بالاترین سطح ممکن کیفی

بشقاب چینی شکستــــــــــــه !!!

اندک اندک زمستان رخت بر می بست و ما در فکر تهیه وسایل نو برای خانه ی جدیدی بودیم که قرار بود، فصل بهار تحویل بگیریم، تا جایگزین وسایل کهنه و فرسوده قدیمی کنیم.

تحویل سال نو منزل یکی از اقوام همسرم بودیم. بعد از نامگذاری سال جدید به نام و شعار حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری، ما مشغول بحث پیرامون این موضوع شدیم و کم کم بحث به خرید لوازم منزل جدید ما رسید که کالای ایرانی بخریم یا خارجی. اکثریت جمع حاضر اصرار بر خرید کالای خارجی داشتند و مخالف خرید کالای ایرانی بودند.
اینهمه مخالفت !!! بحث بالا گرفت… )) :

در همین موقع همسرم که یک نظامی بود و در مأموریت به سر می بُرد، از راه رسید… سر بزنگاه، مثل یک فرشته نجات… (( :

ایشان وقتی از موضوع بحث ما آگاه شد؛ گفت: اجازه بدهید تا داستانی را برای شما بازگو کنم، داستان کریم خان زند و بشقاب چینی!!!

و امّا داستان …

نمایندگان انگلستان مقداری ظروف چینی به عنوان هدیه و پیشکشی تقدیم کریم خان زند می کنند، اما او با وجود آن ظروف چینی، همچنان در ظروف مسی غذا می خورد. یکی از بازرگانان به او می گوید: ” وکیل الرعایا ” شما لایق این ظروف چینی هستید پس چرا هنوز در ظروف مسی غذا می خورید؟! در همین موقع کریم خان بشقاب چینی را بر زمین زد و بشقاب تکه تکه شد، آنگاه بشقاب مسی را زمین زد و بشقاب سالم ماند. کریم خان گفت: مردم ایران باید با همین ظروف مسی آشنا و به ساخت کشور خود راضی و خرسند باشند تا تهیدست و فقیر نشوند…

با شنیدن این داستان سکوتی در جمع حکمفرما شد و همه به فکر فرو رفتند و کم کم آتش مخالفتها فرونشست…

? حال روی سخنم با شما مخاطب گرامی است، هر زمان که زرق و برق کالای خارجی چشم تو را فرا گرفت به یاد بشقاب چینی شکسته بیفت و به کالای خارجی نه بگو و “ کالای ایرانی ”را انتخاب کن.

خاطــــــــــــــره ای واقعـــــــــی با اندکی دخل

مریم .ا

موضوعات: اقتصاد مقاومتی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...