مادر لبریز از مهر و محبت خدایی است

تعریف مادر
مادری همچون بذر گیاهی است که تمام انرژی و قوای خود را در گیاه جدید فدا می کند و هر چه این گیاه بیشتر رشد می کند و جوانه آن از خاک بیرون می آید، از قوای وجودی آن بذر کاسته می شود و به مرور تمام وجود آن در گیاه جدید تحلیل رفته و از بین می رود. مادر نیز همچون این هسته و بذر ، هر چه فرزند به طرف رشد و نمو می رود ، طراوت ونشاط خود را از دست می دهد و رو به خستگی وناتوانی، فنا و نیستی می رود. درحالی که با عشق، امید ودلگرمی می خواهد نهال زندگی وهستی اش رشد کند و از تربیت او لذتی حاصل کند
نام مادر،گرامی ومقدس است، زیرا قلبش سرچشمه زیباترین و گواراترین عواطف انسانی است، مادر لبریز از مهر و محبت خدایی است و اوست که فرزند خویش را از این چشمه می نوشاند و حیات می بخشد .
نام مادر گرامی و ارجمند است زیرا که خواستار تربیت وانسانیت است واگر مادر نبود ،بشریت در همان آغاز کودکی با پنجۀ حوادث زخمی شده وجان سپرده بود .اوست که خود را در راه حیات ورشد وسعادت فرزند خویش فدا می کند.
مادر است که غم می خورد و رنج می برد و بیدار می ماند وکودک خویش را از پنجۀ حوادث ایمن نگه می دارد .مادر است که خود گرسنه و تشنه می ماند تا فرزندش بخورد و بنوشد و بیاساید ومهم تر این که: از این همه ایثار و بذل محبت، از این همه فداکاری وخدمت، لذت می برد و احساس نشاط و شادمانی می کند.
از برترین زنان عالم هستی که در کمال معنوی بر همه پیشی گرفته ، فاطمه زهرا ( علیها السلام ) می باشد. آن حضرت، در طهارت و پاکی، کمالات معنوی ، انفاق و امداد رسانی ، تربیت فرزندان و شوهر داری، الگوی زنان جامعه بشری است، و در خصوص مادر نمونه بودن او همین بس که دو امام معصوم مانند امام حسن و امام حسین (علیه السلام ) و دو شیر زن همچون زینب و ام کلثوم (علیها السلام ) را به جامعه بشری تحویل داد .
منبع: آداب زندگی از محمد رضا طباطبائئ نسب و اخلاق در خانواده از علی اکبر حسینی

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...