فاطمه منصوری مجومرد
354 روز پیش

تحقیق پایانی بازی کودک از منظر آیات و روایات در تاریخ 1394/12/06 در سامانه فراخوان های پژوهشی به ثبت رسیده است.

این مستند به صورت خودکار از طرف سیستم اشتراک گذاری شده است.
#کودک #بازی #خلاقیت #تربیت #اسلام #والدین #بازی_های_رایان #اخلاق_و_تربیت #تدوین #شاغل_به_تحصیل_سطح_دو
بازی کودک از منظر آیات و روایات
نوع مستند : تحقیق پایانی
پدیدآورندگان شبکه کوثرنت :

فاطمه منصوری مجومرد فاطمه منصوری مجومرد

چکیده :
اسلام بازی و ورزش کودک را به عنوان نیاز جدی و طبیعی و راهی برای تقویت قوای جسمی،فکری و روحی کودک دانسته و وسیله ای برای تکوین اخلاق و شخصیت و برای کسب عادت های مطلوب او شمرد.از نظر اسلام بازی های کودکان باید تحت نظارت و حمایت والدین و مربیان دلسوز و شایسته انجام گیرد.حضرت محمد(صلّی الله علیه و آله وسلم) با کودکان بازی می کردند و حتی در نماز نیز به کودکان اجازه می دادند که بازی کنند.از فواید بازی کردن،تمرین استقلال و اراده و ایجاد خلاقیت می باشد.
بازی می تواند وسیله مناسبی برای تربیت او می باشد،زیرا قدرت آموختن در تمام کودکان وجود دارد می تواند از دیگران و با دیگران،از راه تقلید و مقایسه کردن بیاموزد.مقایسه کردن نشانه ی اعتماد به قدرت خود اوست.شغل و کار اصلی او در هفت سال اول زندگی بنا به گفته روایات،بازی است.
کودکانی که در دوران کودکی جنب و جوش فراوان دارند بنا به فرموده رسول خدا از هوش و ذکاوت بیشتری برخوردارند.در داستان حضرت یوسف که در قرآن آمده به طور مستقیم به مسئله بازی کودکان اشاره شده است که تحت هیچ شرایطی والدین نباید مانع از بازی کردن کودک شوند ولی باید دقت داشته باشند که چه کسانی همبازی او می باشند و درچه محیطی قراراست بازی کند.همبازی های کودک می توانند از لحاظ اخلاقی و رفتاری بر روی او اثر بگذارد. هر عصری ازابتدای زندگی بشر بازی مخصوص همان عصررا برای کودک دارا می باشد.. درعصر مدرن امروز نیز بازی به تبع تحولاتی که در زندگی انسان رخ داده است،تغییرات چشمگیری داشته است.از جمله اینکه بازی ها بیشتر رایانه ای شده و کودکان را بجای جنب و جوش به یکجانشینی کشانده است.در کنار محاسنی که دارد معایبی نیز دارد که بادقت و درایت والدین کودک هم می تواند از بازی های رایانه ای و هم از بازی هایی که تحرک و فعالیت کودک را زیاد می کند،استفاده کنند.

تاریخ ثبت اثر در سامانه فراخوان های پژوهشی: سال 1394

کودک
بازی
خلاقیت
تربیت
اسلام
والدین
بازی های رایان
اخلاق و تربیت
تدوین
شاغل به تحصیل سطح دو

نوشتن نظر

موضوعات: چكيده مقالات  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(1)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: فرزانه زارع [بازدید کننده]
فرزانه زارع
3 stars

ممنون از شما

1396/02/24 @ 11:42
پاسخ از: گل نرگس [عضو] 
5 stars

ممنون

1396/02/24 @ 12:16


فرم در حال بارگذاری ...