اونجا نظافت چندان رعایت نمیشه

موفقیت کوچک: نظافت موکبی در کشور عراق
✳️امسال به لطف خدا برای اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)، قسمت شد بریم کربلا.
علی رغم اینکه قبلا خیلی شنیده بودم اونجا نظافت چندان رعایت نمیشه، اما چیزی که ‌دیدم به مراتب بهتر از تصورم بود. در مسیر پیاده روی ، خادمان موکب ها، قسمتی از خیابون رو که جلوی موکبشون بود، مدام تمیز میکردن.
فقط در بعضی از موکب های شهرها یا گاراژها، میدیدیم با وجود سطل زباله، همچنان زباله های زیادی روی زمین مونده و جمع آوری نشده.
یک شب در کربلا، توی موکبی که در گاراژی برپا شده بود، مستقر بودیم، اونجا میز و صندلی های پلاستیکی برای استراحت و صرف غذا وجود داشت اما به علت حجم زیاد زباله تلنبار شده زیر صندلی ها و روی میزها، کسی رغبت نمی کرد از اون فضا استفاده کنه، خصوصا که بارون هم زده بود، همه چیز خیس شده بود!!
صبح زود قبل از رفتن، وقتی که آقایون گروهمون مشغول رایزنی بودن که از چه مسیری بریم و چه کنیم، من و یکی دیگه از خانم های گروه تصمیم گرفتیم اونجارو ‌تمیز کنیم، رفتیم از موکب های اطراف جارو گرفتیم. عراقی ها که همیشه لب تر می کردیم، هر چی نیاز بود برامون فراهم میکردن، تعجب کرده بودن جارو برای چی می خوایم! جارو هارو گرفتیم، دستکش یک بار مصرف هم همراهم بود، دست کردیم، کیسه های بزرگی که برای مواقع بارندگی همراهمون آورده بودیم باز کردیم و دو‌نفری شروع به جمع کردن زباله ها کردیم. بعضی از همگروهی هامون اول سعی کردن مارو‌منصرف کنن، میگفتن «چه فایده ای داره؟ دوباره فردا همین میشه،» یا بعضیشون می گفتن حالشون بد میشه نمیتونن این کارو کنن. ما هم جواب میدادیم « هر کس باید از خودش شروع کنه» « یک روز هم اینجا تمیز باشه، اثر خودش رو داره، دست کم یک‌عده زائر روی صندلی های تمیز مینشینن و ان شاالله ثوابی هم به ما میرسه…»
کم کم دیدیم آقایون گروه های دیگه هم جارو به دست اومدن و دارن قسمت های دیگه رو تمیز می کنن. ظرف حدودا نیم ساعت، زباله های اون محدوده کاملا جمع شد. بعد هم میزها‌‌ رو با دستمال پاک کردیم، ولی مواد شوینده نداشتیم و خیلی تمیز نشدن. همه به هم قبول باشه و‌خدا قوت گفتیم.
وقتی داشتیم از گاراژ بیرون می رفتیم، دیدیم عراقی ها هم تشتی از مواد شوینده آوردن و دارن تک تک میزها رو کاملا می شورن.
#موفقیت‌های_کوچک_ایرانیان

? ble.im/join/MjczYjFiMW

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, راز موفقيت  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...