? آقای روحانی! برو فکر نان کن که #شینزو هم مثل #خربزه آبه!
?? “خامنه‌ای همان خمینی است” هرگز سخنی از سر احساس نیست! روزی روح‌الله به نماینده‌ی اردوگاه #شرق فهماند که #انقلاب_اسلامی فقط از #خدا حساب می‌برد و دیروز سیدعلی به نماینده‌ی اردوگاه #غرب همان را فهماند! ما با خمینی سقوط وجهه‌ی شرق را دیدیم و ان‌شاءالله با خامنه‌ای سقوط جبهه‌ی غرب را به تماشا خواهیم نشست!
اساسا رفتار و گفتار ترامپ، هیچ پیامی ندارد الا فروپاشی لیبرال‌دموکراسی!

♦️عدم پاسخ #رهبر_انقلاب‌ به پیام ترامپ، هم عزت و اقتدار بود، هم اطاعت کامل از عقل محض! “عزت و اقتدار” بود، چرا که آدمی را یاد آن کلام امام عاشورا انداخت که؛ “مثل من هرگز با مثل یزید بیعت نمی‌کند"! و “اطاعت کامل از عقل محض” بود، چرا که فرجام برجام را به عینه داریم می‌بینیم و “عاقل از یک #سوراخ 2 بار گزیده نمی‌شود!”

♦️دقت شود! در میان رجال انقلابی، احدی اندازه‌ی حضرت آقا از #اقتصاد و #معیشت و #پیشرقت سخن نگفته، حتی در قیاس با اقتصاددانان! پس برای خامنه‌ای هرگز “تکلیف اخروی” دلیل بر نفی “نتیجه‌ی دنیوی” نمی‌شود! دنیا و رساندن مردم به رفاه آنقدر برای ایشان موضوعیت دارد که مدام دولت را دعوت به متن اقتصاد و پرهیز از حاشیه‌ی سیاست می‌کنند! بحث سر این است که #برجام ثابت کرد؛ راه #گشایش_اقتصادی هرگز #سازش_سیاسی نیست! آری! #مذاکره با #آمریکا خواه با #اوباما و خواه با #ترامپ هسته‌ای تو را تضعیف می‌کند و سانتریفیوژهای تو را تقلیل می‌دهد اما باش تا باعث لغو تحریم‌ها شود! خب! مجدد با #کاخ_سفید وارد مذاکره شویم که چه بشود؟! پس دیروز رهبر انقلاب فقط نمایش‌گر عزت و اقتدار نبودند، بلکه تمثال مسلم عقل از قضا دنیااندیش هم بودند!

♦️معتقدم دیروز #آقا با عدم پاسخ به پیام ترامپ، پیام روشنی به همتای ایرانی او دادند؛ “آقای روحانی! برو فکر #نان کن که شینزو هم مثل خربزه آبه!” اگر #ژاپن را #کار ژاپن کرد؛ ما هم باید به کار برسیم و به کارمان برسیم! مع‌الاسف دولت، اقتصاد را ول‌معطل سیاست‌خارجه کرده! نتیجه هم که نگرفتیم! پس زین پس همان به مذاکره با بازوی خود!

♦️باورم هست رهبر انقلاب از همان دیروزها، امروزها را می‌دیدند و می‌دیدند که آن همه #تذکر دادند مبنی بر عدم خوش‌بینی به مذاکره با آمریکا! پس چرا مانع #روحانی و #ظریف نشدند؟! جواب این است؛ اولا احترام به رأی مردم! ثانیا اهتمام به رشد مردم! خامنه‌ای اما با وجود این احترام و اهتمام که مهم‌ترین تجلی #مردمسالاری است، آشنا به دیگر وظایف رهبری نیز هستند و عنداللزوم مانع ادامه‌ی راه غلط می‌شوند!
✍#حسین_قدیانی

موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, کتابسرا  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...