با جوان امروز و نسل جدید چگونه برخورد کنیم؟

️حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد، رئیس مرکز تحقیقات زنان و خانواده:

کار علما در آخرالزمان سخت است، برخی از افراد، تحولات فرهنگی که در عصر جدید به وجود آمده را آنقدر مهم میدانند که بیان میکنند ما با انسانهای جدیدی روبرو هستیم؛ چراکه با وجود ابزار جدید، عقل تضعیف شده و احساسات جای آن را پر کرده است.

? هرچه امکانات بیشتر می شود، تمرکز انسان ها پایین تر رفته و توجهات کمتر می شود؛ تلویزیون رسانه ضد تمرکز است و علاوه بر این برخی خصلت ها در رسانه های جدید وجود دارد.

? نوع ارتباط رسانه های جدید تصویری به نحوی است که بر روی احساسات مردم کار میکنند؛ نسل رسانه های جدید، نسل انسانهای بی حوصله و احساساتی است.

? ما با پدیده‌هایی که امروز وجود دارد، چگونه باید برخورد کنیم؟ اگر در مدرسه دو دانش آموز پسر یا دو دانش آموز دختر نزد ما آمده و بگویند ما همجنسگرا هستیم چه باید بکنیم؟
مواجهه ما باید به نحوی باشد که او قید دین را نزند؛ همچنین نباید به نحوی مواجهه کنیم که فکر کنند کار آنان اشکال ندارد؛ موقعیت جدید برای ما یک موقعیت سخت و صعب بوده و سابقه نداشته است.

ادامه مطلب :

? دین حداکثری آرمانی است که باید بالای سر ما باشد؛ اما هنگامی که در میدان عملیات می‌آییم، باید ببینیم قدر مقدورمان از تدین چه مقدار است و بر روی قدر مقدورمان نسبت به متدین ساختن جامعه فعالیت کنیم.

? فاصله از دین شریعتی، چهل تکه بودن هویت نسل جدید، خودآیین بودن انسان مدرن از جمله ویژگیهای نسل جدید است.

? نسل امروز نماز میخواند؛ اما در کنار آن دوست دختر هم دارد؛ یا شخص بی‌حجاب است؛ اما می‌بینیم که زیارت عاشورای او هم ترک نمی شود؛ این وضع نسل جدید امروز ماست که با آن مواجه هستیم.

? نتیجه مواجهه با نسل جدید باید هدایت او باشد؛ نه گارد و موضوع بحث شما؛ ژست من و شما نباید به گونه‌ای باشد که موضع استعلا برای آنان تداعی شود.

موضوعات: آسيب هاي اجتماعي  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...