشت, رستم وسهراب, کاوه آهنگر, بابک خرمدین و نادرشاه یا… هیچ فرقی ندارد.
میگویند, شما فقط مسلمان نباش, هرچه میخواهی باش.
ازاینرو, هیچگاه ندیده اید که به فرعون گرایی آمریکایی وانگلیسی بتازند, اما از گرایش به اسلام ناب, خوف دارند,

1️⃣اگر به کارشان بیاید میگویند, کوروش همان ذوالقرنین است,
2️⃣اگر به کارشان بیاید میگویند, کوروش زرتشتی بود,
3️⃣اگر به کارشان بیاید میگویند کوروش یهودی بود, واگر به کارشان بیاید میگویند کوروش پیامبر بود, بالاخره کوروش برای اینها که ادعای ایرانیت وبرتری نژادی دارند و مروج آپارتاید وتبعیض نژادی هستند فعلا یک ابزار دست است. و کوروش مومی است که هرشکلی که بخواهند به او میدهند.

??اما بگفته شماها کوروش یک اسطوره وابرپادشاه بوده است وبیش از دوسوم دنیا را هم تحت سلطه داشت, پس چرا یک اثر کوچک ولو یک پل در روستایی دورافتاده هم ازکوروش برجای نمانده است؟؟

??چرا تادوره پهلوی همین پاسارگاد بنام مقبره مادر حضرت سلیمان بوده است؟ ?

??درهیچ دوره ای پادشاهی نبوده است که عادل باشد حتی انوشیروان ساسانی که به دروغ به این اسم مشهور شده است,

??روحانیون شما(فردوسی, سعدی وحافظ وابن سینا و…) چرا همین روحانیون شما در آثار و کتبشان یک بارهم از کوروش ابر پادشاه ایرانی نام نبرده اند؟؟

⬅️کتاب مقدس شما شاهنامه, که ازهرپادشاه افسانه واساطیری ایران باستان اشعاری سروده پس چرا فردوسی درشاهنامه یک اسم کوچک هم از کوروش این ابرپادشاه هخامنشی نیاورده است؟؟

⬅️اصول وفروع دین شما, یعنی ترویج بت پرستی که درمنشور منتسب به کوروش بارها گفته شده است.
عاشورای شما قادسیه؛ تابحال خودزنی قبل از قادسیه را شنیده یا خوانده اید؟
چه چیزی باعث شد مردم قادسیه که دراصل عراقی وعرب هم بودند ازسپاه ایران وساسانی دفاع نکنند؟؟
(رجوع شود به کنفرانس, خود زنی قبل از قادسیه)
⬅️شهدای شما, رستم فرخزاد وبابک خرمدین,
که همین رستم فرخزاد وپدرش چه بلاهایی برسر پوراندخت ملکه ایران ومردم آوردند
(رجوع شود به کنفرانس, خیانت های رستم فرخزاد)

⬅️بابک خرمدین هم هیچ نسبتی باشما پان عاریایی ها ندارد. چون بابک یک سمبل ترک هست وشما پان عاریایی ها دشمن تاریخ وتمدن ترک هستید.
اینم بهش اضافه کن لطفاا,
??همین بابک خرمدین که امروزه شما ازنام وآوازه او برای خودتان پلی ساخته اید تا احساسات مردم را تحریک کنید, بدانید که یکی از شما پان ایرانیهای مزدور بنام(افشین ایرانی) به بابک خرمدین خیانت کردو موجبات دستگیری واسارت وقتل اورا فراهم کرد

⬅️حمورابی پادشاه بزرگ بابل اولین منشور حقوق بشر را1600سال قبل از کوروش ترویج کرده بود.
(رجوع شود به بخش چهارم کنفرانس رد انطباق کوروش هخامنشی باذوالقرنین)

⬅️کوروش نه تنها یک زن نداشت بلکه بیش از چهار زن داشت و دربار او همیشه مملو از زنان وبردگان وکنیزکان بود.

??اما درباره زرتشت, که مبهم ترین شخصیت داستانی ایران میباشد که نه تاریخ تولدش معلوم هست نه تاریخ مرگ او و محل زندگی او ونه کتاب واثری ازاو بجا مانده است که این اوستا هم یک کتاب جمع آوری شده است درزمان ساسانیان واردشیر بابکان,

⬅️آیا ایران فقط یک پیامبر داشت بنام زرتشت؟؟
پس چرا درایران فعلی که مقبره بیش, از33پیامبر ایرانی موجود هست چرا یکی از این پیامبران دنباله رو و مروج دین زرتشت وزرتشتیگری نبود؟؟
(رجوع شود به کنفرانس پیامبران ایرانی)

⬅️ویا شما مدعیان تبعیض نژادی ازقول زرتشت میگویید(ای ایرانیان, من پیامبر ملی شما هستم وتا آخرالزمان هم دیگر پیامبری نمی آید واگر آمد شما حق پیروی ازاو را ندارید,)

درجهان فعلی بیش از دوسوم مردم جهان مسیحی هستند ولی از حضرت عیسی ع پیروی میکنند, حال بااین تفکر شما, این مسیحیان دنیا باید بگویند ما این دین راقبول نداریم چون فلسطینی هستند؟؟

?التماس تفکر ولو لحظه ای اندک?

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:39:00 ب.ظ ]




در مورد اینکه چرا #خداوند در سوره مبارکه (ص) به #شیطان #مهلت داده است؟ باید مشیّت الهی را مورد بررسی قرارداد:
امیرالمومنین (علیه السلام) در خطبه اول نهج البلاغه میفرماید: انسان عاجز است از شناخت ذات خدا در آنجایی که میفرماید سپاس خداوندی را که حساب گران از شمارش نعمت های او ناتوان و تلاش گران به او نخواهند رسید پروردگاری که برای صفات او حد و مرزی وجود ندارد و تعریف کامل نمی توان یافت و برای خدا #وقت_معین و سرآمدی مشخص، نمی توان تعیین کرد مخلوقات را با قدرت خود آفرید و با رحمت خود بادها را به حرکت در آورد و به وسیله کوه ها اضطراب و لرزش زمین را به آرامش تبدیل کرد.
در حقیقت #ابلیس مى‏خواست تا آخرین فرصت ممکن به اغواى فرزندان آدم بپردازد، چرا که #روز_رستاخیز_پایان_دوران_تکلیف است، و دیگر وسوسه و #اغوا مفهومى ندارد، علاوه بر این با این درخواست مرگ را از خود دور کند، و تا قیامت زنده بماند، هر چند همه جهانیان از دنیا بروند.

در اینجا #مشیّت_الهى اقتضا نمود که این خواسته ابلیس برآورده شود، اما #نه بطور #مطلق، که به صورت #مشروط،

پاسخ این است که عالم دنیا میدان #آزمایش_و_امتحان است- آزمایشى که وسیله پرورش و تکامل انسانهاست- و مى‏دانیم آزمایش جز در برابر دشمنان سرسخت و طوفانها و #بحرانها امکان پذیر نیست.

البته اگر شیطان هم نبود هواى نفس و وسوسه‏هاى نفسانى انسان را در بوته آزمایش قرار مى‏داد، اما با وجود شیطان این تنور آزمایش داغتر شد، چرا که شیطان عاملى است از برون و هواى نفس عاملى است از درون.
انسان تنها موجودى است که خداوند قبل از خلقت، آفریدن او را به فرشتگان اعلام کرد.
منشأ وجودى انسان، آب و خاک است ، و روح پس از جسم آفریده شده است.
فرشتگان به خاطر نفخه‏ى الهى، به آدم سجده کردند ولى برخى انسان‏ها حتّى به خاطر ذات حقّ براى خدا #سجده نمى‏کنند.
#تکبّر_مانع_تعبّد_و_تسلیم است.
عبادت دسته جمعى با شکوه‏تر است. همه‏ى فرشتگان سجده کردند، آن هم دسته جمعى. در میان خوبان بودن مهم نیست، از خوبان بودن مهم است.

در هر صورت این #شبهه_جبریّون هست که #فساد انسانها را می خواهند به پای خداوند بنویسند
باید به انها گفت:1_ آیا برای کارهای خوبتان پاداش نمی خواهید وآنها را هم از جانب خدا می دانید؟
2_مرحله تذکر بعد هم به گفته امام خمینی عزیز به این افراد باید یک سیلی بزنی و بگویی تقدیر الهی بود
تبصره:ماجرای امام علی علیه السلام، هنگامی که در زیر دیوار سنگی نشسته بود و چون دیوار، فرود آمد به سرعت از محل حادثه دور شد، کسی به او گفت: «آیا از قضاء الهی فرار می کنی؟» و حضرت فرمود: «فرار می کنم از قضاء الهی به قدر الهی». یعنی از سرنوشتی به سوی سرنوشتی دیگر.

تامل در این مساله بیانگر این است که اگر امام زیردیوار سنگی بماند، یک سرنوشت و #قضاو_قدر دارد و اگر هم فرار کند سرنوشتی دیگر. و این به معنای جبر نیست زیرا بالاخره عملکرد اختیاری انسان از محدوده قضا و قدر که بیرون نمی رود.
به تعبیر ساده تر؛ انسان می تواند قضا و قدر را با اختیار خویش تغییر دهد ولی نمی تواند از قلمرو آن خارج شود. زیرا قانون علیت نقض می شود.
؛امام علی علیه السلام، خواسته بفهماند همیشه خداوند را حاضر و ناظر بر کارهای خود می دانم و با اختیار خودم کارهایم را انجام می دهم و اعمالم را به گردن خدا و به زبان برخی، به پای شیطان نمی نویسم
خداوند ما را در #فهم_دین و فهماندن مناسب ان یاری رساند ان شاءلله
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:16:00 ب.ظ ]




‍ #شبهه
?متن شبهه:

تبعیض خداوند نسبت به بندگان خود

چگونه است که خدا جان موسی را نجات داد تا یک قوم به او ایمان بیاورد، اما به کودکان_آفریقا کمک نمی‌کند تا دنیا به آن ایمان آوَرَد؟

?پاسخ شبهه:

1⃣مقایسه ی نادرست حتما نتیجه ی نادرستی هم به دنبال داره.
اصلا قیاس حضرت موسی با مردم آفریقا بر اساس ملاک ایمان درست نیست.

@GhararGahShayeat
2⃣برای خداوند مهم ترین چیز اینه که انسان به سعادت برسه. البته سعادتی که از طریق اراده ی خود انسان صورت بگیره.

از این رو در مواقعی که غفلت بر انسان مستولی میشه حتما کسی رو به عنوان هدایت کننده و راهنما قرار میده و انسان راه رو به اشتباه نره.

در زمان حضرت موسی هم خداوند ایشان را به عنوان راهنما برای این کار قرار داد.

3⃣طبیعیه وقتی کسی برای این کار نباشه حتما باید جان هادی در امان باشه.
وگرنه نقض غرض میشه و نمیشه که بعدا چوب بزنه به خاطر چیزی که اخطار و هشدار نداده و من هم نمیدونستم.
یعنی جان بهترین شخص و کاملترین شخص برای هدایت حفظ میشه.چون در حدیثی داریم که اگه حجت در هر زمانی وجود نداشته باشه،همه چیز از هم میپاشه.

پس موسی باید زنده میبود برای این کار.

4⃣اما زمان فعلی ما:
گفتیم که برای ابلاغ دین باید یک راهنما در قالب پیامبر و یا امام وجود داشته باشه و حتما باید جان او حفظ بشه.

در زمان فعلی خودمون جان امام زمان به عنوان هدایت گر حفظ شده و حضرت هم تمام آنچه برای هدایت لازم باشه رو گفته(حدیث رجوع به راویان حدیث). پس ابلاغ هست ولی این مردم هستند که ایمان نمی آورند.

5⃣اینجاست که گفتم مقایسه صحیح نیست.
چون ملاک ایمان آوردن از هر راهی نیست.
بلکه ایمان آوردن از طریق و مجرای طبیعی و عقلی خودشه.
عقل هم حکم میکنه که یه نفر باید به عنوان هدایت گر حرفش رو بزنه و اونوقت انتخاب راه با ما.
قرار نیست که ایمان از هر راهی صورت بگیره.

قرآن به عنوان معجزه ی جاویدان در اختیار همه هست.
آیا همه ایمان میاورند؟
پس چرا وقتی جواب معاندین رو مستدل میدیم،بازم حرف خودشون رو میزنند؟

@GhararGahShayeat
6⃣گرسنگی و سو هاضمه ی مردم آفریقا هم در اثر حق خوری ها و استعمار این کشور ها و سو مدیریت عوامل اجرایی این کشورها صورت میگیره.
مگه قراره خداوند هر اشتباهی که ما میکنیم رو راست و ریست کنه؟؟

حالا اصلا کمک هم بکنه. کیا میخوان ایمان بیارن؟
اونایی که حق اینها رو خوردند؟

پس دیدید که نه مقایسه درسته و نه ایمانی که این شکلی به دست بیاد ارزش داره.

اونوقت چه نیازی به وجود عقل هست؟
?قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات?
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:04:00 ب.ظ ]




پیامبر (ص):‌

من در شگفتم از مردى که همسرش را کتک مى زند، در صورتی که خودش، به کتک خوردن، سزاوارتر است. زنان را با چوب کتک نزنید که قصاص دارد؛ بلکه زنان را با گرسنگى و برهنگى، تنبیه کنید تا در دنیا و آخرت سود ببَرید.

مستدرک الوسائل، ج ٢، ص ٢5٠
http://l1l.ir/eshia1

? پاسخ شبهه:

1⃣ کافر نمی گوید انتقادش از روایت فوق چیست و با این سکوت می خواهد تلقین کند که مرد می تواند بی دلیل با همسرش اینگونه برخورد کند!

مضمون روایت فوق در #قانون_مدنی هم آمده است
ماده 1108 :
هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود.

ماده ١١٠٧ قانون مدنی:
#نفقه عبارت است از #مسکن و #لباس و #غذا و اثاث خانه، که به طور متعارف با وضعیت زن متناسب باشد و خادم در صورت عادت زن به داشتن خادم، یا احتیاج او …

@GhararGahShayeat
2⃣ زن و مرد نسبت به یکدیگر حق و ?? #تکلیف دارند.
هیچ تکلیفی در دنیا #بدون_ضمانت_اجرا نیست.

اگر مرد بی دلیل به تکالیفش عمل نکند مجازات حقوقی و کیفری دارد.

«هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش (حبس بیش از 6 ماه تا ٢ سال) محکوم می‌شود.

ماده 53 قانون حمایت از خانواده:
https://goo.gl/XAcAXH

حال اگر زنی بی دلیل از همسرش فاصله بگیرید، تَمکین نکند باید چه کرد؟! تحویل مقام قضایی داد؟! که همانند مردان برای آنها مجازات زندان باشد! یا که تا ابد نباید هیچ واکنشی نشان داد؟! آیا کافر غیر از سکوت پاسخی دارد؟

3⃣ تنها مورد تنبیه، #نشوز {سرپیچی از تکلیف اختصاصی بدون عذر موجّه} است.

امام صادق (ع) : «فَإِذَا نَشَزَتِ الْمَرْأَةُ کَنُشُوزِ الرَّجُلِ فَهُوَ خُلْعٌ فَإِذَا کَانَ مِنَ الْمَرْأَةِ فَهُوَ أَنْ لَا تُطِیعَهُ فِی فِرَاشِه‏‏»
نشوز زن آن است که در فراش {همبستر شدن} از شوهر تبعیت نکند.
? روضه المتقین، ج ٩، ص ١٣٣
https://goo.gl/FckTwS

?چند نکته:

1. اگر زنى از انجام کارهایى مثل خانه داری، بچه ‏دارى و آشپزی و… سر باز زند، شارِع مقدس هیچ حَقى براى مرد در برابر آن قرار نداده است

2.واژه “ضرب” در روایت، برخلاف انتظارِ شایعه سازان، برای تنبیه غیر فیزیکی (قطع نفقه) به کار رفته است.

3. واژه “ضرب” اگر به معنای زدن هم باشد، کاملا متفاوت از چیزی است که ملحدین می گویند.
خشونت هایی که علیه زنان در جامعه رخ می دهد کاملاً مخالف آموزه های دینی است. مطلبِ لینک زیر را حتما مطالعه کنید
https://goo.gl/HOjBK7
@GhararGahShayeat

4⃣ سخنانِ حضرت محمد (ص):

?أَیُّ رَجُلٍ لَطَمَ امرَأَتَهُ لَطمَةً، أمَرَ اللّهُ عز و جل مالِکا خازِنَ النّیرانِ فَیَلطِمُهُ عَلى حُرِّ، وَجهِهِ سَبعینَ لَطمَةً فی نارِ جَهَنَّمَ.

هر مردى که به زنش سیلى بزند، خداوند عز و جل به مالک، نگهبان دوزخ، دستور مى دهد که در آتش دوزخ، هفتاد سیلى بر صورتِ او بزند.
? مستدرک الوسائل، ج ١4، ص ٢55
https://goo.gl/BXWPd6

? مَن ضَرَبَ امرَأَةً بِغَیرِ حَقٍّ فَأَنا خَصمُهُ یَومَ القِیامَةِ، لا تَضرِبوا نِساءَکُم، فَمَن ضَرَبَهُم بِغَیرِ حَقٍّ فَقَد عَصَى اللّهَ و رَسولَهُ.
هر کس زنى را به ناحق بزند، در روز قیامت، من طرفِ دعواى او خواهم بود. زنانتان را نزنید؛ زیرا هر که آنها را به ناحق بزند، از خدا و پیامبرش نافرمانى کرده است.

? إرشاد القلوب، ج ١، ص ٣٣٣
https://goo.gl/kPk8rE

? أما یَستَحی أحَدُکُم أن یَضرِبَ امرَأَتَهُ کَما یَضرِبُ العَبدَ؛ یَضرِبُها أوَّلَ النَّهارِ ثُمَّ یُضاجِعُها آخِرَهُ؟ أما یَستَحی

آیا هیچ یک از شما شَرم نمى کند که زنش را مانند بَرده مى زند؟! اوّلِ روز، او را مى زند و شب هنگام، با او مى خوابد! آیا شرم نمى کند؟!
? کنز العمال، ج ١6 ، ص ٣٧٧
http://bit.ly/2uk6dOQ

? جاءَتِ امرَأَةٌ إلى رَسولِ اللّه ِ صلى الله علیه و آله قَد ضَرَبَها زَوجُها ضَربا شَدیدا، فَقامَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله فَأَنکَرَ ذلِکَ وقالَ: یَظَلُّ أحَدُکُم یَضرِبُ امرَأَتَهُ ضَربَ العَبدِ، ثُمَّ یَظَلُّ یُعانِقُها و لا یَستَحیی!

زنى که شوهرش او را به شدّت زده بود، نزد پیامبر خدا (ص) آمد. پیامبر (ص) برخاست و به این کار اعتراض نمود و فرمود: «همیشه یکى از شما زنش را مانند برده مى زند سپس با او هَم آغوش مى شود، و خجالت نمى کشد!»

? وسائل الشیعة، ج ١4، ص ١١٩
https://goo.gl/tTB1YE
?قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات?
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w

1 نظر
باز نشر

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:03:00 ب.ظ ]




#شبهه وپاسخ
‍ ?برخی از برادران اهل تسنن سوال می‌پرسند: چرا شما «شیعیان» در اذان می‌‏‌گویید «اشهد ان علی ولیّ اللَّه» علی ولی خداست؟ مگر خدا ولی می‌‏خواهد؟

✅دو پاسخ برای این سوال وجود دارد:

?1. در ادبیات عرب قاعده‌ای هست به نام «مضاف و مضاف الیه» و همیشه در «مضاف الیه» یک «حرف جر» در تقدیر گرفته می‌شود. مثلا می‌گوییم: «غلامُ زیدٍ» یعنی غلام لزیدٍ، غلام برای زید است یا می‌گوییم: «صلوة اللیل» یعنی صلوة فی اللیل نمازی که مختص شب است و در شب خوانده می‌شود. لذا کلمه «ولی» در این‌جا به عنوان مضاف به کار رفته و کلمه «الله» هم مضاف الیه پس طبق این قاعده می‌گوییم: «علی ولی الله» یعنی «علی ولیٌ من الله» علی(علیه السلام) سرپرست امت اسلام از جانب خداوند است. چون شیعه قائل به ولایت انتصابی است.

?2. چرا شما(برادران اهل سنت) در اذان وقتی که می‌گویید: «اشهد ان محمد رسول اللَّه»؟ محمد رسول خداست؛ مگر خدا رسول می‌‏‌خواهد؟ (تعالی عن ذالک) آیا معنای آن غیر از این است که «محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از طرف خدا رسالت [بر مردم] دارد»؟ ما هم به همین دلیل معنای «علی ولی اللَّه» را می‌گوییم: علی(علیه السلام) از طرف خدا ولایت و امامت [بر مردم] دارد.

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 06:18:00 ب.ظ ]




#شبهه

✍ خسته نباشی کربلایی!
امسال هم هرطور شده خودت را به کربلا رساندی
و چهلمین روز شهادت امام حسین را به سوگ نشستی
البته چهلمین روز که غلط است،تا امروز دقیقا پانصدویازده هزارو چهل روز از شهادت امام حسین می گذرد!!
درود بر تو که پانصدو یازده هزارو چهلمین روز شهادت امامت را سوگواری کردی!
رد شدن از راهها چطور بود؟ هیچ میدانی در راه از چه چیزهایی رد شدی؟
کودکان کار رادیدی؟ کارتن خوابها را چطور؟ خانه های کاه گلی؟مادران خود فروش؟ پدران کلیه فروش؟
هیچ میدانی در کشور خودت از چند کربلای خانگی گذشتی تا به پانصدو یازدهمین سوگ امامت بنشینی؟

در بین راه چه خوردی؟
خرما،حلوا،ماهی،و انواع خوراکی ها که نشان از مهمانوازی عراقی ها دارد!
نشان از مهمان نوازی همین برادران دینی که چندی قبل خرمشهرمان را خدا از دستشان آزاد کرد!
مهمان نوازی برادران عراقی که در جنگ به خاک و ناموس و مال و فرهنگمان تجاوز کردند چطور بود؟
غذایشان بوی خون شهدا را نمی داد؟
عجب وفادار ماندی به خون شهدای جنگ!
زیارت قبول کربلایی..

? #پاسخ

✍ دشمن اربعین خسته است…

سلام بزرگوار و تشکر بابت خداقوتی که عرض کرده ای..

1⃣ نوشته ای: درود بر تو که بعد از پانصدو …هزار سال شهادت امامت را سوگواری کردی
?می نویسم: درود بر شما که خوب عاشقان حسین(ع) را شناخته ای. محب حسین روز و مکان نمیشناسد و سوگواری اش فقط اشک نیست و از جنس دیگر است. موسم عزای حسین موسم تولد گلواژه های ادب، ایثار، ذلت ستیزی، شهادت طلبی، ولایتمداری ، دشمن شناسی و حتی نفاق شناسی است.
باورش و هضمش سخت است ولی می توان در سوگ حسین دوباره متولد شد و جشن تولد گرفت!!

2⃣ نوشته ای: رد شدن از راه ها چطور بود؟ کودکان کار دیدی….؟
?می نویسم: جاده پر و پیچ خم بود و فقط اهل استقامت می توانند از آن عبور کنند.
گاهی مشکلات را می دیدم و یاد می کردم از همه عزیزانی که گاهی از روی جهل، گاهی غرض و مرض فقط در اربعین و محرم یاد فقرا می افتند.

افتخار میکردم که این جماعت زائر، پرورش یافته مکتبی هستند که مولایشان علی(ع) به آنها درس داده است که کمک به محرومان و بردن شیر برای یتیمان منافاتی با خلق حماسه و رجزهای علوی در یوم الله ها و کوبیدن بر دهان ناکثین و قاسطین و مارقین ندارد.

اما حقیقتا دلم بیشتر از آن که برای شکم گرسنه کودکان کار بسوزد برای ذهن کودک صفتان بیمار سوخت!
و در هرلحظه پیاده روی، بابت اربعین شکر خدا می کردیم چرا که مکتب اربعین باعث میشود حتی برخی از دوستان خسته و عافیت زده و مخالف در این ایام حداقل در حد لقلقه زبان یادی از کودکان کار بکنند.

البته نمی دانم چگونه در کشوری که متاسفانه در اسراف، جراحی زیبایی بینی،تورهای ترکیه ،تجمل گرایی، و… رکوردشکنی کرده است شاخک های برخی از دوستان به صورت کاملا اتفاقی! فقط در آستانه اربعین برای کمک به مستمندان حساس می شود و در موعد عیدنوروز و یلدا و جشن های وارداتی ولنتاین و… دوستان عزیزم روزه سکوت می گیرند!!

نمایشنامه ی عجیبی است!! برخی مسافران آنتالیا یهویی در موعد اربعین و حج، قهرمان داستان بینوایان شده و یا در روز قدس برخی وطن فروشان و نامردنیوزان به صورت کاملا اتفاقی!وطن پرست می شوند.
?حضرت حافظ زیبا گفت:
برو این دام بر مرغ دگر نه/ که عنقا را بلند است آشیانه..

3⃣ نوشته ای در بین راه چه خوردی؟
می نویسم : حقیقت را بخواهی بیشتر از حلوای موکب، خون دل خوردم. هر گاه عکس شهیدان را می دیدم یادی از عاقبت بعثی ها و صدام میکردم و هرگاه عکس شهدای مدافع حرم وطنم را در مسیر می دیدم یاد خائنینی می افتادم که قدرشناس نیستند امنیتی که مرهون این شهدا هستیم!

4⃣ شیعیان میهمان نواز عراق را با بعثی های ناسیونالیست متجاوز یکی خواندی و طعنه زدی!!

?می نویسم: همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد عراق را هم از چنگال بعثی ها آزاد کرد. جسارت کنم و بنویسم از عقل به دور است که شیعیانی که در حیات صدام بیشترین زخم ها خوردند امروز با زخم زبان های جاهلانه با صدامیان یکی شوند.
آیا شیعیان عراق حق دارند ناموس امروز وطنم را با اشرف بی شرف و فرح دیبای پهلوی و قس علیهذا بشناسند؟
خطاب به خودم عرض میکنم: التماس اندکی تفکر

5⃣ دوست عزیزم امیدوارم سال بعد دست در دست هم زائر اربعین باشیم . یقین دارم آنگاه هر ساله موعد #اربعین در پاسخ به طعنه ها و کنایه ها این بیت حافظ را زمزمه خواهی کرد:
?من نخواهم کرد ترک لعل یار و جام می/
زاهدان معذور داریدم که اینم مذهب است

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 05:59:00 ب.ظ ]




#شبهه?
حجاب اسلامی نه تنها برای زنان سودمندی خاصی ندارد بلکه موجب پدیدآمدن ناراحتی‌ها و تنگناهای گوناگون فردی و اجتماعی همچون افسردگی، جلوگیری از پیشرفت اجتماعی و … است. این ستم است که زن تاوان چشم‌چرانی و هوسبازی مرد را بدهد.
✍پاسخ شبهه:
? در اصل ضرورت پوشش برای بدن اختلافی نیست، اختلافات در زمینۀ حدود پوشش است که برگشت به نوع نگرش ها به مقوله حجاب دارد ؛ یکی از نگرش ها، نگرش دینی است که بر اساس آن برای پوشش شرعی بانوان حکمت های متعددی وجود دارد از جمله:

1️⃣ جاذبه های بدنی زن، همچون روح او نزد خدا احترام دارد و نباید ارزان در اختیار چشم های هوسباز قرار گیرد، زن با حفظ حجاب، هم برای جسم و جان خود ارزش قائل می شود و هم مقتدرانه در برابر تبدیل شدن به ابزار هوسرانی مردان می ایستد.
2️⃣ پوشش زنان در جامعه، به تقویت بنیان خانواده کمک می کند، چون زنان و مردان با عفت روز به روز به یکدیگر وابسته تر شده و بنیان خانواده شان مستحکم تر می شود ولی مردانی که در طول روز، زنان عشوه گر را می بینند نسبت به خانواده و همسر خود بی رغبت می شوند.
3️⃣ بی حجابی باعث شیوع چشم و همچشمی میان زنان و صرف عمر گرانمایه به جای کسب علم، رشد و تعالی برای امور گذرا و کم اهمیت می شود.
4️⃣ زنان بی حجاب، به دلیل مقایسه دائمی خود با زنان دیگر همواره در معرض اضطراب بدشکلی هراسی و افسردگی اند.
5️⃣ بی حجابی عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی همچون ارتباطات نامشروع، تجاوز، قتل های ناموسی، اختلاف در خانواده و طلاق می باشد.
@spasokh
نکته پایانی: ?حجاب اسلامی ابتدا به سود مصالح مادی و معنوی خود زنان است نه برای گناه نکردن مردان.

?پاسخ کامل:?
https://goo.gl/LcxtTS

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 05:56:00 ب.ظ ]




خواهرانی که حجاب رو به عنوان دستور الهی رعایت نمیکنین از در دیگه ای وارد میشم??

هیچ با خودتون فکر کردین که نظر عموم مردم درباره بانوان با حجاب و بی حجاب چیه?❗️❗️❗️
به فرق بین خانم و خانمی دقت کردین?❗️
یا به طرز نگاه و فکر زنان شوهر دار نسبت به بی حجابها?❗️
یا حتی اعتماد شوهر به خانم بی حجاب یا باحجابش?❗️
یا طرز تربیت فرزند باحجاب و بی حجاب?❗️
یا مزاحمت ها و بی حرمتی ها به بیحجاب ها?❗️

جواب همه ی اینها در عفاف و حیاست?
#باحجابها بین مردم محترم ترند☺️
#باحجابها خانم با شخصیت اند☺️
#باحجابها مورد احترام خانم های شوهر دارند☺️
#باحجابها مورد اعتماد و اطمینان همسرشونن☺️
#باحجابها بهترین مادر در تربیت فرزندند☺️
#باحجابها امنیت دارند و مصون اند☺️

?و هر چقدر هم که از مزیت های #حجاب بگیم تمومی نخواهد داشت✅

خواهرم #حجاب یعنی احترامی که برای خودت قائل میشی??
و امنیتی که خودت انتخاب کردی❤️
و شخصیتی که قابل ستودنه?

با این حال کیه که حلاوت #حجاب رو
به تلخی گناه و بی ارزش شدن بفروشه⁉️
مگر اون کسی که برای خودش #احترام قائل نیست و خودش رو #بی ارزش میدونه☹️❗️

عاقلان را اشاره ای کافیست ✅

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 04:29:00 ب.ظ ]




این دست به دست الهی رسیده است

#سوال:
#چرا بعد از تمام کردن دعا #دستها را به صورت می کشیم؟؟؟؟؟

جواب:
پیامبر اکرم در خطبه شعبانیه فرمود:هنگام نماز دستها را به دعا بلند کنید که بهترین لحظاتی که خدا با رحمت به بندگانش می نگرد این لحظات است
#وقتی انسان دست به دعا برداشت ؛طبق روایات و سنت معصومین علیهم السلام #مستحب است آن را بر سر وصورت خود بکشد ؛
#برای اینکه لطف خدا به این دست پاسخ داده است
دستی که بسوی #خدا دراز شود یقینا خالی بر نمیگردد و #دستی که عطای الهی را دریافت کرد گرامی است
#لذا خوب است آن را به صورت یا به سر بکشد
#گاهی امام سجاد علیه السلام چیزی که به نیازمند مرحمت میفرمودند#دست مبارک را می بویید و می فرمود:این #دست به دست الهی رسیده است
#چون خدا فرمود:(هو یقبل التوبه عن عباده و یأخذ الصدقات)
آنان که این شامه را دارند ؛می توانندبا بو کردن #دست نشانه دست الهی را استشمام کنند و جزو همین حکمتهاست
آنچه گفته می شود بوی بهشت از فاصله #هزار سال استشمام می شودگروهی آن را حس می کنند و عده ای محروم هستند
?????
منابع:سوره مبارکه توبه آیه104
بحارالانوارج83_کافی ج2
کتاب عملهای اشتباه و پاسخهای صحیح ج1ص57-58

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 07:09:00 ق.ظ ]




روزی قرار بر اعدام قاتلی شد. وقتی قاتل به پای دار رفت و طناب را دور گردن او آویختند، ناگهان روانشناسی سر رسید و بلند داد زد دست نگه دارید. روانشناس رو به حضار گفت: مگر نه اینکه این مرد قاتل است و باید کشته شود؟ همه جواب دادند بله. روانشناس ادامه داد: پس بگذارید من با روش خودم این مرد را بکشم. همه قبول کردند.

سپس روانشناس مرد را از بالای دار پایین آورد و او را روی تخته سنگی خوابانید و چشمانش را بست و به او گفت: ای مرد قاتل من شاهرگ تو را خواهم زد و تو ب زودی خواهی مرد. سپس روانشناس تکه ای شیشه از روی زمین برداشت و روی دست مرد کشید مرد احساس سوزش کرد. ولی حتی دستش یک خراش کوچک هم بر نداشت. سپس روانشناس قطره چکانی برداشت و روی دست مرد قطره قطره آب می‌ریخت و مدام به او میگفت: تو خون زیادی از دست دادی و به زودی خواهی مرد. مرد قاتل خیال میکرد رگ دستش زده شده و به زودی میمیرد، در صورتی که دستش خراش کوچک هم نداشت.

مدتی گذشت و دیدند که قاتل دیگر نفس نمیکشد…او مرده بود
ولی با تیغ؟؟
با دار؟؟
خیر…او فقط و فقط با زهری به اسم تلقین مرده بود.

مراقب تلقین های منفی که روزانه به کودک می دهید که او را از پا درمی آورد باشید. تلقین هایی مانند: “تو نمیتونی، نمیفهمی، بچه بدی هستی و ….

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-09-06] [ 11:45:00 ب.ظ ]




دوران غیبت در کلام امام حسن عسکری علیه‌السلام

دوران غیبت در کلام امام حسن عسکری علیه‌السلام

? عنِ الْأمامِ الْحَسَنِ الْعَسْکَرىّ علیه السلام: … أمـا إنَّ لَهُ غَیـْبَةٌ یُحارُ فیـهَا الْجاهِلُونَ، وَ یَهْلِکُ فیهَا الْمُبطِلُونَ، وَ یُکَذِّبُ فیهَا الْوَقّاتُونَ، ثُمَّ یَخْرُجُ فَکَأَنـّى أنْظُرُ اِلىَ الأَعْلامِ الْبیضِ تَخْفِقُ فَوْقَ رَأسِهِ بِنَجَفِ الْکُـوفَةِ. حدیث

امام عسکرى علیه‌السلام فرمود: حضرت مهدى علیه‌السلام داراى غیبتى است (طولانى) که نادان‌ها در آن زمان متحیر می‌شوند، اهل باطل در آن غیبت به هلاکت می‌رسند و وقت تعیین کنندگان دروغ می‌گویند، سپس ظهور و خروج می‌کند، گویا می‌بینم پرچم‌هاى سفیدى را که در نجفِ کوفه بالاى سر او به اهتزار در آمده است.

نکته : غیبت امام زمان یک «امتحان» است و عصر غیبت، تکلیف شیعه را سنگین‌تر می‌کند.

? کمال الدین 409 ح 9

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 05:04:00 ب.ظ ]




علت حرام بودن گوشت خوک

?علت حرام بودن گوشت خوک
?از افتخارات اسلام این است که تمام اوامرش حکمت دارد.

⛔️ همین گوشت خوک،تا چند دهه پیش،می گفتند چرا اسلام گفته نخورید؟ ولی چند ساله به این نتیجه رسیدن و میگن گوشت خوک، کرم کدو و تریشین دارد و…

?بعد هم گفتند در حرارت فلان درجه قرار می دهیم گوشت را که آن کرم کشته شود.

?اسلام میگوید بازهم نخور.دیگه چرا؟

♻️میگوییم شما کرمش را چند سال است فهمیدید؟ شما هزارو سیصد و پنجاه سال گذشت کرمش را تازه پنجاه سال است فهمیدید.

♦️ممکن است هزارو سیصد و پنجاه سال دیگر هم، یک اثری داشته باشد که بعدا بفهمید.

✨وقتی اسلام، یعنی خدا که من را ساخته، خدا معده را ساخته، این مهندسی که هواپیما را ساخته، میگوید قیر در باک نریز. هواپیما با یک بنزین مخصوصی پرواز میکند. قیر بریزی نمی پرد.

✅ او که اینرا ساخته میداند چه ساخته است. خدا ما را آفریده است، هم خدا خوک را آفریده هم من را آفریده و میداند که این دوتا باهم سازگار نیست…

?نکته:
?"کرم ترشین تنها به وسیله گوشت خوک به انسان منتقل می شود و به ماهیچه های بدن نفوذ کرده و به آسانی از بین نمی رود.
♨️و یک گرم گوشت خوک ممکن است هزارها عدد از این کرم همراه داشته باشد. و یک ترشین ماده تقریبا 1500 کرم جوان می زاید. این کرم می تواند به قلب نیز نفوذ کرده، تولید سکته های قلبی نماید.
?پختن گوشت، این کرم ها را نابود نمی سازد زیرا وقتی گوشت را حرارت می دهند، مواد سفیده ای گوشت، منقعد می شود و کرم در وسط این اجرام منعقده از آسیب حرارت مصون می ماند.
?@beesteghbalezohoor
?????????
?از سخنرانی های حجت الاسلام قرائتی
?موسسه پژوهشی و تحقیقی حوزه

موضوعات: احکام تصویری, پاسخ به شبهات, آيا مي دانيد؟  لینک ثابت
 [ 08:21:00 ق.ظ ]




نام کتاب:من او

نام کتاب:من او
نویسنده:رضا امیرخانی
دسته:داستانی
تعداد صفحه:600
انتشار افق
داستان درمورد یک خانواده ثروتمند و مذهبی از تهران قدیم هست. حاج فتاح دونوه داره که داستان برمحوریت نوه اش علی می چرخد او عاشق دختر کلفتشان میشود او درپی کشف حجاب آن دختر به فرانسه میره بعد از مدتی دختر هم پیش اون میره و هردو عاشق هم هستند اما….. این کتاب از سوی منتقدین یک اثر رمانتیک حزب اللهی تشبیه شده

موضوعات: کتابسرا, واردات فرهنگي  لینک ثابت
 [ 06:04:00 ق.ظ ]




میخوای باهاش رفیق شی؟؟!!

.
شهید مصطفی صدرزاده همیشه تاکید داشت یه شهید انتخاب کنید
برید دنبالش بشناسیدش
باهاش ارتباط برقرار کنید
شبیهش بشید
حاجت بگیرید شهید میشید

تا حالا فکر کردی با یه شهید رفیق شی؟؟
از اون رفیق فابریکا؟؟
از اونا که همیشه باهمن؟؟
امتحان کردی؟؟
هرچی ازش بخوای بهت میده!!
آخه خاطرش پیش خدا خیلی عزیزه
میخوای باهاش رفیق شی؟؟!!
.
✅گام اول:
انتخاب شهید
به یه گردان نگاه کن
به صورت شهدا نگاه کن
به عکسشون، به لبخندش
ببین کدوم رو بیشتر دوس داری
با کدوم یکی بیشتر راحتی؟!
.
✅گام دوم:
عهد بستن با دوست شهیدت
یه جایی بنویس؛ البته اگه ننوشتی هم اشکال نداره.
با دوست شهیدم عهد میبندم پای رفاقت او تا لحظه ی مرگم خواهم بود و از تذکرات دوستانه ی خود به هیچ وجه روی نمیگردانم.
.
✅گام سوم:
شناخت شهید
تا میتونی از دوست شهیدت اطلاعات جمع آوری کن.
عکس، فیلم، صوت، کتاب و وصیت نامه..
.
✅گام چهارم:
هدیه ثواب اعمال خود به شهید
از همین الان هرکار ثوابی که انجام میدی،
فقط یه جمله بگو:"خدایا! ثواب این عملم برسه به دوست شهیدم.”
طبق روایات نه تنها ازت چیزی کم نمیشه، بلکه با برکت تر هم میشه!
بچه ها! شهید، اونقدر مقام بالایی داره که نیازی به ثواب کار ما نداشته باشه!
تو با این کار خلوص نیت و علاقت رو به شهید نشون میدی
.
✅گام پنجم:
درگیر کردن خود با شهید.
سریع همین الان بک گراند گوشیتو عوض کن و عکس دوستتو بزار!!
در طول روز باهاش درد دل کن.باهاش حرف بزن.آرزوهاتو بهش بگو..
.
✅گام ششم:
عدم گناه در حضور رفیق
روح شهید تا گام پنجم بسیار از شما راضیه
ولی آیا در حضور دوست معنویت میتونی گناه کنی؟
حجاب، رابطمون با نامحرم، چت با نامحرم، غیبت، دروغ، نمازامون و …..
.
✅گام هفتم:
اولین پاسخ شهید
کمی صبر و استقامت در گام ششم، آنچنان شیرینی برای شما خواهد داشت که در گام بعدی گناه کردن براتون سخت میشه..
خواب دوست شهیدتو میبینی، دعایی که کرده بودی برآورده میشه، دعوت به قبور شهدا و راهیان نور و …
.
✅گام هشتم:
حفظ و تقویت رابطه تا شهادت(مرگ)
گام های سختی رو کشیدین!درسته؟!
مطمئنا با شیرینی قلبی همراه بوده….

موضوعات: سیره شهدا, شهداي زنده  لینک ثابت
 [ 05:18:00 ق.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
[یکشنبه 1396-09-05] [ 11:08:00 ب.ظ ]




موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:08:00 ب.ظ ]




کار تو، همه مهر و وفا بود، رضا جان
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:07:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:07:00 ب.ظ ]




قرار ما حرم توست یا امام رضا(ع)
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:06:00 ب.ظ ]




رسیدی به موکب امام رضا (ع) یادم کن...
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:06:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:04:00 ب.ظ ]




الهم  عجل لوليك الفرج
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:03:00 ب.ظ ]




قرار ما حرم توست یا امام رضا(ع)
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:02:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:02:00 ب.ظ ]




رسیدی به موکب امام رضا (ع) یادم کن...
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 11:00:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 10:59:00 ب.ظ ]




الهم  عجل لوليك الفرج
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 10:58:00 ب.ظ ]




حضرت رضا علیه السلام امام رئوفم
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 12:34:00 ب.ظ ]




✨شیخ رجبعلی خیاط میفرمود✨

بطری وقتی پر است و می‌خواهی
خالی اش کنی ، خمش می‌کنی …
هر چه خم شود خالی تر می‌شود ؛
اگر کاملا رو به زمین گرفته شود
سریع تر خالی می‌شود …

دل آدم هم همین طور است ؛
گاهی وقت‌ها پر می‌شود از غم ، غصه ،
از حرف‌ها و طعنه‌های دیگران …

قرآن می‌گوید :
“هر گاه دلت پر شد از غم و غصه ها ؛
خم شو و به خاک بیفت ؛
” این نسخه‌ای است که خداوند برای
پیامبرش پیچیده است :
“ما قطعا می‌دانیم و اطلاع داریم، دلت می‌گیرد،
به خاطر حرف‌هایی که می‌زنند.”
“سر به سجده بگذار و خدا را تسبیح کن”

” سوره حجر آیه 98

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 05:43:00 ق.ظ ]




?داستانک
مردی به دندان پزشک خود تلفن می کند و به خاطر وجود حفره بزرگی در یکی از دندان هایش از او وقت می گیرد.
موقعی که مرد روی صندلی دندان پزشکی قرار می گیرد، دندان پزشک نگاهی به دندان او می اندازد و می گوید:
نه یک حفره بزرگ نیست!
خوردگی کوچکی است که الان برای شما پر می کنم.
مرد می گوید:
راستی؟
موقعی که زبانم را روی آن می مالیدم احساس می کردم که یک حفره بزرگ است.

دندان پزشک با لبخندی بر لب می گوید: این یک امر طبیعی است، چون یکی از کارهای زبان اغراق است…!

نگذارید زبان شما از افکارتان جلوتر برود

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
[شنبه 1396-09-04] [ 05:33:00 ب.ظ ]




گلچین10 جمله زیبا از استاد الهی قمشه ای:
1-قرار نیست در کاری عالی باشید تا آن را شروع کنید
قرار است آن را شروع کنید تا در آن کار عالی شوید…
2-اعتماد ساختنش سالها طول میکشد ، تخریبش چند ثانیه و ترمیمش تا ابد…
3- ایستادگی کن تا روشن بمانی ؛شمع های افتاده خاموش می شوند…
4- دوست بدار کسی را که دوستت دارد حتی اگر غلام درگاهت باشد؛دوست مدار کسی را که دوستت ندارد حتی اگر سلطان قلبت باشد…
5- هیچ کدام از ما با “ای کاش”، به جایی نرسیده‌ایم…
6- “زمان” وفاداریه آدما رو ثابت میکنه نه “زبان” …
7- همیشه یادمون باشه که نگفته هارو میتونیم بگیم
اما گفته هارو نمیتونیم پس بگیریم …
8- خودبینی، دیدن خود نیست،خودبینی، ندیدن دیگران است…
9- هیچ آرایشی شخصیت زشت را نمی پوشاند !
10- آدمـها را به انــدازه لــیاقــت آنها دوست بدار و به انــدازه ظــرفــیت آنها ابراز کــن…

موضوعات: آيا مي دانيد؟  لینک ثابت
 [ 04:13:00 ب.ظ ]




هنرپیشه نقش منفی به جیمز باند گفت:
“وقتی بچه بودم موش های صحرائی به مزرعه مون حمله کردند و تمام محصول هامون را خوردند. مادر بزرگم چند تاشون را انداخت توی یک قفس و بهشون غذا نداد تا از گشنگی شروع کردند هم دیگه را بخورند. دو سه تا موشی که آخر سر موندند را آزاد کرد …

بهش گفتم: مادر بزرگ چرا آزادشون میکنی؟
گفت: ”این ها دیگه موش خور شدند و هر موشی وارد مزرعه بشه تیکه تیکه اش میکنند!”

حکایتی تلخ از یک جامعه آفت زده.

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 03:58:00 ب.ظ ]




از علامه طباطبایی اواخر عمرش پرسیدند،
آیا راهی هست ما سالها
عرفان نظری و…نکنیم. میانبر به کمالات عرفان برسیم؟
فکر کردند و فرمودند: دو راه دارد:
?حرم امام حسین
?مجلس روضه امام حسین

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 03:45:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد

کتاب «بر مدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» با تدوین حجت الاسلام محمدحسین پورامینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد
همگونى زندگی رهبران دینی با مردم، لازمه تربیت و الگوپذیرى است؛ زیرا مهم‌ترین بخش تبلیغى یک رهبر، سیره عملى اوست. رفتار و کردار معصومان(علیهم السلام) همچون چراغ و نوری است که زندگی در پرتو شعاع نور ایشان زیبا و فرح‏بخش می‌شود و پیامبر اکرم و عترت پاک او به عنوان بهترین اسوه و الگو، کانون حیات سعادتمند بشریت‌اند و همگان می‌توانند ابعاد گوناگون زندگی، حتی جزئی‌ترین آن را از سیره و سنّت ایشان استخراج کنند و رهنمای حیات خود، از ولادت تا وفات قرار دهند.
این کتاب در هفت فصل، با ارائه گوشه‌ای مستند روایی و تاریخی از حیات طیبه امام رضا(علیه السلام) در ساحت‌های ارتباط با خدا، حجّت خدا، خود، خانه و خانواده، جامعه، بهداشت و جامعه، بر آن است تا سبک زندگی مؤمنانه را بیان کند تا همگان بر مدار آن، شیوه زیستن را مشق کند.
چاپ اول «بر مدار آفتاب» در 156 صفحه، قطع پالتویی، دورنگ، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 5500 تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
[جمعه 1396-09-03] [ 09:14:00 ب.ظ ]




رسیدی به موکب امام رضا (ع) یادم کن...
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 09:12:00 ب.ظ ]




الهم  عجل لوليك الفرج

کسی کہ حضرت
معصومہ “س” را
زیارت کند پاداش
او بهشت است.

?عیون‌الاخبارالرضا، ج2،ص267

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 09:12:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد

مشتاق توام با همهٔ آسی و پاسی
با کوه گناهان و خطاها و معاصی

اینبار چرا هول شدم؛قافیه بد شد
دربست حرم..زیر گذر..بستِ طبرسی

خیلی حرمت شکلِ بهشت است ولی نه
شرمنده!چه تشبیه سخیفی؛چه قیاسی!

هرکس که نگاهش بکنی،آمده اینجا
حتی‌مَنِ‌کم،این مَنِ بد،این مَنِ عاصی

تنها نه خراسان شمالی و جنوبی
ایران همه جایش شده از بوی تو یاسی

یک عمر امیدم به شما بوده و این در
آقا نکند روزِ قیامت نشناسی!

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا ..

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 09:09:00 ب.ظ ]




الهم  عجل لوليك الفرج

?????
#امام_رضا_ع :
ڪسی ڪه #پارسایی ندارد، #دین ندارد.

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 09:05:00 ب.ظ ]




به خدا خوش گمان باش

? مَنْ حَسُنَ ظَنُّهُ بِاللّه‏ِ کانَ اللّه‏ُ عِنْدَ ظَـنِّهِ بِهِ ؛

?هر کس به خدا خوش گمان باشد، خداوند مطابقِ گمان او، با وى رفتار مى‏‌کند.

? #امام_رضا_ع

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 09:05:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 08:26:00 ب.ظ ]




اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 08:23:00 ب.ظ ]




قرار ما حرم توست یا امام رضا(ع)
موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 08:22:00 ب.ظ ]
1 2