?. ثواب حقیقی زیارت امام رضا علیه السلام چیست؟

?. زائر به میزانِ مرتبه معرفت به امام رضا علیه ‏السّلام، تقرّب پیدا مى ‏کند و در ولایت آن حضرت وارد مى ‏شود؛ بنابراین در حقیقت ثواب زیارت همان “تقرّبِ زائر” خواهد بود.

?روزى در حرم امام‏ رضا علیه‏السلام براى خواندن زیارت ایستاده بودم که شنیدم شخصى به دیگرى مى ‏گفت: «این ضریح جدید عجب ضریحى است و چقدر از ضریح قبل بهتر است.» به او گفتم: «چرا به ضریح نگاه مى ‏کنى؟! زیارت امین‏ اللَه بخوان! اگر این طلا و نقره و ضریح را زیارت مى ‏کنى، که و اللَه امام رضا علیه‏ السّلام این نیست و زیارتت باطل است؛ و اگر مقصودت بدن امام رضا علیه ‏السّلام است، که جسم آن حضرت چند متر پایین‏ تر از اینجا در زیر خاک مدفون است؛ و اگر هم زیارت تو به ‏جهت نفس و روح امام علیه ‏السّلام است، که آن دیگر بالا و پایین ندارد و تمام عوالم وجود را گرفته است!»

?این شخص زحمت کشیده و هزینه کرده و مسافتى را از شهر خود تا به مشهد آمده و شیعه هم هست، اما به ‏جاى زیارت مى‏ گوید: «عجب ضریحى است و عجب طلایى دارد!» آخر این چه زیارتى است؟!
اگر ما به ‏جاى پیغمبر صلّى اللَه علیه و آله و سلّم باشیم، به او ثواب چند حجّ و عمره مى‏ دهیم؟ و اللَه بنده به ‏اندازه نصف یک عمره مفرده هم به او ثواب نمى‏ دهم و بیش از دو سه شوط طواف، سهمى نصیب او نخواهد شد.

آیة اللَه سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی.
. کتاب الکترونیکی تکرار عمره مفرده، ص 90.

موضوعات: زيارات  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...