"مامان حوصلم سررفته"

در خصوص بازی با کودکان سوالی مطرح است و آن این است که حضرت زهرا (س) چه اسباب بازی برای کودکان خود تهیه کرده بود؟

در این نوشتار قصد نداریم ابعاد اهمیت و چگونگی بازی را شرح دهیم. تنها به بررسی همین سوال اکتفا میکنیم

آنطور که بررسی ها نشان میدهد، کودکان ایشان هیچ وسیله اسباب بازی نداشتند و آنها هیچگاه با کسی جز پیغمبر (ص) امام علی (ع) و شخص حضرت زهرا (س) بازی نکرده اند.اینقدر حساسیت و مراقبت در برخورد های کودکان خردسال با سایرین در بازی کردن، از بانویی هجده ساله جای شگفتی دارد !
(و البت! خاک بر دهان من اگر بخواهم سرورم را تمجید کنم، تمجید ایشان از زبان چون منی توهین به ایشان است.)
کودکان حضرت زهرا س در طول هفت سال اول زندگیشان هرلحظه ( هر ثانیه) مشغول بازی با مادرشان بودند و ایشان در امر سرگرم کردن کودکانش آنقدر موفق بود که آنها هیچگاه نیازی به کودکان کوچه، خیابان، مهدکودک، شبکه پویا، موبایل و تبلت، سی دی و پارک سواری. و انواع و اقسام اسباب بازی ها پیدا نکردند.
به راستی حضرت زهرا (س) چقدر صبر ، حوصله و وقت داشتند تا درکنار خانه داریِ آن خانه ی پر رفت و آمد، که مرکز آمد و شد انصار و حکومت داری پیغمبر بود ، در کنار تدریس و علم آموزی؛ این چنین کودکان خود را مشغول و سرگرم میکرد
.
⭕️کمی فکر کنید
چقدر برای بازی با کودکانتان وقت میگذارید؟ ⭕️تا به حال چندبار از آسیب های تربیتی کودکتان در مهد کودک و یا بازی با هم سن و سالانش در کوچه! آسیبهايی دیده اید و کاری نکرده اید؟؟ ⭕️تا به حال چند بار اجازه داده اید کودکتان با کسی جز شما و دغدغه هایتان در سنین حساس عمرش مشغول و سرگرم شود؟؟
. ❌ اگر فرزند شما در بزرگ سالی دچار تخلف، قتل، دزدی، تهمت؛ دروغ، اعتیاد و .. بشود! یقینا شما بعنوان مادر او در سرای آخرت مواخذه خواهید شد که چرا هفت سال اول زندگی کودکتان را به شبکه پویا و مهدکودک سپرده اید.
. ❌ حضرت زهرا س با همین کارها و بدون هیچ وسیله ی سرگرم کننده ای از پسرانش حسن و حسینی ساخت که آوازه ی افتخار آفرینیشان بعد از هزار و چهارصد سال هنوز بر زبان است و زینبی تربیت کرد که میزان شجاعت و علمش هنوز در مقیاس دانشمندان کشف نشده است. .
❌ کودک شما با این حجم از اسباب بازی هایی که دارد، چرا روزی چندبار به شما میگوید: “مامان حوصلم سررفته”
. ❌❌ خدایا به ما توفیق بده در راه تربیت نسل مسلمان به سبک تربیتی حضرت زهرا س نزدیک بشویم
.
اگر سالها از ابعاد شخصیتی حضرت بنویسیم باز هم کم گفته ایم!
.
صلی الله علیک یا سیده النسا العاملین

ن مير زماني

موضوعات: حرف حساب  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...