زمهرير
 
 


Random photo
معرفی چهار فیلتر شکن بسیار قوی

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



برج عقرب

? قمر در عقرب مهر ماه 97

? قمر در عقرب پدیدهٔ نجومی عبور کره ماه از زمینه صورت فلکی عقرب (کژدم) و یا از امتداد برج فلکی عقرب است

? در روایتی امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: «هر کس در هنگامی که قمر در عقرب باشد، مسافرت یا ازدواج نماید، خیری نمی بیند»
? همچنین پیامبر اکرم ص فرمودند: هرکس در این ایام بر خدا توکل کند، خداوند او را یاری خواهد کرد بویژه اگر صدقه بپردازد. زیرا صدقه نحوست را از بین می برد. خواندن آیت الکرسی هم موثر است.

⁉️منظور از قمر در عقرب برج عقرب است یا صورت فلکی عقرب؟

◽️در مورد اینکه کدامیک از این دو می تواند منظور امام صادق علیه السلام در روایت فوق باشد بین علما اختلاف است
در این بین نظر علامه حسن زاده آملی که در زمان ما متبحر در علم هیئت و استاد این فن می باشند این است که ملاک همان صورت فلکی است و دلائلی برای آن ذکر می کنند. (دروس فی المعرفه الوقت و القبله، درس 25)
◽️اما در عین حال ایشان اینکه در هر دو مورد یعنی هم برج و هم صورت فلکی از مسافرت و ازدواج اجتناب شود را مطابق با احتیاط می دانند.

? ورود و خروج قمر به برج عقرب

✅ شروع : چهارشنبه 18 مهر 1397 ساعت 06:00

❌ خروج: جمعه 20 مهر 1397 ساعت 21:16

? ورود و خروج قمر به صورت فلکی عقرب

✅ شروع : جمعه 20 مهر 1397 ساعت 19:13

❌ خروج: دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 03:15

? در این ایام انجام کارهای مهم زیر کراهت دارد و بهتر است ترک شود:
◽️خواندن عقد ازدواج
◽️مسافرت
◽️اقدام برای بچه دار شدن (اعقاد نطفه)
◽️افتتاح کار و کسب و تجارت
◽️حجامت
◽️و…

❤️ جدول قمر در عقرب کل سال 1397

? ahlolbait.com/media/19656

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, روایت وداستان, پزشکی وبهداشتی, اقتصاد مقاومتی, سلام آقا, کلام گهر بار, امر به معروف ونهی از منکر, دنيا ي کودکان, دفاع سايبري, مسابقات و نظر سنجی, احکام تصویری, تاریخ، آیینه عبرت, خنده حلال, پدر ومادر،برکت زندگی, دانستنيهاي علمي, مناسبت ها, تصاوير تاثيرگذار, وادي سياست, پاسخ به شبهات, اقليم ادبيات, ورود آقايان ممنوع, خانواده اسلامي, واردات فرهنگي, طبيعت،خانه ما, روانشناسی وذهنی, ياران سايبري, نقد وتحليل فيلم, پرسمان, بيانات رهبر, نوستالژي, انقلاب اسلامي, امام خميني, مادر آينه خدا, آيينه خدا, دوستي با عزراييل, كليپ, كاريكاتور, كاريكلماتور, كرسي آزاد انديشي, اقيانوس پژوهش, فرق ومذاهب, گلشن حديث, سيره معصومين, فلسفه وعرفان, مباحث كلامي, جنبش نرم افزاري, فرهنگ جبهه, نگين مهدويت, زبورآل محمد, نهج البلاغه خواهر قرآن, تلنگر, يك سبد خاطره, تربیت فرزند, ازدواج آسان, عكس نوشته, ادعيه, زيارات, شهداي تفحص, اينفوگرافيك, پوستر, سرزمين دانلود, گردشگري, هنرهفتم, تربيت بدني, تازه هاي فناوري, اصطلاحات يزدي, سخنراني, لطايف, نيويورك پست, قصص قرآني, قصص پيامبران, بازی و سرگرمی, از گوشه و کنار دنیا, ضرب المثل ها, مشاور ه, آيا مي دانيد؟, معما وسرگرمي, ديدنيهاي يزد, چكيده مقالات, پيامك هاي زندگي, نكات خانه داري, شهداي زنده, فروع دين, داستان كوتاه, رمان, درنگستان, تغذيه بهشتي, جملات نغز, وقايع نگار, پرسش ازشما پاسخ از ما, پندهاي روزگار, گزارش, نماهنگ, موضوعات پايان نامه, مداحي, هوا وفضا, علوم هسته اي, دنياي نانو, نكات اخلاقي, حرف حساب, شبكه هاي اجتماعي, بشقاب هاي سمي, حمايت از حيوانات, كويرنوردي, مطالب داغ, تازه هاي سلامت, انيميشن, صنايع دستي, عكس هفته, مشاهير, سيره علما, اخبار استان ها, فرهنگي اجتماعي, اطلاعات عمومي, آموزش زبان, راز موفقيت, رايانه ،تبلت ،موبايل, تفسير, تفسير الميزان, حفظ قرآن, تدبر در قرآن, استفتاءات مقام معظم رهبري, حوزه, دانشگاه, درسنامه, اسرار همسرداري, صندلي داغ, دشمن شناسي, طنز ،آقا ِ _ ي پيشنهاد!!!, آهنگ و موسيقي, آسيب هاي اجتماعي, تقويم شيعه, حرمت سالمندان, مسائل اعتقادي, استاد پناهيان, استاد رافعي پور, ماه رجب, تلخند, داستان طنز, سفرنامه, لينك هاي مفيد, گفته ها ونكته ها, اشعار طنز, ياد داشت ها, حكمت مطهر, سخنان ماندگار, شبنم هاي ذهن, تزيينات, تبلیغات, سند 2030, ASHURA, تربیت فرزند, بازي هاي بومي, تبليغ, ولايت عشق, مسافر ری  لینک ثابت
[سه شنبه 1397-07-17] [ 03:58:00 ب.ظ ]




اپلیکیشن محرم یزد

https://www.muharrameyazd.ir/

اپلیکیشن محرم یزد ر ا از سایت دانلود کنید

همراه با
پخش زنده
جدول پخش
آرشیو عزا داری های محرم استان يزد

#یزد_جهانی

موضوعات: گردشگري, مداحي, سفرنامه  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-06-28] [ 06:27:00 ب.ظ ]




استادیومی خارق العاده روی آب های دریا

استادیومی خارق العاده روی آب های دریا

استادیوم Henningsvær Idrettslag «هنینگسوار ایدرتتسلاگ» در دهکده ی ماهیگیری کوچکی به نام هنینگسوار نروژ و روی دو جزیره ی کوچک واقع شده و به سختی می توان نام آن را استادیوم گذاشت؛ چرا که این استادیوم هیچ صندلی نداشته و تنها چند متر آسفالت دور تا دور زمین آن ریخته شده و تنها برای فوتبال تازه کارها مورد استفاده قرار می گیرد، اما مکان قرار گیری آن حقیقتا جادویی می باشد.

این استادیوم در واقع روی یک جزیره ی کوچک صخره ای واقع و با دیدهای خارق العاده ای احاطه شده است که از آن جمله می توان به کوه ها و قله های ناهموار دراماتیک، دریا و خلیج های زیبا اشاره نمود. زمین فوتبال با درست کردن بستری سنگی در جنوبی ترین بخش جزیره ی Hellandsøya ایجاد گشته که همین موضوع باعث شده چشم انداز این قسمت بسیار خشن باشد. نکته ی عجیب و جالب و ماجرا اینجاست که این چشم انداز با تعداد زیادی قفسه های خشک کردن ماهی کاد cod آراسته شده است! در محیط خارجی این زمین مسیری آسفالته واقع شده که هم به عنوان جایگاه تماشاچی ها و هم به عنوان پارکینگ ماشین به کار می رود. از آنجا که روستای هنینگسوار حدود ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، ظرفیت کم این استادیوم کافی به نظر می رسد.

این استادیوم دارای چمن مصنوعی بوده و عمدتا توسط اعضای باشگاه آماتورهای Henningsvær IL برای تمرین دادن به کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. این استادیوم برای بازی های عصر نیز استفاده می شود و به همین دلیل مجهز به نورافکن است.

ادامه »

موضوعات: روانشناسی وذهنی, گردشگري, از گوشه و کنار دنیا, آيا مي دانيد؟  لینک ثابت
[شنبه 1396-02-30] [ 09:59:00 ق.ظ ]




اين الرجبيون

الهم عجل لوليك الفرج

موضوعات: کتابسرا, پزشکی وبهداشتی, کلام گهر بار, گلشن حديث, پوستر, گردشگري, چكيده مقالات, پيامك هاي زندگي, پندهاي روزگار, گزارش, آسيب هاي اجتماعي  لینک ثابت
[جمعه 1396-01-11] [ 04:01:00 ق.ظ ]




جنون سلفي

الهم عجل لوليك الفرج

موضوعات: کتابسرا, پزشکی وبهداشتی, کلام گهر بار, گلشن حديث, پوستر, گردشگري, چكيده مقالات, پيامك هاي زندگي, پندهاي روزگار, گزارش, آسيب هاي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 03:37:00 ق.ظ ]




خلاقیت یک ذهن باز می‌تواند جهانی را دستخوش دگرگونی کند. معماری یک عمارت سیمانی در بارسلونای اسپانیا، دقیقا از همین قانون تبعیت می‌کند.

خیال پردازی های تماشایی معمار اسپانیایی در طراحی ساختمان‌ ها

داستان این عمارت تماشایی مرهون ذهن یک معمار خلاق است، «ریکاردو بوفیل» (Ricardo Bofill) معمار اسپانیایی است که ظاهرا یک امر غیر ممکن را ممکن کرده و ماحصل تلاشش، بنایی است تماشایی و دلفریب که از میان آواری در حال فروریختن جان گرفته است.

در سال ۱۹۷۳ این معمار به صورت اتفاقی با کارخانه‌ی سیمانی و متروکه مواجه شد که به سرعت توجهش را به خود جلب کرد. در واقع ریکاردو برخلاف بسیاری به دیوارهای فرسوده و رنگ پریده‌ی این بنا نگاه نکرد، بلکه او به سرعت جهانی از ممکن‌ها را پیش چشمش مشاهده کرد که دست او را برای پیاده کردن ایده‌های ذهنیش باز می‌گذاشتند.

ریکاردو بوفیل

۴۵ سال بعد ساختمان متروکه‌ی آن روزها به صورت کامل نوسازی و به یک خانه زیبا و منحصربفرد تبدیل شده که چشم‌ها را محو تماشای خود می‌کند.

اما ریکاردو چگونه امکاناتش را برای مرمت و تعمیر این خانه بسیج کرد؟ این کارخانه‌ی قدیمی درست در حاشیه‌ی شهر بارسلونا واقع شده و در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان محل نگهداری ماشین آلات فرسوده مورد استفاده قرار داشت، اما در نهایت متروکه و سپس تعطیل شد.

ریکاردو و تیمش بعد از خرید این کارخانه شروع به بازسازی آن کردند. پرواضح است که هزینه‌های لازم برای چنین بازسازی گسترده‌ای تا چه اندازه سنگین خواهد بود و به همین دلیل معمار خوش فکر ما ایده‌ای دیگر را در دستور کار خود قرار داد. او تصمیم گرفت نمای بیرونی ساختمان را با گل‌ها و گیاهان بپوشاند و در عوض فضای داخلی آن را با ذوق و سلیقه مبلمان کرده و یک فضای مناسب و امروزی برای زندگی و نیز یک فضای کاری مجهز به امکانات لازم را تهیه و تدارک ببیند.

دودکش‌های صنعتی این مکان که روزی مملو از دود بودند، امروزه با پوشش سبز رنگ و باطراوت پوشیده شده و جذاب و دیدنی شده‌اند. یک مثال خوب و در خور ستایش از تغییر و تحولی که از یک ذهن خلاق نشأت گرفته است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم نگاهی دقیق‌تر به گوشه و کنار این بنا داشته باشید که دست کمی از یک جاذبه‌ی گردشگری زیبا و تماشایی ندارد.

ادامه »

موضوعات: خلاقیت وکارآفرینی, اقتصاد مقاومتی, گردشگري, از گوشه و کنار دنیا, آيا مي دانيد؟, عكس هفته  لینک ثابت
[پنجشنبه 1396-01-10] [ 07:54:00 ق.ظ ]




چهار محال و بختیاری به خاطر مناطق بسیار زیبایی که دارد به سوئیس ایران معروف است و با جاذبه طبیعی و گردشگری بکری که دارد، خیلی ها را راهی چهار محال و بختیاری کرده است . این استان که در اغلب روزهای سال سردترین نقطه کشور است، در تمام فصول زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی دارد، اما برف، یخ و کوهستان، اولین مفاهیم زندگی مردم این استان است که خیلی زود با آن آشنا می شوند. چهارمحال و بختیاری با بیش از ۲۵۰ جاذبه گردشگری یکی از زیباترین استانهای کشور است که بر بلندای زاگرس واقع شده است.

به علاقه مندان طبیعت گردی و دیدن مناظر بی نظیر طبیعت پیشنهاد می کنیم حتما در نوروز به چهار محال وبختیاری سفر کنند، چرا که گوشه گوشه این استان پر از جذابیت های فوق العاده ای است که مطمئنا شما را به آرزوهایتان می رساند. در این مقاله تلاش می کنیم پنجره ای کوچک به روی گردشگری در بام ایران بگشاییم و گوشه هایی از آن را به شما معرفی کنیم.

قلعه چالشتر
روستای «چالشتر» که امروزه یکی از محلات شهرکرد به حساب می آید، در ۶ کیلومتری شمال شهرکرد قرار دارد. قبل از تسلط خوانین بختیاری بر چهارمحال ، «چالشتر» مرکز چهارمحال بوده است. بافت اصلی «چالشتر» در دل قلعه ای مربع شکل به ابعاد ۳۵ متر قرار دارد. قلعه چالشتر به گونه ای ساخته شده بود که خانه خان و مسجد در وسط آن و مشرف به چهار دروازه بوده است.شب ها هر چهار دروازه را می بستندتا امنیت قلعه حفظ شود.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

روستای «چالشتر» که امروزه یکی از محلات شهرکرد به حساب می آید

چشمه زنه هفشجان
گردشگاه چشمه «زنه» هفشجان در ۲ کیلومتری هفشجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است. در روز طبیعت هرسال بیش از ۱۰ هزار نفر از گردشگاه چشمه زنه و طبیعت زیبای آن دیدن می کنند.این گردشگاه از مهم ترین جاذبه های گردشگری نزدیک شهرکرد مرکز کنونی استان چهارمحال و بختیاری است و آب معدنی و لاله های واژگون آن از مهم ترین ویژگی های آن می باشد.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

گردشگاه چشمه «زنه» هفشجان در ۲ کیلومتری هفشجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.


چشمه سیاسرد
چشمه سیاسرد در شهر بروجن با آب و هوای خنك و مطبوع و درختان زیبا و كهنسال اطراف این چشمه، مكانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت ساكنین شهر بروجن و گردشگران به وجود آورده است، به طوری كه همه روزه و به ویژه در روزهای تعطیل، این مكان شاهد گشت و گذار تعداد زیادی از مسافران و گردشگران می باشد. فضاسازی های مناسب و سهل الوصول بودن، باعث توجه گردشگران به آن شده است.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

چشمه سیاسرد با آب و هوای خنك و مطبوع مكانی زیبا برای گردشگران به وجود آورده است

تـالاب چـغاخـور
تـالاب چـغاخـور با مساحتی بیش از 2300 هكتار، در مسیر شهركرد – ایذه خوزستان واقع شده و با شهركرد 60 كیلومتر فاصله دارد و هر ساله پذیرای انواع پرندگان مهاجر و بومی شامل انواع مرغابی ، حواصیل ، لك لك سفید ، خروس كولی و آبزیانی چون ماهی كپور و نوعی از ماهیان گورخری است . هوای مطبوع و چشم انداز های زیبایی كه در این مكان قرار دارد ان را در ردیف یكی از مهم ترین كانون های سیاحتی استان قرار داده است.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

تـالاب چـغاخـور با مساحتی بیش از 2300 هكتار، در مسیر شهركرد – ایذه خوزستان واقع شده


تفرجگاه پیر غار
در جنوب روستای ده چشمه و در فاصله 6 کیلو متری شهرستان فارسان و 38 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد، گردشگاهی به غایت مصفا و مفرح آرمیده است. مجموعه عوامل گردشگاه از جمله کتیبه های ارزشمند تاریخی ،چشمه ی پر آب،سایه سار درختان،آبشار زیبا وبلند،کوههای اطراف و غار موجود در محل که از نظر مذهبی مورد توجه اهالی می باشد، سبب جذب روزانه صدها گردشگر وعلاقه مند به این مکان می گردد. بر روی تپه سنگی مشرف به این گردشگاه، سه کتیبه به خط نستعلیق به دستور خسرو خان سردار ظفر بختیاری حک شده است .

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

پیرغار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی استان چهار محال و بختیاری به شمار می رود


چشمه دیمه
چشمه «دیمه» با محیطی فوق العاده فرح بخش و مصفا، یکی از سرچشمه های رودخانه زاینده رود است که در ده كیلومتری چلگرد(کوهرنگ) و در مجاورت روستای «دیمه» واقع شده است. آب این چشمه از گواراترین آبهای جهان است و خواص درمانی دارد.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاریچشمه «دیمه» با محیطی فوق العاده فرح بخش و مصفا، یکی از سرچشمه های رودخانه زاینده رود است

روستای «سر آقا سید»
روستای پلکانی «سرآقاسید» از روستاهای هدف گردشگری استان چهار محال و بختیاری است که در شهرستان کوهرنگ قرار دارد و ساختاری مشابه روستای ماسوله دارد. روستای سر آقا سید در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. برای دیدن این روستا باید از جاده خاکی، پیچ در پیچ و ناهموار عبور کرد. اگر این گذر در اردیبهشت و خرداد باشد، کوچ عشایری که از مناطق گرمسیر خوزستان به چهارمحال و بختیاری وارد می شوند، دیگر جاذبه ای است که شما را مسحور می کند. پس از عبور از مسیر پر پیچ و خم کوهستانی، روستای پلکانی «سرآقا سید» یا همان «ماسوله زاگرس» بر دامنه کوه خودنمایی می کند.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

روستای پلکانی «سرآقاسید» از روستاهای هدف گردشگری استان چهار محال و بختیاری است


آبشار شیخ علیخان
آبشار شیخ علی خان یکی از زیباترین آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری است که در مجاورت روستای «شیخ علیخان» شهرستان کوهرنگ و 92 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

برودت هوا در شهرستان کوهرنگ سبب شده است که این آبشار در زمستان به مجموعه‌ای از قندیل تبدیل شود که این امر زیبایی آبشار را دوچندان می‌کند.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

آبشار شیخ علی خان یکی از زیباترین آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری است


غار یخی چما
در فاصله 25 كیلومتری شهرستان چلگرد(کوهرنگ)، در نزدیكی روستای «شیخ علیخان»، یكی از نادرترین و اعجاب انگیزترین غارهای یخی منطقه به نام غار یخی «چما» با قندیل های فراوان یخی واقع شده است. از زیر یخ های این غار، چشمه ای با آب سرد در جریان است كه نهایتا به سد كوهرنگ می ریزد. قرار گرفتن در دره های عمیق و انباشت حجم برف های چندین ساله در این مكان سبب شده توده های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

غار یخی چما در مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه‌ای بزرگ و یک انباری پربرف است

آبشار دره عشق
آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل، مجاور روستای «دره عشق» و در 130 کیلو متری شهرکرد قرار دارد این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می جهد و یکصد متر ارتفاع دارد . در کنار این آبشار رود کارون به آرامی جاری است و در ترکیب با انارستان و شالیزارهای روستای «دره عشق» و «دورک اناری» فضای شگفت انگیزی را بوجود آورده است.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل و در 130 کیلو متری شهرکرد قرار دارد

آبشار آتشگاه
این آبشار در 190 كیلومتری شهركرد و 40 كیلومتری شهر لردگان، بعد از روستای« میلاس» و «سردشت» در دره ای روح افزا و دلگشا به طول دو كیلومتر، در بالادست روستای كوچك «آتشگاه» قرار گرفته است. مسیر این آبشار از سرچشمه تا اتصال به رود خانه «خرسان» که در دره ای تنگ قرار دارد را فضای سرسبز و بی نظیری از انواع درختان و گیاهان جنگلی فرا گرفته است . شیب زیاد و پستی و بلندی های دره بطول 3 کیلو متر ، آبشار های متعدد كوچك و بزرگی را به دنبال هم ایجاد كرده است.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری آبشار آتشگاه در 190 كیلومتری شهركرد و 40 كیلومتری شهر لردگان قرار دارد

سوغات
قالی معروف چالشتری ، چوخا(لباس محلی بختیاری)، نمد، گیوه ، خورجین ، گلیم ، سیاه چادر، جاجیم ، وریس یا طناب ابریشمی ، کلاه های نمدی ، خور، جل ، پلاس و کچمه دان مهمترین سوغات این استان هستند.

گز «بُلداجی» که بر اساس ماده گیاهی مورد استفاده در آن شامل انواع گز انگبینی، گز زعفرانی و سایر اسانس ها است وبه صورت گز آردی، گز لقمه و گز شکلاتی به فروش می رسد، سوغات خوشمزه و ویژه شهر بلداجی در این استان است.
تبيان

موضوعات: گردشگري  لینک ثابت
[پنجشنبه 1396-01-03] [ 05:05:00 ب.ظ ]




اولین روستای هسته‌ای جهان!!

فردو روستای معروفی است. شهرتش فقط به خاطر سایت هسته ای که نامش را فردو گذاشته اند هم نیست، در دوره دفاع مقدس فردو نسبت به جمعیتش بیشترین شهید را داشته و به همین سبب شهرتی در سطح کشور کسب کرده است.

درست به همین دلیل هم نام سایت هسته ای مورد نظر را فردو گذاشته اند. با این حال نمی توان انکار کرد که سایت هسته ای شهرت فردو را بیش از پیش کرد و آن را به روستایی جهانی تبدیل کرد، اما این فردو کجاست و چه ویژگی هایی دارد. در این مطلب تلاش کردیم به این پرسش پاسخ بدهیم.

نام روستای فردو برگرفته از کلمه فردوس به معنای بهشت است. آب و هوای آن در بهار و تابستان خنک و در زمستان سرد و خشک است. یک رودخانه فصلی هم در شرق آن جریان دارد.

روستای فردو قدمت و پیشینه تاریخی طولانی دارد. درآمد اکثر مردم روستای فردو از فعالیت های زراعی و دامداری تامین می شود. گروهی از مردم روستا در امور خدماتی و تولید صنایع دستی اشتغال دارند. در روستای فردو پرورش زنبور عسل نیز رواج دارد.

روستای کوهپایه ای فردو بافت مسکونی متراکم دارد و خانه های روستا برای غلبه بر شیب طبیعی زمین و امنیت بیشتر در کنار یکدیگر و اکثرا در یک طبقه و بندرت در دو طبقه با سقف های مسطح ساخته شده اند.

شکل خانه ها در این روستا از نوع معیشت و مشاغل خانوار روستایی تبعیت می کند؛ مثلا در منازل دامداران علاوه بر فضاهای معمول، انبار علوفه و اصطبل نیز وجود دارد. سبک و سیاق معماری روستا بسیار ساده و در عین حال بسیار زیباست.

ارتفاعات اطراف مراتع وسیع کشتزارهای پیرامونی و باغ های روستا چشم اندازهای زیبا و شگفت انگیزی را پدید آورده اند.

در فاصله یک کیلومتری روستا چشمه های آب از زمین می جوشند و مزارع و باغات روستا را سیراب کنند. جریان چشمه ها مزارع و باغات از جاذبه های بسیار زیبای اطراف روستا هستند.

در فاصله 10 تا 12 کیلومتری اطراف روستا رودخانه پرآبی جریان دارد که حواشی آن زیستگاه پرندگان و جانوران گوناگونی است.

سواحل رودخانه در فصول بهار و تابستان بسیار سرسبز است و محلی مناسب برای گشت و گذار و تفرج گردشگران به شمار می رود.

کوه برف انبار در فاصله 12 کیلومتری روستا قرار دارد و با چشم اندازهای بسیار زیبا گردشگران طبیعت دوست را به سوی خود جذب می کند.

سطوح کوه در فصل زمستان از برف یکپارچه سفید پوش می شود و جلوه ای بسیار تماشایی می یابد.

غار سالمستان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این روستاست که در فاصله 5/8 کیلومتری قرار دارد. این غار مورد توجه غار نوردان و فضایی برای به گذران اوقات فراغت است.

انواع گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان، شیرین بیان، گل ختمی، شاتره، خاکشیر و گون در پیرامون روستا می رویند که کاربردهای متنوعی دارند. زیبا با طرح های سنتی و ابتکاری که اغلب از جنس ابریشم و در ابعاد کوچک بافته می شود، از مهم ترین صنایع دستی مردم این روستاست. همچنین انواع گلیم و زیلو در طرح ها و رنگ های متنوع در روستا بافته می شود.

انواع نان های محلی، قره قوروت، لبنیات، خشکبار و محصولات باغی از مهم ترین سوغاتی های روستای فردو به شمار می روند.

بازدیدکنندگان در بهار و تابستان برای اقامت شبانه از امامزاده داخل روستا و امامزاده باوره استفاده می کنند. روستای فردو از طریق شهرهای قم و کهک، با جاده آسفالت و از طریق شهر کاشان روستای رحق با جاده خاکی ماشین رو قابل دسترسی است.

ضمیمه چمدان
تبیان زنجان

موضوعات: گردشگري  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-12-30] [ 10:34:00 ق.ظ ]




یک جمله در وصف مادر بگو




 

در نظرات ثبت كنيد

1488769595ghghg.gif

در نظرات ثبت كنيد

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, سیره شهدا, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, پزشکی وبهداشتی, سلام آقا, کلام گهر بار, امر به معروف ونهی از منکر, مسابقات و نظر سنجی, تاریخ، آیینه عبرت, پدر ومادر،برکت زندگی, مناسبت ها, تصاوير تاثيرگذار, وادي سياست, پاسخ به شبهات, ورود آقايان ممنوع, خانواده اسلامي, واردات فرهنگي, ياران سايبري, نقد وتحليل فيلم, پرسمان, نوستالژي, آيينه خدا, كرسي آزاد انديشي, گلشن حديث, سيره معصومين, نگين مهدويت, نهج البلاغه خواهر قرآن, تلنگر, يك سبد خاطره, تربیت فرزند, عكس نوشته, پوستر, گردشگري, هنرهفتم, سخنراني, نيويورك پست, قصص قرآني, قصص پيامبران, مشاور ه, آيا مي دانيد؟, معما وسرگرمي, چكيده مقالات, پيامك هاي زندگي, نكته هاي ناب, نكات خانه داري, فروع دين, جملات نغز, وقايع نگار, پرسش ازشما پاسخ از ما, پندهاي روزگار, نماهنگ, موضوعات پايان نامه, هوا وفضا, نكات اخلاقي, مطالب داغ, عكس هفته, سيره علما, فرهنگي اجتماعي, راز موفقيت, حرمت سالمندان, لينك هاي مفيد, گفته ها ونكته ها, ياد داشت ها, سخنان ماندگار, تبلیغات, تربیت فرزند, تبليغ  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-12-16] [ 06:39:00 ق.ظ ]