طالبان علم، اعم از جامعه حوزوی و دانشگاهی، از اتلاف وقت و عمر خود جلوگیری کنند..
? حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر سی ام مهر ماه 96، خطاب به طالبان علم اعم از جامعه #حوزوی و #دانشگاهی، بر فراگیری علم تاکید فرموده و توصیه نمودند تا از اتلاف #وقت و #عمر خود جلوگیری کنند.

? خداوند جهان را به احسن وجه خلق کرد تا شما به احسن وجه کار کنید. خیلی از کارهاست که #حلال است اما آدم هر کار حلالی را که انجام نمی‌دهد هر کار خوبی را هم که انجام نمی‌دهد، آن حلال‌ترین و خوب‌ترینش را انجام می‌دهد حالا می‌خواهد درس بخواند و علم یاد بگیرد، چه علمی یاد بگیرد و چطور یاد بگیرد؟

⭕️ اگر کسی استعداد دارد و وقتش را به #موبایل و #فضای_مجازی و #روزنامه بگذراند، این معارف بلندی که در قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که حرف‌های آسمانی است و به زمین آوردند اینها را یاد نگیرد، این شخص عمرش را #تلف کرده است.

? اتلاف عمر، حقیقت شرعیه ندارد، همین که یک کسی استعداد خوبی دارد و درس نمی‌خواند یا کم درس می‌خواند این #اتلاف عمر است، چیزی که ابدی نباشد به غیر او فکر کردن، اتلاف عمر است،

? سخن از عمر #نوح یا میلیارد سال نیست، سخن از #ابدیت است، ما هستیم که هستیم، اگر ما موجود ابدی هستیم باید کالای ابدی داشته باشیم، غیر از خدا و اسمای حسنای او و اولیای او و اهل بیت او چیزی ابدی نیستند، اینها #وجه_الله هستند ﴿کل من علیها فان﴾.

? غرض این است که این طور که خدای سبحان دارد هنرنمایی می‌کند نمی‌خواهد خودش را معرفی کند، می‌خواهد ما را بپروراند، فرمود ما این کار را کردیم به احسن وجه خلق کردیم تا شما که خلیفه خدایید هر چه می‌کنید به زیباترین نحو باشد، پس تمام تلاش و کوشش برای این است که خلیفه بپروراند، من به بهترین وجه خلق کردم،
?شما که #خلیفه من هستید
?به بهترین وجه #زندگی کنید،
?به بهترین وجه #حوزه و #دانشگاه را اداره کنید،
?به بهترین وجه #جامعه را اداره کنید،
?به بهترین وجه از #عمرتان استفاده کنید.

#تفسیر

#سوره_الرحمن

?بیان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی

موضوعات: امر به معروف ونهی از منکر  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...