استاد علامه حجت الاسلام والملسمین سید سعید اختر رضوی، یکی از مبلغین بزرگ #اسلام و #تشیع در قاره آفریقا، در سال 1305 ش (1345 ق) در یکی از روستاهای منطقه بیهار در شرق هند در بیت علم و فضیلت زاده شد.

ادامه مطلب :

وی پس از فراگیری تحصیلات مقدماتی نزد پدر دانشمندش، در 15 سالگی سطوح عالی و زبان‌های #اردو، #انگلیسی و #فارسی را آموخت و درجه فخرالاَفاضل دریافت کرد. او بعدها علاوه بر این، زبان‌های #عربی، #هندی، #گجراتی و #سواحیلی را به خوبی فراگرفت و بر هفت زبان مسلط شد.

سید سعید اختر پس از سالیانی که در #هند به تبلیغ دین می‌پرداخت، بر حسب احساس وظیفه، در 35 سالگی راهی تانزانیا در شرق #آفریقا شد و با قدمی استوار به نشر معارف اهل بیت(ع) اقدام نمود در حالی که در ابتدا هیچ اسم و رسمی از شیعه در آن دیار وجود نداشت.

وی توانست با همت فراوان و پس از نامه‌نگاری‌های بسیار با علمای شیعه در مناطق آفریقا، #مؤسسه_بلال را تأسیس نماید و پس از مدتی در کشورهای آفریقایی، شُعباتی را افتتاح کند.

☀️ سید سعید در این راستا توانست پنجاه هزارنفر را به مذهب حقه جعفری رهنمون سازد و حدود 200 کتاب از جمله تفسیر المیزان و الغدیر را به زبان‌های گوناگون منتشر ساخته، ده‌ها #مسجد، #مدرسه، #کتابخانه، #حوزه_علمیه و #درمانگاه و … تأسیس نماید.

آن مرد بزرگ عمرش را یکسره به تحقیق و تألیف و تبلیغ گذراند و بیش از چهل اثر به زبان‌های انگلیسی و سواحیلی از خود بر جای نهاد که الحجاب، یوم القیامه، الاسلام، العدل الالهی و الامامه از آن جمله‌اند.

علامه رضوی سرانجام پس از 43 سال اقامت در تانزانیا در سی‌ام خرداد 1381 ش برابر با هشتم ربیع‌الثانی 1423 ق، در 76 سالگی در دارالسلام پایتخت این کشور درگذشت و پس از تشییع باشکوه در قبرستان شیعیان این شهر به خاک سپرده شد. (منبع: راسخون)

? شادی روح این مبلغ بزرگ اسلام صلوات ?

??اللهم صل علی محمد وآل محمد

موضوعات: تبلیغات  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...