زمهرير
 
 


Random photo
الهم  عجل لوليك الفرج

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



#تدابیر_پیاده_روی_اربعین
#حکیم_حسین_خیراندیش

✅ داروهای_گرسنگی_اورژانسی
? خوردن یونجه
یونجه، قوت زیادی می دهد
من(استاد خیراندیش) به افراد بسیار ضعیف، دستور سوپ یونجه می دهم که به سرعت قوت پیدا می کنند.

✅ اسهال
? اگر آب زیادی دفع شده، بهترین درمان آب نمک(آب نمک عسل) است.
? عرق نعنا و خودِ نعنا هم مفید است.
اگر اسهال از گرمی زیاد بود ماست، کته ماست بهتر است.

✅ شکستگی_ها

1⃣ اولین اقدام باید جا انداختن استخوان شکسته باشد(باید دو سر استخوان، روی هم افتد)
2⃣ سپس مخلوط نمک و زردچوبه روی موضع ریخته آن را ببندید.
3⃣ سر فرصت، روغن دنبه و خرما بزنید.
ضمادی از: 2 واحد نمک 4 واحد روغن زیتون 7 واحد پودر نخود خام 10-12 واحد زرده تخم مرغ 2 واحد زردچوبه را تهیه کرده، روی شکستگی ضماد کنید.(در شکستگی های شدید، دیسک ها، دیسک پاتی های شدید و… عالی عمل می کند)

✅ گرفتگی صدا(مخصوص #مداحان)

? پرهیز از آب_یخ، هوای سرد.
? نوشیدن شربت_عسل(عسل آب گرم )
? جوشانده بذرکتان با عسل میل شود.
✅ جهتِ تربیت صدا:رفتن سربالایی(مثل کوه) به نفس نفس زدن که افتادند، بخوانند و شربت عسل بخورند.(با هر لحنی که بخونند، صدایشان همانطور می شود، پس دقت کنند که با لحن و روی قاعده بخوانند، نه داد زدن و هوار کشیدن باشد که در این صورت صدایشان همانطور می ماند)

✅ شپش و رشک(همان تخم شپش است)

? مالیدن سرکه به سر
? شستشوی سر با آبِ اسفند جوشیده

✅ دندان درد اورژانسی

? نمک را داغ کرده، داخل کیسه ای بریزند و روی اون سمتی که دندان درد می کند(از بیرون) بگذارند.

✅ سردردهای اورژانسی

? اگر شروع سردرد از پیشانی است دستمال آغشته به آبلیمو یا سرکه را به پیشانی بمالند، درد تسکین پیدا می کند.

✅ آنفولانزای شدید

? پودِر1واحد شوید 1واحد نعنا 1واحد ریحان و کمی نمک را با هم ترکیب کنند و هر 4ساعت، یک قاشق مرباخوری بخورند.

✅ داروهایی که باید حتما همراه خودمان داشته باشیم:

☄ سیاه دانه، ☄ اسفند، ☄ نمک، ☄ نعنا، ☄ عسل، ☄ خاکشیر، ☄ لیمو(یا آبلیمو، یا ☄ سرکه)، ☄ سدر و ☄ حنا، ☄ چوب(برای ضربه زدن به کف پا، برای رفع اسپاسم)

✅ اسپاسم

? وقتی اسپاسم در قسمت ران پا و ساق ایجاد می شود، هیچ چیز به اندازه ضربه زدن به کفِ پا، اسپاسم را باز درمان نمی کند.

✅ درمان اورژانسی سکته مغزی

? ضربه زدن به پاهای فرد(چون ضربه به کف پا، سودا را از مغز به پایین می کشد، بیمار را نجات می دهد)

✅ درمان اورژانسی انواع_تب(تب و لرز، تب های مبهم و…)
? سیاهدانه جویده شود.(که درمان همه نوع تبی هست)

✅ درمان عرق سوز

? مالیدن عسل به مواضع عرق سوز شده.

✅ روغن زیتون هم خوب است.

? لیکن هیچ چیز(کرم ها،…) جای عسل را نمی گیرد.

✅ درمان خستگی

? قرار دادن پاها در حوضِ آب نمک(چنین حوض هایی در موکب اطباء طب سنتی، عمود1120 تعبیه شده)

✅ برای مصونیت پاها از آسیب دیدن

? برای این که در پیاده روی اربعین، پایتان هیچ آسیبی نبیند؛ حنا را با محلول آب نمک و آبلیمو ترکیب کرده و به پاهایتان ضماد کنید. و این کار را سه روز پیاپی انجام دهید.
? در این صورت در سفر اربعین، هیچ آسیبی بر اثر پیاده روی طولانی متوجه پای شما نمی شود. ان شاالله.

✅ ترک پا

? دنبه مفید است.

✅ حبس نفس(نفس عمیق)

یکی از درمان های اورژانسی برای خیلی از موارد بیماری(مسمومیت، سرماخوردگی…) حبسِ نفس(کشیدن نفس عمیق) است.
☄ دفعه اول 100سی سی، دفعه دوم 200سی سی، دفعه سوم 300 سی سی هوا وارد ریه ها کنید، این یکی از بهترین و دسترس ترین زداینده های سموم از بدن است.

✅ ریزگردها

? یکی از جذب کننده های قوی ریزگردها و دفع آن از دستگاه گوارش ساقه ترب است.

✅ مقابل با آلودگی هوا

? دود کردن اسفند هر صد قدمی، باعث می شود که الودگی ها اثر نکند، ضمن اینکه قوت و نیروی روانی و نشاط هم می دهد.

موضوعات: اخبار استان ها  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-07-25] [ 02:50:00 ب.ظ ]




آن نوجوان نقاب زده

در صفین نوجوانی نقاب زده، ناگهان چون تیری از چله کمان جبهه دوست رهاشد و خود را به عرصه نبرد رساند.
جزعلی، هیچکس، نه ازجبهه دشمن و نه از اردوگاه دوست، نمی دانست که این نوجوان نقاب برچهره کیست.

آنان که ازچشم سن و سال را میسنجیدند، گفتند که بین دوازده تاچهارده سال.
آنان که از هیکل و جثه پی به سن و سال می بردند، گفتند که حدود هفده سال.
آنان که از چیستی و چابکی حرکات، حدود عمر را حدس میزدند، گفتند قریب بیست سال.
آن نوجوان نقاب زده همه رابه اشتباه انداخته بود، چون جنگجویان کهنه کار، به دور میدان چرخ میخورد و مبارز میطلبید.
چیستی و چالاکی نوجوان، حکمی میکرد و شهامت و صلابتش حکمی دیگر،
و این بود که هیچکس از جبهه مخالف پا پیش نمیگذاشت.

معاویه به ابوشعثا گفت: برو و کار این سوار را بساز.

ابوشعثا گفت: اهل شام مرا حریف هزار سوار میدانند دور شان من است جنگ تن به تن بااین یکه سوار. اما یکی از پسران هفتگانه ام را میفرستم تا سرش را برایت بیاورد.
جوان ابوشعثا در دم با شمشیر نوجوان به دونیم شد و آه از نهاد ابوشعثا برخاست.دومین فرزند را به خونخواهی اولی فرستاد.دومی نیز بی آنکه مجال جنگیدن پیداکند، جنازه اش در کنار جنازه برادر قرار گرفت.
وجوان سوم و چهارم و پنجم…

ووقتی ششمین و هفتمین جوان ابوشعثا هم به خاک و خون غلتیدند، از جبهه دشمن نیز، وای تحسین، ناخودآگاه به هوا برخاست.
و این آنچنان خشم و غیرت ابوشعثا را به جوش آوردکه به معاویه گفت: تکه تکه اش میکنم و به اندازه داغ هفت جوان بردل پدر این سوار، داغ مینشانم.
و از جا کنده شد و با چشمانی خون گرفته وتوانی صدچندان خود را به عرصه نبرد رساند.

دست سوار اماانگار تازه، گرم شده بود. چون شیری که روباه را به بازی میگیرد، ابوشعثا را لحظاتی به تلاطم و تکاپو واداشت و در لحظه و آنی که هیچکس نفهمید چه آنی سر ابوشعثا را پیش پای اسبش انداخت و بدن خونینش را بر خاک نشاند.
وحشت بر چهره و سراپای دشمن نشست آنچنانکه هرچه نوجوان در میدان چرخ خورد و مبارز طلبید، هیچکس به میدان نیامد. و آنچنانکه حتی هیچکس جرات جمع کردن جنازه های آل ابوشعثا را به خود راه نداد.

و نوجوان فاتح شکوهمند به قلب جبهه دوست بازگشت. و آن زمان که علی، او را در آغوش گرفت و نقاب از چهره اش برداشت تا عرق از پیشانی اش بسترد و روی ماهش را ببوسد، تازه همه فهمیدند که این عباس علی است، ماه بنی هاشم که هنوز پا به سال 13 نگذاشته است و هنوز مو بر چهره اش نروییده است.

موضوعات: احکام تصویری, آيينه خدا, ازدواج آسان, ادعيه, از گوشه و کنار دنیا, آيا مي دانيد؟, اخبار استان ها, آموزش زبان, استفتاءات مقام معظم رهبري, اسرار همسرداري, آهنگ و موسيقي, آسيب هاي اجتماعي, استاد پناهيان, استاد رافعي پور, اشعار طنز, ASHURA  لینک ثابت
 [ 02:44:00 ب.ظ ]




ظهور سوشيانت

منجی گرایی از كيومرث تا سوشيانس‏

عقيده به ظهور «موعود» مخصوص به دين يا ملت خاص نيست. هر يك از ملل منتشر در عالم به نوعى براى اين اعتقاد اقرار آورده اند و براى رهايى جهان از چنگال ظلم و تباهى، ظهور منجى آخرالزمان را انتظار مى كشند.
«سوشيانس مزديسنا» به منزله «كرشناى» برهمنان و «بوداى پنجم» بودائيان مورد قبول همه زردشتيان مى باشد، آنان منتظر سه موعود مى باشند و قائل به وجود هزار سال فاصله ميان هر يك از آنانند.

«اين موضوع در اوستا و كتب پهلوى و پازند و پارسى مشروحا با يك زبان شاعرانه و تعبيرات بسيار دلكش و عالى بيان شده است در اوستاى عهد ساسانيان نسك مخصوصى راجع به سوشيانس بوده است» بنابر اعتقاد زردشتيان، طول جهان‏ دوازده هزار سال خواهد بود كه خود به چهار دوره يا عهد سه هزارساله تقسيم مى شود.
با مراجعه به منابع دينى زردشتيان بويژه فصل اول «بندهشن» دريافته مى شود كه در سه هزار سال آغازين از عمر جهان، اهورا مزدا عالم روحانى فروهر را آفريد و پس از آن، جهان جسمانى را پديدار ساخت، عمر اين دوره از حيات جهان نيز سه هزارسال بطول انجاميد.
در عهد سوم، طغيان اهريمن موجب پديدار شدن تباهى و رنج شد تا آنكه در سه هزارساله چهارم، زردشت نمودار گرديد.
دهمين هزاره، سرآغاز سلطنت پيامبر ايرانى است.
در آغاز هر يك از هزاره يازدهم و دوازدهم بالاخره، آخرين هزاره از عمر جهان پسران زردشت نمودار خواهند شد.
به هر «سه پسر زردشت كه در آخرالزمان تولد يا بند سوشيانس نام داده اند بخصوص اين اسم براى تعيين آخرين موعود تخصيص يافته است و او آخرين مخلوق اهورا مزدا خواهد بود. دريسنا 26 فقره 10 آمده است:
«ما به فروهر پاكان از نخستين بشر كيومرث تا سوشيانس درود مى فرستيم»
با اين مقدمه به سراغ «موبد موبدان» اسفنديارى، عالم روحانى زردشتين ايران مى رويم تا در محل انجمن زردشتيان، با ايشان درباره «موعود» گفتگو كنيم.

موعود: لطفا مختصرى درباره تاريخ موضوع موعود در آيين زرتشت بفرماييد؟
موبد اسفنديارى: به طورى كه مى دانيد در مذهب زرتشتى عقيده به موعود آينده يا” سوشيانت” يكى از عقايد بسيار قديم ايرانى است و نياكان ما حتى پيش از زرتشت به ما بشارت داده بودند كه اميدوار باشيم كه پايان شب سيه سپيد است و اين اميد باعث شد كه ايرانيان بعد از هزار سال تحمل ظلم و ستم ضحاك تازى يعنى حكومت بابليها و كلدانيها وقتى كه كاوه آهنگر قيام كرد و آن چرم پاره پيش بندش را سر نيزه كرد و به قصد خونخواهى راه افتاد مردم هم دنبالش رفتند و ضحاك را شكست دادند و فريدون را بر تخت نشاندند. اين از مظاهر اميد و اميد داشتن بود. در مقابلش يكى از عقايد بوداييها اين است كه هر وقت گرفتار سختى و زحمت فوق العاده اى شدند خودكشى كنند و در مذهب بوداييها خودكشى يكى از كارهاى صواب شمرده مى شود كه آن را «هاراكيرى» مى نامند و معتقدند كه اين افراد مستقيم مى روند نيروانا. نيروانا هم يعنى نابودى و مى گويند كه ما در اصل نابود بوديم و به خاطر گناهى كه كرديم خداوند اين كالبد هستى را به ما داد وقتى هم مرديم ديگر از هر رنج و بلايى آسوده مى شويم.

موعود: يعنى مى فرماييد اعتقاد به منجى موعود در دين زرتشت منشا صرفا اميدآفرينى دارد؟
موبد اسفنديارى: بله فقط اميد است البته بعدا مى بينيم كه يكى از پادشاهان ايران قبل از زردشت به نام كيخسرو زنده از دنيا رفته است و جزء جاودانيهاست. الان ما نمازى داريم به نام نماز تندرستى و براى عده زيادى از اينها نماز تندرستى مى خوانيم يعنى نمرده اند، مثلا بهرام شاه ورجاوند، دستور پشوتن، كيخسرو پادشاه، هوشيدرماه و سوشيانت را جزء جاودانيها مى دانيم كه بعد از اينكه بشر با نيروى خودش شر را شكست مى دهد زمين آماده مى شود براى پيشبرد خير. آن وقت اين موعود آينده مى آيد. كه اين موعود آينده پيش از زرتشت سه گروه بوده اند: يكى هوشيدران (خردمندان) سوشيانتها (خيرخواهان) و فرشوكرتها (نوكنندگان) و معتقدند خداوند هميشه اينها را زنده نگه مى دارد تا بشر را راهنمايى كنند. زرتشت هم وقتى ظهور فرمود گفت: «كه من هم يكى از اين سوشيانتها هستم. يعنى من از خيرخواهان شما هستم.»

موعود: لطفا بفرماييد در كداميك از منابع دينى شما به ظهور موعود اشاره شده است؟
موبد اسفنديارى: بله در فروردين يشت. مى دانيد كه تمام يشتها بجز يكى دو تا متعلق به زمانى قبل از زرتشت است.

موعود: سوشيانت يا سوشيانس از نظر لغوى يعنى چه؟
موبد اسفنديارى: يعنى خيرخواه، شيانتا يعنى آرزومند، آرزو كردن، خواهش كردن و «ساو» كه بعدا به «او» تبديل شد يعنى خوبى. پس سوشيانت يعنى خيرخواه.
ما معتقديم كه اين فرمانده روز آخرت يعنى قيامت يك نفر خواهد بود به نام سوشيانت و سوشيانت يعنى هم خيرخواه و هم نجات دهنده ولى البته او نمى آيد دين جديدى داير كند او مى آيد عدل و داد و انصاف را در دنيا رواج بدهد پيش از ظهورش دنيا مثل امروزه گرفتار جنگ و جدال و بى انصافى و مردم آزارى و تقلب و دروغگويى و هر گونه بدانديشى و بدگفتارى و بدكردارى هست و او مى آيد براى اينكه نيك انديشى و نيك گفتارى و نيك كردارى و عدل و داد و صلح و دوستى را در پيش عالميان برقرار كند. پس همراه سوشيانت يك عده اى از ارواح درگذشتگان پاك و پارسا هم به همراه او خواهند آمد و در ركاب او براى پيشبرد مرامشان همراهى خواهند كرد.

موعود: بفرماييد طبق اعتقاد شما ماموريت سوشيانت در وقت ظهور چيست؟
موبد اسفنديارى: ما معتقديم كه اين سوشيانت وقتى مى آيد دين تازه اى نمى آورد بلكه مى خواهد عدل و داد را برقرار كند و البته شرط دارد. به شرطى كه ما (بشر) زمينه را آماده كرده باشيم براى شنيدن حرفهايش و گرنه، نه او خواهد آمد و نه خدا او را خواهد فرستاد و انسان وظيفه مهمى دارد در از بين بردن شر.

موعود: ظهور سوشيانت چه علائم و نشانه هايى دارد؟
موبد اسفنديارى: نوشته اند اول سه تا سوشيانت مى آيند. اولى كه مى آيد خورشيد ده شبانه روز در وسط آسمان مى ايستد و غروب نمى شود، دومى كه مى آيد خورشيد 20 روز وسط آسمان مى ايستد و غروب نمى شود و وقتى سوشيانت يعنى آخرين موعود مى آيد خورشيد يك ماه تمام وسط آسمان مى ايستد و غروب نمى كند: هنوز كسى نفهميده كه مقصود و فلسفه اين حرف چيست، چون اينجور چيزها اغلب نتيجه و معنى فلسفى دارد. مثلا وقتى مى گوييم كه فلان پيغمبر كور را بينا كرد يا مرده اى را زنده كرد مردم ساده و عوام همان ظاهرش را مى گيرند در حاليكه در واقع كور آدم نفهم و نادان و بى علم است وقتى دين پيدا كرد، علم پيدا كرد مثل كورى بوده است كه بينا شده است و مى گوييم:
بود مرده آنكس كه نادان بود كه بى دانشى دشمن جان بود.
موعود: ببخشيد جناب موبد منظور من معجزات نبود. سؤالم اين است كه وقتى سوشيانت بخواهد ظهور كند چه علائم طبيعى در زمين و آسمان و يا در خود اجتماع به وجود خواهد آمد؟
موبد اسفنديارى: اينها تمام فرضيه است هر چه هم كه بگوييم فرضيه است.
ما ز آغاز و ز انجام جهان بى خبريم اول و آخر اين كهنه كتاب افتاده است‏
موعود: ضمن صحبتهايتان فرموديد كه مؤمنان بايد خودشان را آماده كنند براى ظهور سوشيانت اين آماده شدن به چه معنى است؟
موبد اسفنديارى: يكى از موبدان زمان ساسانى اين مطلب را گفته است كه سوشيانت وقتى مى آيد كه شما همه يكى باشيد متحد، يكدل و يكزبان باشيد و زندگى مسالمت آميز با هم داشته باشيد.

موعود: آيا سوشيانت (موعود زرتشتيان) به هنگام ظهور يارانى هم دارد؟
موبد اسفنديارى: بله تمام اين جاودانيها از ياران او محسوب مى شوند.
موعود: با پوزش از جناب موبد و تشكر از ايشان كه على رغم وجود مشكلات و مراجعه كنندگان فراوان چنددقيقه اى از وقت خود را براى پاسخگويى به سؤالهاى ما اختصاص دادند. اميدواريم در فرصتى ديگر امكان پاسخگويى به ديگر سؤالها را فراهم سازند.

موضوعات: کتابسرا, اخبار استان ها  لینک ثابت
 [ 02:36:00 ب.ظ ]