اگر می¬ خواهید توفیق از شما سلب نشود،

‍ تلاوت #قرآن

#آیت‌_الله_مرعشی_نجفی(رحمة الله علیه) به خویشاوندان و نزدیکان، به‌ ویژه فرزندان خود سفارش می¬ کرد که در منزل هیچ‌ وقت قرآن را دور از دسترس قرار ندهند؛ بلکه همیشه آن را در تاقچه و جایی بگذارند که در معرض دید باشد تا دیده شود و می¬ فرمود: «یادتان نرود که هرگاه چشم‌ تان به آن می¬ افتد، چند آیه¬ ای تلاوت کنید و کوشش نمایید تا آیاتی از آن را حفظ کنید.» توصیه می¬ کردند که حتماً با وضو و طهارت قرآن را تلاوت کنید.
ایشان در پایان روزهای درسی به مناسبت¬ های مختلف، مانند ماه رمضان یا ایام تابستان، مقداری مطالب اخلاقی و نصیحت¬ آمیز برای شاگردان بیان می¬ کرد و در نهایت می¬ فرمود: «طلاب عزیز و فضلا! اگر می¬ خواهید توفیق از شما سلب نشود، به قرآن نزدیک شوید و فاصلۀ خود را با آن کم کنید. هر روز یک جزء از قرآن را بخوانید یا هر اندازه‌ ای که می¬ توانید از آیات آن تلاوت کنید؛ زیرا قرائت قرآن باعث آرامش خاطر می¬ شود و به شما امنیت می‌ دهد.»

علی‌اکبر دیلمی، انس با قرآن، ص 62 ـ 60.

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, قرآن و محجوریت  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...