زمهرير
 
 


Random photo
الهم  عجل لوليك الفرج يعني گناه نكنيم

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



?زیباست، لطفا بخونید ??

? مادر شوهر بعد از اتمام ماه عسل با تبسم به عروسش گفت : تو توانستی در عرض سی روز پسرم را ملتزم به خواندن نمازهایش کنی؛ کاری که من طی سی سال در انجام آن تلاش کردم و موفق نشدم ! و اشک در چشمانش جمع شد …

? عروس جواب داد : مادر داستان سنگ و گنج را شنیده ای ؟ می گویند سنگ بزرگی راه رفت و آمد مردم را سد کرده بود، مردی تصمیم گرفت آن را بشکند و از سر راه بردارد، با پتکی سنگین نود و نه ضربه به پیکر سنگ وارد کرد و خسته شد. مردی از راه رسید و گفت : تو خسته شده ای، بگذار من کمکت کنم …
مرد دوم تنها صدمین ضربه را وارد کرد و سنگ بزرگ شکست، اما ناگهان چیزی که انتظارش را نداشتند توجه هر دو را جلب کرد.

? طلای زیادی زیر سنگ بود ! مرد دوم که فقط یک ضربه زده بود گفت : من پیدایش کردم، کار من بود، پس مال من است! مرد گفت : چه می گویی من نود و نه ضربه زدم دیگر چیزی نمانده بود که تو آمدی ! مشاجره بالا گرفت و بالاخره دعوای خویش را نزد قاضی بردند و ماجرا را برای قاضی تعریف کردند. مرد اول گفت : باید مقداری از طلا را به من بدهد ، زیرا که من نود و نه ضربه زدم و سپس خسته شدم. و دومی گفت : همه ی طلا مال من است، خودم ضربه زدم و سنگ را شکستم.

? قاضی گفت : مرد اول نود و نه جزء آن طلا از آن اوست، و تو که یک ضربه زدی یک جزء آن از آن توست. اگر او نود ونه ضربه را نمیزد، ضربه صدم نمی توانست به تنهایی سنگ را بشکند.

? و تو مادر جان سی سال در گوش فرزند خواندی که نماز بخواند بدون خستگی … و اکنون من فقط ضربه آخر را زدم !

? چه عروس خوش بیان و خوبی ، که نگذاشت مادر در خود بشکند و حق را تمام و کمال به صاحب حق داد. و نگفت : بله مادر من چنینم و چنانم، تو نتوانستی و من توانستم …این گونه مادر نیز خوشحال شد که تلاشش بی ثمر نبوده است .

♦️اخلاق اصیل و زیبا از انسان اصیل و با اخلاق سرچشمه می گیرد. جای بسی تفکر و تأمل دارد، کسانی که تلاش دیگران را حق خود می دانند کم نیستند اما خداوند از مثقال ذره ها سوال خواهد کرد.

♦️پیامبر اکرم (ص) فرمودند: “کامل ترین مؤمنان از نظر ایمان کسی است که اخلاقش نیکوتر باشد و خوشرویی دوستی و محبت را پایدار می کند”

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
[شنبه 1396-10-30] [ 10:25:00 ق.ظ ]




گرگی استخوانی در گلویش گیر کرده بود، بدنبال کسی می گشت که آن را در آورد تا به لک لک رسید و از او درخواست کرد تا او را نجات دهد و در مقابل گرگ مزدی به لک لک بدهد. لک لک منقارش را داخل دهان گرگ کرد و استخوان را درآورد و طلب پاداش کرد. گرگ به او گفت همین که سرت را سالم از دهانم بیرون آوردی برات کافی است.
وقتی به فرد نالایقی خدمت می کنی تنها انتظارت این باشد که گزندی از او نبینی

دنیا پر از تباهی است نه بخاطر آدمهای بد بلکه بخاطر سکوت آدمهای خوب.

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-10-25] [ 03:41:00 ب.ظ ]




امام خامنه ای :
به اعتقادمن،امروزذکر مستحبی بعدازنماز،کارفرهنگی وجهادی در فضای مجازی است.
یکی ازبخش های پرخرج دشمنان عبارت است از؛
بخش رسانه علیه جمهوری اسلامی

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
[یکشنبه 1396-10-24] [ 11:14:00 ب.ظ ]




معرفی کتاب«حماسه‌ی 9 دی»

مروری بر بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی حماسه‌ی 9 دی و گزارش حوادث 8 ماه فتنه‌ی 88

?درباره کتاب:

کتاب حاضر مروری بر بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی حماسه‌ی 9 دی و گزارش حوادث 8 ماه فتنه‌ی 88 است.
این اثر به صورت گذرا به برخی از ریشه‌های اصلی شکلگیری فتنه پرداخته است و تا آبان سال 1394 به‌روز شده و در مورد بیانات مربوط به سال 88 برخی از نکات تاریخی آن دوران و به اصطلاح شأن نزول بیانات را به صورت کوتاه یادآور شده است.
این اثر با رعایت سیر تاریخی بیانات، مخاطب را با تاریخ همراه میکند و این همراهی، فواید متعدّدی را برای او به‌همراه خواهد داشت. مخاطب نکته‌سنج، مدیریّت میدانی رهبر عزیز را خواهد دانست و خواهد فهمید که به آگاهی رساندن عموم مردم چقدر سخت و زمان‌بَر است.

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
[چهارشنبه 1396-10-20] [ 11:23:00 ب.ظ ]




اصلاح فضای مجازی

? آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

باید بدانیم تا زمانی که فضای مجازی اصلاح نشود مشکل حل نمی‌شود. در اخبار آمده 15 هزار شغل در فضای مجازی است سؤال می‌شود که فضای مجازی که اختیارش در دست دیگران است و ما هیچ اختیاری نداریم؛ عاقلانه است که شغل‌ها در آنجا ایجاد شود.
ما می‌گوییم فضای سالم ایجاد کنیم؛ این امر امکان‌پذیر است و شغل و موارد دیگر را آنجا ببرید و رسانه سالم ایجاد شود و استفاده کنیم اگر با گذشت زمان این امر فراموش شود؛ دوباره در آن دام می‌افتیم.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13961020000285

موضوعات: دفاع سايبري, شبكه هاي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 02:09:00 ب.ظ ]




فرشتگان در حال خواندن اسامی جهنمیان بودند…
که ناگهان نامش خوانده شد…
“چگونه می توانند مرا به جهنم ببرند؟
دو فرشته او را گرفتند و به سوی جهنم بردند…
او تمام اعمال خوبی که انجام داده بود،را فریاد می زد…
نیکی به پدرش و مادرش،روزه هایش،نمازهایش،خواندن قرآنش و…

او را بر لبه جهنم آوردند… چشمانش به آتش سوزان خیره شد.
تنها امیدش به خدایش بود،،، با چشمانی گریان به پشتش نگاهی کرد…التماس میکرد… ولی بی فایده بود.

او را به درون آتش انداختند.

ناگهان دستی بازویش را گرفت و به عقب کشید.
پیرمردی را دید با ریش سفید و نورانی..
پرسید:"کیستی؟”

پیرمرد گفت:
“من نمازهای توام".

مرد گفت:
“چرا اینقدر دیر آمدی؟
چرا در آخرین لحظه مرا نجات دادی؟

پیرمرد گفت:
چون مرا دیر میخواندی
چون تو همیشه نمازت را در آخرین لحظه میخواندی!
آیا فراموش کرده ای؟

در این لحظه از خواب پرید.
داشت اذان میگفت…بلندشد وضو گرفت و به نماز ایستاد.

*نمازت را سر وقت، چنان بخوان که گویا آخرین نمازی است که میخوانی.

خداوند میفرماید: وای بر نمازگذاران…آنهایی که در نمازشان سهل انگاری میکنند.آیات 5 و 6 سوره ماعون

همچنین میفرماید:
من تعهدى نسبت به بنده ام دارم که اگر نماز را در وقتش بپا دارد او را عذاب نکنم و او را به بهشت ببرم.

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
 [ 02:00:00 ب.ظ ]




نقشه نقش بر آب

این کتاب مروری بر دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون فتنه سال 88 است. پنج فصل اصلی دارد و در ابتدای کتاب مقدمه ای شیوا از دکتر محمدحسین صفارهرندی در باب راهبری حکیمانه ی امَت اسلامی درج گردیده است.

ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی(وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی)

موضوع کتاب: سیاست

نوبت چاپ: چهارم

تاریخ چاپ: زمستان 1390

تعداد صفحه: 248 صفحه

شابک:

978-964-2951-25

1390/10/14

به همراه نسخه ی الکترونیکی رایگان کتاب

بروز فتنه ی بزرگ و سازمان یافته ی 1388 که دشمنان قسم خورده ی این انقلاب و سرزمین سال ها برای آن برنامه ریزی کرده بودند،کشور و همه آحاد جامعه را در معرض آزمونی بزرگ و سرنوشت ساز قرار داد. در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ماهیت “فتنه بودن” این واقعه و توطئه ی عظیم تاکید شده است. در کلام الله مجید نیز جایگاه “فتنه” در سوره ی بقره آیه 191(و الفتنة اشد من القتل) و آیه 217(و الفتنة اکبر من القتل) به روشنی بیان گردیده است و این نکته ای است که در بررسی وقایع فتنه و مطالعه کتاب، پیش و بیش از نکات دیگر، باید مورد توجه و مد نظر قرار گیرد.

کتاب “نقشه ی نقشه بر آب” حاوی فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ی فتنه ی عظیم سال 1388 است، فتنه ای که به مدد و لطف الهی و با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و برکات خون شهیدان و بصیرت، مقاومت و غیرت ملت بزرگ و سربلند ایران، طومار آن در هم پیچیده شد و انقلاب اسلامی در سیر تاریخی خود پیروزمندانه این گردنه ی دشوار را پشت سر نهاد. همچنین در صفحات نخست کتاب مقدمه ای روشنگر و بصیرت افزا از محمدحسین صفارهرندی وجود دارد. در بخشی از این مقدمه آمده است:

«اگرچه رمز و رازهای هدایت کشتی انقلاب به دست سکاندار حکیم آن را صرفاً در کلام او نمی توان جست و باید نقبی به دیگر وجوه این راهبری که در مکتوبات، انتصابات، تصمیمات، ارتباطات و اقدامات ایشان مستتر است، گشوده شود، با این همه حقایق بسیاری درباره ی مسائل دوران فتنه در سخنان مشحون از حکمت و صداقت رهبری پرهیزگار انقلاب نهفته است که مطالعه ی چندباره ی آن را اجتناب ناپذیر می کند.» [متن کامل مقدمه کتاب را از اینجا بخوانید]

«دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری»، «مواضع رهبری پس از انتخابات تا نماز جمعه 29 خرداد»، «حوادث پس از انتخابات»، «کسب بصیرت» و «جنگ نرم»، پنج فصل این کتاب را تشکیل می دهند.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب، که به همت سایت اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر گردآوری شده و توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است، می توانند به نشانی پست الکترونیک Book@khamenei.ir پیام ارسال نمایند.

منبع: http://farsi.khamenei.ir

موضوعات: کتابسرا  لینک ثابت
[یکشنبه 1396-10-10] [ 05:11:00 ب.ظ ]




چند خط از یک کتاب

چند خط از یک کتاب
?#دشمن به دنبال #کوبیدن #حرکت_علمی در کشور

فرض بفرمائید در کشور ترور اتفاق میافتد؛ شهید علیمحمدی، شهید شهریاری، شهید رضائینژاد را ترور میکنند. خب، این یک کار تروریستی است. یک وقت به این مسئله به چشم یک عمل تروریستىِ ضد امنیتی نگاه میکنیم؛ خب، انسان غصه هم میخورد؛ چند تا دانشمند ما مورد اصابت جنایت دشمن - یک چند تا تروریست - قرار گرفتند. یک وقت نه، با همان چشمِ جبهه‌ای نگاه میکنید: این یک حرکت در مجموعه‌ی حرکتهای خصمانه‌ی علیه نظام اسلامی است. مثلاً در جبهه‌ی جنگ مرزی با عراق - که هشت سال جنگ داشتیم - یک جا اگر چنانچه توپخانه‌ی دشمن کار کند، معنایش این نیست که دشمن با اینجای بالخصوص کار دارد؛ این معنایش این است که این یک حرکتی است که دشمن دارد اینجا انجام میدهد، احتمالاً برای اینکه شما حواستان به اینجا منعطف شود، او به یک جای دیگر حمله کند - به قول خودشان حرکتهای پشتیبانی، که این در واقع حیله است - یا برای این است که رزمنده‌ی ما را در اینجا تضعیف کند تا مثلاً بتواند یک حمله‌ی سراسری انجام دهد. وقتی با این چشم نگاه میکنید، معلوم میشود که دشمن به دنبال کوبیدن حرکت علمی در کشور است؛ یعنی یکی از حلقه‌های توطئه‌ی دشمن این است. چند تا حلقه‌ی به‌هم‌پیوسته وجود دارد؛ مثلاً حلقه‌های تحریم اقتصادی، ترویج ابتذال، ترویج مواد مخدر، کارهای امنیتی، ایجاد تزلزل در مبانی و مسائل اعتقادی؛ چه اعتقاد به اسلام، چه اعتقاد به انقلاب. اینها حلقه‌های گوناگونِ به‌هم‌پیوسته است؛ یکی از این حلقه‌ها هم - که مکمل این زنجیره است - کوبیدن حرکت علمی در کشور، با ترساندن دانشمند ما، با حذف دانشمند ماست. با این چشم به قضیه نگاه کنیم.
اگر چنانچه به مجموعه‌ی دشمن به چشم یک جبهه‌ی مستمری که وظائف را تقسیم کردند، نگاه کنیم، آن وقت احساس مسئولیت ما در هر قضیه‌ای شکل تازه‌ای به خودش میگیرد. (بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان، 1390/5/19)

? دشمن شناسی، شناخت دشمن و روش‌های مقابله با آن از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)/ صفحه 229
نمایش کمتر

موضوعات: مسافر ری  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-10-05] [ 06:16:00 ب.ظ ]




«شغل شریف»؛ زندگی را جور دیگر باید دید!

معرفی یک کتاب

? «شغل شریف»؛ زندگی را جور دیگر باید دید!

می‌گویند تا دغدغه‌ای نباشد، داستانی هم به دنیا نمی‌آید. نویسنده «شغل شریف» هم گویی دغدغه‌های ریز و درشت خود را نسبت به زندگی و ذهنیت‌های درست و غلط ما درباره سبک زندگی یک‌جا کرده و در 10 داستان کوتاه روی کاغذ آورده است.
«شغل شریف» مجموعه10 داستان است که حول محور خانواده نوشته شده است. در واقع تمرکز داستان‌های جعفری بر خانواده و مشکلاتی است که به دلیل کم‌جمعیت بودن، گریبان‌گیر خانواده‌ها می‌شود. معضلی که اگرچه چند سالی است در جامعه ما کشف شده، اما هنوز ذهنیت مردم برای چاره‌اندیشی آن تصحیح نشده است.
زن کارمندی که علی‌رغم میل شوهرش و برای چندرغاز حقوق، رئیس بداخلاقش را تحمل می‌کند، مردی که برای راحتی خودش نمی‌خواهد بچه‌دار شود، مردمی که باور نمی‌کنند روزی‌رسان خداست، خانواده‌های کم‌جمعیتی که در نگهداری از والدین پیرشان مستاصل شده‌اند، مدارسی که به دلیل کاهش جمعیت تعطیل شده و به خانه سالمندان تبدیل می‌شوند، حاج‌مرتضایی که فقط حسینیه و مسجد می‌سازد و زندگی‌اش را به اربابش سیدالشهدا سپرده است و… حکایت‌های تلخ و شیرین کتاب «شغل شریف» است. حکایت‌هایی شاید برای ما آشنا باشند.
«شغل شریف» که تازه از تنور ناشر در آمده، با نثر روان و درونمایه‌ای تلنگرآمیز، ما را به تجدید نظر در نگرش به زندگی دعوت می‌کند. مطالعه‌اش را از دست ندهید.

شغل شریف. محمد علی جعفری. انتشارات سوره مهر. 1394. هفت هزار تومان

موضوعات: کتابسرا  لینک ثابت
 [ 02:14:00 ب.ظ ]




زیارتتان قبول باشد

چیزی براتون میفرستم عشق کنید ولی قول بدین برا همه خیلی دعا کنین
ابتکار بسیار زیبا از تولیت حرم امیر المومنین روی نوشته زیر انگشت بزن
www.imamali.net/vtour
وارد حرم شدید توجه کنید روی هر فلشی که کلیک میکنید یه مقدار صبر کنید تصویر شفاف میشه. ودر هر صحن باچرخش و عقب جلو کردن میتوان کاملا زیارت کردهر جای حرم که دوست دارید زیارت کنید. بنده رو هم دعا کنید. زیارتتان قبول باشد
التماس دعا???

موضوعات: ادعيه, زيارات, مسافر ری  لینک ثابت
 [ 10:51:00 ق.ظ ]




میزان اهمیت نماز صبح

?از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند که چرا کسانی که در آخر زمان زندگی می کنند رزق و روزیشان تنگ است؟ فرمودند : به این دلیل که غالبا نمازهایشان قضا است.

مردی به خدمت امام صادق علیه السلام آمد و عرضه داشت من مرتکب گناهی شده ام
امام صادق علیه السلام فرمود خدا می بخشد
آن شخص عرضه داشت گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگ است.
امام فرمود: اگر به اندازه ی کوه باشد خدا می بخشد.

آن شخص عرضه داشت: گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگتر است.
امام فرمود مگر چه گناهی مرتکب شده ای؟
وآن شخص به شرح ماجرا پرداخت.
پس از اتمام سخن امام رو به آن مرد کرد و فرمود: خدا می بخشد من ترسیدم که نماز صبح را قضا کرده باشی

همچنین مرحوم آیت الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی معروف به نخودکی در وصیت خود به فرزندش می گوید

اگر آدمی چهل روز به ریاضت و عبادت بپردازد ولی یک بار نماز صبح از او فوت شود، نتیجه آن چهل روز عبادت بی ارزش نابود خواهد شد

?? منبع
جهاد با نفس/ج1/ص66
وسایل شیعه/ج3/ص156
بحار/ج8/ص73

موضوعات: نمازاول وقت  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-10-04] [ 05:08:00 ب.ظ ]




لیستی از 10 کتاب خوب ایرانی برای کسانی که میخواهند بهتر بنویسند:

1. “مثل همه عصرها” نوشته ی زویا پیرزاد
2. “مدیر مدرسه” نوشته ی جلال آل احمد
3. “سووشون” نوشته ی سیمین دانشور
4. “جای خالی سلوچ” نوشته ی محمود دولت آبادی
5. “کلیدر” نوشته ی محمود دولت آبادی
6. “شازده احتجاب” نوشته ی هوشنگ گلشیری
7. “سنگ صبور” نوشته ی صادق چوبک
8. “روی ماه خداوند را ببوس” نوشته ی مستور
9. “سنگ اندازان غار کبود” نوشته ی داوود غفارزادگان
10. “هفت روز آخر” نوشته ی محمدرضا بایرامی

موضوعات: کتابسرا  لینک ثابت
[شنبه 1396-10-02] [ 10:00:00 ق.ظ ]