زمهرير
 
 


Random photo
مروری بر کلیدواژه‌های مهم بیانات رهبر انقلاب در پیام نوروزی ۹۶

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



✅ در زمان شاه روزی آیت الله بافقی در حمّام شخصی را دیدند که بعدها معلوم شد سرهنگ ارتش است، در مقابل آینه ایستاده و ریشش را با تیغ می تراشد. به او فرمودند: آقا ریش تراشی در اسلام حرام است.

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-08-30] [ 10:46:00 ب.ظ ]




از چیزی نگرانی؟ بگو : ? حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت وهو رب العرش العظیم ? ? گرفته میشی بگو: لااله الا الله ولا حول ولا قوه الا بالله ? ? ناراحتی؟ همیشه بگو: إنما أشکو بثی وحزنی لله ? ?

ادامه »

موضوعات: قرآن و محجوریت, دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 10:28:00 ب.ظ ]




? مسجدی می ساختند. بهلول سر رسید و پرسید: چه می کنید؟ گفتند: مسجد می سازیم. بهلول گفت: برای چه؟ آنان پاسخ دادند: برای رضای خدا. بهلول، پنهانی سنگی تهیه کرد که بر روی آن نوشته شده بود: مسجد بهلول.

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
[یکشنبه 1397-08-27] [ 03:57:00 ب.ظ ]




? ‍ پنـد شیطان به حضرت موسی ✿•••شیطان به حضور حضرت موسی علیه السلام آمد و گفت: میخواهی تو را هزار و سه پند بیاموزم فرمود: آنچه که می دانی من بیشتر می دانم، نیازی به پند تو ندارم. جبرئیل امین، نازل شد و عرض کرد: یا موسی خداوند می فرماید: هزار پند او فریب است اما سه پند او را بشنو.

ادامه »

موضوعات: احکام تصویری, آيينه خدا, آيا مي دانيد؟, آموزش زبان, دشمن شناسي, آهنگ و موسيقي, آسيب هاي اجتماعي, ASHURA, آموزنده  لینک ثابت
 [ 03:51:00 ب.ظ ]




? کسى مى‌خواست زیرزمین خانه‌اش را تعمیر کند . در حین تعمیر، به لانه مارى برخورد که چند بچه مار در آن بود . آنها را برداشت و در کیسه‌اى ریخت و در بیابان انداخت . وقتى مادر مارها به لانه برگشت و بچه‌هایش را ندید ،

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 03:00:00 ب.ظ ]




داستان کوتاه درد عاشقی هر نگاه بستگی به احساسی که در آن نهفته است , سنگینی خاص خودش را دار و نگاهی که گرمای عشق در آن نهفته باشد , بدون انکه احساس کنی , تنت را می سوزاند اولین بار که سنگینی یک نگاه سوزنده را احساس کرد , یک بعد از ظهر سرد زمستانی بود

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
[شنبه 1397-08-26] [ 09:21:00 ق.ظ ]




عاقبت طمع و گدایی،در عین بی نیاز بودن ! ? اسماعیل بن احمد می گوید: سر راه امام حسن عسکری (علیه السلام) نشستم، وقتی که از نزدیک عبور می کرد،از فقر خود شکایت کردم و در خواست کمک نمودم! ? گفتم: به خدا یک درهم بیشتر ندارم، صبحانه و شام نیز ندارم! ?

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
[جمعه 1397-08-25] [ 07:15:00 ب.ظ ]




ای فدایت همه گون و مکان ریزه خوارت همه خلق جهان میوه دیده و دامان رسول

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
[پنجشنبه 1397-08-24] [ 08:49:00 ق.ظ ]




? ✍ ?رسول دادخواه خیابانی تبریزی معروف به حاج رسول تُرک، از عربده‌کش‌های تهران بود، اما عاشق امام حسین علیه‌السلام بود.در ایام عزاداری ماه محرم شب اول، بزرگان و صاحبان مجلس محترمانه بیرونش کردند و گفتند: تو عرق‌خوری و آبروی ما را می‌بری!حاج رسول برگشت و داخل خانه رفت و خیلی گریه کرد و گفت: ناظم ترک‌ها جوابم کرد، شما چه می‌گویی، شما هم می‌گویی نیا؟!

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 07:36:00 ق.ظ ]




✅ عارف میرزا اسماعیل دولابی(ره): ? از بلاها فرار نکن سفارشی مال خودتــــــــه گاهی خـــدا یک کاری را مخصوص شما آفریــــــده است. ?

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 02:54:00 ق.ظ ]




✅ نماز را محترم بشمار ? یکی از گناهان، استخفاف نماز یعنی سبک شمردن نماز است. یعنی چه؟ یعنی وقت و فرصت دارد، می‌تواند نماز خوبی با آرامش بخواند ولی نمی‌خواند. نماز ظهر و عصر را تا نزدیک غروب نمی‌خواند، نزدیک غروب که شد یک وضوی سریعی می‌گیرد و بعد با عجله یک نمازی می‌خواند و فوراً مهرش را می‌گذارد آن طرف؛ نمازی که نه مقدمه دارد نه مؤخره، نه آرامش دارد و نه حضور قلب. طوری عمل می‌کند که خوب دیگر این هم یک کاری است و باید نمازمان را هم بخوانیم. این، خفیف شمردن نماز است.

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-08-23] [ 06:54:00 ق.ظ ]




☘ ثروتمند زندگی کنیم ، بجای آن که ثروتمند بمیریم ☘ چارلی چاپلین تعریف می کند : با پدرم رفتم سیرک . توی صف خرید بلیت یه زن وشوهر با چهاربچشون جلوی ما بودند که با هیجان زیادی در مورد شعبده بازی هایی که قرار بود ببینند، صحبت می کردند… وقتی به باجه بلیت فروشی رسیدند، متصدی باجه، قیمت بلیت ها رابهشون اعلام کرد . ناگهان رنگ صورت مرد تغییر کرد و نگاهی به همسرش انداخت .معلوم بود که مرد پول کافی نداشت . و نمی دانست چه بکند و به بچه هایی که با آن علاقه پشت او ایستاده بودند، چه بگوید .

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 06:49:00 ق.ظ ]




?اسلام دین دعا و گریه #طرح_شبهه ✅ فرق انسان مسلمان با غیر مسلمان اینه که اسلام میگوید با #دعا، #گریه و #نذر و نیاز به همه جا میرسی ولی بقیه #تلاش میکنن و پیشرفت میکنن مثل اروپایی ها!

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 12:27:00 ق.ظ ]




سوال : آیا این مطلب که رسول گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله وسلم) به خاطر مسمومیت از دنیا رفته اند، صحیح مى باشد؟ پاسخ :نتیجه تحقیق و مطالعات به دست آمده این است که: رسول گرامى (صلى الله علیه وآله وسلم) روز دوشنبه 28 صفر سال یازدهم هجرى در 63 سالگى و در مدینه بر اثر مسمومیت رحلت نمودند.

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
[سه شنبه 1397-08-22] [ 10:25:00 ب.ظ ]




چرا امام رضا(ع) که می دانست انگور زهر دارد آن را خورد؟ مگر حفظ جان واجب نیست؟ پاسخ کلّی این شبهه این است که علم غیب فراتر از مرز تکلیف است. وظیفه پیامبر یا امام در انجام تکالیف این است که بر اساس علم عادی و موازین شرعی عمل کند؛ چنانکه در باب قضا بر طبق بیّنه و یمین حکم می کرد؛ نه علم غیب. در باب حلّیت و طهارت نیز مطابق ظواهر شرع عمل می کرد؛ نه مطابق واقعی که با علم غیب کشف می شد. در مورد بحث نیز وظیفه شان، حفظ جان از خطر های مظنون یا معلوم از راه عادی بود؛ نه از راه علم غیب.

ادامه »

موضوعات: دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 10:22:00 ب.ظ ]




شخصی در یکی از مناطق کویری زندگی می‌کرد. چاهی داشت پر از آب زلال زندگی‌اش به راحتی می‌گذشت با وجود اینکه در همچین منطقه‌ای زندگی می‌کرد. بقیه اهالی صحرا به علت کمبود آب همیشه دچار مشکل بودند اما او خیالش راحت بود که یک چاه آب خشک نشدنی دارد.

ادامه »

موضوعات: کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, روایت وداستان, پزشکی وبهداشتی, اقتصاد مقاومتی, سلام آقا, کلام گهر بار, امر به معروف ونهی از منکر, دنيا ي کودکان, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 12:38:00 ب.ظ ]




????????????? حکایتی_بسیار_زیبا_و_خواندنی روزی حاکم نیشابور برای گردش به بیرون از شهر رفته بود که مرد میانسالی را در حال کار بر روی زمین کشاورزی دید . حاکم پس از دیدن آن مرد بی مقدمه به کاخ برگشت و دستور داد کشاورز را به کاخ بیاورند . روستایی بی نوا با ترس و لرز در مقابل تخت حاکم ایستاد.

ادامه »

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
[دوشنبه 1397-08-21] [ 07:48:00 ب.ظ ]




خداچه میخورد؟

?داستان کوتاه سلطان به وزیرگفت3سوال میکنم فردااگرجواب دادی هستی وگرنه عزل میشوی. سوال اول:خد اچه میخورد؟ سوال دوم:خداچه می پوشد؟ سوال سوم:خداچه کارمیکند؟ وزیر ازاینکه جواب سوالهارانمیدانست ناراحت بود.

ادامه »

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 07:27:00 ب.ظ ]




ربط سه‌ چیز به‌ سه‌ چیزدیگر

امام رضا علیه السلام : خداوند سه‌ چیز رابه‌ سه‌ چیزدیگر مربوط کرده‌ است‌ و به‌ طورجداگانه‌ نمى‌پذیرد.

ادامه »

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 07:09:00 ق.ظ ]




جلب توجه به وسیله لباس

آیا پوشیدن چادر مشکی کراهت دارد؟! یکی از هجوم ها برعلیه حجاب برتر که رنگ دینی داردآنست که می گویند: در اسلام لباس مشکی کراهت دارد،در نتیجه چادر مشکی هم کراهت دارد. توجه به این نکته مهم ضروری است که هر انسان عاقلی قبول دارد اظهار نظر در مورد هر علم وحرفه وکاری باید از سوی متخصص آن فن ورشته باشد. در مسائل اسلام با آن همه وسعت وابعاد مختلف نیز باید به نظر مراجع عظیم الشان که متخصصان ودین شناسان واقعی هستند مراجعه نمود.

ادامه »

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 07:00:00 ق.ظ ]




‍زیارت قبور ائمه از مصادیق وفای به عهد‍

‍زیارت قبور ائمه از مصادیق وفای به عهد‍ زیارت قبور ائمه یکی از مصادیق وفای به عهد است. جزئی از وفای به عهد است، یعنی اگر کسی بخواهد به عهدش با اهل‌بیت وفا کند باید زائر آنها باشد. باید به زیارتشان برود. دست در دست آنها بگذارد. بعضی عذر دارند و نمی‌توانند زیارت بیایند ولو سالها، اما کسی که عذر ندارد و فقط از باب تنبلی کردن عقب می‌اندازد و نمی‌رود جفاکار هست.

ادامه »

موضوعات: کلام گهر بار, امر به معروف ونهی از منکر, دنيا ي کودکان, دفاع سايبري, مسابقات و نظر سنجی, احکام تصویری, تاریخ، آیینه عبرت, خنده حلال, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:59:00 ق.ظ ]




نقل گناه برای دیگران

آیا ما مجاز هستیم که گناهان خودمان را برای دیگران بیان بکنیم ؟ پاسخ: ما می توانیم گناه را برای خدا مطرح کنیم . انسان درتاریکی و نیمه شب با خدا صحبت می کند و گناهانش را می گوید و استغفار می کند. قرآن می فرماید که اگر مردم پیش تو بیایند و گناهانشان را اقرارکنند ما آنها را می بخشیم .

ادامه »

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:59:00 ق.ظ ]




اگراحیاناً مرتکب شدید

آیت‌ا…بهجت

⛔️?تا می توانیدگناه نکنید
اگراحیاناً مرتکب شدید
سعی کنیدگناهی که درآن

حق الناس است نباشد
اگرگناهی کردید که درآن حقّ الناس است،
سعی کنید درهمین دنیا آنرا تسویه کنید

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:26:00 ق.ظ ]




فلسفه دست گذاشتن روی قبر میت

↩️ دست گذاشتن روی قبر میت هنگام خواندن فاتحه فلسفه اسلامی دارد‼️ ?از امام صادق علیه السلام در مورد قرار دادن دست بر روی قبر میت سؤال کردم که اینکار به چه معنا است؟ ?

ادامه »

موضوعات: معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, راز موفقيت  لینک ثابت
[سه شنبه 1397-08-15] [ 07:41:00 ق.ظ ]




خواص عطر گل نرگس

? خواص عطر گل نرگس ?

? رسول خدا(ص) می فرمایند:

✍️ گل نرگس را بو کنید

✅ اگر در روز یک مرتبه باشد
✅ یا در هفته یک بار
✅ یا در سال یک بار
✅ یا در زندگی یک بار

♻️ زیرا در قلب دانه ای از جنون و جذام و پیسی است که بوییدن نرگس آن را می کَنَد (سبب پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ها می شود) .

? منبع: طب النبی، مستغفری، ص30
_

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, راز موفقيت  لینک ثابت
[دوشنبه 1397-08-14] [ 06:48:00 ب.ظ ]




ماجرای تشییع جنازه

امام هشتم (ع) و ماجرای تشییع جنازه
موسی بن سیار که از یاران حضرت رضا علیه السلام است ،‌می‌گوید :
« ‌روزی همراه ایشان بودم همین که نزدیک دیوارهای طوس رسیدیم صدای ناله و گریه‌ای را شنیدم . من به جست و جوی آن رفتم . ناگاه دیدم جنازه‌ای را می آورند در این حال حضرت از مرکب پیاده شده و به طرف جنازه آمدند و آنرا بلند کردند و چنان به آن جنازه چسبیدند، همچون بچه‌ای که به مادرش می‌چسبد آنگاه رو به من نموده فرمودند :

« هر کس جنازه‌ای از دوستان ما را تشییع کند، مثل روزی که از مادر متولد شده، گناهانش پاک می‌شود »

وقتی جنازه کنار قبر گذاشته شد، حضرت کنار میت نشسته و دست مبارک خود را روی سینه‌ی او گذاشتند و فرمودند :« فلانی ! تو را بشارت می‌دهم که بعد از این دیگر ناراحتی نخواهی دید .» (1)

عرض کردم : فدایت شوم، مگر این مرد را می‌شناسید، در حالیکه اینجا سرزمینی است که تا کنون در آن گام ننهاده‌اید امام علیه السلام فرمود: موسی ! مگر نمی دانی که اعمال شیعیان ما هر صبح و شام بر ما عرضه می‌شود.

این چنین است که امامان علیهم السلام از احوال ما آگاهند و لذا هر حاجتمندی که رو به سوی آنان می‌کند، مورد توجه قرار می‌گیرد و حاجتش به نحو شایسته‌ای برآورده می‌گردد…
? منابع ?
(1) بحارالانوار 49/98.
(2) دارالسلام ، ج 1/267.
(3) کرامات رضویه ، ج 2 ، ص 64.
(4) کرامات الصالحین ، ص 216.

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, روایت وداستان, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:12:00 ب.ظ ]




چهار چیز برای چهار مقصد

✍ امیرالمومنین حضرت علی (ع) :

? چهار چیز برای چهار مقصد دیگر آفریده شده اند :

❶ مال برای خرج کردن در
احتیاجات زندگی نه برای نگهداری

❷ علم برای عمل کردن به آن
نه جدال و کشمکش و بحث

❸ انسان برای بندگی و اطاعت
از خدا نه خوشگذرانی و معصیت

➍ دنیا برای جمع آوری توشه آخرت
نه غفلت از آخرت و آباد ساختن دنیا

? منبع : نصایح صفحه 179

ادامه »

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 05:50:00 ب.ظ ]




آب و باد وخاک سرگردان ماست

این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است که در زمان ناصرالدین شاه، دانش اموزی در مدرسه ی مروی تهران بود و بسیار آدم فقیر و تنگدستی بود. یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد. این نامه هم اکنون در موزه ی گلستان تهران تحت عنوان “نامه ای به خدا” نگهداری می شود. مضمون این نامه :
✨✨✨✨✨
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت جناب خدا !
سلام علیکم،
اینجانب بنده ی شما هستم. از آنجا که شما در قرآن فرموده اید:
“و ما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها”
«هیچ موجود زنده ای نیست الا اینکه روزی او بر عهده ی من است.»
من هم جنبنده ای هستم از جنبندگان شما روی زمین! در جای دیگر از قرآن فرموده اید:
“ان الله لا یخلف المیعاد”
مسلما خدا خلف وعده نمیکند.
بنابراین اینجانب به چیزهای زیر نیاز دارم:
1-همسری زیبا و متدین
2-خانه ای وسیع
3-یک خادم
4-یک کالسکه و سورچی
5 -یک باغ
6-مقداری پول برای تجارت
7-لطفا بعد از هماهنگی به من اطلاع دهید.
مدرسه مروی-حجره ی شماره ی 16- نظرعلی طالقانی
✨✨✨✨✨
نظرعلی بعد از نوشتن نامه با خودش فکر کرد که نامه را کجا بگذارم؟ بعد با خودش میگوید، مسجد خانه ی خداست. پس بهتره بگذارمش توی مسجد. به مسجد بازار تهران(مسجد شاه آن زمان) میرود و نامه را در پشت بام مسجد در جایی پنهان میکند و با خودش میگوید: حتما خدا پیداش میکند! او نامه را پنجشنبه در پشت بام مسجد میگذارد. صبح جمعه ناصرالدین شاه با درباری ها عزم شکار میکند! کاروان او ازجلوی مسجد می گذشته و از آنجا که(به قول پروین اعتصامی) “نقش هستی نقشی از ایوان ماست آب و باد وخاک سرگردان ماست” ناگهان به اذن خدا یک بادتندی شروع به وزیدن می کند و نامه ی نظرعلی را از پشت بام روی پای ناصرالدین شاه می اندازد. ناصرالدین شاه نامه را می خواند و دستور میدهد که کاروان به کاخ برگردد. سپس یک پیک به مدرسه ی مروی می فرستد و نظرعلی را به کاخ فرا میخواند. وقتی نظرعلی را به کاخ آوردند دستور میدهد همه وزرایش جمع شوند و میگوید:
نامه ای که برای خدا نوشته بودید، ایشان به ما حواله فرمودند پس ما باید انجامش دهیم و دستور میدهد همه ی خواسته های نظرعلی توسط وزرا یک به یک اجراء شود.
♻ این نامه هم اکنون در موزه گلستان موجود است و نگهداری میشود.
? این مطلب را میتوان درس واقعی #توکل نامید. یادمان باشد وقتی میخواهیم پیش خدا برویم فقط باید صفای دل داشته باشیم…همین و بس

ادامه »

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, روایت وداستان, پزشکی وبهداشتی, اقتصاد مقاومتی, سلام آقا, کلام گهر بار, امر به معروف ونهی از منکر, دنيا ي کودکان, دفاع سايبري, مسابقات و نظر سنجی, احکام تصویری, تاریخ، آیینه عبرت, خنده حلال, پدر ومادر،برکت زندگی, دانستنيهاي علمي, مناسبت ها, تصاوير تاثيرگذار, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 05:45:00 ب.ظ ]




مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است.

✍ به گزارش «شیعه نیوز»، فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت کرده:

یکى از طلبه هاى حوزه با عظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود.

روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) عرضه مى دارد:

شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم؟!

شب امیرالمومنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند که آن حضرت به او مى فرماید:

اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فیجیل و فرش طلبگى است و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دکن به خانه فلان شخص مراجعه کنى، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو: به آسمان رود و کار آفتاب کند .!

پس از این خواب، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد:

زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است شما مرا به هندوستان حواله مى دهید!!

بار دیگر حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید:

سخن همان است که گفتم؛ اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى:

به آسمان رود و کار آفتاب کند.!

پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن ، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى گیرد، مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد ، تعجب مى کنند .!

وقتى به در خانه آن راجه مى رسد در مى زند، چون در را باز مى کنند مى‌بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد ، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید:

«به آسمان رود و کار آفتاب کند»؛

فوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید:

این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید.

مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود .

فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن پرزینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند، از شخصى که کنار دستش بود، پرسید: چه خبر است؟

گفت: مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است.

پیش خود گفت: وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است، هنگامى که مجلس آراسته شد، راجه به سالن درآمد، همه به احترامش از جاى برخاستند و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست. نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت:

آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم ، و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم و شما اى عالمان دین، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید .

چون صیغه جارى شد طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود، پرسید: شرح این داستان چیست؟

راجه گفت: من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمومنین (علیه السلام) شعرى بگویم، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم، به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود، به شعراى ایران مراجعه کردم، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد، پیش خود گفتم حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمومنین (علیه السلام) قرار نگرفته است، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید ، نصف دارایى ام را به او ببخشم و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم؛ شما آمدید و مصراع دوم را گفتید، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است…

طلبه گفت : مصراع اول چه بود ؟

راجه گفت: من گفته بودم: «به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند»

طلبه گفت: مصراع دوم از من نیست؛ بلکه لطف خود امیرالمومنین (علیه السلام) است.

راجه سجده شکر کرد و خواند:

«به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند»؛

وقتى نظر کیمیا اثر حضرت مولا ، فقیر نیازمندى را اینگونه به ثروت و جاه و جلال برساند ، نتیجه نظر حق در حقّ عبد چه خواهد کرد ؟

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 05:43:00 ب.ظ ]




زندگی من سراسر خاطرات تلخ و شیرین

یک قصّه عبرت آموز

? من دختری 22 ساله‌ام و اکنون 2 سال است در اصفهان ساکن هستم، زندگی من سراسر خاطرات تلخ و شیرین است که یکی از آنها واقعاً برایم ماندنی است. من فکر می‌کنم اگر هر کاری از روی عقل و منطق و با تکیه بر قدرت خداوند انجام شود، درست از آب در خواهد آمد.

? دختران و پسرانی که از طریق دوستی‌های دروغین خیابانی برای خود سرگرمی درست می‌کنند، همیشه به بن بست می‌رسند.
?
من برادری داشتم که هشت سال از من بزرگ تر است و او دوستانی داشت که به خانه ما رفت و آمد می‌کردند؛ یکی از آنها فرزاد نام داشت که دانشجو بود و دارای رفتاری متین و موقّر.
مدتی بود که متوجه شدم حالتش عوض شده و خیلی بیشتر محبت می‌کند.

? یک روز که از کلاس زبان می‌آمدم، دیدم جلوی راهم سبز شد و گفت: شقایق سوار شو تا تو را برسانم، و با هم درباره موضوع مهمی صحبت کنیم.
? من جواب دادم: اگر کاری داری مثل همیشه به منزل ما بیا و با پدر و مادر و برادرم صحبت کن.
خیلی فکر کردم، با خودم گفتم آیا او هم مثل
بعضی پسران دیگر اخلاق هوس بازی داشت؟
به هر حال او رفت.
بعد از آن خودم را از او پنهان می‌کردم، چند ماه بعد در دانشگاه قبول شدم و او دوباره جلوی مرا گرفت و گفت: می‌خواهم شما را تا فرودگاه بدرقه کنم، با تندی گفتم لازم نیست.

? او در فرصتی که کسی متوجه نبود، نامه ای به من داد و من نامه را جلوی چشمش پاره کردم و از او خداحافظی هم نکردم.
پنج ماه گذشت.
روزی مادرم به دانشگاه تلفن زد و گفت: باید به تهران بیایی.
من گیج شده بودم، پرسیدم: برای چی؟!
مادرم گفت: فرزاد با خانواده اش پنج شنبه هفته آینده برای خواستگاری تو می‌آیند.
با مادرم خداحافظی کردم، اما از این ازدواج خوشحال نبودم، چون قضاوت سابق را نسبت به فرزاد داشتم، در واقع او را یک پسر هرزه فرض می‌کردم.

? اما ناگهان روزی نامه ای از فرزاد برایم رسید.
در آن نامه نوشته بود: اگر آن روز دعوتم را برای سوار شدن ماشین قبول می‌کردی، یا نامه ای را که کاغذی سفیدی بیش نبود! همراه می‌بردی
? هرگز تو را به عنوان شریک زندگی انتخاب نمی کردم و در تصمیم خود استوار نمی شدم، حالا هم از تو خواهش می‌کنم خودت را برای آخر هفته برسان.

بالاخره من تهران رفتم و مراسم انجام شد و بعد از سه ماه من و فرزاد ازدواج کردیم.

? الان یک سال و نیم است که از ازدواج ما گذشته و زندگی مان سرشار از عشق و محبت است.

????
به راستی، نجابت و عفت یک دختر و صداقت و راستی یک پسر بزرگ ترین سرمایه زندگی آن هاست، شاید اگر آن روز دعوت فرزاد را برای سوار شدن به ماشین، قبول می‌کردم، نظر او نسبت به من عوض می‌شد و مرا مثل دخترانی که به این دوستی‌ها تن می‌دهند؛ حساب می‌کرد.

[چشم چرانی - دوست دختر و پسر - بررسی - صفحه11]

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 05:38:00 ب.ظ ]




«سفری در پیش دارم!»

?روزی عزرائیل نزد موسی آمد، موسی پرسید: برای زیارتم آمده ای یا برای قبض روحم؟
عزرائیل: برای قبض روحت. موسی: ساعتی به من مهلت بده تا با فرزندانم وداع کنم.
عزرائیل: مهلتی در کار نیست. ‼️موسی (ع) به سجده افتاد و از خدا خواست تا به عزرائیل بفرماید که مهلت دهد تا با فرزندانش وداع کند.

?خداوند به عزرائیل فرمود:
«به موسی (ع) مهلت بده!» عزرائیل مهلت داد.
موسی (ع) نزد مادرش آمد و گفت:
«سفری در پیش دارم!»
مادر گفت: «چه سفری؟»

?موسی (ع) گفت: «سفر آخرت»
مادر گریه کرد. موسی (ع) نزد همسرش آمد، کودکش را در دامن همسرش دید، با همسر وداع کرد، کودک دست به دامن موسی زد و گریه کرد، دل موسی (ع) از گریه کودکش سوخت و گریه کرد خداوند به موسی (ع) وحی کرد:
«ای موسی! دل از آنجا بکن من از آن‌ها نگهداری می‌کنم و آن‌ها را در آغوش محبتم می‌پرورانم»
دل موسی (ع) آرام گرفت.
به عزرائیل گفت: جانم را از کدام عضو می‌گیری؟
عزرائیل: از دهانت
موسی: آیا از دهانی که بی واسطه با خدا سخن گفته است جانم را می‌گیری؟
عزرائیل: از دستت
موسی: آیا از دستی که الواح تورات را گرفته است؟
عزرائیل : از پایت
موسی: آیا از پایی که با آن به کوه طور برای مناجات با خدا رفته‌ام؟
#عزرائیل نارنجی خوشبو به موسی داد، موسی آن را بو کرد و جان سپرد.

?فرشتگان به موسی (ع) گفتند:
«یا أهوَنَ الأنبیاء مَوتاً کیفَ وَجَدتَ المَوتَ؛
ای کسی که در میان پیامبران از همه راحت‌تر مردی، مرگ را چگونه یافتی؟ موسی (ع) گفت: «کَشَاه تُسلَخُ و هِیَ حَیَّه؛
#مرگ را مانند گوسفندی که زنده پوستش را بکنند، یافتم.»

? مناهج الشارعین (علامه میرداماد)، ص 590

ادامه »

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, روایت وداستان, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 05:34:00 ب.ظ ]




خواب بین الطلوعین را ترک کن...

‍ ✳️
خواب بین الطلوعین را ترک کن…
یکی از آقایان خواب دیده بود که برآورده شدن حاجتت به دست فلانی است.
به نزد او می رود و می گوید: ابتلا به هم و غم داشتیم، ما را نزد شما فرستادند.
او با خونسردی جواب می دهد: به ما هم گفتند، اگر حاجتت را به ما عرضه داشتی بگوییم که، آن “خواب بین الطوعین” را ترک کن، گرفتاری دنیایی تو رفع می شود.
? در محضر آیت الله بهجت،ج2 ص356

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 05:33:00 ب.ظ ]




نماز_درمانی

? احکام زیر بر اساس رساله ی مراجع معظم تقلید است، هر چند نماز فقط قربت الی الله انجام می شود ولی انجام صحیح و کامل آن آثار طبی و حفظ الصحه ای فراوانی دارد.

? مستحب است حفظ نیت، توجه، خضوع و خشوع در سراسر نماز (تقویت اراده، عقل و حافظه)

? مستحب است نظر کردن به محل سجده در حال ایستادن .(پیشگیری و درمان آرتروز گردن و آستیگمات چشم)

? مستحب است در حال رکوع نگاهش، بر زمین بین دو پای خود باشد.(پیشگیری و درمان آستیگمات چشم)

? مستحب است در حال رکوع زانوها را به عقب برده و جلو نیاورد.(پیشگیری و درمان فتق دیسک و درد سیاتیک)

? مستحب است در حال رکوع پشت خود را راست نگه دارد، به‌ نوعى که اگر قطره آبى ‌بر آن ریخته شود به‌جاى خود بایستد.(پیشگیری و درمان فتق دیسک)

? مستحب است در حال رکوع گردن را موازى پشت بکشد.(پیشگیری و درمان آرتروز گردن)

? مکروه است در حال رکوع به زیر افکندن سر، طوری‌که سر و گردن موازى پشت نباشد(پیشگیری و درمان آرتروز گردن)

? مستحب است در حال رکوع کف دستها را بر دو زانو بگذارد.(پیشگیری و درمان فتق دیسک)

? مستحب است در حال سجده نظر کردن به نوک بینی(پیشگیری و درمان آستیگمات)

? مستحب است به حال تورّک نشستن؛ یعنی نمازگزار، بر ران چپ بنشیند و روى پاى راست را بر کف پاى چپ بگذارد.(پیشگیری و درمان فتق دیسک)

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 05:03:00 ب.ظ ]




هفت چیز پس از مرگ

آیتــ الله مجتهدی تهرانی (ره):آثار ماتاخر
? ‍ هفت چیز پس از مرگ برای انسان جاری است( برای نوشتن ثواب، نامه عملش باز مےماند ) ? ‍
پیامبر اکرم صلی الله علیه واله فرمود: هفت چیز برای بنده بعد از مرگ در جریان است:

✅ ‍❶ دانشی که بیاموزد که دیگران از آن بهره مند شوند؛
✅ ‍❷ رودی به جریان اندازد تا همه مردم به خصوص طبقه کشاورزان و باغداران و دیگر اصناف از آن استفاده نمایند؛
✅ ‍❸ چاهی را حفر کند که دیگران از آن آب بهره برداری کنند؛
✅ ‍❹ درخت خرما ( و سایر درختان ) بنشاند که از میوه ها و سایۀ آن بهره مند گردند؛
✅ ‍❺ مسجدی بنا کند ( که با اقامۀ نماز در آن و رفع مشکلات جامعه و نیز با برگزاری جلسات مذهبی جهت تعالی معارف اسلام از آن به کار گیرند )؛
✅ ‍❻ قرآن ( و متون و کتب دینی دیگری ) را به ارث گذارد؛
✅ ‍❼ فرزندی صالح از او بماند که برای او طلب مغفرت نماید

?‍ نهج الفصاحه، ص 366

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 07:20:00 ق.ظ ]




نفوذ تدریجى و گام به گام

? پیام ها

1 ? - به ایمان خود #مغرور نشویم، توجّه به #هشدارهاى پى در پى لازم است. «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا»

2 ? - شیطان براى #گمراه کردن مؤمنان، #تلاش مى‌کند. «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ»

3 ? - سیاست #شیطان، نفوذ تدریجى و گام به گام است. «خُطُواتِ الشَّیْطانِ» (از همان گام اوّل مواظب باشیم)

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
[یکشنبه 1397-08-13] [ 11:04:00 ب.ظ ]




به اندازه کافی وقت ندارید

#راز_موفقیت
نگویید که به اندازه کافی وقت ندارید
شما در طی شبانه روز..
به همان اندازه ای که :
هلن کلر ، لویی پاستور ، میکل آنژ ، مادرترزا و دیگران فرصت داشتند وقت دارید…

?❄?❄?
?ڪانال باشخصیت باشیم?
سروش@bashakhsiat

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 11:03:00 ب.ظ ]




راز_موفقیت...


#راز_موفقیت…

✅ افکار شما حتی اگر به زبان آورده نشوند روی دیگران تاثیر دارند

? لازم نیست برای اینکه به کسی بفهمانید که دوستش دارید خودتان را تکه تکه کنید یا اینکه به کسی بگویید که از او متنفرید.

? اگر می خواهید به کسی ابراز علاقه کنید او را در ذهن خود دوست بدارید و حتی در غیاب او هم برایش احترام قائل شوید.

? مطمئن باشید نیازی نیست به طور خاصی اینها را ابراز کنید. امواج مثبت شما ناخوداگاه به سوی طرف فرستاده میشود هر چه در ذهنتان برای طرف بفرستید همان را دریافت میکند.?

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:57:00 ب.ظ ]




تابلو_موفقیت

7 #تابلو_موفقیت در اتاقتان:

? تابلو سقف:اهداف بلند داشته باش.

? تابلو ساعت:هر دقیقه با ارزش است.

? تابلو آیینه: قبل از هر کاری بازتاب آن را بیندیش.

? تابلو پنجره:به دنیا بنگر.

? تابلو دریچه کولر: خونسرد باش

? تابلو تقویم: به روز باش.

? تابلو در: در راه هدفهایت ، سختیها را هل بده و کنار بزن.

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:57:00 ب.ظ ]




پروژه های خلاقانه

? گوگل به کارمندانش اجازه میدهد تا 20 درصد از ساعات کاری خود را به پروژه های شخصیشان اختصاص دهند.
? بیش از 40 درصد از پروژه های خلاقانه گوگل حاصل همین سیاست است
#راز_موفقیت

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:57:00 ب.ظ ]




رمز موفقیت

#رمز_موفقیت_چیست؟

مرد جوانی از سقراط رمز موفقیت را پرسید که چیست. سقراط به مرد جوان گفت که صبح روز بعد به نزدیکی #رودخانه بیاید

وقتی هردو حاضر شدند. سقراط از مرد #جوان خواست که همراه او وارد رودخانه شود . وقتی وارد رودخانه شدند و آب به زیر گردنشان رسید #سقراط با زیر #آب بردن سر مرد جوان ، او را شگفت زده کرد

مرد #تلاش می کرد تا خود را رها کند . سقراط سر مرد جوان را از آب خارج کرد و اولین کاری که مرد جوان انجام داد کشیدن یک نفس عمیق بود

سقراط از او پرسید ، در آن وضعیت تنها چیزی که می خواستی چه بود؟ پسر جواب داد #هوا

سقراط به او گفت این #راز_موفقیت است! اگر همانطور که هوا را می خواستی در جستجوی موفقیت هم باشی ، بدستش خواهی آورد ، رمز دیگری وجود ندارد

? لطفا مطالب را با لینک کانال منتشر کنید
? به ما بپیوندید در کانال نکته های ناب ↶
http://eitaa.com/joinchat/345899012Cfc1b7bcd50

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:56:00 ب.ظ ]




رمز موفقیت

#رمز_موفقیت_چیست؟

مرد جوانی از سقراط رمز موفقیت را پرسید که چیست. سقراط به مرد جوان گفت که صبح روز بعد به نزدیکی #رودخانه بیاید

وقتی هردو حاضر شدند. سقراط از مرد #جوان خواست که همراه او وارد رودخانه شود . وقتی وارد رودخانه شدند و آب به زیر گردنشان رسید #سقراط با زیر #آب بردن سر مرد جوان ، او را شگفت زده کرد

مرد #تلاش می کرد تا خود را رها کند . سقراط سر مرد جوان را از آب خارج کرد و اولین کاری که مرد جوان انجام داد کشیدن یک نفس عمیق بود

سقراط از او پرسید ، در آن وضعیت تنها چیزی که می خواستی چه بود؟ پسر جواب داد #هوا

سقراط به او گفت این #راز_موفقیت است! اگر همانطور که هوا را می خواستی در جستجوی موفقیت هم باشی ، بدستش خواهی آورد ، رمز دیگری وجود ندارد

? لطفا مطالب را با لینک کانال منتشر کنید
? به ما بپیوندید در کانال نکته های ناب ↶
http://eitaa.com/joinchat/345899012Cfc1b7bcd5

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:33:00 ب.ظ ]




اونجا نظافت چندان رعایت نمیشه

موفقیت کوچک: نظافت موکبی در کشور عراق
✳️امسال به لطف خدا برای اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)، قسمت شد بریم کربلا.
علی رغم اینکه قبلا خیلی شنیده بودم اونجا نظافت چندان رعایت نمیشه، اما چیزی که ‌دیدم به مراتب بهتر از تصورم بود. در مسیر پیاده روی ، خادمان موکب ها، قسمتی از خیابون رو که جلوی موکبشون بود، مدام تمیز میکردن.
فقط در بعضی از موکب های شهرها یا گاراژها، میدیدیم با وجود سطل زباله، همچنان زباله های زیادی روی زمین مونده و جمع آوری نشده.
یک شب در کربلا، توی موکبی که در گاراژی برپا شده بود، مستقر بودیم، اونجا میز و صندلی های پلاستیکی برای استراحت و صرف غذا وجود داشت اما به علت حجم زیاد زباله تلنبار شده زیر صندلی ها و روی میزها، کسی رغبت نمی کرد از اون فضا استفاده کنه، خصوصا که بارون هم زده بود، همه چیز خیس شده بود!!
صبح زود قبل از رفتن، وقتی که آقایون گروهمون مشغول رایزنی بودن که از چه مسیری بریم و چه کنیم، من و یکی دیگه از خانم های گروه تصمیم گرفتیم اونجارو ‌تمیز کنیم، رفتیم از موکب های اطراف جارو گرفتیم. عراقی ها که همیشه لب تر می کردیم، هر چی نیاز بود برامون فراهم میکردن، تعجب کرده بودن جارو برای چی می خوایم! جارو هارو گرفتیم، دستکش یک بار مصرف هم همراهم بود، دست کردیم، کیسه های بزرگی که برای مواقع بارندگی همراهمون آورده بودیم باز کردیم و دو‌نفری شروع به جمع کردن زباله ها کردیم. بعضی از همگروهی هامون اول سعی کردن مارو‌منصرف کنن، میگفتن «چه فایده ای داره؟ دوباره فردا همین میشه،» یا بعضیشون می گفتن حالشون بد میشه نمیتونن این کارو کنن. ما هم جواب میدادیم « هر کس باید از خودش شروع کنه» « یک روز هم اینجا تمیز باشه، اثر خودش رو داره، دست کم یک‌عده زائر روی صندلی های تمیز مینشینن و ان شاالله ثوابی هم به ما میرسه…»
کم کم دیدیم آقایون گروه های دیگه هم جارو به دست اومدن و دارن قسمت های دیگه رو تمیز می کنن. ظرف حدودا نیم ساعت، زباله های اون محدوده کاملا جمع شد. بعد هم میزها‌‌ رو با دستمال پاک کردیم، ولی مواد شوینده نداشتیم و خیلی تمیز نشدن. همه به هم قبول باشه و‌خدا قوت گفتیم.
وقتی داشتیم از گاراژ بیرون می رفتیم، دیدیم عراقی ها هم تشتی از مواد شوینده آوردن و دارن تک تک میزها رو کاملا می شورن.
#موفقیت‌های_کوچک_ایرانیان

? ble.im/join/MjczYjFiMW

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:27:00 ب.ظ ]




تو آن کسی باش که "نه" میگوید!

گاهی اوقات،
تو آن کسی باش که “#نه” میگوید!
همیشه با #همرنگ #جماعت بودن،
#موفقیتی حاصل نمیشود!

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:27:00 ب.ظ ]




پنج ویژگی لازم برای هر موفقیتی

پنج ویژگی لازم برای هر #موفقیتی

?#انگیزه بالا :
انگیزه قوی در واقع سوخت حرکت ما در طول مسیر موفقیت هست که مانع توقف ما در مسیر میشود. این انگیزه به ما این اطمینان را میدهد که حتما تمام کارها را انجام خواهیم داد.

? به خود #متکی بودن :
باید مسئولیت همه چیز را بپذیریم و به خودمان متکی باشیم.

?#اراده قوی :
به جای اینکه فعالیتهامان را به تعویق بندازیم ، به استقبال آنها بریم و آنها را انجام بدهیم اگر اراده کنیم ، هر چیزی که بخواهیم را بدست میاوریم .

?#صبر و شکیبایی :
همیشه و در هر موقعیتی صبور باشیم حتی در مواقع شکست و ناکامی .

?#صداقت :
صداقت به ما شخصیت والایی میبخشد و باعث اعتبار ویژه ی شما میشود این ویژگی را در شخصیت تان پرورش بدهید.

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:24:00 ب.ظ ]




باید آمادگی نیش زنبور را داشته باشید.

? وقتی به دنبال عسل می روید

باید آمادگی نیش زنبور را داشته باشید.

? هیچ موفقیتی

بدون زحمت و سختی به دست نمی آید.

??

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:24:00 ب.ظ ]




انسان های ضعیف، انتقام می گیرند؛

انسان های ضعیف، انتقام می گیرند؛
انسان های قوی می بخشند؛
و انسان های با هوش نادیده می گیرند.

??????????

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:43:00 ب.ظ ]




فردا نگاهی به آن بیندازید.

? قبل از خواب برای بیدار شدن به ذهنتان برنامه بدهید. برخی مسائل را یادداشت کنید تا فردا نگاهی به آن بیندازید.

? این رفتار ، شما را بر ذهنتان مسلط می کند و از این به بعد شما هستید که به ذهن تان برنامه میدهید.

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت, روایت وداستان, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:40:00 ب.ظ ]




آدم‌های رویا دزد،

#موفقیت هیچ رازی ندارد
از خود شما شروع می شود.

دوست خوب من
زمانی که تصمیم می‌گیری شرایطت رو تغییر بدی
شاید به خیلی چیزها فکر کنی
به راهکارها
به مشکلات

و اما یه قانون بیشتر وجود نداره
“موفقیت به سن، وضعیت فعلیت، وضعیت گذشته” تو هیچ ارتباطی نداره
دقت کن، هیچ ارتباطی…

موفقیت شجاعت و شهامت می‌خواهد
خواستن و خواستن و خواستن می خواهد

موفقیت، در یک کلام، تو رو می خواهد.

اینکه وقتی هزار نفر بهت میگن نمیتونی
فقط یک جمله بهشون بگی
” بنشین و تماشا کن! “

آدم‌های رویا دزد، همیشه وجود دارن، رویای خودت رو محکم نگه دار و براش تلاش کن.

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:39:00 ب.ظ ]




شما ضامن وظیفه هستید، نه ضامن نتیجه

? نکته ها

? از این آیه تا آخر سوره دَه #دستور جالب اخلاقى براى برخورد #مطرح شده است.

? این آیه براى همه #مسئولان و #مربیان و معلّمان و اساتید و علما، دستور جامعى مى‌دهد که باید آنان براى #موفقیّت خود با شیوه‌هاى گوناگونى نسبت به مخاطبان گوناگون خود، مجهز باشند

? چرا که همه‌ى #مردم را نمى‌توان با یک شیوه دعوت کرد، هر شخصى یک روح و ظرفیّتى دارد که باید با زبان خودش با او سخن گفت؛ خواص را با حکمت و #استدلال، و عوام را با موعظه نیکو، و مخالفان را با #جدال نیکوتر ارشاد کنیم.

? موعظه #نیکو آن است که واعظ به آنچه مى‌گوید عمل کند و جدال نیکو آن است که در آن توهین و تحریک غلط #احساسات نباشد.

1 ? - شما ضامن وظیفه هستید، نه ضامن نتیجه. «إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ»

2 ? - حکمت و برهان همیشه نیکو است، ولى موعظه و جدال ممکن است با شیوه خوب یا شیوه‌ى بد باشد. (کلمه حسن و احسن براى حکمت آورده نشد)

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:38:00 ب.ظ ]




یک چیز اهمیت دارد

#موفقیت همیشگی نیست!!
شکست هم کشنده نیست !!!

تنها
یک چیز اهمیت دارد
و آن هم شهامت
ادامه دادن است…

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:37:00 ب.ظ ]




شروع کردم به جنگیدن

#علاقه ،#اندیشه و#مطالعه چیزهایی هستند که شما را به سوی #موفقیت سوق می دهند.(وس براتز)

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:35:00 ب.ظ ]




ایمان داشته باشید حتما

اگربه #موفقیت خود واقعاً #ایمان داشته باشید حتما #پیروز خواهیدشد.(دیویدشوارتز)

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:34:00 ب.ظ ]




منتظر باش اما معطل نشو

? 5 جمله‌ی کلیدی برای #موفقیت:

? منتظر باش اما معطل نشو
? تحمل کن اما متوقف نشو
? قاطع باش اما لجباز نه

? صریح باش اما گستاخ نه
? شکست خوردی دوباره تلاش کن

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:33:00 ب.ظ ]




موفقیت یعنی : ازمخروبه های شکست ،کاخ پیروزی ساختن
موفقیت یعنی : خندیدن به آنچه دیگران مشکلش میپندارند
موفقیت یعنی : ازتجارب انسانهای موفق درس گرفتن
موفقیت یعنی : خسته نشدن از مبارزه با دشواریها
موفقیت یعنی : همیشه جانب حق را نگاه داشتن
موفقیت یعنی :اشتباه را پذیرفتن و تکرار نکردن آن
موفقیت یعنی : باشرایط مختلف خود را وفق دادن
موفقیت یعنی : حفظ خونسردی در شرایط دشوار
موفقیت یعنی : از ناممکن ها ، ممکن ساختن
موفقیت یعنی : نا کامی ها را جدی نگرفتن
موفقیت یعنی : تکیه گاه بودن برای دیگران
موفقیت یعنی : توانایی دوست داشتن
موفقیت یعنی : عاشق زندگی بودن
موفقیت یعنی : با آرامش زیستن
موفقیت یعنی : قدردان بودن
موفقیت یعنی : صبور بودن

از دریچه‌ی روشن صبح عبور کن
چشم‌ها را باز کن
و سلام کن به آغازی دوباره
از جا برخیز
و غفلت را به دست‌های باد بسپار
? روزتون پر از موفقیت و شادکامی

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:32:00 ب.ظ ]




از آن مواظبت کن

جملات و تفکر مثبت به تنهایی کاری از پیش نمی برند

اگر تمام روز فقط جملات مثبت به کار برید، ولی احساس خمودگی،

دلشوره و غم داشته باشید، نتیجه چیزی جز خمودگی بیشتر نخواهدبود.

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:30:00 ب.ظ ]




سال‌ها گذشت تا فهمیدم

سال‌ها بود که می‌خواستم از “فردا” شروع کنم؛
اما همیشه “فردا” یک روز از من جلوتر بود!

سال‌ها گذشت تا فهمیدم باید
“از همین امروز شروع کنم"…

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:28:00 ب.ظ ]




شروع کردم به جنگیدن

‍ یکبار از زنی موفق خواستم تا راز خود را با من در میان بگذارد. لبخندی زد و گفت:
موفقیت من زمانی آغاز شد که نبردهای کوچک را به جنگجویان کوچک واگذار کردم.
دست از جنگیدن با کسانی که غیبتم را می کردند برداشتم.
دست از جنگیدن با خانواده همسرم کشیدم.
دیگر به دنبال جنگیدن برای جلب توجه نبودم، سعی نکردم انتظارات دیگران را برآورده کنم و همه را شاد و راضی نگه دارم.
دیگر سعی نکردم کسی را راضی کنم که درباره من اشتباه می کند.
آنگاه شروع کردم به جنگیدن برای:
اهدافم
رویاهایم
ایده هایم و
سرنوشتم.
روزی که جنگ های کوچک را متوقف کردم روزی بود که مسیر موفقیتم آغاز شد. هر نبردی ارزش زمان و روزهای زندگی ما را ندارد. نبردهایمان را عاقلانه انتخاب کنیم.

جوان وایس

موضوعات: راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:27:00 ب.ظ ]




آنگاه شروع کردم به جنگیدن

‍ یکبار از زنی موفق خواستم تا راز خود را با من در میان بگذارد. لبخندی زد و گفت:
موفقیت من زمانی آغاز شد که نبردهای کوچک را به جنگجویان کوچک واگذار کردم.
دست از جنگیدن با کسانی که غیبتم را می کردند برداشتم.
دست از جنگیدن با خانواده همسرم کشیدم.
دیگر به دنبال جنگیدن برای جلب توجه نبودم، سعی نکردم انتظارات دیگران را برآورده کنم و همه را شاد و راضی نگه دارم.
دیگر سعی نکردم کسی را راضی کنم که درباره من اشتباه می کند.
آنگاه شروع کردم به جنگیدن برای:
اهدافم
رویاهایم
ایده هایم و
سرنوشتم.
روزی که جنگ های کوچک را متوقف کردم روزی بود که مسیر موفقیتم آغاز شد. هر نبردی ارزش زمان و روزهای زندگی ما را ندارد. نبردهایمان را عاقلانه انتخاب کنیم.

جوان وایس

موضوعات: قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 06:22:00 ب.ظ ]




گرفت تخت خوابید .

.
.
اپیزود 1)
.
مادرش بیمارستان بود
اون لحظات سخت ؛به خدا و اهل بیت و #قرآن متوسل شده بود
یه روز که خیلی حالش بد بود،دلش شکست… و داشت قرآن می خوند 30 تا قرآن به همراه #شله_زرد روز عاشورا نذر کرد…
.
به حول و قوه الهی مادر شفا گرفت…
الحمدلله
الهی که درد و بلای مادر به قلبش باشه…❤️
.
.
.
اپیزود 2)
.
اول محرم بود
همه دوستاش رفتن #کربلا
موقع خداحافظی با یکی از دوستاش نذر کرد…شله زرد روز عاشورا ?
.
الحمدلله اربعین راهی سفر شد… ❤️
خدایا شکرت
.
.
.
اپیزود 3)
.
دهه ی کرامت بود
واسطه شد و همه دوست و آشنا ها رو راهی مشهد کرد ،اسباب سفر رو برای بقیه آماده کرد …
اما خودش…
دلش شکست…
نذر کرد… بازم شله زرد روز عاشورا ?
.
شکرخدای مهربون که خادمی آقا قبول شد ❤️
.
.
.
اپیزود 4)
خسته و کوفته از کلاس برگشت و گرفت تخت خوابید …
خواب دید داره شله زرد می خوره هههه
پاشد برای خودش درست کرد
زد گاز رو ترکوند ?
.
مامانش اومد ،تست کرد دید خوشمزه شده دیگه بِش فُحش نداد عهههه ??? یا خدااااااااااا ? ❤️
.
تا این حد شکمو بودن خوب نیست ?? اییییی ???
.
.
.

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, قرآن و محجوریت  لینک ثابت
[شنبه 1397-08-12] [ 09:53:00 ب.ظ ]




حال قرآن دیده...

حضرت #امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند : «هر گاه کسی #محزون می شود،

چیزی از #علم های سابقش را به همراه ندارد. کسی که یک عالم #نور دیده، حال #عبادت دیده،

حال #قرآن دیده… الان که #محزون شده هیچ کدام همراه او نیست. چون اگر با او باشد نمی گذارد #غم و #غصه بیاید.»

موضوعات: معرفی نرم افزار, مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, کتابسرا, قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 09:46:00 ب.ظ ]




قرآن را روی زمین می‌ گذاری!»

‍ احترام #قرآن

حضرت #آیت‌الله_ محمد_تقی_آملی(رحمة الله علیه) می‌ فرمود :
که من در بحث فقه آیت‌الله سید علی‌آقا قاضی; شرکت می‌ کردم. روزی از ایشان سؤال کردم (آن روز هوا بسیار سرد بود): «با خواندن قرآن¬ کریم آفاق برای عده‌ ای باز می‌ شود و غیب و اسرار برای آن‌ ها تجلّی می‌ کند؛ در حالی که ما قرآن می‌ خوانیم و چنین اثری نمی‌ بینیم!» مرحوم قاضی مدت کوتاهی به چهرۀ من نظر کرد و سپس فرمود: «بلی؛ آن‌ ها قرآن ¬کریم را تلاوت می‌ کنند و با شرایط ویژه، رو به قبله می‌ ایستند، سرشان پوشیده نیست، کلام‌الله را با هر دو دست‌ شان بلند می‌ کنند و با تمام وجود به آن‌ چه تلاوت می‌ کنند توجه دارند و می‌ فهمند جلوی چه کسی ایستاده‌ اند؛ امّا تو قرآن را قرائت می‌ کنی، در حالی که تا چانه‌ ات زیر کرسی رفته‌ ای و قرآن را روی زمین می‌ گذاری!»
آیت‌الله شیخ محمد¬تقی آملی(رحمة الله علیه) می‌ گفت: «بلی؛ من همین‌ طور قرآن می‌ خواندم و زیاد به قرائت آن می‌ پرداختم؛ مثل این‌ که مرحوم قاضی با من و مراقب و ناظر وقت قرائتم بوده است. بعد از این ماجرا با تمام وجود به سویش شتافتم و ملازم جلسه‌ هایش شدم.»

صادق حسن زاده، اسوۀ عارفان، ص 26 ـ 25

موضوعات: قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 09:33:00 ب.ظ ]




اگر می¬ خواهید توفیق از شما سلب نشود،

‍ تلاوت #قرآن

#آیت‌_الله_مرعشی_نجفی(رحمة الله علیه) به خویشاوندان و نزدیکان، به‌ ویژه فرزندان خود سفارش می¬ کرد که در منزل هیچ‌ وقت قرآن را دور از دسترس قرار ندهند؛ بلکه همیشه آن را در تاقچه و جایی بگذارند که در معرض دید باشد تا دیده شود و می¬ فرمود: «یادتان نرود که هرگاه چشم‌ تان به آن می¬ افتد، چند آیه¬ ای تلاوت کنید و کوشش نمایید تا آیاتی از آن را حفظ کنید.» توصیه می¬ کردند که حتماً با وضو و طهارت قرآن را تلاوت کنید.
ایشان در پایان روزهای درسی به مناسبت¬ های مختلف، مانند ماه رمضان یا ایام تابستان، مقداری مطالب اخلاقی و نصیحت¬ آمیز برای شاگردان بیان می¬ کرد و در نهایت می¬ فرمود: «طلاب عزیز و فضلا! اگر می¬ خواهید توفیق از شما سلب نشود، به قرآن نزدیک شوید و فاصلۀ خود را با آن کم کنید. هر روز یک جزء از قرآن را بخوانید یا هر اندازه‌ ای که می¬ توانید از آیات آن تلاوت کنید؛ زیرا قرائت قرآن باعث آرامش خاطر می¬ شود و به شما امنیت می‌ دهد.»

علی‌اکبر دیلمی، انس با قرآن، ص 62 ـ 60.

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 09:29:00 ب.ظ ]




سه مسأله مشترک در وصیت شهدا

وصیتنامه شهدا را که می خوانیم به سه مسأله مشترک ومهم اشاره دارند:
١ –قرآن
٢_ ولایت
٣_ حجاب

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, کتابسرا, دركوچه باغ شعر, دلنوشته, مناجات نامه, دفاع مقدس, خلاقیت وکارآفرینی, نمازاول وقت, قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 09:19:00 ب.ظ ]




آیا قرآن روی طاقچه منزلتان خاک میخورد

آیا #قرآن روی طاقچه منزلتان خاک میخورد⁉️

? امام صادق علیه السلام:

? خانه اى که در آن قرآن خوانده
نمى شود و از خدا یاد نمى گردد،
سه #گرفتاری در آن خانه بوجود می آید:

➊⇦برکتش کم میشود
➋⇦فرشتگان آن را ترک می‌کنند
(رحمت و فیض خاص خداوند به آن خانه نازل نمی شود)
➌⇦ شیاطین در آن حضور مى یابند.
(نزاع و جدال در آن خانه زیاد است، آرامش ندارند )

? لب طاقچہ‌ها خاڪ میخورد
و ما لب پرتگاهها تاب میخوریم

موضوعات: مصاحبه, سبک زندگی اسلامی, معرفی شخصیت ها, در چشمه سار ولایت, بصیرت در جنگ نرم, حجاب یا تبرج, سیره شهدا, مدافعان حرم, قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 09:17:00 ب.ظ ]




سلطان معرفت

‍ سفارش علما در انس و ارتباط با #قرآن

ای وای از عمر به باد رفته پاکی ذهن از خواطر از یکی از این دو راه

#علامه_طباطبایی نیز می‌فرماید: «… لازم به ذکر است که افرادی که توانسته‌اند ذهن خود را پاک و صاف نموده، از خواطر مصفا کنند و سلطان معرفت برای آنان طلوع نموده است، در یکی از دو حال بوده: اوّل در حین تلاوت قرآن مجید در این فکر بودند که قاری حقیقی کیست؟ در آن وقت، بر آنان منکشف می‌شده که قاری حقیقی قرآن، خداست.
دوّم: از راه توسل به حضرت ابا عبدالله ـ علیه السّلام ـ ، زیرا آن حضرت را برای رفع حجاب و موانع طریق نسبت به سالکین راه خدا عنایتی عظیم است.»

[ رساله لب اللباب، علامه سید محمد حسین طهرانی]
@masirekhodayi

موضوعات: قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 09:14:00 ب.ظ ]




فواید نگاه کردن به آیات قرآن کریم

#نگاه_درمانی
#قرآن ?
⭕️فواید نگاه کردن به آیات قرآن کریم

4⃣ ? فعال کننده ی عقل

الإمامُ الصّادقُ علیه السلام:
« کَثرةُ النَّظَرِ فی الحِکمَةِ تَلْقَحُ العَقلَ »

« بسیار نگریستن در حکمت، عقل را بارور مى سازد3.»

موضوعات: حجاب یا تبرج, قرآن و محجوریت, تصاوير تاثيرگذار, جنبش نرم افزاري, تربیت فرزند, تربيت بدني, تغذيه بهشتي, جملات نغز, حرف حساب, تقويم شيعه, تلخند, تزيينات, تربیت فرزند  لینک ثابت
 [ 09:12:00 ب.ظ ]




کوه یا میخ

? نکته ها

? «اوتاد» جمع «وتد» به معناى #میخ است و #تشبیه #کوه به میخ، از #معجزات علمى #قرآن است. ریشه کوه‌ها در #عمق زمین، #مانع حرکت لایه‌هاى زمین و وقوع #زلزله‌هاى دائمى است. کوهها همچون #میخ، چند برابر آنچه در بیرون‌اند، در #دل زمین فرورفته‌اند، #بگذریم که کوه‌ها #منافع دیگرى نیز #دارند:
حافظ #برفها براى #تابستان، مانع تند بادها، #علامت و نشانه #راهها، محل معادن و سنگها و غارها و #عامل ایجاد درّه‌ها هستند که #هر یک در جاى خود براى زندگى #ضرورى است.

موضوعات: حجاب یا تبرج, قرآن و محجوریت, تاریخ، آیینه عبرت, تصاوير تاثيرگذار, بيانات رهبر, جنبش نرم افزاري, تلنگر, تازه هاي فناوري, تغذيه بهشتي, جملات نغز, حرف حساب, تازه هاي سلامت, تقويم شيعه, تلخند, تبلیغات, تبليغ  لینک ثابت
 [ 09:10:00 ب.ظ ]




ورود فرشتگان وخروج شیاطین

? امام علی علیه السلام:

خانه ای که در آن
#قرآن خوانده شود
و خدا را به یاد آرند،
برکتش زیاد می شود
و فرشتگـان به آن خانه وارد می شوند
و شیاطین از آن دور می شوند

? کافی،ج2،ص499

موضوعات: قرآن و محجوریت, انقلاب اسلامي, تربیت فرزند, اينفوگرافيك, تربيت بدني, بازی و سرگرمی, بشقاب هاي سمي, انيميشن, تبلیغات, تربیت فرزند, بازي هاي بومي, تبليغ  لینک ثابت
 [ 09:07:00 ب.ظ ]




اگر خواهان علم آيندگان هستيد!

? بر شما باد قرآن!

حضرت #محمد صلى‌الله‌علیه‌و‌آله:
مَن أرادَ عِلمَ الأوَّلینَ والآخِرینَ فَلْیُثَوِّرِ القرآنَ.(میزان‌الحکمه ج9 ص235)

هر که خواهان علم پیشینیان و آیندگان، از اول تا به آخر دنیا است، در #قرآن کاوش کند.

موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, قرآن و محجوریت, اقتصاد مقاومتی, تاریخ، آیینه عبرت, تصاوير تاثيرگذار, بيانات رهبر, تربیت فرزند, تازه هاي فناوري, اصطلاحات يزدي, بازی و سرگرمی, تغذيه بهشتي, بشقاب هاي سمي, تازه هاي سلامت, اطلاعات عمومي, استفتاءات مقام معظم رهبري, اسرار همسرداري, تقويم شيعه, تلخند, اشعار طنز, تزيينات, بازي هاي بومي  لینک ثابت
 [ 09:03:00 ب.ظ ]




مثل_شهدا_باشیم...

✨ #مثل_شهدا_باشیم…

#دائم_الوضو بود، اگر لحظه ای از خستگی خوابش می برد دوباره وضو می گرفت. در هر شرایطی روزی دو صفحه #قرآن تلاوت می کرد. انس عجیبی با #خدا داشت اما کمترین #ادعایی نداشت.

?#شهید_محمدتقی_سالخورده ⚘
شهدارایادکنیم باذکرصلوات⚘

موضوعات: قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 08:58:00 ب.ظ ]




شما باید چند روزى قرآن نخوانید

‍ #قرآن در کلام و سیره علما

توجه ویژه #امام_خمینی (ره)به قرآن

امام خمینى (ره) توجه خاصى به قرآن داشتند، به ‏طورى که روزى، هفت ‏بار قرآن مى ‏خواندند!

امام در هر فرصتى که به ‏دست مى ‏آوردند، ولو اندک، قرآن مى‏ خواندند. بارها دیده شد که امام، حتى در دقایقى قبل از آماده شدن سفره - که معمولا به بطالت مى‏ گذرد - قرآن تلاوت مى‏ کنند! امام بعد از نماز شب تا وقت نماز صبح، قرآن مى ‏خواند. (1)

یکى اطرافیان امام مى‏ گوید: امام در نجف، چشم‏شان درد گرفت و به دکتر مراجعه کردند. دکتر بعد از معاینه‏ چشم امام گفت: «شما باید چند روزى قرآن نخوانید و به چشم‏تان استراحت ‏بدهید. »

امام خندیدند و فرمودند: «دکتر، من، چشم را براى قرآن خواندن مى ‏خواهم! چه فایده‏ اى دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم؟ شما یک کارى کنید که من بتوانم قرآن بخوانم. (2)»

و در ماه رمضان یکى از همراهان امام در نجف، اظهار مى ‏کرد که امام خمینى در ماه مبارک رمضان، هر روز ده جزء قرآن مى ‏خواندند ، یعنى در هر سه روز، یک بار قرآن را ختم مى‏ کردند. (3)

علاوه بر آن، هر سال چند روز قبل از ماه مبارک رمضان ، دستور مى‏ دادند که چند ختم قرآن براى افرادى که مد نظر مبارکشان بود، قرائت ‏شود. (4)
1- برداشت‏هایى از سیره‏ امام خمینى، ج 3، ص 198
2- همان، ص 7
3 - همان
4 - پا به پاى آفتاب، ج 1 ص 181 .
@masirekhodayi

موضوعات: در چشمه سار ولایت, دلنوشته, دفاع مقدس, قرآن و محجوریت, روایت وداستان, دنيا ي کودکان, دانستنيهاي علمي, زيارات, دانشگاه  لینک ثابت
 [ 08:58:00 ب.ظ ]




فال کودک برای نادرشاه

زمانی که نادر شاه افشار عزم تسخیر هندوستان داشت ، در راه کودکی را دید که به #مکتب می‌ رفت

سوال کرد پسر جان چه می ‌خوانی؟ جواب داد #قرآن. نادر شاه گفت از کجای قرآن؟ پسر گفت انا فتحنا لک فتحا مبینا

نادر از پاسخ او خوشحال شد و از شنیدن #آیه فتح فال پیروزی زد. سپس یک سکه زر به پسر داد اما پسر از گرفتن آن اِبا کرد

نادر گفت چر ا نمی گیری؟ پسر گفت مادرم مرا می‌ زند می ‌گوید تو این #پول را دزدیده ای

نادر شاه گفت به او بگو من داده ام . پسر گفت: مادرم باور نمی‌ کند ، می ‌گوید نادر #شاه مردی سخاوتمند است . او اگر به تو پول می ‌داد یک #سکه بیشتر می ‌داد

حرف پسر به دل نادر نشست . یک مشت پول زر در دامن او ریخت . از قضا چنانچه مشهور تاریخ است در آن سفر بر حریف خویش محمد #شاه_گورکانی پیروز شد

موضوعات: قرآن و محجوریت, ازدواج آسان, استفتاءات مقام معظم رهبري, استاد پناهيان, استاد رافعي پور  لینک ثابت
 [ 08:53:00 ب.ظ ]




وقتیکه مردم قرآن را تابع رأی خود کرده اند ...

?وقتی #مهدی علیه السلام بیاید #رای ها را با #قرآن هماهنگ کند !

? امیرمؤمنان علیه السلام :

? مهدی ( علیه السلام ) خواست ها را به #هدایت معطوف می کند هنگامی که مردم سعادت و هدایت را تابع #هوس ها کرده اند .

? و رأی مردم را با قرآن مطابق می کند وقتیکه مردم قرآن را تابع رأی خود کرده اند …

? آگاه باشید ! فردایی خواهد آمد ، فردایی که نمی شناسید می آید !

? کسی بر شما حکومت خواهد کرد که غیر از خاندان حکومت ها وسلسله هاست ؛ او مسئولان و کارگزاران را به جرم کردار زشتشان کیفر خواهد کرد .

? زمین گنجینه های خود را برای او بروز دهد و کلیدهایش را تسلیم وی خواهد کرد .

آنگاه است که خواهید دید راه و روش عدالت چیست !

? و او کتاب و سنّت را که پیش از او مرده بودند را زنده خواهد کرد .

? یعطف الهوی علی الهدی ، إذا عطفوا الهدی علی الهوی ، و یعطف الرّای علی القرآن إذا عطفوا القرآن علی الرّای …

? ألا و فی غدٍ - سیأتی غدٌ بما لاتعرفون - یأخذ الوالی من غیرها ، عمّالها علی مساوی ء أعمالها ، و تُخرج له الأرض أفالیذ کبدها ، و تُلقی إلیه سلماً مقالیدها ، فیریکم کیف عدل السّیرة ، و یُحیی میّت الکتاب و السّنّة .

? نهج البلاغة خطبه 138

موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, قرآن و محجوریت, اقتصاد مقاومتی, امر به معروف ونهی از منکر, اقليم ادبيات, بيانات رهبر, انقلاب اسلامي, امام خميني, اقيانوس پژوهش, اينفوگرافيك, بازی و سرگرمی, بشقاب هاي سمي, اطلاعات عمومي, بازي هاي بومي  لینک ثابت
 [ 08:42:00 ب.ظ ]




راه آسان برای بدست آوردن ثواب بعد از مرگ:

6راه آسان برای بدست آوردن #ثواب بعد از #مرگ:
1- به شخصی یک #قرآن هدیه کن؛ هرگاه تلاوت کرد ثوابش به تو میرسد.
2- به یک شفاخانه یک ویلچر هدیه کن. هر مریضی استفاده کرد ثوابش به تو میرسد.
3- در تعمیر #مسجد شرکت کن.
4- در جای پر ازدحام، #آب سردکن بگذار. هرکس آب بنوشد ثوابش به تو می رسد.
5- یک #درخت یا نهال بکار؛
هر انسان یا حیوان استفاده کند ثوابش به تو میرسد.

️▫️◾️▫️◾️▫️◾️▫️◾️
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

موضوعات: قرآن و محجوریت, امر به معروف ونهی از منکر, انقلاب اسلامي, تربيت بدني, تازه هاي فناوري, اصطلاحات يزدي, انيميشن, اطلاعات عمومي, اسرار همسرداري, اشعار طنز, تبلیغات, تبليغ  لینک ثابت
 [ 08:41:00 ب.ظ ]




دنبال مونسی بودم

? امام صادق(ع): ?

? ?دنبال مونسی بودم
تا در پناه آن آرامش یابم،
آن را درقرائت #قرآن کریم یافتم… ? ?

موضوعات: قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 08:38:00 ب.ظ ]




آمار تکان دهنده در مورد رشد اسلام

علت رشد اسلام در غرب

قرن هاست که از تقابل مجریان #ادیان می گذرد. جنگ هایی ماندگار تا ثابت شود کدام #دین #حق است! شاید این جنگ ها نوعی تنازع بقا برای ادیان بوده است. و این گونه نبرد ها برای بسیاری از مجریان دینی غرب از نوعی تقدس برخوردار است! تا جاییکه نبردهای صلیبی نه تنها برای بعضی از سردمداران به اصطلاح دیندار، مایه تاسف نیست بلکه بارها از تریبون های جهانی اعلام می گردد که ممکن است دوباره یاد و خاطر جنگ های صلیبی را پاس بداریم!
کشورهای #اسلامی خاطرات تلخی از کشورهای استعماری دارند. ولی روح اسلام خواهی و عدم پذیرش ظلم، #مسلمانان را به مبارزه ای سخت فرا می خواند تا برای بیرون نمودن آخرین متجاوز از پای ننشینند.
آمار تکان دهنده در مورد رشد اسلام ? :
رشد فزاینده ای که اسلام در کشورهای اروپایی و #آمریکایی داشته است کسانی را که نوعی منافع خود را در خطر می دیدند به عکس العمل وا داشت. تا جایی که روبرت اسپنسر به نقل از برنارد لویس ( محقق آلمانی ضد اسلام) می گوید: در پایان این قرن- قرن21- #اروپا مسلمان خواهد شد .
اسپنسر در جایی دیگرمی گوید: هم اکنون خواندن #قرآن در برخی کشورها برای دانش آموزان ما فوق دبیرستان الزامیست.
کارشناسان آمار، با مقایسه رشد دو جمعیت “مسلمان” و “مسیحی” در فرانسه، معتقدند که این کشور حداکثر تا 40 سال آینده به کشوری با اکثریت جمعیت مسلمان تبدیل خواهد شد .

موضوعات: قرآن و محجوریت, اصطلاحات يزدي, اطلاعات عمومي, اسرار همسرداري, اشعار طنز  لینک ثابت
 [ 08:35:00 ب.ظ ]




آغاز تلاوت قرآن با سازها و غنا .

#آخر_زمان

? اگر #پلیس زیاد شد و نادانان رئیس شدند طلب مرگ کنید!

?#پیامبر_رحمت صلّی الله علیه و آله :

☑️ به سوی مرگ بشتابید و طلب مرگ کنید، اگر شش حادثه به شما روی آورد :

1- حکومت و دولت نادانان .

2- امنیتی شدن اداره جامعه و زیاد شدن #پلیس .

3- سبک شمردن خونریزی و کشتار .

4- قطع رحم و رابطه خویشاوندان .

5- آغاز تلاوت #قرآن با سازها و غنا .

6- کسی که افقه و آگاه ترین و افضل نیست را جلو انداخته و خود را با او بی نیاز بدانند .

☑️ بادروا بالموت ستّاً :
إمارة السّفها، کثرة الشُّرطة، و الإستخفاف بالدّم، قطعیة الرّحم، نشأ یتّخذون القرآن مزامیر، یقدّمون الرّجل لیس بأفقههم و لا بأفضلهم یغنیهم غناءً . /

? بحارالأنوار ج 52 ص 258

موضوعات: قرآن و محجوریت, احکام تصویری, ازدواج آسان, ادعيه, از گوشه و کنار دنیا, اخبار استان ها, استفتاءات مقام معظم رهبري, اسرار همسرداري, استاد پناهيان, استاد رافعي پور  لینک ثابت
 [ 08:34:00 ب.ظ ]




انگار مرکز کنترل دل ها بود!!

.
از خیابان شهدا آرام آرام در حال گذر بودم!
.
اولین کوچه به نام شهید همت؛
محمد ابراهیم با صدایی آرام و لحنی دلنشین…
نامم را صدا زد!
گفت: توصیه ام #اخلاص بود!
چه کردی…
جوابی نداشتم؛سر به زیر انداخته و گذشتم…
.
.
دومین کوچه شهید عبدالحسین برونسی؛
پرچم سبز یا زهرا سلام الله علیها بر سر این کوچه حال و هوای عجیبی رقم زده بود!
انگار #مادر همین جا بود…
عبدالحسین آمد!
صدایم زد!
گفت: سفارشم توسل بود به حضرت زهرا و رعایت #حدود خدا…
چه کردی؟
جوابی نداشتم و از #شرم از کوچه گذشتم…
.
.
به سومین کوچه رسیدم!
شهید محمد حسین علم الهدی…
به صدایی ملایم،اما محکم مرا خواند!
گفت: #قرآن و #نهج_البلاغه در کجای زندگی ات قرار دارد؟!؟
چیزی نتوانستم جواب دهم!
با چشمانی که گوشه اش نمناک شد!
سر به گریبان؛ گذشتم…
.
.
به چهارمین کوچه!
شهید عبدالحمید دیالمه…
آقا وحید بر خلاف ظاهر جدی اش در تصاویر و عکس ها!
بسیار مهربان و آرام دستم را گرفت؛
گفت: چقدر برای روشن کردن مردم!
#مطالعه کردی؟!
برای #بصیرت خودت چه کردی!؟
برای دفاع از #ولایت!!؟
همچنان که دستانم در دستان شهید بود!
از او جدا شدم و حرفی برای گفتن نداشتم…
.
.
به پنجمین کوچه و شهید مصطفی چمران…
صدای نجوا و #مناجات شهید می آمد!
صدای #اشک و ناله در درگاه پروردگار…
حضورم را متوجه اش نکردم!
#شرمنده شدم،از رابطه ام با پروردگار…
از حال معنوی ام…
گذشتم…
.
.
ششمین کوچه و شهید عباس بابایی…
هیبت خاصی داشت…
مشغول تدریس بود!
مبارزه با #هوای_نفس،نگهبانی #دل…
کم آوردم…
گذشتم…
.
.
هفتمین کوچه انگار #کانال بود!
بله؛
شهید ابراهیم هادی…
انگار مرکز کنترل دل ها بود!!
هم مدارس!
هم دانشگاه!
هم فضای مجازی!
مراقب دل های دختران و پسرانی بود که در #دنیا خطر لغزش و #غفلت تهدیدشان میکرد!
#ایثارش را دیدم…
از کم کاری ام شرمنده شدم و گذشتم…
.
.
هشتمین کوچه؛
رسیدم به شهید محمودوند…
انگار #شهید پازوکی هم کنارش بود!
پرونده های دوست داران شهدا را #تفحص میکردند!
آنها که اهل #عمل به وصیت شهدا بودند…
شهید محمودوند پرونده شان را به شهید پازوکی می سپرد!
برای ارسال نزد #ارباب…
.
پرونده های باقیمانده روی زمین!
دیدم #شهدای_گمنام وساطت میکردند،برایشان…
.
اسم من هم بود!
وساطت فایده نداشت…
از #حرف تا #عمل!
فاصله زیاد بود…
.
.
دیگر پاهایم رمق نداشت!
افتادم…
خودم دیدم که با #حالم چه کردم!
تمام شد…
#تمام
.
.
.
.
از کوچه پس کوچه های دنیا!
بی شهدا،نمی توان گذشت…
#شهدا
گاهی،نگاهی…

موضوعات: قرآن و محجوریت, احکام تصویری, آموزش زبان, آسيب هاي اجتماعي, ASHURA, آموزنده  لینک ثابت
 [ 08:29:00 ب.ظ ]




تصمیم گرفتم که برای آخرین بار از زیر قرآن ردش کنم...

همسر شهید صدرزاده :
همیشه به من میگفت از زیر قرآن ردش کنم
تصمیم گرفتم که برای آخرین بار از زیر قرآن ردش کنم…
وقتی تربت امام حسین ع را در قبر گذاشتن پرچم گنبد حضرت را روی مصطفی انداختن ?
قرآن را درآوردم و به عموی مصطفی که داخل قبر بود دادم…
گفتم این #قرآن را روی صورت مصطفی بگذارد و بردارند
به محض اینکه قرآن را روی صورت مصطفی گذاشتن شاید به اندازه دو یا سه دقیقه نشده که دهان و چشم مصطفی بسته شد… ?
همانجا گفتم میخواستی در آخرین لحظه عند ربهم یرزقون بودنت را نشانم دهی و بگویی شهدا زنده هستن؟
همه اینها را میدانم من با تو زندگی میکنم مصطفی ??

شهید مصطفے صدر زاده ?

موضوعات: قرآن و محجوریت, احکام تصویری, آيينه خدا, آيا مي دانيد؟, آموزش زبان, آهنگ و موسيقي, آموزنده  لینک ثابت
 [ 08:28:00 ب.ظ ]




خواص سوره ها

خواص سوره ها

? سوره جمعه برای پیدا شدن مال ?
? سوره مجادله برای برای مهر و محبت همسرو معامله ?
? سوره طور برای پایدار بودن و برگشت مال ?
? سوره حجر برای برکت مال ?
? سوره نمل برای شفا مریض و برآوردن هر حاجتی ?
? سوره تغابن برای ادای قرض ?
? سوره حج برای کامل شدن دین ?
? سوره مریم برای هدایت دختران ?
? سوره احزاب برای گشایش بخت ?
? سوره یونس برای بچه دار شدن ?
? سوره محمد برای اخلاق ?
? سوره اعلی برای هدایت جوانان ?
? سوره ن والقلم برای آسان شدن و درس خواندن ?

? سوره مزمل برای مهر و محبت ?
? سوره جن برای وسوسه ?
? سوره فتح برای گشایش کار ?
? سوره حشر برای آرامش در زندگی ?
? سوره کهف برای بیدار شدن ?
? سوره حجرات برای زیاد شدن مال ?
? سوره حدید برای محکم شدن و آرامش بدن ?
? سوره انبیا برای رها شدن از بند و گرفتاری ?
? سوره مومنون برای به راه راست رفتن ?
? سوره صف برای فتح و پیروزی ?
? سوره اسرا برای شفای مریض و بهانه گیری ?
? سوره یوسف برای عظمت و بزرگی

? فاتحه: مانع خشم الله
? یاسین: مانع تشنگی روز قیامت
? واقعه: مانع فقر
? دخان: مانع ترس روز قیامت
? ملک: مانع عذاب قبر
? کوثر: مانع خصومت
? کافرون: مانع کفر وقت مرگ

موضوعات: قرآن و محجوریت  لینک ثابت
 [ 08:27:00 ب.ظ ]




خواص سوره ها

خواص سوره ها

? سوره جمعه برای پیدا شدن مال ?
? سوره مجادله برای برای مهر و محبت همسرو معامله ?
? سوره طور برای پایدار بودن و برگشت مال ?
? سوره حجر برای برکت مال ?
? سوره نمل برای شفا مریض و برآوردن هر حاجتی ?
? سوره تغابن برای ادای قرض ?
? سوره حج برای کامل شدن دین ?
? سوره مریم برای هدایت دختران ?
? سوره احزاب برای گشایش بخت ?
? سوره یونس برای بچه دار شدن ?
? سوره محمد برای اخلاق ?
? سوره اعلی برای هدایت جوانان ?
? سوره ن والقلم برای آسان شدن و درس خواندن ?

? سوره مزمل برای مهر و محبت ?
? سوره جن برای وسوسه ?
? سوره فتح برای گشایش کار ?
? سوره حشر برای آرامش در زندگی ?
? سوره کهف برای بیدار شدن ?
? سوره حجرات برای زیاد شدن مال ?
? سوره حدید برای محکم شدن و آرامش بدن ?
? سوره انبیا برای رها شدن از بند و گرفتاری ?
? سوره مومنون برای به راه راست رفتن ?
? سوره صف برای فتح و پیروزی ?
? سوره اسرا برای شفای مریض و بهانه گیری ?
? سوره یوسف برای عظمت و بزرگی

? فاتحه: مانع خشم الله
? یاسین: مانع تشنگی روز قیامت
? واقعه: مانع فقر
? دخان: مانع ترس روز قیامت
? ملک: مانع عذاب قبر
? کوثر: مانع خصومت
? کافرون: مانع کفر وقت مرگ

موضوعات: غدیر شناسی  لینک ثابت
 [ 08:13:00 ب.ظ ]




بگویید نه می شود

هیچگاه نگویید نمی شود

بلکه بگویید نه می شود

موضوعات: فرهنگي اجتماعي  لینک ثابت
[جمعه 1397-08-11] [ 07:33:00 ب.ظ ]




لشکر حضرت سلیمان

کشف یک اشتباه در قرآن!

تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!!

لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای
??????
لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
در حالی که:
این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!!
پس این اشکالی
است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!!
    
بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد
و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود.

لا اله الا اله
الملک الحق المبین.
??????
انتشاردهید به افتخار قرآن

موضوعات: سیره شهدا  لینک ثابت
 [ 07:28:00 ب.ظ ]




ابتکاری شگفت انگیز

ابتکاری شگفت انگیز

ده بار برپیامبر(ص) صلوات ودرود بفرست

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤﻤﺪ

اللهم صل على محمد وآله ﻣﺤمد/

برای سلامتی آقا امام زمان

پست بکن

درمدت یکساعت..

میلیونها صلوات ودرود درمیزان حسناتت ثبت خواهدشد

نگو وقت ندارم..کاردارم..مشغولم.. ولش کن…!!!

این صلواتهای میلیونی روز قیامت توراشفاعت خواهدکرد

به سرعت منتشر کنید:

این دعاییست که زمانیکه دعا کردی یکسال میگذرد و

ملائکه نمیتوانند تمام حسنات آنرا بنویسند…

فکرکن اگر منتشر کنی و برای مردم تکرار کنی چقدر اجر میبری.

موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, تاریخ، آیینه عبرت, بيانات رهبر, بازی و سرگرمی, بشقاب هاي سمي, تازه هاي سلامت, آسيب هاي اجتماعي, غدیر شناسی  لینک ثابت
 [ 05:51:00 ب.ظ ]




نماز می‌گه خدا ضایعت کنه

آیت الله مجتهدی:
کسانی که اول وقت نماز نخونن نماز نفرینشون می‌کنه
نماز می‌گه خدا ضایعت کنه … خرابت کنه همون طور که منو خراب کردی …منو ضایع کردی.
لذا گرفتارن…می‌گن آقا من هر چی میزنم نمی‌شه این کار، اون کار.
مال اینه که نماز اول وقت نمی‌خونی و پدرو ومادرت ازت نراضین.
از من میپرسه:میگم بابا شاید نماز اول وقت نمیخونی
هی میرن از ملاها می‌پرسن: چرا هر چی میزنم نمی‌شه؟ برای اینکه نماز اول وقت نمی‌خونی… نماز نفرینت کرده
دو نفر ملعونن
یکی کسی که مغرب اون قدر نمازشو دیر بخونه که آسمون پر ستاره بشه؛
و صبح اینکه اینقدر دیر بخونه که آسمون دیگه ستاره پیدا نیست…نزدیک افتاب
ملعونه یعنی از رحمت خدا بدور است.

ادامه »

موضوعات: غدیر شناسی  لینک ثابت
 [ 10:54:00 ق.ظ ]




ما را به طرف پرتگاه جهنم می‌برند

? خاطره‌ای تکان دهنده از جشن تکلیف دختر 9 ساله

? در سال 1362 قرار شد برای ما، در مدرسه جشن تکلیف بگیرند. مدیر خوب مدرسه ما که خودش علاقه زیادی به بچه‌ها داشت و تنها معلمی بود که سر وقت در مدرسه با بچه‌ها نماز می خواند، به کلاس ما آمد و گفت: «بچه‌ها برای دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده جشن تکلیف داریم؛ وسائل جشن تکلیف خودتان را آماده کنید و به همراه مادران خود به مدرسه بیاورید.»

? من همان جا غصه‌دار شدم چون در خانه ما به این چیزها بها داده نمی‌شد و خبری از نماز نبود.

? روزهای بعد، بچه‌ها یکی‌یکی وسایل خودشان را شاد و خرم با مادرانشان به مدرسه می‌آوردند.
مدیر مدرسه مرا خواست و گفت: «چرا وسایل خود را نیاورده ای؟» من گریه‌کنان از دفتر بیرون آمدم.

? فردا مدیر مرا به دفتر برد و گفت: «دخترم! این چادر نماز و سجاده و عطر را مادرت برای تو آورده.»
ولی من می‌دانستم در خانه ما از این کارها خبری نیست.

? بالأخره روز جشن تکلیف فرا رسید و حاج آقای بسیار خوش‌کلامی برای ما سخنرانی ‌کرد و گفت: «بچه‌ها به خانه که رفتید در اولین نمازتان در خانه، از خدای خود هر چه بخواهید خدای مهربان به شما می‌دهد.
آن روز خیلی به ما خوش گذشت.

? به خانه آمدم شب هنگام نماز مغرب، سجاده‌ام را پهن کردم تا نماز بخوانم، مادرم نگاهی به سجاده کرد و با حالتی خاص اصلاً به من توجهی نکرد.

? من که تازه به سن تکلیف رسیده بودم انتظار داشتم مورد توجه قرار گیرم که این‌گونه نشد.
اما وقتی پدرم به خانه آمد و سجاده و چادر نماز من را دید، عصبانی شد، سجاده مرا به گوشه‌ای انداخت و گفت: برو سر درسات، این کارها یعنی چه؟!

? بغضم ترکید و از چشمانم اشک جاری شد و با ناراحتی و گریه به اتاقم رفتم. آن شب شام هم نخوردم و در همان حال، خوابم برد.

? اذان صبح از حسینیه‌ای که نزدیک خانه ما بود به گوش می‌رسید، با شنیدن صدای اذان، دوباره گریه‌ام گرفت، ناگهان صدای درب اتاقم مرا متوجه خود کرد.

? پدر و مادرم هر دو مرا صدا می‌کردند، درب اتاق را باز کردم دیدم هر دو گریه کرده‌اند، با نگرانی پرسیدم: چه شده؟! که یک‌دفعه هر دو مرا در آغوش گرفتند و گفتند دیشب ظاهراً هر دو یک خواب مشترک دیده‌ایم.!

? خواب دیدیم ما را به طرف پرتگاه جهنم می‌برند، می‌گفتند شما در دنیا نماز نخوانده‌اید و هیچ عمل خیری ندارید و مرتب از نخواندن نماز از ما با عصبانیت سؤال می‌کردند و ما هم گریه می‌کردیم، جیغ می‌زدیم و هر چه تلاش می‌کردیم فایده‌ای نداشت، تا به پرتگاه آتش رسیدیم.

? خیلی وحشت کرده بودیم. ناگهان صدایی به گوشمان رسید که گفته شد: «دست نگه دارید، دست نگه دارید، دیشب در خانه‌ی این‌ها سجاده نماز پهن شده، به حرمت سجاده، دست نگه دارید.»

? آن شب پدر و مادرم توبه کردند و به مدت چند سال قضای نمازها و روزه‌های خود را بجا آوردند و در یک فضای معنوی خاصی فرو رفتند و خداوند هم آن‌ها را مورد عنایت قرار داد.
این روند ادامه داشت، تا در سال 74 هر دو به مکه رفتند و بعد از برگشت از حج تمتع، در فاصله چهل روز هر دو از دنیا رفتند و عاقبت به خیر شدند.

? اولین سال که معلم شدم و به کلاس درس رفتم، تلاش کردم تا آن مدیرم که آن سجاده را به من داده بود پیدا کنم. خیلی پرس و جو کردم تا فهمیدم در یک مدرسه، سال آخر خدمت را می‌گذراند.

? وقتی رفتم و مدرسه را در شهرستان کیار استان چهار محال و بختیاری پیدا کردم، دیدم پارچه‌ای مشکی به دیوار مدرسه نصب شده و درگذشت مدیر خوبم را تسلیت گفته‌اند.

? یک هفته‌ای می‌شد که به رحمت خدا رفته بود. خدا او را که باعث انقلابی زیبا در زندگی ما شد بیامرزد.

? حال من مانده‌ام و سجاده آن عزیز که زندگی خانوادگی ما را منقلب کرد. حالا من به تأسی از آن مدیر نمونه، مؤمن و متعهد، سالهاست معلم کلاس سوم ابتدایی هستم و در جشن تکلیف دانش آموزان، یاد مدیر متعهد خود را گرامی می‌دارم و هر سال که می‌گذرد برکت را به واسطه‌ی نماز اول وقت در زندگی خود احساس می‌کنم.

خواهر کوچک شما ـ التماس دعا

? کتاب پر پرواز ص 122

? این خاطره طولانی ولی زیبا را از دست ندهید.

? @arefeen

ادامه »

موضوعات: غدیر شناسی  لینک ثابت
 [ 10:42:00 ق.ظ ]




ازدنیاخسته ای؟ بگو

نقل از :حضرت آیت الله بهجت

✔ برای پیدا شدن گم شده حتی اگر انسان هم باشد این ذکر را زیاد بگویید:
«أصْبَحْتُ فی أمانِ اللهِ. أمْسَیْتُ فی جِوارِ اللهِ»

✔ درزندگیت موفق نیستی؟ بگو:
وَمَا تَوْفِیقِی إِلاَّ بِاللّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ سوره هود ایه 88

✔ خوشحال نیستی؟ همیشه بگو:
حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» سوره ال عمران ایه 173

✔ ازدنیاخسته ای؟ بگو:
َاَللّهم اجْعَل هَمّی الآخِرَة

✔ نمازهایت را به موقع ومداوم نمیخوانی؟ همیشه بگو:
رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلاَةِ وَمِن ذُرِّیَّتِی رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاء
سوره ابراهیم ایه 40

✔ میخواهی ازدواج کنی؟ بگو:
«رَبِّ لا تَذَرْنی‏ فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثینَ» سوره انبیا ایه 89

✔ تنهایی؟ همیشه بگو:
وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا
سوره اسرا ایه 80

✔ خوشحالی؟ همیشه بگو:
الْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ حَمْداً کَثیراً

✔ درکارهایت سختی میبینی؟ بگو:
َ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی سوره طه ایه 25 و26

✔ دوست داری آرزویت برآورده شود؟همیشه بگو:
اَستَغْفِراللّه و اَتوبُ اِلَیه

✔ تو دلت ازدست کسی ناراحتی؟بگو:
اللّهم اجْعَلنی مِن َالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ
سوره ال عمران ایه 134

✔ میخواهی دایم قرآن بخونی؟بگو:
اللّهم اجْعَل القُرانَ رَبیعَ قَلبی و نورَ صَدْری

✔ خونه ای دربهشت میخواهی؟ بگو:
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولد وَلَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا أَحَدٌ

✔ میخواهی غیبت نکنی؟بگو:
اللّهم اجْعَل کِتابی فی عِلیّین وَاحْفِظ لِسانی عَنِ العالَمین

✔ می خواهی خانه ات پر از گنج شود؟ بگو :
سُبحانَ اللّه و بِحَمْدِه و سُبحانَ اللّه العَظیم

موضوعات: سیره شهدا, دركوچه باغ شعر, دفاع مقدس, قرآن و محجوریت, روایت وداستان, روانشناسی وذهنی, مادر آينه خدا, كرسي آزاد انديشي, فرق ومذاهب, سيره معصومين, فلسفه وعرفان, مباحث كلامي, زبورآل محمد, زيارات, شهداي تفحص, لطايف, شهداي زنده, فروع دين, درنگستان, علوم هسته اي, شبكه هاي اجتماعي, كويرنوردي, فرهنگي اجتماعي, تفسير, تفسير الميزان, حفظ قرآن, تدبر در قرآن, ماه رجب, لينك هاي مفيد, مسافر ری, غدیر شناسی  لینک ثابت
 [ 08:04:00 ق.ظ ]




انسان بهتره یا کرم دریایی

#مورچه_و_سليمان_نبی_علیه_السلام

روزي حضرت سليمان عليه السلام در كنار دريا
نشسته بود، نگاهش به مورچه اي افتاد
كه دانه گندمي را با خود به طرف دريا
حمل مي كرد.

سليمان همچنان به او نگاه مي كرد
كه ديد او نزديك آب رسيد. در همان
لحظه قـ?ـورباغه اي سرش را از آب
بيرون آورد و دهانش را گشود.

مورچه به داخل دهان او وارد شد
و قورباغه درون آب رفت.

سليمان مدتي در اين مورد به فكر فرو
رفت و شگفت زده فكر مي كرد. ناگاه ديد
آن قورباغه سرش را از آب بيرون آورد و
دهانش را گشود. آن مورچه از دهان او
بيرون آمد ولي دانه گندم را همراه خود
نداشت.

سليمان عليه السلام آن مورچه را طلبيد و
سرگذشت او را پرسيد. مورچه گفت:
«اي پيامبر خدا! در قعر اين دريا سنگي
تو خالي وجود دارد و كرمي درون آن
زندگي مي كند. خداوند آن را در آنجا
آفريد. او نمي تواند از آنجا خارج شود و
من روزي او را حمل مي كنم.

خداوند اين قورباغه را مأمور كرده مرا
درون آب دريا به سوي آن كرم حمل كرده
و ببرد. اين قورباغه مرا به كنار سوراخي
كه در آن سنگ است، مي برد و دهانش را
به درگاه آن سوراخ مي گذارد. من از
دهان او بيرون آمده و خود را به آن كرم
مي رسانم و دانه گندم را نزد او مي گذارم
و سپس باز مي گردم و به دهان همان
قورباغه كه در انتظار من است وارد مي شوم.

او در ميان آب شنا كرده مرا به بيرون آب
دريا مي آورد و دهانش را باز مي كند و
من از دهان او خارج مي شوم.

سليمان به مورچه گفت: وقتي كه دانه
گندم را براي آن كرم مي بري آيا سخني
از او شنيده اي؟

مورچه گفت: آري او مي گويد:➘
#اي_خدايي كه رزق و روزي مرا درون
اين سنگ در قعر اين دريا فراموش نمي كني،
رحمتت را نسبت به بندگان با ايمانت
فراموش نكن.(۱)

┘◄« و چون انسان را نعمت بخشيم روي
برتابد و خود را كنار كشد و چون آسيبي
بدو رسد دست به دعاي فراوان بردارد.»(۲)

?| (۱) داستان انبیاء
?| (۲) سوره فصلت، آيه۵۱

@samte.khodaa

موضوعات: فرهنگي اجتماعي  لینک ثابت
[پنجشنبه 1397-08-10] [ 07:09:00 ب.ظ ]




تنها واجبى كه تعطيلى ندارد

محبت_مولا_علی_علیه_السلام

? تنها واجبى كه تعطيلى ندارد?
#محبت_مولا_علی_علیه_السلام
❤️قال رسول الله صلی علیه و آله:
?جبرییل نزد من آمد و گفت: ای محمد, خداوند به تو سلام می رساند و میفرماید:
?نماز را واجب کردم ولی این تکلیف را از معذور و مجنون و طفل برداشتم

?و روزه را واجب کردم ولی آن را برای مسافر الزامی نکردم

?و حج را واجب کردم ولی آن را از بیمار نخواستم

?و زکات را واجب کردم ولی آن را از گردن نیازمند ساقط کردم.
❣اما دوست داشتن علی بن ابی طالب (علیه السلام) را واجب کردم و محبتش را بر تمام اهل آسمان و زمین الزام نمودم, بدون آنکه رخصتی در آن باشد.
?بحارالانوار ج۴۰ص۴۶

?الفضاعل ص۱۵۴و۱۵۵
اَللَّهُمَّ العَنِ الجِبتَ وَ الطّاغوت وَ النَّعثَل وَ عَذّبهُم عَذاباً شَدیداً
?اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج?

موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, انقلاب اسلامي, اينفوگرافيك, بازی و سرگرمی, بشقاب هاي سمي, انيميشن, فرهنگي اجتماعي, بازي هاي بومي  لینک ثابت
 [ 07:05:00 ب.ظ ]




واقعا مشکل گشاست.

نصیحتى از آیت الله شاه آبادى

? نماز جماعت که تمام شد بلند شدم و به محراب ایشان رفته و کنار ایشان نشستم. گفتم: حاج آقا من را نصیحتى کنید و نکته ای را برای من بفرمایید.

? ایشان فرمود: من دو نکته را به شما می گویم
هم خودت مراعات کن و به دوستان و بستگان خود نیز سفارش کن به این دو نکته عمل کنند.چون مردم از این دو نکته غافل هستند درحالیکه واقعا مشکل گشاست.

1⃣ اول اینکه: هر روز یکمرتبه دعای توسل را بخوان، چون مردم ارزش و عظمت این کار را نمی دانند. در حالیکه می توانند همه حوائج خود را با همین دعای توسل برآورده کنند.

⁉ پرسیدم: چگونه می توانند حاجات خود را با این دعا برآورده کنند.

? فرمود: یک حاجت را در نظر بگیرند و برای برآورده شدن آن روزی یکبار دعاى توسل را بخوانند بعد از چند روز می بینند که دعایشان مستجاب شده و به حاجت خود رسیده اند. ایندفعه حاجت بعدی را در
نظر گرفته و این بار برای این حاجت دعای توسل را بخوانند و به همین ترتیب به تدریج همه حوایج خود را برآورده می کنند.

2⃣ دوم اینکه: روزی 70 مرتبه سوره حمد را بخوانند که اگر چنین کنند تمامی بیماری های خود را می توانند برطرف کنند. چرا که رسول خدا (ص) فرمود: اگر کسی از دنیا رفت و شما 7 یا 70 مرتبه سوره
حمد را خواندی و او زنده شد. اصلا تعجب نکن. زیرا این اثر این سوره است.

ایشان فرمود: من از روزی که این ویژگی را از این سوره دیده ام اصلا به پزشک مراجعه نکردم و به محض اینکه مریض می شدم 70 مرتبه سوره حمد آن روزم را به نیت شفای آن بیماری می خواندم و
شفا می گرفتم.

✅ بنابراین من به شما توصیه می کنم که«روزی یکمرتبه دعای توسل و 70 مرتبه سوره حمد را فراموش نکن و در طول عمرت به ایندو پایبند باش و پیش همه دوستان و آشنایان خود نیز این دو مساله را مطرح کن و سفارش کن هر روز انجام دهند»

? ایشان خود دعاى توسل را بین نماز مغرب و عشاء می خواندند.

موضوعات: اقتصاد مقاومتی, اصطلاحات يزدي, فرهنگي اجتماعي, اطلاعات عمومي, اسرار همسرداري, اشعار طنز  لینک ثابت
 [ 06:52:00 ب.ظ ]




باز کردن عروق قلبی بدون جراحی

? خیلی مهم - باز کردن عروق قلبی بدون جراحی و مراجعه به پزشک!

توصیه ابوعلی سینا که به تازگی در دانشگاه آرلانگن آلمان نیز تحقیق و اثبات شده است و آنها را حیرت زده کرده است!

21 دانه سیر و 7 عدد لیمو سنگی (لیمو ترش بزرگ) را با مخلوط کن میکس کرده و یک لیتر آب (4 لیوان) به آن اضافه کنید، سپس روی شعله ملایم تا 48 درجه برسانید، سپس اجازه دهید ترکیب سرد شود. آن را در یخچال نگهداری کنید و هر شب بعد از شام یک استکان به مدت 20 شب میل نمایید!

بعد از شب بیستم یک هفته وقفه بیندازید و پس از گذشت یک هفته همین پروسه را به مدت 20 شب دیگر تکرار کنید! اگر خواستید این درمان را دو باره انجام بدهید باید پس از یک سال اقدام نمایید!

تمام گرفتگی رگ ها در سراسر بدن به خصوص قلب باز می شود و چربی های درون رگ ها به کلی می سوزد!

این درمان برای همه افراد حتی کسانی که مشکل حاد ندارند نیز توصیه می شود!

کسانی که طبق تشخیص پزشک به عمل جراحی نیاز دارند بهتر است قبل از اقدام به عمل یک بار این شیوه را امتحان کنند شاید پس از آن نیازی به عمل نباشد!

طرز تهیه مو به موی آن:

ابتدا 21 عدد حبه سیر را پوست بگیرید و همراه با 7 عدد لیمو ترش (شیرازی) با پوست که قبلا هسته های آنها را گرفته اید، در هم زن (میکسر) بریزید. پس از آن که همه محتویات در میکسر لِه شد، با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید!
(نکته ی مهم: فقط و فقط، یک بار جوش بخورد!)

پس از سرد شدن، آن را از صافی رد نمایید و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید!

فقط کافیست یک بار امتحان کنید، قول میدم شگفت زده شید! خواهشا پخش کنید شاید کسی زندگیش بستگی به همین پیام داشته باشد! ?

موضوعات: فرهنگي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 10:14:00 ق.ظ ]




علامات المؤمنین خمس

قال العسکری علیه السلام: “علامات المؤمنین خمس : صلاةُ الاحدی و الخمسین و زیارةُ الاربعین والتـَختم فی الیَمین و تـَعفیرُ الجـَبین و الجَهر ببسم الله الرحمن الرحیم."(1)

از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده که فرمودند:

علامات مؤمن پنج چیز است:
1- اقامه پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز.
2- زیارت اربعین.
3- انگشتر به دست راست کردن.
4- جبین را در سجده بر خاک گذاشتن.
5- در نماز بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن.
بحارالانوار،ج 98،(بیروت) ص 329/ المزار، شیخ مفید، ص 53

موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, امر به معروف ونهی از منکر, تاریخ، آیینه عبرت, تصاوير تاثيرگذار, بيانات رهبر, انقلاب اسلامي, امام خميني, تربیت فرزند, ازدواج آسان, اينفوگرافيك, تربيت بدني, تازه هاي فناوري, بازی و سرگرمی, تغذيه بهشتي, بشقاب هاي سمي, تازه هاي سلامت, انيميشن, استفتاءات مقام معظم رهبري, اسرار همسرداري, استاد پناهيان, استاد رافعي پور, اشعار طنز, تزيينات, تبلیغات, تربیت فرزند  لینک ثابت
 [ 07:00:00 ق.ظ ]




فرشتگان ژولیده و غبارآلود

حضرت امام‌ صادق علیه‌السلام:

چهارهزار فرشته در اطراف
قبر حسین علیه‌السلام هستند,
که جملگى ژولیده و غبارآلودند
و تا روز قیامت بر آن جناب مى‌گریند.

رئیس ایشان فرشته‌اى است که به او
منصور گفته مى‌شود.
هیچ زائرى به زیارت آن حضرت نمى‌رود،
مگر آنکه این فرشتگان به استقبالش مى‌روند
و هیچ وداع‌کننده‌اى [با آن حضرت وداع نمی‌کند]
مگر آنکه این فرشتگان مشایعتش مى‌کنند
و مریض نمى‌شود مگر آنکه عیادتش می‌کنند
و نمى‌میرد مگر آنکه ایشان بر او
[و بر جنازه‌اش] نماز می‌خوانند
و پس از مرگش از خدا برای او
طلب آمرزش مى‌کنند.

? کامل‌الزیارات، ص١١٩

موضوعات: آيا مي دانيد؟, آموزش زبان, آهنگ و موسيقي, آسيب هاي اجتماعي, ASHURA, آموزنده  لینک ثابت
 [ 06:55:00 ق.ظ ]




داستان ابلیس

♥️✨گویند “حر بن یزید ریاحی”
اولین کسی بود که آب را به روی امام بست و اولین کسی شد که خونش را برای او داد.

“عمر سعد” هم اولین کسی بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد برای آنکه رهبرشان شود و اولین کسی شد که تیر را به سمت او پرتاب کرد!

کی می‌داند آخر کارش به کجا می‌رسد؟

دنیا دار ابتلاست.
با هر امتحانی چهره‌ای از ما آشکار می‌شود،
چهره‌ای که گاهی خودمان را شگفت‌زده می‌کند.

چطور می‌شود در این دنیا بر کسی
خرده گرفت و خود را ندید؟

می‌گویند خداوند داستان ابلیس را تعریف کرد
تا بدانی که نمی‌شود به عبادتت،
به تقربت، به جایگاهت اطمینان کنی.

خدا هیچ تعهدی برای آنکه تو همان
که هستی بمانی، نداده است

شاید به همین دلیل است که سفارش شده،
وقتی حال خوبی داری و می‌خواهی دعا کنی،
یادت نرود “عافیت”
و “عاقبت به خیری‌ات” را بطلبی

? حاج محمد اسماعیل دولابی

☞❥‎‌‌‌‌ https://t.me/joinchat/AAAAAEcoPDsnOB2uIrPkMw

موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, انقلاب اسلامي, اينفوگرافيك, بازی و سرگرمی, بشقاب هاي سمي, انيميشن, فرهنگي اجتماعي, بازي هاي بومي  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-08-09] [ 03:11:00 ب.ظ ]




علی(ع) را نفروخت!

داستان صحابی که علی(ع) را نفروخت!!!
? روزی حضرت علی (ع) نزد اصحاب خود فرمودند:
من دلم خیلی بحال ابوذر غفاری می سوزد خدا رحمتش کند.
اصحاب پرسیدند چطور ؟
مولا فرمودند:
آن شبی که به دستور عثمان ماموران جهت بیعت گرفتن از ابوذر برای عثمان به خانه ی او رفتند چهار کیسه ی اشرفی به ابوذر دادند تا با عثمان بیعت کند.
ابوذر خشمگین شد و به مامورین فرمود:
شما دو توهین به من کردید; اول آنکه فکر کردید من علی فروشم و آمدید من را بخرید’
و دوم بی انصاف ها آیا ارزش علی چهار کیسه اشرفی است؟
شما با این چهار کیسه اشرفی می خواهید من علی فروش شوم؟
تمام ثروت های دنیا را که جمع کنی با یک تار موی علی عوض نمی کنم.
آنها را بیرون کرد و درب را محکم بست.
مولا گریه می کردند و می فرمودند:
به خدایی که جان علی در دست اوست قسم آن شبی که ابوذر درب خانه را به روی سربازان عثمانی محکم بست سه شبانه روز بود او و خانواده اش هیچ نخورده بودند.

موضوعات: احکام تصویری, آيينه خدا, آيا مي دانيد؟, اخبار استان ها, فرهنگي اجتماعي, آموزش زبان, آسيب هاي اجتماعي, ASHURA, آموزنده  لینک ثابت
 [ 11:10:00 ق.ظ ]




بُرش‌هایی گزینش‌شده‌

فریب زندگی اسلایسی را نخوریم!

یک نفر عکسی از پاهای تُپل نوزادی را به اشتراک گذاشته و زیرش نوشته: اگر می‌خواهید گاز بگیرید برید ته صف!

صدها نفر برای این پاهای بامزه غش و ضعف رفته‌اند. چند نفر نوشته‌اند اصلاً من به عشق همین پاها میخوام بچه‌دار شم و…

مردی روی نوک کوهی ایستاده و دست‌هایش را باز کرده و نوشته: زندگی یعنی فتح قله‌ها!

زنی در اینستاگرام عکسی از قرمه‌سبزی که پخته منتشر کرده و نوشته: هرکی هرچی دلش میخواد بگه. من عاشق اینم که برای همسرم قرمه‌سبزی بپزم، اونم بیاد بشینه موهامو ببافه.

دهها نفر نوشته‌اند: آره خوشبختی یعنی همین! خوشبختید شما… حسودیم شد… خوش به حال جفت‌تون… دلم برای خودم سوخت و …

مردی عکسی از سوئیچ ماشینی که خریده را منتشر کرده و نوشته «بالاخره خریدمش». جماعتی لایک کرده‌اند که خوش به حالت و مبارکه و…

اینها همه بُرش‌هایی از زندگی هستند نه تمام آن. زندگی اسلایسی! آن بخش از زندگی که دست‌چین می‌کنیم و به‌واسطه‌ی شبکه‌های مجازی به دیگران اجازه می‌دهیم آن را ببینید و بسیاری بر اساس همین «اسلایس» ما را قضاوت می‌کنند.

بسیاری از آنها که برای آن پاهای تپل دوست‌داشتنی غش و ضعف می‌روند اگر همان کودک را به آنها بدهید که ساعت سه نصفه شب بیدار می‌شود، زار می‌زند، نمی‌خوابد، پوشکش نیاز به تعویض دارد، شیر می‌خواهد، خواب را از آدم می‌گیرد و… بعید است هنوز فقط به خاطر گاز گرفتن پاهایش به او وفادار بمانند و کماکان بچه بخواهند. کودک فقط گاز گرفتن نمی‌خواهد، احساس مسئولیت و مراقبت دائمی هم می‌خواهد. می‌توانید؟

این تصور که زندگی مشترک فقط آن لحظه است که بوی خوش قرمه‌سبزی در فضای خانه می‌پیچد یا مرد می‌نشیند به بافتن گیسوی زن، یک فانتزی زیباست اما وقتی عملی نمی‌شود بسیاری از همسران احساس ناکامی می‌کنند که پس چرا زن من قرمه‌سبزی نمی‌پزد؟ یا چون همسرم موهام رو نمی‌بافه پس دوستم نداره!

مردی که خسته از جدال در یک زندگی بی‌رحمانه به خانه می‌آید و هنوز ذهنش درگیر پرخاش رئیس و ضرر و زیان ناشی از معامله و ترافیک کُشنده و … است دل و دماغی برایش نمی‌ماند که شب‌هنگام وقتی می‌رسد بنشیند به بافتن گیسو!

البته که اگر این کار را بکند عجب مرد نیکویی است اما اگر هم حال و حوصله‌اش را نداشته‌ باشد دلیل بر فقدان عشق و دوست نداشتن همسر نیست. آن یک عکس که دیده‌اید هم نشان خوشبختی تمام‌وقت آن زوج نیست. فقط یک بُرش دست‌چین‌شده از یک زندگی است. یک اسلایس!

فتح قله‌ها لذت‌بخش است اما قبل از آنکه کسی روی نوک‌ کوهی فاتحانه عکس یادگاری بگیرد، باید رنج بالا رفتن از آن را به جان بخرد. عرق‌ ریختن، زمین‌ خوردن، تحمل سرما و گرما، تاول زدن پا و… آن عکس فقط یک بُرش است. فقط یک اسلایس لذتبخش!

مردی که عکسی از سوئیچ ماشینش را به اشتراک گذاشته هم دشواری خریدن آن را که علنی نکرده. غبطه‌ خوردن به آن لحظه گرچه واکنشی طبیعی است اما شاید اگر رنج رسیدن به این موفقیت را می‌دانستیم هرگز غبطه نمی‌خوردیم. این تنها یک بُرش از زندگی مرد است. یک اسلایس، نه تمام آن.

خلایق حق دارند هر اسلایسی از زندگی‌شان که دوست‌ دارند را به نمایش بگذارند اما ما حق نداریم آن یک اسلایس را «تمام» زندگی‌شان فرض کنیم، دست به مقایسه‌اش با زندگی خودمان بزنیم و احساس ناکامی کنیم.

زندگی اسلایسی می‌تواند آفت آرامش‌مان باشد اگر باور نکنیم که بسیاری از عکس‌هایی که می‌بینیم و حرف‌هایی که می‌شنویم تنها بُرش‌هایی گزینش‌شده‌اند، نه تمام آن!

? @payamnama_tv2

موضوعات: فرهنگي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 11:01:00 ق.ظ ]




هر وقت...ولے اگر

هر وقت…

هر وقت سیلے خوردی؛بگو : یازهرا

هر وقت دستت رابستند؛بگو : یاعلے

هر وقت بـــــے یاورشدی؛بگو : یا حسن

هر وقت آب خوردی؛بگو : یا حـسین

هر وقت شرمندہ شدی؛بگو: یاعباس

ولے اگر:

تشنـہ شدی،آب نـخوردی،بے یاورشدے

دستت رابستند ، سیلے خوردے ، شرمندہ شدی

بگو:

” امان از دل زینب “

موضوعات: فرهنگي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 09:31:00 ق.ظ ]




شبهه : چرا رهبری مشکلات را حل نمی کنند؟

پاسخ استاد پناهیان:

می گویند که اگر مقام معظم رهبری مشکلات را میدانند پس چرا آنها را حل نمی کنند؟ و اگرهم از مشکلات خبر ندارند این هم خیلی بد هست که رهبرمملکت مشکلات را ندانند.

این سوال این است که مگر ایشان قدرت تامّه ندارند؟ خب پس بیایند اصلاح کنند .

این سوال وقتی جواب داده نشود آدم ها خیلی راحت می توانند بگویند که رهبری اصلا شایستگی ندارند، دیگر از این بالاترنیست که آدم اینجوری این سوال رامورد ارزیابی قرار بدهد .

من به اندازه خودم سعی می کنم پاسخی برای این سوال به شما بدهم . یه شب رفته بودم منزل یکی از دوستان خودم که پسرایشان در فتنه سال(8۸ )در اثر بی اعتنایی زندان بان ها، فوت کرده بودند . صحبت دوستانه ای می کردیم ، به بنده گفتند خیلی از خبر گزاری های خارجی و داخلی آمدند و سعی کردند از ما علیه نظام مصاحبه ای بگیرند ، ما به هیچ عنوان این کار رو نکردیم .

مادر این پسر به من گفت مگر میشود در مملکت اسلامی مسئولینی باشند که به جان آدم ها بی اعتنایی کنند؟؟!

ما مقاومتمان را در مقابل دشمن کردیم ولی این رابرای خودمون چه جوری توجیه کنیم؟؟ به ایشان گفتم که بله تو مملکت اسلامی میشود همچین اتفاقاتی بیفتد.

گفتند : تو حکومت امیرالمومنین(ع)یک همچین اتفاقاتی افتاده است؟گفتم : از امیر المومنین(ع) بالاتر که پیغمبر اکرم(ص) هستند، تو جامعه پیغمبر اکرم(ص) هم اتفاق افتاده است.

برای شما مثال بزنم : پیامبر اکرم(ص) خالد بن ولید رو مامور کردند و گفتند شما برو به فلان دیار و اگر آنها مسلمان نبودند آنها را به اسلام دعوت کن و اگر جنگیدند با آنها بجنگ و اگر اسلام را قبول کردند برگرد و اگر هم مسلمان بودند که هیچ، زکات را از آنها بگیر وبیاور و سلام من را به ایشان برسان. خالد بن ولید که تازه مسلمان شده بود و از قبل هم کینه ای از آنها در دل داشت به آن منطقه رفت و دید آنها خیلی وقت است که مسلمانند و نماز می خوانند و مسجد دارند ، باید زکات را می گرفت و برمی گشت اما به یاد کینه خود افتاد ، یه بهونه ای درست کرد ویک جنگی راه انداخت . حدود 30 نفر آدم کشت . چه فاجعه ای از این بالاتر که کسی از طرف رسول خدا مسلمان های مظلوم را می کشد ؟ ما اگر بودیم حتما بیانیه صادرمی کردیم که یارسول الله (ص) این چه طرز حکومت هست؟! و عمال تو چه کار کرده اند ؟

مادر این جوان کشته شده پرسید: واقعا ؟! پیامبر چه کار کرد؟

گفتم : پیغمبر اکرم خالد بن ولید رو اعدام نکرد چون خیلی از احکام اسلامی رو نمیشه اجرا کرد، موقعیتش نیست. رسول اکرم(ص) دستهای خود رابالا برد و بلند در حضور مردم فرمود : خدایا تو شاهدی، من از کار خالد بیزارم و بعد صدا زد علی(ع) جانم تو برو وجبران کن تا جایی که می شود، حتی اگر ظرف خوراکی سگ آنها هم شکسته آن را هم جبران کن.

مادر آن جوان گفت: چرا پیغمبراز ابتدا خالد رو فرستاد؟اینجا یه بحث بسیار علمی دقیق هست که مطرح میشود.

و آن اینکه یک پیامبر یک امام ، زیاد نمیتواند از حد مردم خودش جلوتر برود مسئولینی که بین مردم میگذارد یک کسانی هستند در حد خود مردم، اتفاقا تو جامعه ما که خیلی از این مسئولین رو مردم انتخاب می کنند.

امام تا دقیقه نود از بنی صدر دفاع کرد، اصلا دیگر اسنادش در آمده بود که بنی صدر جزء حقوق بگیرای سازمان سیا است.

ولی امام فرمود: ” مردم انتخاب کردند مردم باید ببینند چی انتخاب کردند !!!!”درسته زمان پیغمبر انتخابات نبود ولی خالد بن ولید یکی از افراد برجسته جامعه بود.

چه مصالحی دست یک امام یا پیغمبر معصوم رو می بندد حالا ما غیر معصومش رو کار نداریم، بله غیر معصوم ممکنه اشتباه بکنه.

آن کسی که معصوم هست آیا همچین اتفاقاتی تو حکومتش نیافتاده؟!صرف اینکه این اتفاقات در حکومتی بیافتد آن حکومت باطله؟!! ممکن هست دلایلی داشته باشد.

آیا می گوییددر یک حکومت دینی نباید مسئول ضعیف منصوب بشود ؟ اگه این را می گویید پس پیغمبر رو چه می گویید؟ پس علی بن ابی طالب(ع) رو چه می گویید؟مومنین وقتی که رفتار غلطی دارند ، یا ضعیف هستند ، یا بد. برخورد ما با منافقین و مومنین ضعیف چگونه باید باشد؟

یکی از اعتراضات خوارج به حضرت علی (ع) این بود که این اشعث در کنار شما چه کار می کنند. اشعث کسی بود که دخترش امام حسن (ع) را کشت و ابن ابی الحدید می گفت: هر فتنه ای که در حکومت علی (ع) رخ می داد دلیلش اشعث بود، همچنین آخرین کسی بود که حضرت را وادار کرد به مصالحه با معاویه در حالی که اگر یکی دو روز دیگر اگر می جنگیدند به نتیجه می رسیدند. پس خوارج راست می گفتند. پس چرا حضرت علی (ع) نمی پذیرفت؟جز مصلحت هایی که رهبری یک جامعه در تحمل آدمهای بد دارد ، یک مسئله دیگر هم هست ، این که برخورد با مومنین ضعیف ومنافق در ابتدا مداراست . برخورد با عطوفت و مهربانی است حتی با منافقین.

پیامبر اکرم(ص) مهربانانه برخورد می کردند. برخورد مهربانانه همراه با “اشاره به مردم” ، مردم باید با اشاره مطلب را بگیرند، هیچ وقت پیامبر و امام علی (ع) صریح با مردم صحبت نکردند. چرا ائمه هدی مثل امیرالمومنین (ع) با اشاره با مردم حرف ی زدند؟! امیرالمومنین (ع) فرمود پای رکاب من منافق هست ، بروید و بشناسید. خب چرا توضیح نمی دهند که این منافق اشعث هست و بگیرند و او را اعدام کنند.

چرا با اشاره صحبت می کنند؟ و صریحا دستور نمی دهند؟این اشاره یعنی احترام به مردم و مردم باید رشد کنند. هیچ وقت بنا نیست گروهی از آدم های خوب بیایند و مردم را اداره کنند . خیلی از مردم ما این را می خواهند که رهبری خودش گروهی از بهترین ها را جدا کند و با آن ها مملکت را اداره کند و مشکلات را حل کنند. پیامبراکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) هم این کار را نکردند . فلسفه هدایت بشر این است که شما به مردم اجازه دهید که درک خودشان را نشان دهند .

اگر مردم درک خود را نشان ندادند چه می شود؟ پاسخ این است که امام حسین (ع) به گودی قتلگاه می رود. همین است که پیامبر اکرم (ص) مظلوم واقع می شود به طوری که می فرمایند هیچ کس به اندازه من اذیت نشد. امیرالمومنین (ع)مظلوم واقع می شوند. حقیقت این است که اولیای خدا نمی خواهند به جای مردم باشند و عمل کنند.

بخشی از مشکلات ما این است که مردم رشد کافی ندارند و بخشی مربوط به این است که برخی از مسئولین ، اول خوبند ولی بعدا بد می شوند . رهبری یا امام نمی تواند آدم بدها را قلع و قمع کند.اگرحضرت امام بنی صدر را زود قلع و قمع می کرد ، هیچکس نمی توانست در تاریخ به قانونمند بودن این کشور احترام بگذارد. و می گفتند اینها هرکس را که مطابق سلیقه شان نیست از دم تیغ می گذرانند، خیلی ها انتظار داشتند که رهبری خلاف قانون عمل کند و انتخابات (88) را باطل کند. آقا می فرمود چه دلیل قانونی ای وجود دارد ما این کار را کنیم. امام هم همین کار را کرد .بنی صدر طرفدار داشت و اگر طرفداران خود را به خیابان می آورد طرفداران او 80 در صد بودند و طرفداران حزب الله 20 درصد. اگر اینها به خیابان می آمدند. تا مجلس شورای اسلامی کاری می کرد او قتل ها و شورش ها را انجام داده بودو داشت از کشور خارج می شد. امام بنی صدر را طبق قانو ن عزل کردند.

نگه داشتن بنی صدر توسط امام، باعث بالا رفتن هوش مردم شد و آن ها رشد کردند، در حالیکه امام با اشاره قبلا از بنی صدر حرف زده بود و مردم باید می گرفتند ( اصلا به او رای نمی دادند). مملکتی که توسط یک روحانی شاگرد ائمه(ع) می خواهد هدایت شود باید به همان شیوه آن ها عمل کند با زبان اشاره ، سعه صدر و تسامح .

پس چطور باید جلوی آدم های بد را گرفت ؟ از طریق کودتا؟؟!! نه از طریق هوشیاری مردم . لذا آقا (امام خامنه ای مد ظله العالی) به هوشیاری و بصیرت بسیار توجه دادند. در جواب آن جوانی که منتقد صدا و سیما بود ، باید بگویم درست هست که صدا و سیما را رهبری گذاشته ، امیرالمومنین و پیامبر هم خیلی ها را گذاشتند که رفتارهای بدی داشتند اما خودشان انتظار داشتند مردم جلوی آنها را بگیرند

. اگر رییس صدا و سیما آدم خوبی هم باشد مگر او میتواند فیلم بسازد؟ فیلم را فیلم نامه نویس می نویسد ما چند تا فیلم نامه نویس داریم که عمیقا مسایل دینی را بفهمند و قدرت این را داشته باشند آنها را به یک مجموعه خوب تبدیل کنند ؟ آقا که خود ش نمی تواند فیلمنامه بنویسد .انتصاب بدون متخصص ممکن نیست .

انشاالله این متخصص خوب را شما بسازید و به امام جامعه کمک کنید که بتواند مشکلات را حل کند.باید اشاره ها را از امام گرفت ، اما بعضی فکر می کنند همه چیز هلو بپر تو گلوست ! در حالیکه در زمان امام عصر (عج)هم ، چنین نیست. فکر می کنند ایشان 313 فرشته آسمانی می آورند و ظهور می کنند!!!! اگر این طور بود که تا الان ایشان می آمدند.

موضوعات: احکام تصویری, آيينه خدا, ازدواج آسان, از گوشه و کنار دنیا, آيا مي دانيد؟, فرهنگي اجتماعي, استفتاءات مقام معظم رهبري, استاد پناهيان, استاد رافعي پور  لینک ثابت
 [ 09:31:00 ق.ظ ]




یه وقت نگین دروغه

آی دونه دونه دونه نون و پنیر و پونه قصه بگم براتون؟ قصه ای عاشقونه؟

یه وقت نگین دروغه یه وقت نگین که وهمه اون که قبول نداره نمی تونه بفهمه

بریم به اون فصلی که اوج گرمی ساله ماجرای قصه مون داخل یک کاناله

کانالی که تو این دشت مثل قلب زمینه دور و بر این کانال پر از میدون مینه

یک کانال که تو این دشت مثل قلب زمینه دور و بر این کانال ببین چه دلنشینه

اون یکی پا نداره روی زمین افتاده اون یکی رو ببینین چقدر قشنگ جون داده

رنگ و روی اون یکی از تشنگی پریده همون که روی پاهاش سر دو تا شهیده

اونجا که نوزده نفر کنار هم خوابیدن ببین چقدر قشنگن تمامشون شهیدن

شاعر : ابوالفضل سپهر

موضوعات: فرهنگي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 12:12:00 ق.ظ ]




موقعیت مکانی

برای دیدن موقعیت مکانی حوزه می توانید بعد از کلیک روی لینک زیر و انتخاب استان و شهر یزد محل مدرسمون را توی نقشه ببینید.

http://www.whc.ir/maps

منتظر حضور سبزتان هستیم.

موضوعات: فرهنگي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 12:03:00 ق.ظ ]
1 2