مركز ملی فضای مجازی

اهداف و سياستهای مركز ملی فضای مجازی به شرح زیر است :


مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی در سطح ملي و جهانی و توسعه آن به ميزان آمادگي قطعی نظام (از نظر فنی و محتوايی ) براي استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهديدات آن.

به حداقل رساندن اتكای كشور به كشورهاي ديگر در استفاده از فضای مجازی و توابع آن در عرصه‌های فنی.

جذاب سازی و غنی سازی محتوا و خدمات بومی جهت پاسخگويی حداكثری به نيازهای داخلی.

آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در جهت بالابردن سواد اينترنتی، هوشياری مردم در مورد مخاطرات فضای مجازی و انگيزه دادن به مردم براي مقابله با مخاطرات آن در زندگی فردی و اجتماعی .

مقدم داشتن محتوا نسبت به زيرساخت ها ، قالب‌ها و خدمات اينترنتی و سرمايه‌گذاري بالاو مستمر در زمينه توليد وسيع و فزاينده محتوای جذاب براساس اسلام ناب محمدی و گفتمان انقلاب اسلامی .

مشاركت حداكثری نيروها و تشكل‌هاي مردمی متعهد در يك فضای رقابتی جهت بهره‌برداری بهينه از فرصت‌ها

حضور خلاقانه جمهوري اسلامي ايران در فضای مجازی در دو عرصه سخت افزاری و نرم‌افزاری خصوصا در جهت ابداع خدمات نو، قوي و جذاب .

ساماندهی تبادل اطلاعات با شبكه جهانی

فراهم آوردن شرايط لازم براي دستيابی فضای مجازی كشور به بالاترين سطح از امنيت و سلامت براي آحاد مردم ، نظام و كليه نقش‌‌آفرينان در فضای مجازی .

در نظر گرفتن شرايط جنگ فرهنگی و به تبع آن حاكم كردن روحيه جهادی و گسترش تعامل و هم افزايی بين كليه دستگاه‌ها و نيروهاي مردمی در عالي یترين سطح از هماهنگی و انسجام .

ايجاد آمادگی لازم در عالی ترين سطح به منظور صيانت از زيرساخت‌هاي حياتي در برابر حملات اينترنتی و دفاع مناسب در برابر هرگونه حمله .

استفاده حداكثری از فضای مجازی به منظور ارتباط و همكاری وسيع و هدفمند با ملت‌ها خصوصا ملل مسلمان در جهت ترويج و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی .

حضور قوی و هدفمند نظام در مجامع و سازمانهاي جهانی و ايجاد ائتلاف‌های قوی مركب از ملت‌ها و دولت‌ها در جهت كاهش حاكميت قدرت‌هاي بزرگ در عرصه اينترنت و بوجود آمدن بستر عادلانه و اخلاقی برای استفاده از اين ابزار توسط همه ملت‌ها و دولت‌ها و همچنين تامين حقوق ملت ايران در اين عرصه.
http://majazi.ir/

موضوعات: ياران سايبري  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...