زمهرير
 
 


Random photo
اللهم صل علي محمد وآل محمد

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



❌⁉#شبهه وپاسخ? چرا ظالم ها سالم ترند؟⁉⁉
❓چرا بعضی آدم ها با کوچکترین گناهی تو همین دنیا مجازات میشن .
اما یه سری هر گناهی دلشون می خواد میکنن و روز به روز هم پیشرفت ؟؟؟
پس عدالت خدا کجاست !!

?✨ آدمها سه دسته اند :
عینک
ملحفه
فرش
وقتی یک لکه چایی بنشیند روی عینک بلافاصله آن را با دستمال کاغذی پاک می کنی
وقتی همان لکه بنشیند روی ملحفه می گذاری سر ماه که با لباسها و ملحفه ها جمع شود و همه را با هم با چنگ می شویی!
اما وقتی همان لکه بنشیند روی فرش میگذاری سر سال با دسته بیل به جانش می افتی .
خدا هم با بنده های مومنش مثل عینک رفتار می کند. بنده های پاک و زلال که جایشان روی چشم است تا خطا کردند بلافاصله حالشان را می گیرد (البته در دنیا و خفیف)
دیگران را به موقعش تنبه می کند آن هم با چنگ …
و آن گردن کلفت هایش را می گذارد تا چرک هاشان جمع شود
قرآن کریم می فرماید: ما به کافران مهلت می دهیم تا بر کفر خویش بیافزایند…
و سر سال ( یا قیامت / یا هم دنیا و هم قیامت ) حسابی از شرمندگی شان در می آید✨

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-09-07] [ 07:50:00 ب.ظ ]




❓به یک بی حجاب تذکر دادم، برگشت گفت “لا اکراهَ فی الدین"! فک کنم این تنها آیه ایه که بی حجاب ها از حفظن و بهش ایمان دارن!? جوابِ اونائی که چشمشون رو به آیاتِ حجابِ قرآن بستن و بدن نمائی شون رو با این آیه توجیه میکنن چطور بدیم؟!?

? پاسخ:

1️⃣ معنای اکراه: خدا اینجا نفرمود “لا اجبارَ فی الدین"؛ بنابراین ترجمه آیه به “در دین اجبار نیست” دقیق و درست نیست. اکراه یعنی مکروه و “ناخوشایند". با این بیان، “لا اکراهَ فی الدین” یعنی در متونِ دینی محتوایِ مکروه، ناپسند، ناخوشایند و نامتناسب با فطرت و عقل وجود ندارد.

2️⃣ اجبار دینی: البته “اجبار” هم یکی از مصادیقِ ناخوشایندی هایِ انسان می تواند باشد. چون انسان، مختار است و ذاتا برایش اجبار، ناخوشایند است. طبقِ این بیان میتوان گفت اجبار در انتخابِ دین نیز موردِ نهیِ آیه شریفه است. اما آیا یک مسلمان میتواند فاصله گرفتن از مناسکِ دینی نظیرِ بی حجابی را با استناد به این آیه، توجیه کند؟

✅ خیر؛ چرا که آیه “لا اکراه…” در سوره ای آمده است که در صدد بیانِ نحوه رفتارِ مومنان با یهودیان و اهل کتاب است. شأن نزول آیه فوق در مورد مردی است که غلامش را وادار به اسلام آوردن میکرد که خبر به رسول خدا رسید و آیه فوق پاسخی بود به این روند. پس “لا اکراه فی الدین “یعنی شما حق ندارید یک یهودی را بالاجبار، وادار به پذیرش اسلام کنید. پس آیه شریفه نمیخواهد مجوزِ بی دینی صادر کند برای ما.

3️⃣ تبعاتِ بی دینی: تعبیرِ “مجبور نیستید” با عبارتِ “مُجاز هستید” فرق دارد. یعنی اینطور نیست که “بی دینی” هم گزینه مطلوب و موردِ توصیه خدا باشد و در آن دنیا فرقی بینِ مومن و کافر وجود نداشته باشد. انسان ها در این دنیا آزادند بی دین باشند اما در آن دنیا باید هر کس پایِ تبعاتِ انتخابش بنشیند کما اینکه در آیه بعدی به عذابِ اخرویِ بی دینان تصریح شده است: “اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون".
yon.ir/MhFf4
4️⃣ اجبارِ اجتماعی: عقل و شرع، آن دسته از آزادی هایِ فردی را که با حقوقِ اجتماعی در تضاد باشد را محدود میکند. مثلا همه قبول دارند که اراذل و اوباش یا توزیع کنندگان مواد مخدر نباید آزاد باشند. یا اجبار به ممنوعیت مصرف دخانیات در فضای عمومی مطلوبِ همگان است. یا مبارزه با بدپوشی که بسترِ فحشا را فراهم میکند نوعی اجبارِ مثبت است برای حفظِ پاکیِ اجتماعی.

#اجبار

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:50:00 ب.ظ ]




اللهم صل علي محمد وآل محمد
موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:42:00 ب.ظ ]




خلاصه شبهه ????
پیامبر : کوروش
قبله ام : تخت جمشید
کعبه ام : پاسارگاد
امامان من: داریوش بزرگ ، خشایار ، مازیار ، انوشیروان عادل و یزد گرد
روحانیون من، فردوسی و حافظ و سعدی ؛ ابن سینا
کتاب مقدس من : شاهنامه
اصول و فروغ دین من : لوح کوروش بزرگ
عاشورای من : قادسیه

✅??پاسخ به شبهه??✅

من ایرانی هستم اما یک احمق نیستم,

??برای دشمنان اسلام و مسلمین, وبه ویژه دشمنان ایران اسلامی, کوروش, داریوش, زرتشت, رستم وسهراب, کاوه آهنگر, بابک خرمدین و نادرشاه یا… هیچ فرقی ندارد.
میگویند, شما فقط مسلمان نباش, هرچه میخواهی باش.
ازاینرو, هیچگاه ندیده اید که به فرعون گرایی آمریکایی وانگلیسی بتازند, اما از گرایش به اسلام ناب, خوف دارند,

1️⃣اگر به کارشان بیاید میگویند, کوروش همان ذوالقرنین است,
2️⃣اگر به کارشان بیاید میگویند, کوروش زرتشتی بود,
3️⃣اگر به کارشان بیاید میگویند کوروش یهودی بود, واگر به کارشان بیاید میگویند کوروش پیامبر بود, بالاخره کوروش برای اینها که ادعای ایرانیت وبرتری نژادی دارند و مروج آپارتاید وتبعیض نژادی هستند فعلا یک ابزار دست است. و کوروش مومی است که هرشکلی که بخواهند به او میدهند.

??اما بگفته شماها کوروش یک اسطوره وابرپادشاه بوده است وبیش از دوسوم دنیا را هم تحت سلطه داشت, پس چرا یک اثر کوچک ولو یک پل در روستایی دورافتاده هم ازکوروش برجای نمانده است؟؟

??چرا تادوره پهلوی همین پاسارگاد بنام مقبره مادر حضرت سلیمان بوده است؟ ?

??درهیچ دوره ای پادشاهی نبوده است که عادل باشد حتی انوشیروان ساسانی که به دروغ به این اسم مشهور شده است,

??روحانیون شما(فردوسی, سعدی وحافظ وابن سینا و…) چرا همین روحانیون شما در آثار و کتبشان یک بارهم از کوروش ابر پادشاه ایرانی نام نبرده اند؟؟

⬅️کتاب مقدس شما شاهنامه, که ازهرپادشاه افسانه واساطیری ایران باستان اشعاری سروده پس چرا فردوسی درشاهنامه یک اسم کوچک هم از کوروش این ابرپادشاه هخامنشی نیاورده است؟؟

⬅️اصول وفروع دین شما, یعنی ترویج بت پرستی که درمنشور منتسب به کوروش بارها گفته شده است.
عاشورای شما قادسیه؛ تابحال خودزنی قبل از قادسیه را شنیده یا خوانده اید؟
چه چیزی باعث شد مردم قادسیه که دراصل عراقی وعرب هم بودند ازسپاه ایران وساسانی دفاع نکنند؟؟
(رجوع شود به کنفرانس, خود زنی قبل از قادسیه)
⬅️شهدای شما, رستم فرخزاد وبابک خرمدین,
که همین رستم فرخزاد وپدرش چه بلاهایی برسر پوراندخت ملکه ایران ومردم آوردند
(رجوع شود به کنفرانس, خیانت های رستم فرخزاد)

⬅️بابک خرمدین هم هیچ نسبتی باشما پان عاریایی ها ندارد. چون بابک یک سمبل ترک هست وشما پان عاریایی ها دشمن تاریخ وتمدن ترک هستید.
اینم بهش اضافه کن لطفاا,
??همین بابک خرمدین که امروزه شما ازنام وآوازه او برای خودتان پلی ساخته اید تا احساسات مردم را تحریک کنید, بدانید که یکی از شما پان ایرانیهای مزدور بنام(افشین ایرانی) به بابک خرمدین خیانت کردو موجبات دستگیری واسارت وقتل اورا فراهم کرد

⬅️حمورابی پادشاه بزرگ بابل اولین منشور حقوق بشر را1600سال قبل از کوروش ترویج کرده بود.
(رجوع شود به بخش چهارم کنفرانس رد انطباق کوروش هخامنشی باذوالقرنین)

⬅️کوروش نه تنها یک زن نداشت بلکه بیش از چهار زن داشت و دربار او همیشه مملو از زنان وبردگان وکنیزکان بود.

??اما درباره زرتشت, که مبهم ترین شخصیت داستانی ایران میباشد که نه تاریخ تولدش معلوم هست نه تاریخ مرگ او و محل زندگی او ونه کتاب واثری ازاو بجا مانده است که این اوستا هم یک کتاب جمع آوری شده است درزمان ساسانیان واردشیر بابکان,

⬅️آیا ایران فقط یک پیامبر داشت بنام زرتشت؟؟
پس چرا درایران فعلی که مقبره بیش, از33پیامبر ایرانی موجود هست چرا یکی از این پیامبران دنباله رو و مروج دین زرتشت وزرتشتیگری نبود؟؟
(رجوع شود به کنفرانس پیامبران ایرانی)

⬅️ویا شما مدعیان تبعیض نژادی ازقول زرتشت میگویید(ای ایرانیان, من پیامبر ملی شما هستم وتا آخرالزمان هم دیگر پیامبری نمی آید واگر آمد شما حق پیروی ازاو را ندارید,)

درجهان فعلی بیش از دوسوم مردم جهان مسیحی هستند ولی از حضرت عیسی ع پیروی میکنند, حال بااین تفکر شما, این مسیحیان دنیا باید بگویند ما این دین راقبول نداریم چون فلسطینی هستند؟؟

?التماس تفکر ولو لحظه ای اندک?

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:39:00 ب.ظ ]




در مورد اینکه چرا #خداوند در سوره مبارکه (ص) به #شیطان #مهلت داده است؟ باید مشیّت الهی را مورد بررسی قرارداد:
امیرالمومنین (علیه السلام) در خطبه اول نهج البلاغه میفرماید: انسان عاجز است از شناخت ذات خدا در آنجایی که میفرماید سپاس خداوندی را که حساب گران از شمارش نعمت های او ناتوان و تلاش گران به او نخواهند رسید پروردگاری که برای صفات او حد و مرزی وجود ندارد و تعریف کامل نمی توان یافت و برای خدا #وقت_معین و سرآمدی مشخص، نمی توان تعیین کرد مخلوقات را با قدرت خود آفرید و با رحمت خود بادها را به حرکت در آورد و به وسیله کوه ها اضطراب و لرزش زمین را به آرامش تبدیل کرد.
در حقیقت #ابلیس مى‏خواست تا آخرین فرصت ممکن به اغواى فرزندان آدم بپردازد، چرا که #روز_رستاخیز_پایان_دوران_تکلیف است، و دیگر وسوسه و #اغوا مفهومى ندارد، علاوه بر این با این درخواست مرگ را از خود دور کند، و تا قیامت زنده بماند، هر چند همه جهانیان از دنیا بروند.

در اینجا #مشیّت_الهى اقتضا نمود که این خواسته ابلیس برآورده شود، اما #نه بطور #مطلق، که به صورت #مشروط،

پاسخ این است که عالم دنیا میدان #آزمایش_و_امتحان است- آزمایشى که وسیله پرورش و تکامل انسانهاست- و مى‏دانیم آزمایش جز در برابر دشمنان سرسخت و طوفانها و #بحرانها امکان پذیر نیست.

البته اگر شیطان هم نبود هواى نفس و وسوسه‏هاى نفسانى انسان را در بوته آزمایش قرار مى‏داد، اما با وجود شیطان این تنور آزمایش داغتر شد، چرا که شیطان عاملى است از برون و هواى نفس عاملى است از درون.
انسان تنها موجودى است که خداوند قبل از خلقت، آفریدن او را به فرشتگان اعلام کرد.
منشأ وجودى انسان، آب و خاک است ، و روح پس از جسم آفریده شده است.
فرشتگان به خاطر نفخه‏ى الهى، به آدم سجده کردند ولى برخى انسان‏ها حتّى به خاطر ذات حقّ براى خدا #سجده نمى‏کنند.
#تکبّر_مانع_تعبّد_و_تسلیم است.
عبادت دسته جمعى با شکوه‏تر است. همه‏ى فرشتگان سجده کردند، آن هم دسته جمعى. در میان خوبان بودن مهم نیست، از خوبان بودن مهم است.

در هر صورت این #شبهه_جبریّون هست که #فساد انسانها را می خواهند به پای خداوند بنویسند
باید به انها گفت:1_ آیا برای کارهای خوبتان پاداش نمی خواهید وآنها را هم از جانب خدا می دانید؟
2_مرحله تذکر بعد هم به گفته امام خمینی عزیز به این افراد باید یک سیلی بزنی و بگویی تقدیر الهی بود
تبصره:ماجرای امام علی علیه السلام، هنگامی که در زیر دیوار سنگی نشسته بود و چون دیوار، فرود آمد به سرعت از محل حادثه دور شد، کسی به او گفت: «آیا از قضاء الهی فرار می کنی؟» و حضرت فرمود: «فرار می کنم از قضاء الهی به قدر الهی». یعنی از سرنوشتی به سوی سرنوشتی دیگر.

تامل در این مساله بیانگر این است که اگر امام زیردیوار سنگی بماند، یک سرنوشت و #قضاو_قدر دارد و اگر هم فرار کند سرنوشتی دیگر. و این به معنای جبر نیست زیرا بالاخره عملکرد اختیاری انسان از محدوده قضا و قدر که بیرون نمی رود.
به تعبیر ساده تر؛ انسان می تواند قضا و قدر را با اختیار خویش تغییر دهد ولی نمی تواند از قلمرو آن خارج شود. زیرا قانون علیت نقض می شود.
؛امام علی علیه السلام، خواسته بفهماند همیشه خداوند را حاضر و ناظر بر کارهای خود می دانم و با اختیار خودم کارهایم را انجام می دهم و اعمالم را به گردن خدا و به زبان برخی، به پای شیطان نمی نویسم
خداوند ما را در #فهم_دین و فهماندن مناسب ان یاری رساند ان شاءلله
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:16:00 ب.ظ ]




‍ #شبهه
?متن شبهه:

تبعیض خداوند نسبت به بندگان خود

چگونه است که خدا جان موسی را نجات داد تا یک قوم به او ایمان بیاورد، اما به کودکان_آفریقا کمک نمی‌کند تا دنیا به آن ایمان آوَرَد؟

?پاسخ شبهه:

1⃣مقایسه ی نادرست حتما نتیجه ی نادرستی هم به دنبال داره.
اصلا قیاس حضرت موسی با مردم آفریقا بر اساس ملاک ایمان درست نیست.

@GhararGahShayeat
2⃣برای خداوند مهم ترین چیز اینه که انسان به سعادت برسه. البته سعادتی که از طریق اراده ی خود انسان صورت بگیره.

از این رو در مواقعی که غفلت بر انسان مستولی میشه حتما کسی رو به عنوان هدایت کننده و راهنما قرار میده و انسان راه رو به اشتباه نره.

در زمان حضرت موسی هم خداوند ایشان را به عنوان راهنما برای این کار قرار داد.

3⃣طبیعیه وقتی کسی برای این کار نباشه حتما باید جان هادی در امان باشه.
وگرنه نقض غرض میشه و نمیشه که بعدا چوب بزنه به خاطر چیزی که اخطار و هشدار نداده و من هم نمیدونستم.
یعنی جان بهترین شخص و کاملترین شخص برای هدایت حفظ میشه.چون در حدیثی داریم که اگه حجت در هر زمانی وجود نداشته باشه،همه چیز از هم میپاشه.

پس موسی باید زنده میبود برای این کار.

4⃣اما زمان فعلی ما:
گفتیم که برای ابلاغ دین باید یک راهنما در قالب پیامبر و یا امام وجود داشته باشه و حتما باید جان او حفظ بشه.

در زمان فعلی خودمون جان امام زمان به عنوان هدایت گر حفظ شده و حضرت هم تمام آنچه برای هدایت لازم باشه رو گفته(حدیث رجوع به راویان حدیث). پس ابلاغ هست ولی این مردم هستند که ایمان نمی آورند.

5⃣اینجاست که گفتم مقایسه صحیح نیست.
چون ملاک ایمان آوردن از هر راهی نیست.
بلکه ایمان آوردن از طریق و مجرای طبیعی و عقلی خودشه.
عقل هم حکم میکنه که یه نفر باید به عنوان هدایت گر حرفش رو بزنه و اونوقت انتخاب راه با ما.
قرار نیست که ایمان از هر راهی صورت بگیره.

قرآن به عنوان معجزه ی جاویدان در اختیار همه هست.
آیا همه ایمان میاورند؟
پس چرا وقتی جواب معاندین رو مستدل میدیم،بازم حرف خودشون رو میزنند؟

@GhararGahShayeat
6⃣گرسنگی و سو هاضمه ی مردم آفریقا هم در اثر حق خوری ها و استعمار این کشور ها و سو مدیریت عوامل اجرایی این کشورها صورت میگیره.
مگه قراره خداوند هر اشتباهی که ما میکنیم رو راست و ریست کنه؟؟

حالا اصلا کمک هم بکنه. کیا میخوان ایمان بیارن؟
اونایی که حق اینها رو خوردند؟

پس دیدید که نه مقایسه درسته و نه ایمانی که این شکلی به دست بیاد ارزش داره.

اونوقت چه نیازی به وجود عقل هست؟
?قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات?
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:04:00 ب.ظ ]




پیامبر (ص):‌

من در شگفتم از مردى که همسرش را کتک مى زند، در صورتی که خودش، به کتک خوردن، سزاوارتر است. زنان را با چوب کتک نزنید که قصاص دارد؛ بلکه زنان را با گرسنگى و برهنگى، تنبیه کنید تا در دنیا و آخرت سود ببَرید.

مستدرک الوسائل، ج ٢، ص ٢5٠
http://l1l.ir/eshia1

? پاسخ شبهه:

1⃣ کافر نمی گوید انتقادش از روایت فوق چیست و با این سکوت می خواهد تلقین کند که مرد می تواند بی دلیل با همسرش اینگونه برخورد کند!

مضمون روایت فوق در #قانون_مدنی هم آمده است
ماده 1108 :
هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود.

ماده ١١٠٧ قانون مدنی:
#نفقه عبارت است از #مسکن و #لباس و #غذا و اثاث خانه، که به طور متعارف با وضعیت زن متناسب باشد و خادم در صورت عادت زن به داشتن خادم، یا احتیاج او …

@GhararGahShayeat
2⃣ زن و مرد نسبت به یکدیگر حق و ?? #تکلیف دارند.
هیچ تکلیفی در دنیا #بدون_ضمانت_اجرا نیست.

اگر مرد بی دلیل به تکالیفش عمل نکند مجازات حقوقی و کیفری دارد.

«هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش (حبس بیش از 6 ماه تا ٢ سال) محکوم می‌شود.

ماده 53 قانون حمایت از خانواده:
https://goo.gl/XAcAXH

حال اگر زنی بی دلیل از همسرش فاصله بگیرید، تَمکین نکند باید چه کرد؟! تحویل مقام قضایی داد؟! که همانند مردان برای آنها مجازات زندان باشد! یا که تا ابد نباید هیچ واکنشی نشان داد؟! آیا کافر غیر از سکوت پاسخی دارد؟

3⃣ تنها مورد تنبیه، #نشوز {سرپیچی از تکلیف اختصاصی بدون عذر موجّه} است.

امام صادق (ع) : «فَإِذَا نَشَزَتِ الْمَرْأَةُ کَنُشُوزِ الرَّجُلِ فَهُوَ خُلْعٌ فَإِذَا کَانَ مِنَ الْمَرْأَةِ فَهُوَ أَنْ لَا تُطِیعَهُ فِی فِرَاشِه‏‏»
نشوز زن آن است که در فراش {همبستر شدن} از شوهر تبعیت نکند.
? روضه المتقین، ج ٩، ص ١٣٣
https://goo.gl/FckTwS

?چند نکته:

1. اگر زنى از انجام کارهایى مثل خانه داری، بچه ‏دارى و آشپزی و… سر باز زند، شارِع مقدس هیچ حَقى براى مرد در برابر آن قرار نداده است

2.واژه “ضرب” در روایت، برخلاف انتظارِ شایعه سازان، برای تنبیه غیر فیزیکی (قطع نفقه) به کار رفته است.

3. واژه “ضرب” اگر به معنای زدن هم باشد، کاملا متفاوت از چیزی است که ملحدین می گویند.
خشونت هایی که علیه زنان در جامعه رخ می دهد کاملاً مخالف آموزه های دینی است. مطلبِ لینک زیر را حتما مطالعه کنید
https://goo.gl/HOjBK7
@GhararGahShayeat

4⃣ سخنانِ حضرت محمد (ص):

?أَیُّ رَجُلٍ لَطَمَ امرَأَتَهُ لَطمَةً، أمَرَ اللّهُ عز و جل مالِکا خازِنَ النّیرانِ فَیَلطِمُهُ عَلى حُرِّ، وَجهِهِ سَبعینَ لَطمَةً فی نارِ جَهَنَّمَ.

هر مردى که به زنش سیلى بزند، خداوند عز و جل به مالک، نگهبان دوزخ، دستور مى دهد که در آتش دوزخ، هفتاد سیلى بر صورتِ او بزند.
? مستدرک الوسائل، ج ١4، ص ٢55
https://goo.gl/BXWPd6

? مَن ضَرَبَ امرَأَةً بِغَیرِ حَقٍّ فَأَنا خَصمُهُ یَومَ القِیامَةِ، لا تَضرِبوا نِساءَکُم، فَمَن ضَرَبَهُم بِغَیرِ حَقٍّ فَقَد عَصَى اللّهَ و رَسولَهُ.
هر کس زنى را به ناحق بزند، در روز قیامت، من طرفِ دعواى او خواهم بود. زنانتان را نزنید؛ زیرا هر که آنها را به ناحق بزند، از خدا و پیامبرش نافرمانى کرده است.

? إرشاد القلوب، ج ١، ص ٣٣٣
https://goo.gl/kPk8rE

? أما یَستَحی أحَدُکُم أن یَضرِبَ امرَأَتَهُ کَما یَضرِبُ العَبدَ؛ یَضرِبُها أوَّلَ النَّهارِ ثُمَّ یُضاجِعُها آخِرَهُ؟ أما یَستَحی

آیا هیچ یک از شما شَرم نمى کند که زنش را مانند بَرده مى زند؟! اوّلِ روز، او را مى زند و شب هنگام، با او مى خوابد! آیا شرم نمى کند؟!
? کنز العمال، ج ١6 ، ص ٣٧٧
http://bit.ly/2uk6dOQ

? جاءَتِ امرَأَةٌ إلى رَسولِ اللّه ِ صلى الله علیه و آله قَد ضَرَبَها زَوجُها ضَربا شَدیدا، فَقامَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله فَأَنکَرَ ذلِکَ وقالَ: یَظَلُّ أحَدُکُم یَضرِبُ امرَأَتَهُ ضَربَ العَبدِ، ثُمَّ یَظَلُّ یُعانِقُها و لا یَستَحیی!

زنى که شوهرش او را به شدّت زده بود، نزد پیامبر خدا (ص) آمد. پیامبر (ص) برخاست و به این کار اعتراض نمود و فرمود: «همیشه یکى از شما زنش را مانند برده مى زند سپس با او هَم آغوش مى شود، و خجالت نمى کشد!»

? وسائل الشیعة، ج ١4، ص ١١٩
https://goo.gl/tTB1YE
?قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات?
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w

1 نظر
باز نشر

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 07:03:00 ب.ظ ]




#شبهه وپاسخ
‍ ?برخی از برادران اهل تسنن سوال می‌پرسند: چرا شما «شیعیان» در اذان می‌‏‌گویید «اشهد ان علی ولیّ اللَّه» علی ولی خداست؟ مگر خدا ولی می‌‏خواهد؟

✅دو پاسخ برای این سوال وجود دارد:

?1. در ادبیات عرب قاعده‌ای هست به نام «مضاف و مضاف الیه» و همیشه در «مضاف الیه» یک «حرف جر» در تقدیر گرفته می‌شود. مثلا می‌گوییم: «غلامُ زیدٍ» یعنی غلام لزیدٍ، غلام برای زید است یا می‌گوییم: «صلوة اللیل» یعنی صلوة فی اللیل نمازی که مختص شب است و در شب خوانده می‌شود. لذا کلمه «ولی» در این‌جا به عنوان مضاف به کار رفته و کلمه «الله» هم مضاف الیه پس طبق این قاعده می‌گوییم: «علی ولی الله» یعنی «علی ولیٌ من الله» علی(علیه السلام) سرپرست امت اسلام از جانب خداوند است. چون شیعه قائل به ولایت انتصابی است.

?2. چرا شما(برادران اهل سنت) در اذان وقتی که می‌گویید: «اشهد ان محمد رسول اللَّه»؟ محمد رسول خداست؛ مگر خدا رسول می‌‏‌خواهد؟ (تعالی عن ذالک) آیا معنای آن غیر از این است که «محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از طرف خدا رسالت [بر مردم] دارد»؟ ما هم به همین دلیل معنای «علی ولی اللَّه» را می‌گوییم: علی(علیه السلام) از طرف خدا ولایت و امامت [بر مردم] دارد.

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 06:18:00 ب.ظ ]




#شبهه

✍ خسته نباشی کربلایی!
امسال هم هرطور شده خودت را به کربلا رساندی
و چهلمین روز شهادت امام حسین را به سوگ نشستی
البته چهلمین روز که غلط است،تا امروز دقیقا پانصدویازده هزارو چهل روز از شهادت امام حسین می گذرد!!
درود بر تو که پانصدو یازده هزارو چهلمین روز شهادت امامت را سوگواری کردی!
رد شدن از راهها چطور بود؟ هیچ میدانی در راه از چه چیزهایی رد شدی؟
کودکان کار رادیدی؟ کارتن خوابها را چطور؟ خانه های کاه گلی؟مادران خود فروش؟ پدران کلیه فروش؟
هیچ میدانی در کشور خودت از چند کربلای خانگی گذشتی تا به پانصدو یازدهمین سوگ امامت بنشینی؟

در بین راه چه خوردی؟
خرما،حلوا،ماهی،و انواع خوراکی ها که نشان از مهمانوازی عراقی ها دارد!
نشان از مهمان نوازی همین برادران دینی که چندی قبل خرمشهرمان را خدا از دستشان آزاد کرد!
مهمان نوازی برادران عراقی که در جنگ به خاک و ناموس و مال و فرهنگمان تجاوز کردند چطور بود؟
غذایشان بوی خون شهدا را نمی داد؟
عجب وفادار ماندی به خون شهدای جنگ!
زیارت قبول کربلایی..

? #پاسخ

✍ دشمن اربعین خسته است…

سلام بزرگوار و تشکر بابت خداقوتی که عرض کرده ای..

1⃣ نوشته ای: درود بر تو که بعد از پانصدو …هزار سال شهادت امامت را سوگواری کردی
?می نویسم: درود بر شما که خوب عاشقان حسین(ع) را شناخته ای. محب حسین روز و مکان نمیشناسد و سوگواری اش فقط اشک نیست و از جنس دیگر است. موسم عزای حسین موسم تولد گلواژه های ادب، ایثار، ذلت ستیزی، شهادت طلبی، ولایتمداری ، دشمن شناسی و حتی نفاق شناسی است.
باورش و هضمش سخت است ولی می توان در سوگ حسین دوباره متولد شد و جشن تولد گرفت!!

2⃣ نوشته ای: رد شدن از راه ها چطور بود؟ کودکان کار دیدی….؟
?می نویسم: جاده پر و پیچ خم بود و فقط اهل استقامت می توانند از آن عبور کنند.
گاهی مشکلات را می دیدم و یاد می کردم از همه عزیزانی که گاهی از روی جهل، گاهی غرض و مرض فقط در اربعین و محرم یاد فقرا می افتند.

افتخار میکردم که این جماعت زائر، پرورش یافته مکتبی هستند که مولایشان علی(ع) به آنها درس داده است که کمک به محرومان و بردن شیر برای یتیمان منافاتی با خلق حماسه و رجزهای علوی در یوم الله ها و کوبیدن بر دهان ناکثین و قاسطین و مارقین ندارد.

اما حقیقتا دلم بیشتر از آن که برای شکم گرسنه کودکان کار بسوزد برای ذهن کودک صفتان بیمار سوخت!
و در هرلحظه پیاده روی، بابت اربعین شکر خدا می کردیم چرا که مکتب اربعین باعث میشود حتی برخی از دوستان خسته و عافیت زده و مخالف در این ایام حداقل در حد لقلقه زبان یادی از کودکان کار بکنند.

البته نمی دانم چگونه در کشوری که متاسفانه در اسراف، جراحی زیبایی بینی،تورهای ترکیه ،تجمل گرایی، و… رکوردشکنی کرده است شاخک های برخی از دوستان به صورت کاملا اتفاقی! فقط در آستانه اربعین برای کمک به مستمندان حساس می شود و در موعد عیدنوروز و یلدا و جشن های وارداتی ولنتاین و… دوستان عزیزم روزه سکوت می گیرند!!

نمایشنامه ی عجیبی است!! برخی مسافران آنتالیا یهویی در موعد اربعین و حج، قهرمان داستان بینوایان شده و یا در روز قدس برخی وطن فروشان و نامردنیوزان به صورت کاملا اتفاقی!وطن پرست می شوند.
?حضرت حافظ زیبا گفت:
برو این دام بر مرغ دگر نه/ که عنقا را بلند است آشیانه..

3⃣ نوشته ای در بین راه چه خوردی؟
می نویسم : حقیقت را بخواهی بیشتر از حلوای موکب، خون دل خوردم. هر گاه عکس شهیدان را می دیدم یادی از عاقبت بعثی ها و صدام میکردم و هرگاه عکس شهدای مدافع حرم وطنم را در مسیر می دیدم یاد خائنینی می افتادم که قدرشناس نیستند امنیتی که مرهون این شهدا هستیم!

4⃣ شیعیان میهمان نواز عراق را با بعثی های ناسیونالیست متجاوز یکی خواندی و طعنه زدی!!

?می نویسم: همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد عراق را هم از چنگال بعثی ها آزاد کرد. جسارت کنم و بنویسم از عقل به دور است که شیعیانی که در حیات صدام بیشترین زخم ها خوردند امروز با زخم زبان های جاهلانه با صدامیان یکی شوند.
آیا شیعیان عراق حق دارند ناموس امروز وطنم را با اشرف بی شرف و فرح دیبای پهلوی و قس علیهذا بشناسند؟
خطاب به خودم عرض میکنم: التماس اندکی تفکر

5⃣ دوست عزیزم امیدوارم سال بعد دست در دست هم زائر اربعین باشیم . یقین دارم آنگاه هر ساله موعد #اربعین در پاسخ به طعنه ها و کنایه ها این بیت حافظ را زمزمه خواهی کرد:
?من نخواهم کرد ترک لعل یار و جام می/
زاهدان معذور داریدم که اینم مذهب است

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 05:59:00 ب.ظ ]




#شبهه?
حجاب اسلامی نه تنها برای زنان سودمندی خاصی ندارد بلکه موجب پدیدآمدن ناراحتی‌ها و تنگناهای گوناگون فردی و اجتماعی همچون افسردگی، جلوگیری از پیشرفت اجتماعی و … است. این ستم است که زن تاوان چشم‌چرانی و هوسبازی مرد را بدهد.
✍پاسخ شبهه:
? در اصل ضرورت پوشش برای بدن اختلافی نیست، اختلافات در زمینۀ حدود پوشش است که برگشت به نوع نگرش ها به مقوله حجاب دارد ؛ یکی از نگرش ها، نگرش دینی است که بر اساس آن برای پوشش شرعی بانوان حکمت های متعددی وجود دارد از جمله:

1️⃣ جاذبه های بدنی زن، همچون روح او نزد خدا احترام دارد و نباید ارزان در اختیار چشم های هوسباز قرار گیرد، زن با حفظ حجاب، هم برای جسم و جان خود ارزش قائل می شود و هم مقتدرانه در برابر تبدیل شدن به ابزار هوسرانی مردان می ایستد.
2️⃣ پوشش زنان در جامعه، به تقویت بنیان خانواده کمک می کند، چون زنان و مردان با عفت روز به روز به یکدیگر وابسته تر شده و بنیان خانواده شان مستحکم تر می شود ولی مردانی که در طول روز، زنان عشوه گر را می بینند نسبت به خانواده و همسر خود بی رغبت می شوند.
3️⃣ بی حجابی باعث شیوع چشم و همچشمی میان زنان و صرف عمر گرانمایه به جای کسب علم، رشد و تعالی برای امور گذرا و کم اهمیت می شود.
4️⃣ زنان بی حجاب، به دلیل مقایسه دائمی خود با زنان دیگر همواره در معرض اضطراب بدشکلی هراسی و افسردگی اند.
5️⃣ بی حجابی عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی همچون ارتباطات نامشروع، تجاوز، قتل های ناموسی، اختلاف در خانواده و طلاق می باشد.
@spasokh
نکته پایانی: ?حجاب اسلامی ابتدا به سود مصالح مادی و معنوی خود زنان است نه برای گناه نکردن مردان.

?پاسخ کامل:?
https://goo.gl/LcxtTS

موضوعات: پاسخ به شبهات  لینک ثابت
 [ 05:56:00 ب.ظ ]




خواهرانی که حجاب رو به عنوان دستور الهی رعایت نمیکنین از در دیگه ای وارد میشم??

هیچ با خودتون فکر کردین که نظر عموم مردم درباره بانوان با حجاب و بی حجاب چیه?❗️❗️❗️
به فرق بین خانم و خانمی دقت کردین?❗️
یا به طرز نگاه و فکر زنان شوهر دار نسبت به بی حجابها?❗️
یا حتی اعتماد شوهر به خانم بی حجاب یا باحجابش?❗️
یا طرز تربیت فرزند باحجاب و بی حجاب?❗️
یا مزاحمت ها و بی حرمتی ها به بیحجاب ها?❗️

جواب همه ی اینها در عفاف و حیاست?
#باحجابها بین مردم محترم ترند☺️
#باحجابها خانم با شخصیت اند☺️
#باحجابها مورد احترام خانم های شوهر دارند☺️
#باحجابها مورد اعتماد و اطمینان همسرشونن☺️
#باحجابها بهترین مادر در تربیت فرزندند☺️
#باحجابها امنیت دارند و مصون اند☺️

?و هر چقدر هم که از مزیت های #حجاب بگیم تمومی نخواهد داشت✅

خواهرم #حجاب یعنی احترامی که برای خودت قائل میشی??
و امنیتی که خودت انتخاب کردی❤️
و شخصیتی که قابل ستودنه?

با این حال کیه که حلاوت #حجاب رو
به تلخی گناه و بی ارزش شدن بفروشه⁉️
مگر اون کسی که برای خودش #احترام قائل نیست و خودش رو #بی ارزش میدونه☹️❗️

عاقلان را اشاره ای کافیست ✅

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 04:29:00 ب.ظ ]




این دست به دست الهی رسیده است

#سوال:
#چرا بعد از تمام کردن دعا #دستها را به صورت می کشیم؟؟؟؟؟

جواب:
پیامبر اکرم در خطبه شعبانیه فرمود:هنگام نماز دستها را به دعا بلند کنید که بهترین لحظاتی که خدا با رحمت به بندگانش می نگرد این لحظات است
#وقتی انسان دست به دعا برداشت ؛طبق روایات و سنت معصومین علیهم السلام #مستحب است آن را بر سر وصورت خود بکشد ؛
#برای اینکه لطف خدا به این دست پاسخ داده است
دستی که بسوی #خدا دراز شود یقینا خالی بر نمیگردد و #دستی که عطای الهی را دریافت کرد گرامی است
#لذا خوب است آن را به صورت یا به سر بکشد
#گاهی امام سجاد علیه السلام چیزی که به نیازمند مرحمت میفرمودند#دست مبارک را می بویید و می فرمود:این #دست به دست الهی رسیده است
#چون خدا فرمود:(هو یقبل التوبه عن عباده و یأخذ الصدقات)
آنان که این شامه را دارند ؛می توانندبا بو کردن #دست نشانه دست الهی را استشمام کنند و جزو همین حکمتهاست
آنچه گفته می شود بوی بهشت از فاصله #هزار سال استشمام می شودگروهی آن را حس می کنند و عده ای محروم هستند
?????
منابع:سوره مبارکه توبه آیه104
بحارالانوارج83_کافی ج2
کتاب عملهای اشتباه و پاسخهای صحیح ج1ص57-58

موضوعات: ولايت عشق  لینک ثابت
 [ 07:09:00 ق.ظ ]