رضایت مشتریان داخلی  هدف ماست

#بیست و هشتمین #شبکه صدا و سیما هم آغاز بکار کرد. شبکه #ایران_کالا به مدیریت یکی از مدیران بازنشسته صداوسیما. و باز هم یک #مدیر_بازنشسته!

# آیا میدانید اداره هر شبکه #هزینه های میلیاردی برای کشور میتراشد؟!
# آیا میدانید یکی از علتهای اصلی کاهش #مخاطب تلویزیون، کثرت بیش از حد شبکه هاست؟!
# آیا میدانید یکی از علتهای اصلی کمبود #بودجه همیشگی صدا و سیما، کثرت بیش از حد شبکه هاست؟!
# آیا میدانید کثرت شبکه ها باعث شده #کیفیت برنامه ها بشدت تنزل یابد و شبکه های مختلف مجبور به آنتن فروشی شوند؟!
# آیا میدانید در سوی مقابل، رقبای صداو سیما، تنها با سه شبکه اصلی یعنی BBC# فارسی، شبکه #جم و شبکه #منوتو تمامی تمرکز خود را روی محتوای کاملا هدفمند قرار داده اند و مخاطب گریزان از رسانه ملی را به سمت خود میکشانند و باکسهای زمانی ویژه مخاطبین را تصاحب میکنند؟!

# آیا میدانید درست همچنان که دولت #روحانی با پیوستن به تعهدنامه ها و سازمانهای متعدد بین المللی مثل fatf، برجام، توافق آب و هوایی پاریس، سند 2030، قرارداد IPC در حوزه نفت و گاز، ایران را به سمت خودتحریمی و خودمحدودگری میبرد، صدا و سیما هم با پیوستن به EBU اتحادیه پخش برنامه های اروپایی ملزم شده تعداد شبکه های خود را مرتب افزایش دهد؟ و همین موضوع بعنوان پاشنه آشیل #صداوسیما هم چاه نامتناهی بلعیدن بودجه شده و هم باعث کاهش کیفیت و مخاطب.

#آیا میدانید با وجود این همه شبکه، ایران هنوز #ماهواره تلویزیونی ندارد و مجبور به گدایی فرکانس از کشورهای دیگر حتی #عربستان سعودی است؟ فرکانسهای بسیاری از شبکه های ما از طریق ماهواره بدر عربستانی (عرب ست) دریافت میشود. این درحالی است که حتی کشورهایی مثل جمهوری آذربایجان و قطر (2 ماهواره) ماهواره مستقل دارند! همین وابستگی فضایی و مخابراتی باعث شده به محض پخش برنامه های ضدامپریالیستی یا مخالف با سیاستهای کشورهای متخاصم با ایران، شبکه های ایرانی از این ماهواره ها اخراج شوند و تحت فشار قرار گیرند و حتی #ترامپ تهدید بعدی خود را همین موضوع اعلام کرده است؟!
جالب این است که دانش پرتاب ماهواره در دانشگاههای برجسته ایران نظیر دانشگاه شریف و امیرکبیر وجود دارد، و درآمد حاصل از آن نیز درآمد فوق العاده هنگفتی است. با این وجود، صنعت فضایی کشور پس از روی کارآمدن دولت روحانی تعطیل شده و هیچ اراده ای در صدا و سیما و دولت برای رهایی از وابستگی ماهواره ای وجود ندارد! این دردها را به کجا باید برد؟!

موضوعات: اقتصاد مقاومتی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...