✅ عواملی که موجب فشار قبر می‌شود

‌1ـ بداخلاقی.‌
‌2ـ سخن‌چینی. ‌
3- مراعات نکردن طهارت و نجاست و پرهیز نکردن از بول.
4- یاری نکردن مظلوم،
.
در کتاب ثواب الاعمال آمده است که یکی از علمای بنی‌اسرائیل از دنیا رفت و فشار قبر بر او وارد شد چرا که او یک بار نماز را (عمداً) بی‌وضو خوانده بود و از کنار مظلومی گذشته بود و او را یاری نکرده بود.
.
5- تباه کردن نعمت‌های الهی،پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «فشار قبر برای مؤمن کفاره تباه کردن نعمت‌ها از ناحیه اوست.»

عواملی که باعث کاهش یا رفع فشار قبر می‌ شود

‌1ـ نماز شب وکامل کردن رکوع،امام رضا علیه ‌السلام فرمود:
کسی که نماز شب بخواند و درقنوت نماز«وتر» هفتاد بار استغفار کند از عذاب قبر پناه داده می شود و امام باقر علیه‌السلام نیز فرمود: هر کس رکوع نمازش را کامل انجام دهد وحشت قبر به او نمی‌رسد.

‌2ـ صدقه و نماز مخصوص.

‌3ـ نماز وحشت، این نماز بسیاری از مردگان را از عذاب قبر و فشار قبر نجات داده است که حکایات عجیبی در داستان‌ های شگفت شهید دستغیب در این باره موجود است که می توان به آن مراجعه کرد.
.
استدعا میکنم به نیت همه ی اموات هرشب این نماز بخونید خیلی نیاز دارن این نماز دو رکعت، دررکعت اول سوره ی حمد و آیه الکرسی، و رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره ی قدر بخواند،
.
‌4ـ حج کردن، دو روایت است که هر کس چهار مرتبه حج به جا آورد عذاب قبر از او برداشته می‌شود.
.
5ـ خواندن بعضی از سوره‌های قرآن، امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: ‌«هر کس در هر جمعه سوره نساء را تلاوت کند از فشار قبر امان می‌یابد» سوره‌های زخرف، یاسین، تکاثر و تبارک، نیز در این مورد سفارش شده‌اند.
.
‌6- این که مرگ انسان در روز جمعه باشد.
.
7- ریختن آب روی قبر هنگام دفن میت

? میزان الحکمه

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, کتابسرا  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...