جلب توجه به وسیله لباس

آیا پوشیدن چادر مشکی کراهت دارد؟! یکی از هجوم ها برعلیه حجاب برتر که رنگ دینی داردآنست که می گویند: در اسلام لباس مشکی کراهت دارد،در نتیجه چادر مشکی هم کراهت دارد. توجه به این نکته مهم ضروری است که هر انسان عاقلی قبول دارد اظهار نظر در مورد هر علم وحرفه وکاری باید از سوی متخصص آن فن ورشته باشد. در مسائل اسلام با آن همه وسعت وابعاد مختلف نیز باید به نظر مراجع عظیم الشان که متخصصان ودین شناسان واقعی هستند مراجعه نمود.

ادامه مطلب :

مقام معظم رهبری در این مورد می فرماید: “اظهار نظر در مسائل دینی واحکام شرعی برکسانی که صاحب نظر نیستند جایز نیست وبرمومنین واجب است در تمام احکام دینی به مراجع بزرگوار تقلید واسلام شناسان مورد وثوق واعتماد مراجعه نمایند” امام صادق(علیه السلام)فرمودند: پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد مگر در سه چیز که عبارتند از : کفش،عمامه وکساء(کساء به لباس بزرگ مثل عباء وچادر وامثال آن گویند)(وسائل الشیعه،ج3 ص279) نظر مراجع تقلید در مورد چادر مشکی * مقام معظم رهبری: این صحبت صحیح نیست وبهترین حجاب پوشیدن چادر است و چادر سیاه هم بی اشکال است. * آیت الله فاضل_لنکرانی: چادر مشکی بهترین نوع حجاب است وپوشیدن لباس هائی که جلب توجه کند حرام است. * آیت الله تبریزی: زن باید بدن خود را , درغیر وجه وکفین از نامحرم بپوشاند ولباسی که زینت حساب میشود باید آنراهم بپوشاند وباچادر بهتر می تواند بدن وزینت را بپوشاند وچادر سیاه مثل عبای سیاه کراهت ندارد. * آیت الله مکارم_شیرازی: باتوجه به این که درحال حاضر رنگ مشکی برای حفظ پوشش زنان بهتر است کراهت آن ثابت نیست. * آیت الله مظاهری: چادر مشکی برای خانم یک سنت شرعی وملی است وانگهی باید در حفظ آن کوشا باشیم واگر این گونه حرف ها درست بود،علما وبزرگان ومراجع تقلید و حضرت امام ومقام معظم رهبری بهتر از دیگران می دانستند. مقید بودن خانم های آنان به چادر مشکی یک امر ضروریست. * آیت الله صافی_گلپایگانی نظریه مذکور صحیح نیست ومفاسد بسیار دارد. متاسفانه در این زمان عده ای اصرار بر آشکار شدن مفاتن زن وخروج او از ستر وعفاف که حافظ شخصیت وارزش ومتانت اوست مع الاسف می خواهند این امر را اسلامی جلوه دهند درحالیکه بر خلاف اسلام است.

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, راز موفقيت  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...