زمهرير
 
 


Random photo
الهم  عجل لوليك الفرج

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



بداء در علائم حتمی ظهور
نوع مستند : مقاله
پدیدآورندگان شبکه کوثرنت :

خدیجه کشاورز

پدید آورندگان خارج از شبکه :

امامعلی خوشنود

چکیده :
علائم ظهور بر اساس چگونگی وقوع بر دو نوع است:
یک نوع حتمی و دیگری غیر حتمی.بداء چه در عالاثبات و چه در عالم ثبوت اتفاق می افتد اما در خصوص موضوع علائم حتمی ظهور آنچه به صراحت می توان از آن گفت جاری شدن آن در عالم اثبات است و آنچه باید ثابت شود اجرای آن در عالم ثبوت است.
بداء یکی از مظاهر قدرت خداوند است و از آنجا که خداوند قادر مطلق است و دستانش باز است هر چه بخواهد و اراده کند انجام می دهد ؛پس اینکه خداوند بخواهد در علائم حتمی ظهور بداء ایجاد کند چندان هم غیر قابل باور و انجام نا شدنی به نظر نمی رسد وخداوند تا آنجایی که به غرضش از قرار دادن علائم ضرری نرساند می تواند در هر کدام از انها که بخواهد بداء حاصل کند.
به دو دلیل این مهم(بداء در علائم حتمی ظهور) ثابت می شود:
روایاتی که دلالت بر ناگهانی بودن ظهور می کند و دوم روایاتی که دلالت بر این می کند که دعا در نزدیک شدن ظهور اثر دارد.
همانطور که می دانیم خداوند حکیم است و حکیم کار بیهوده انجامم نمی دهد پس اگر خداوند بدایی حاصل کند از روی حکمت است(یعنی هم دلیل این بداء از روی حکمت است هم چگونگی بداء)خداوند علائم را وسیله ای برای تشخیص نزدیکی و آماده سازی ظهور قرار داده و بداء در همه آنها با غرضش منافات دارد پس در همه علائم بداء اتفاق نمی افتد.

تاریخ ثبت اثر در سامانه فراخوان های پژوهشی: سال 1394

بداء
علائم حتمی ظهور
محو و اثبات
تالیف
مخاطب سطح دو حلی

موضوعات: چكيده مقالات, موضوعات پايان نامه  لینک ثابت
[جمعه 1396-01-11] [ 03:05:00 ب.ظ ]




چندی قبل دختر جوانی که به دلیل ازدواج نکردن تا سن 37 سالگی با مشکلاتی رو به رو شده بود، با مطرح کردن مشکلاتش در سایت حجت الاسلام شهاب مرادی درخواست کرد او را برای حل مشکلش راهنمایی کند. جالب توجه است که این پیام 118 هزار و هفتصد و بیست و نهمین پیامی است که این صاحبنظر مورد توجه جوانان دریافت کرده است.

این دختر جوان در نامه خود اعلام کرده بود، دختری 37 ساله و مجرد، دارای بالاترین مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه کشور، دارای یک شغل خیلی خوب دارم و استقلال مالی در زندگی هستم. با پدرو مادر پیرم زندگی میکنم و از نظر خانوادگی زندگی سطح متوسط رو به پایینی داریم. خانواده ای مذهبی و مقید دارم هیچگاه در رفتار و گفتار و ظاهر به طریقی عمل نکردم که جلوه گری باشد…

از زمان دبیرستان خواستگارانی داشتم ولی به دلایل زیر هنوز ازدواج نکردم:

*اوایل می گفتم می خوام برم دانشگاه و رد می کردم.

*کمی بعد تر به دلایل بچه گانه آنها را رد می کردم .

*چند سال بعد جدی تر به مساله ازدواج فکر کردم اما خیلی از آنها از نظر معیارهای اصلی و مهم با من همخوان نبودند.

* مواردی هم بودند که خودشان دیگر پیگیری نمی کردند.

*کمی که سنم بالاتر رفت تعداد خواستگارها کم شد.

الان خیلی احساس تنهایی می کنم و واقعا نیاز عاطفی دارم که ازدواج کنم اما نمی توانم از معیارهایم پایین بیایم که مهمترین آنها ایمان، شخصیت، اخلاق، تطابق فرهنگی، تناسب سنی و تا حدودی تحصیلی، مجرد بودن و خانواده خوب داشتن است.

شما راهنمایی کنید چه کنم. من که به عنوان یک خانم نمی توانم پا پیش بگذارم و خودم دنبال همسر بگردم حتی غرورم اجازه نمی دهد با کسی از اطرافیان مطرح کنم و مثلا بگویم مورد مناسب می شناسند یا خیر، عزت نفسم چه می شود؟ پس چه کنم؟

همسریابی اینترنتی را هم با توجه به پیامدهای احتمالی کار درست و معقولانه ای نمی دانم اگر چه از سر استیصال چند بار این فکر به ذهنم رسیده… نظر شما چیه؟ در هر حال بگویید چه کنم؟

8 توصیه مرادی برای حل مشکل
شهاب مرادی نیز پس از بررسی مشکلات این دختر جوان و به دلیل اینکه افراد زیادی با مشکل او رو به رو هستند هشت راهکار را برای حل این مشکل پیشنهاد کرد. وی در بخشی از این توصیه‌ها با پیشنهاد چند دیالوگ، توصیه کاربردی خود را با سبکی ابتکاری تکمیل کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

1ــ نگرانی شما در مورد تاخیر در ازدواج خردمندانه و منطقی است.

2- بی تردید ازدواج مهم است اما مسلما همه زندگی نیست! اجازه ندهید نگرانی از این مسئله تمام زندگی شما را مختل کند. بین یک دختر خانم مجرد با مشکلات روحی و خُلقی و یک دخترخانم مجرد با روح و روان سالم حتما سلامت را انتخاب کنید و مراقب سلامت روح و جسم تان باشید. کم نیستند افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند و ازدواج موفقی هم دارند. اگر احساس ناخوشایند و یا افکار آزاردهندی دارید و ناامیدی یا حس افسردگی که در پیام قبلی بیشتر به آن اشاره کردید مانع انجام عملکردهای شماست و آرامش شما را مختل می کند حتما به مشاوری متدین مراجعه کنید.

3 - شاید یکی از علل عدم حضور خواستگار با توجه به شرایطی که شما دارید سطح بالای تحصیلات و موقعیت اجتماعی خوب شما است و نگرانی آنها از بابت بالا بودن سطح توقعات شما که دور از ذهن نیست و حتی برخی از خواستگارهای بالقوه در چنین شرایطی در قبال دختر خانمی با شرایط تحصیلی و اجتماعی شما -شاید- احساس حقارت می کنند.

4 - لازم است با توجه به سن و شرایطِ امروزتان، دوباره تمامی معیارها و ملاک ها و سلیقه های خود را بازبینی کنید و با حفظ مبانی ملاک ها و معیارها و حتی برخی سلیقه ها را تعدیل و به روز کنید.مثلا بر اساس معیارهای 20 سال پیش شما خواستگار امروزتان با تفاوت سنی 4-3 سال، باید 41-40 ساله باشد و حتما مجرد. اما اولا این معیار امروز برای یک دوشیزه 37 ساله، واقع بینانه نیست! ثانیا احتمال مشکلات شخصیتی برای پسر 40 ساله مجرد به مراتب بیشتر از یک مرد 40 ساله ایست که تجربه طلاق دارد.

5 - نسخه ی به روز شده معیارها و ملاک هایتان را در خلال صحبت هایتان راحت با دوستان و نزدیکان و اطرافیان در میان بگذارید،نقش آنها را به عنوان معرف نادیده نگیرید. روشن است که منظورم درد دل با بدخواهان و دشمنان نیست!

6- به صورت غیرمستقیم درصحبت هایتان عدم مخالفت تان را برای ازدواج ابرازکنید. مثلا در مورد خواستگاری که -مثل دشمن فرضی- به علت بی نماز بودن او را رد کردید صحبت کنید و با دیالوگی مانند این شماره 5 را هم اجرایی کنید: «یکی دو جلسه صحبت کردم مرد محترمی بود و من مشکلی با شرایط سن و سالش نداشتم تقریبا از من 13 سال بزرگتر بود اما خب متاسفانه نمازخون نبود و اظهار بی اعتقادی کرد. من هم ردش کردم» یا «خواستگار محترمی بود با اینکه تجربه یک عقد و طلاق داشت اما با این موضوع مشکل چندانی نداشتم ولی اصل موضوع این بود که در مورد شُربِ خَمر اظهارات مناسبی نداشت و گفت نمی تونه قول بده که هیچ وقت مشروب نخوره! خب شرب خمر هم می دونی یه خطِ قرمزِ جدی است. من هم ردش کردم» دو سه تا از این اظهارات را می توانید بیان کنید و اگر مصداق ندارد به نحوی بیان کنید که اصلا دروغ و کذب نباشد این طوری: « من که با ازدواج مشکلی ندارم اما از شما می پرسم به نظرت اگر دختری توی شرایط من خواستگاری داشته باشه که خدای ناکرده مشروب خور باشه و حاضر هم نیست توبه کنه اون دختر باید قبول کنه؟ ــ اگر طرف صحبت شما با پُر روی گفت: بله قبول کنه و دلیل و توجیه اورد، شما هم محکم بگید: نه رسول خدا صریحا نهی کرده از چنین ازدواجی» و …

7- مراجعه به مشاور برای پاسخ نهایی مثبت یا منفی به خواستگار را برای خودت لازم و ضروری بدان. دقت بفرمایید حتی پاسخ منفی. و خیلی به صرفه است مشاورتان ثابت باشد. مومن و از لحاظ تاهل و خانوادگی موفق و شاداب.

8- از دعا و توسل غافل نیستید خوب است. از خدا بخواهید که همسری مناسب و لایق نصیب کند که لیاقت شما را داشته باشد.

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 02:57:00 ب.ظ ]




كتاب " اگر خواستگار نیاید "

توصیه های مهندس حسن سهرابی به دختران ازدواج نکرده سن بالا 22 الی 35 ساله

آمار تعداد پسران در بدو تولد از دختران در بدو تولد بیشتر است ….در سرشماریها تعداد پسران از تعداد دختران بیشتر است …اما هرم سنی ازدواج در فاصله 15 -35 سالگی نیاز به بررسی دارد ….تعداد دختران این رده سنی از تعداد پسران این رده سنی بیشتر است ؟تازه پسران با اختلاف 3-5 سال با کوچکتر از خودشان ازدواج می کنند و این مساله نیز مهر تاییدی بر بیشتر بودن دختران ازدواج نکرده سن بالا می باشد .

از طرفی سبک زندگی در کشور ما مبتنی بر هدف است …نه مبتنی بر مسیر …دختر تا دکترا و فوق لیسانس می خواند و ارتفاع می گیرد و خواستگار کفو و لایق کمتر پیدا می شود ….اینجا معدل یک دختر لیسانسه یا دیپلمه ازدواج کرده دارای یک شوهر خوب از این دختر فقط موفق در امر تحصیل و دکترا بالاتر است …باید معدل را برد بالا نه فقط یک نمره را …

از طرفی در سبک زندگی ما ایرانیها -بیشتر شادیها با ازدواج گره خورده ….و ازدواج نکردن یعنی تنهایی .

کمال گرایی افراطی در پسران برای کسب یک شغل خوب و مسکن مناسب و اتوموبیل عالی نیز دلیل دیگریست که کسی زنگ خانه ها را برای خواستگاری نفشارد .و گرانی و اقتصاد نیمه جان بهانه دیگری برای اقایان شده است …که حالا حالا بند نافشان را از پدر و مادر نبرند .

همه جا می بینم …در خانه -در فامیل -در کوچه و همسایگان -در سازمان و ادارات ….سرنوشت این دختران چگونه خواهد بود ؟

دغدغه های بالا باعث نوشتن کتاب ” اگر خواستگار نیاید شد ” شامل 160 نکته کوتاه و ملموس و کاربردی و صمیمی برای رفع نگرانیها و دلواپسی های عدم خواستگار مناسب .

در اینجا چند نکته از کتاب مذکور می آید :

هواپیما با قدرت از زمین بلند مى شود و بر اصطکاک فرودگاه غلبه مى کند، اما اگر
سر دماغه هواپیما به طرف زمین باشد آنگاه هواپیما سقوط خواهد کرد .اگر همه چیز
شما درست باشد، ولى نگاه درستى به آینده نداشته باشید سقوط مى کنید . یادآورى مى
کنم که ذهنیت مثبت و داشتن چشم انداز امیدوارانه به آینده، بزرگترین ثروت معنوى
یک دختر دم بخت است .

-اضطراب نیامدن شوهر ایده آل دختر دم بخت را دچار ترس و شکنجه روحى خواهد
کرد . در مورد فرماندهان ستمگر چین نوشته اند که به هنگام شکنجه از وسیله ساده
اى استفاده مى کردند. از مشک آب .آنها دست و پاى مجرم را مى بستند و مشک آب
را بالاى سرش قرار مى دادند که به طور مداوم و در فاصله معین ،قطرات آب بر سرش
بچکد.این قطرات در پایان کار ،چون ضربه چکش بر مغز محکوم بیچاره صدا مى کرد و
بالاخره او را دیوانه مى ساخت . نگرانى چون آن قطرات مداوم آب است که اگر پى در پى
بر انسان فرو بریزد او را به جنون خواهد کشاند . لذا باید براى رفع این نگرانیها با توجه
به نکات بعدى کتاب اقدام نمود .

- دوستى مى گفت: غمگین بودم که چرا کفش ندارم تا اینکه مردى را دیدم که اصلاً پا
ندارد.کشور ما در گذر جمعیت سنى ویژه اى قرار دارد .متولدین دهه 60 تا 70 بصورت
یک لشکر چند میلیونى وارد عرصه کار ، تحصیلات و ازدواج شده اند . مشکل نداشتن
خواستگار مناسب یک پدیده اجتماعى همه گیر شده است و نگرانى بجز ایستایى و در جا
زدن کارى براى شما نمى کند.داشتن یک مجردى خوب و سرشار از توانگرى باعث مى
شود تا شما به زندگى خود هدف و جهت دهید و از ایستایى رها شوید.ایستایى شبیه یک
اتومبیل مى ماند که روشن است و دارد بنزین مصرف مى کند،ولى پاى شما روى ترمز
است و نمى دانید چه باید کنید.بهترین کار پیدا کردن یک آدرس خوب براى ادامه مسیر
زندگیست. شاید در بین راه و جستجوى هدف جدید ،خواستگار شما قرار گرفته باشد .

- طمع ،هیجان زاست و جاده هیجان همیشه سر بالایى نیست .شما حس مى کنید
که شوهر را زود بدست آوردید،غافل از اینکه در یک سر پایینى به سمت سرنگون
شدن، حرکت مى کنید. باید فاصله هاى عاطفى خود با دیگران را تنظیم نمایید.مردان
و پسران شکارچى،کفش خوشبختى ،به پاى شما نمى پوشانند. لطفاً سیندرالله نباشید
و کودکانه ،مسائل را تحلیل نکنید .فکر تور کردن پسران و دست و پا نمودن شوهر به
هر قیمتى،کاملاً غیر عقلانیست.نباید با هر تیپ و پوششى جلوى هزاران چشم ناپاک
قرار گرفت .

- درخواستگارى چقدر طناز باشیم؟مسلماً در جلسه اول خواستگارى، چشمهاى
خواستگار جستجوگر است و خوش لباسى بدون جو گیر شدن معقول ترین حالت است.
اما اگر دخترى متوجه شایستگى هاى خواستگار شد ،بهتراست در جلسات بعدى تدبیر
به خرج دهد و علاوه بر خوش لباسى و متانت ،رفتارهاى نرمترى از خود نشان دهد.
مسلماً در تیپ شخصیتى شما، او نباید به این نتیجه برسد که شما هیچ بلد نیستید و
جذاب بودن را نمى فهمید .خوش سخن گفتن ،عاقل بودن ،لبخند به موقع داشتن ،تیپ
مناسب داشتن، گهگاهى تأیید کردن مرد و…. خداوند ظرفیت دلبرى حلال را در وجود
شما گذاشته و باید در وقت خودش از آن بهره ببرید. اما مراقب باشید تا وقتى خواستگار
جدى نیست و تا وقتى به دل شما و خانواده شما ننشسته است گوهر طنازى و دلبرى
خود را در معرض حراج قرار ندهید .ممکن است طرف سوء تفاهم کند و اشتباه برداشت
نماید و یا برعکس ،سوء استفاده نموده و ضربه بزند .

- ورزش مانع چاق شدن شما مى گردد و این تصور را در شخص مقابل ایجاد مى کند که
سن شما کمتر به نظر آید . اگر تاکنون عضو یک باشگاه نشده اید، حتماً در نزدیکترین و
امن ترین محل زندگى عضو شوید و نرمش ها را آغاز کنید.نگران هزینه هاى آن نباشید
و در قبال آن از هزینه هاى لوازم آرایشى کم کنید .

- تنهایى وحشتناک نیست البته براى کسى که هنرى دارد و اهل کتاب است . تنهایى
دردناک نیست وقتى دوستان خوبى دارید و مهارتهاى جنگیدن با مشکلات را فرا گرفته
اید . تنهایى سخت نیست وقتى خدا جبران همه نداشته هاى شماست …فراموش نکنیم
که با سیم خاردار نمى شود جلوى سیل را گرفت.باید فکر کرد و سد بزرگى در مقابل
نگرانیها و استرس هاى زندگى معاصر ساخت.این سد همان خواستن شماست.انسان
یعنى خواستن و شما مى توانید از دل این تنهایى ها به راههایى برسید که در آخر از
تنهایى خلاص گردید .مى توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ما در این کتاب دنبال
همین مطلب ارزنده ایم.
- وقتى در زندگى به مرحله سرگردانى مى رسیم باید بالاخره از جایى شروع کنیم .خود
خورى و خود تخریبى ما را له شده نشان مى دهد و اعتماد به نفس را از ما مى رباید.هر
کس در قفس سر گردانى بماند، دچار روز مرگى مفرط مى شود و اژدهاى بى برنامگى و
بى هدفى او را از پاى در مى آورد. باید براى کشتن این اژدها نیزه اى آماده کرد .

- ناامیدى و خود کشى سه عامل دارد : 1- پوچ گرایى 2- افسردگى 3- اعتراض
بهتر است براى فرار از این تفکر شیطانى کارهاى زیر را دنبال کنید :
- یک کار هنرى را شروع نمایید .
دعا بخوانید.دعا روح ما را کیمیا مى کند .فراموش نکنید
(امام صادق علیه السلام )فرمودند : هر کس عمداً خود کشى کند ،براى همیشه در آتش جهنم است- «
-توانایى و مؤفقیت هاى خود را بنویسید و در زمان هجوم افکار منفى،آنها را بخوانید.
سعى کنید اعتراضهاى خود را مطرح و گفتگو نمایید و زخمهاى عاطفى خود را ترمیم
کنید، درغیر اینصورت زخمها تبدیل به جراحت و جراحت تبدیل به چرکین شدن
احساسات مى گردد و فرد به خود آسیب مى رساند .
-زیاد به دل طبیعت بروید و گلها و زیباییها را از نزدیک ببینید .
-به یک مشاور خوب و دلسوز و مؤمن ناودان بزنید .
-مجلات مؤفقیت و ازدواج مثبت را تهیه نمایید و بخوانید .گاهى یک جمله زندگى انسان
را دگرگون مى کند .

فکر مى کنید کسى درکتان نمى کند …خسته اید و مثل یونس نبى (ع) در شکم ماهى
تنها هستید …احساس مى کنید دیگران شما را رها کرده اند و رفته اند .
ولى مهم این است که بدانید شما بلعیده نمى شوید. اگر خودتان ،خودتان را در قفس
سرگردانى حبس نکنید، اگر حرکت کنید و اجازه ندهید دردهاى خفته درونتان چرک
کرده و زیر پوست وجودتان عفونت نماید آنگاه شما نجات خواهید یافت…

ما یک زیبایى داریم و یک جذابیت .
زیبایى یعنى درشتى چشم ها،قد بلند، تناسب آن با وزن بدن ،چهارشانه و گندمگون
بودن و …که معمولاً ارثى است .اما جذابیت یعنى خوش خلقى،تیپ مناسب داشتن ،با
وقار بودن ،فهمیده بودن ،اندیشه هاى قشنگ و منطقى و مثبت داشتن و ….که کاملاً
اکتسابى است .فراموش نکنیم که ما جذب تفاوتهایمان مى شویم ولى با شباهتهامان
زندگى مى کنیم.بنابراین اولویت بندى در این زمینه ، بیشتر به داشته هاى خودتان بر
مى گردد.سعى کنید جذابیت هاى خود را بیشتر کنید.
و اینها تنها نکاتی از 160 نکته بسیار خواندنی این کتاب بود .

جهاز میلیونی می خریم …تالار چند میلیونی کرایه می کنیم ؟ ولی اگر حاضر نباشیم که بینش خود را درست کنیم و از پنجره درست تری به موضوع نگاه کنیم …و مطالعه نکنیم …این اسمش هست فقر فرهنگی ….یکسال مطالعه و بررسی نظرات متفاوت منجر به خلق این کتاب شد که خدا راشکر به چاپ دوم ان کمر بسته ایم . .امیدوارم موثر واقع شود .

موضوعات: کتابسرا, ازدواج آسان, اسرار همسرداري  لینک ثابت
 [ 01:35:00 ب.ظ ]




طب بوعلی:
✅ حضرت علی علیه السلام:

✍? بر شما باد مصرف کشمش، که کشمش تلخی‏ها را می‏زداید، بلغم را از بدن بیرون می‏راند، اعصاب را قوی می‏کند، سُستی‏ها را از تن می‏زداید، اخلاق را نیکو و روح را شاداب و غم و اندوه را برطرف می‏سازد…

┅┅❅❈❅┅┅

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:47:00 ب.ظ ]




تا به کی در انتظارش سوختن؟

♡ عاشقان خدا ♡:
? انتظارش، انتظارم سیر کرد
? آنکه می خواهد بیاید دیر کرد

? تا به کی در انتظارش سوختن؟
? آمدن، رفتن، ندیدن، سوختن
_______________***********8
لبیک یا مهدی (عج):
✉️چه انتظار عجیبـــــــــــــی…
✉️نه کوششی نه دعایـــــــــــــــی…
✉️نه جنبشی نه بکایــــــــــــــی…
✉️نه پرسشی که کجایـــــــــــــی…
✉️فقط نشسته و گوییـــــــــــــم…
✉️خداکند که بیایـــــــــــــــــــی…

?ترک گناه -تعجیل در امر ظهور
?ارتکاب گناه تاخیر در امر ظهور

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:40:00 ب.ظ ]


...


?از پــاهایی کـه نمے توانند?

?تورابرای اداے نمازببرنـد?

❌انتظـارنداشتــه باش❌

?کــه تورابه بهشــت?ببرند

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:39:00 ب.ظ ]




?خدایا…
به فڪرمان منطق
به قلبمان آرامش
به روحمان پاڪی
به وجودمان آزادی
به دست هایمان قدرت
به چشمهایمان زلالی
به زندگیمان عشق
به دوستی هایمان تعهد
و به تعهدمان صداقت عطا ڪن

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:31:00 ب.ظ ]




آقا اجازه خسته ام از این همه فریب / از های و هوی مردم این شهر نا نجیب

آقا اجازه پنجره ها سنگ گشته اند / دیوارهای سنگی از کوچه بی نصیب

آقا اجازه باز به من طعنه می زنند / عاشق ندیده های پر از نفرت رقیب

«شیرین»ی وجود مرا «تلخ» می کنند / «فرهاد»های کینه پرست پر از فریب . .

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:30:00 ب.ظ ]




برائے آنلاین:
????????????
دلت را خانهٔ مـا کن ، مصفـا کردنش با من
به من درد دل افشا کن ، مـداوا کردنش با من

اگر گم کرده‌ای اِی دل ، کلید استجــابت را
بیا یک لحظه با ما باش ، پیــدا کردنش با من

بیفشان قطره‎ی اشکی که من باشم خریدارش
بیاور قطره‌ای اخــلاص ، دریـــا کردنش با من

اگر درها به‌ رویت بسته شـد ، دل برمکن بازآ
درِ این خانه دق‌البـاب کُـــن ، واکردنش با من

به ما گو حاجت خود را ، اجـابت می‌کنم آنی
طلب ‎کن هرچه می‌خواهی ، مهیّـــا کردنش با من

بیا قبل از وقـوع مرگ روشـن کن حسابت را
بیاور نیک و بد را جمـع ، منها کردنش با من

چو خوردی روزیِ امروز ما را ، شـکرِ نعمت کن
غم فردا مخور ، تأمیــن فـــردا کردنش با من

به قـرآن آیهٔ رحمت فـراوان است ای انسان
بخوان این آیه را ، تفسیر و معنا کردنش با من

« اگر عمری گنـه کردی، مشو نومیــد از رحمت
تو توبه نامه را بنویس ، امضـا کردنش با من »

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:28:00 ب.ظ ]




یادمان رفته که مهدی هم هست..

شیعیان خواب بس است برخیزید…
هجر ارباب بس است برخیزید..
یادمان رفته که عهدی هم هست..
یادمان رفته که مهدی هم هست..
***********
? ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
? ما برآنیم که این ذکر جهانی بشود….
الهم عجل لولیک الفرج. ..

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:25:00 ب.ظ ]




باز باران با ترانه
دارد از مادر نشانه..

بوی باران..
بوی اشک مادرانه

پر ز ناله
کودکی با مادری پهلو شکسته
سمت خانه..

کوچه ها و تازیانه
گریه های کودکانه

حمله ی نامرد پَستی وحشیانه
تازیانه تازیانه. .

پس چرا مادر،
چرا گم کرده راه آشیانه.

باز باران.
دانه دانه ،حیـدرانه

بی صدا و مخفیانه
آه ، از غسل شبانه

زینبــانه
لرزه افتاده به شانه
پشت تابوتی روانه
بـــــاز بـــاران
باز . . .
???
شهادت مظلومانه مادر شیعیان جهان بر تمام شیفتگان راه امامت و ولایت تسلیت باد

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:16:00 ب.ظ ]




جان فدای مهدی زهرا کنیم

?می رسد روزی که عقده وا کنیم

?جان فدای مهدی زهرا کنیم

?در دل خود گاه گاهی در سحر

?بهر او یک خیمه ای بر پا کنیم

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:13:00 ب.ظ ]




الهم  عجل لوليك الفرج

یا صاحب الزمان

خواستیم بگوییم چرا نیامدی؟؟!

دیدیم که حق داری آقاجان؟؟!

تعطیل ترازجمعه، خودماهستیم!!! شرمنده ایم مولا
___________________**************
☘ اگر تمام عالم را هم جستجو کنیم، امامی همچون امام عصر علیه السلام نخواهیم یافت که :

هر چند به یادش نباشیم، ما را از یاد نبرد

هر چند در حقش دعا نکنیم، به درگاه خداوند برایمان دعا کند

اگر از حال او بی خبر باشیم، از احوال ما بی خبر نماند

اگر از او دفاع نکنیم، ما را بی پناه نگذارد

و اگر …

☘ بیاییم با دستان خشک و کویری مان باران سلامتی و ظهورش را زمزمه کنیم؛
☘ اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن…

جای دنج برای عاشقان وسربازان امام زمان
********

از خوب و بد امور ما معلوم است / سرباز امام عصر یا سرباریم…..
یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم…..

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:06:00 ب.ظ ]




این جمعه جان حضرت زهرا ظهور کن / قلب غمین منتظران پر سرور کن
با یک توسلی به در خانه ی خدا / از جاده ی ظهور بیا و عبور کن . . .

. .خدا کند که رضایم فقط رضای تو باشد / هوای نفس نباشد همه هوای تو باشد
/ که سجده گاه نمازم به جای پای تو باشد /. خداکند که گزارت فِتد به منظر چشمم

.. بیا که صبر برایم چه خوب معنا شد / در انتظار ظهورت دلم شکیبا شد
تمام دفترعمرم سیاه شد اما / امید دیدن رویت دوباره پیدا شد . . .
یا صاحب الزمان ادرکنی

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:05:00 ب.ظ ]




‌ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ ﻣﻴﮕﻦ ‌ :

ﺑﺎﺑﺎ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷه، کافیه.✋

نماز هم نخوندی نخون…?
روزه نگرفتی نگیر.?
به نامحرم نگاه کردی اشکال نداره? و………
فقط سعی کن دلت پاک باشه!!!!!!!!!!❤️

ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ :????

ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺩﻝ ﭘﺎﮎ برایش ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ ﻓﻘﻂ ﻣﯿﮕﻔﺖ ﺁﻣﻨﻮﺍ ‏
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﮔﻔﺘﻪ :?
‏[ ﺁﻣَُﻨﻮﺍ ﻭَ ﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕ ‏]
ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻢ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ ،?
ﻫﻢ ﮐﺎﺭﺕ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ .✅

ﺍﮔﺮ ﺗﺨﻤﻪ ﮐﺪﻭ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻨﯽ
ﻭ ﻣﻐﺰﺵ ﺭﺍ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ .❗️
ﭘﻮﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ .❗️
ﻣﻐﺰ ﻭ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ .

ﻫﻢ ﺩﻝ ؛ ﻫﻢ ﻋﻤﻞ❗️❗️

??????????????

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 12:02:00 ب.ظ ]




چادر آداب دارد
آدابش را که شناختی,وابسته اش میشوی….

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 11:59:00 ق.ظ ]




آقا بیا به خاطریاران ظهور کن
ما را از این هوای سراسیمه دور کن

وقتی برای بدرقه ی عشق میروی
از کوچه های خلوت ما هم کن

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 11:20:00 ق.ظ ]




| استاد پناهیان:
?نشاط، نتیجۀ همۀ خوبی‌هاست!
goo.gl/miewpp
? مؤمنی که نشاط کمی دارد بهرۀ کافی از ایمانش نبرده!

#نشاط_شاخص_برجسته_ایمان/جلسه 1

⭕️ #نشاط یکی از مهم‌ترین مشخصات مؤمن است

⭕️ نشاط مؤمن یکی ناشی از ایمان و اطمینان او به خدای مهربان و حکیم است. یکی هم ناشی از محبتی است که به خدا دارد چون دارد به سمت آن‌چیزی می‌رود که دوستش دارد.

⭕️ فرق فرهنگ دینی با فرهنگ غیردینی در موضوع نشاط این است که …

⭕️ اگر نشاط علامت مؤمن است، پس چرا مؤمنین این‌قدر گریه می‌‌کنند؟ پاسخ: …

⭕️ علت اصلی نشاط رزمندگان چه بود؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#شلمچه #تحویل_سال 96
#نشاط_شاخص_برجسته_ایمان(ج1)
#استاد_پناهیان

?یکی از مهم‌ترین مشخصات آدم مؤمن «نشاط» است. اگر دیدید کسی نشاط کمی داشت یا در نشاط کمبودهایی داشت بدانید که او بهرۀ کافی از ایمان خودش نبرده است.

?نشاط، نتیجۀ همۀ خوبی‌هاست؛ نتیجۀ ایمان به خدا و اتکاء به خدا برای آینده، و اطمینان به خدا برای گذشته است. چون ایمان دارد به اینکه خدا روزیِ او را می‌رساند، و به او علاقه دارد، لذا یک آرامشی پیدا می‌کند که حسادت‌ها، حسرت‌ها، حرص‌ها از دلش کنده می‌شوند.

? فرق نشاط در فرهنگ دینی ما با نشاط در فرهنگ غیردینی چیست؟ در فرهنگ غیردینی می‌گویند: «جوک بگویید و بخندید و سعی کنید مشکلات خود را فراموش کنید، اما فرهنگ دینی می‌گوید: مشکلاتت را حل و ریشه‌کن کن!

? مثلاً اگر مشکل تو ناشی از این است که احساس می‌کنی رزقت کم شده، اصلاً رزقت کم نشده! اصلا چرا ناراحت باشی که بخواهی با جوک و لطیفه آن‌را فراموش کنی؟

? در دنیا خیلی‌ها به مشروبات الکلی و هرزگی‌های دیگر پناه می‌برند برای اینکه بتوانند غم‌شان را فراموش کنند! ولی فرهنگ دینی می‌گوید که «اصلاً چرا تو غم داشته باشی؟»

? قدم اول در نشاط این است که انسان با ایمان به خدا، و اطمینان به اینکه خدا دوستش دارد، و اینکه سختی‌های دنیا همه‌اش جبران خواهد شد، از دل خودش رفع غم و اندوه بکند.

? ذکر «لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم» خیلی غم و اندوه را از دل انسان می‌برد؛ خوب است بعد از نمازها هفت بار- و در طول روز هم هفتاد بار- این ذکر را بگوییم، خیلی آرامش‌بخش است. یعنی «هیچ‌کسی جز خدا در عالم کاره‌ای نیست!»

? علی(ع) می‌فرماید: «مؤمن دائماً نشاط دارد»(کافی/2/230) خب اگر این‌طور است پس چرا مؤمنین گریه می‌‌کنند یا قلب‌شان محزون است؟

? اشک ریختن آدم بانشاط با اشک‌ریختن آدم افسرده خیلی فرق می‌کند؛ آدم‌هایی که نشاط معنوی ندارند معمولاً گریه هم نمی‌توانند بکنند. کسی که دغدغۀ دنیا دارد مگر می‌تواند برای آخرت غصه بخورد؟! فقط کسی که از غم دنیا رها شده، می‌تواند برای آخرت اشک بریزد.

? کسانی که نشاط معنوی دارند، هم راحت‌تر اشک می‌ریزند و هم خود این اشک نشاط‌آور است. غم و اندوه معنوی مال کسی است که در امور نشاط‌آور زیاده‌خواهی می‌کند و این زیاده‌خواهی اشکش را جاری کرده و این زیاده‌خواهی بد نیست. گریه برای آخرت و دوری از خدا، شبیه گریۀ کودکی است که وقتی به مادرش می‌رسد دوست دارد خودش را برای او لوس کند! این بچه زجر نمی‌کشد از اینکه دارد در آغوش مادرش گریه می‌کند.

? اگر مؤمنین اشک می‌ریزند این اشک‌شان یا اشک شوق است، یا اشک محبت است یا اشک زیاده‌طلبی در امور معنوی است یا اشک برآمده از لذت‌هایی است که برده‌اند!

? عامل دوم نشاط مؤمن، محبت به خداست. پس نشاط مؤمن یکی ناشی از ایمان و اطمینان او به خداست-که این ایمان غم‌ها را از دلش برمی‌دارد- و یکی هم ناشی از محبتی است که به خدا دارد و محبت به خدا شادی‌آور است.

? چرا آدم باید نشاط داشته باشد؟ 1. چون عامل غم وجود ندارد 2. چون عامل شادی وجود دارد که همان محبت است.

? علت غمگین شدن خیلی‌ها، نرسیدن به دوست‌داشتنی‌ها و فاصله گرفتن از آنهاست، اما کسی که خدا را دوست دارد هر لحظه دارد به دوست‌داشتنی خود نزدیک‌تر می‌شود، لذا هرچه پیرتر می‌شود بانشاط‌تر می‌شود.

? آن‌همه نشاط رزمنده دفاع مقدس در شرایط سخت جنگ برای چه بود؟ چون مطمئن بود کاری که دارد انجام می‌دهد درست است و به سمت عشقش حرکت می‌کرد.

? خیلی‌ها نشاط‌شان را از اینجا می‌گیرند که مرگ را فراموش کنند، اینها چقدر بی‌مزه هستند و چقدر غیرعاقلانه رفتار می‌کنند! اما مؤمن هرچه به مرگ نزدیک‌تر می‌شوند بانشاط‌تر و برافروخته‌تر می‌شود

? از غمگین بودن و از عواملی که غم در دل آدم ایجاد می‌کند باید استغفار کرد. و از هر چیزی که ما را افسرده کند و نشاط ما را بگیرد باید به خدا پناه برد.

#صوت_تلگرامی:
telegram.me/Panahian_mp3/1288

#نوروز #شلمچه-95.12.30
#نشاط_شاخص_برجسته_ایمان(ج1)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ کانال رسمی #استاد_پناهیان

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 11:09:00 ق.ظ ]




پرسيدن مهم تر از پاسخ دادن است

پرسيدن مهم تر از پاسخ دادن است

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 08:36:00 ق.ظ ]




الهم  عجل لوليك الفرج
موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 08:36:00 ق.ظ ]




بهشتی شدن تمام شیعیان

? بهشتی شدن تمام شیعیان ?

از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند :
اگر شیعه ای از شما گنه کار باشد موقع عذاب وسوزاندن آن مومن در آن دنیا باعث خوشحالی دشمنان شما میشود وآبروی شما می رود.

امام صادق(علیه السلام) فرمودند :
ما در همین دنیا به شیعیان کمک می کنیم که توبه کنند…

گفتند : آقاجان اگه گناهاش زیاد بود چی؟

امام صادق(علیه سلام) فرمودند :
موقع جان دادن عزراییل بر او سخت میگیریدتا گناهانش پاک شود…

گفتند : آقاجان اگرگناهانش خیلی بیشتر از اینها باشد چه میشود؟

آقا فرمودند : آنقدر در برزخ نگاه داشته میشود تا بخشیده شود.

گفتند یابن رسول الله(صل الله علیه وآله وسلم) اگر باز هم گناهانش بیشتر از این حرفها بود آن وقت چه میشود.

راوی میگوید : در این لحظه دیدم امام صادق (علیه السلام) عصبانی شدند و دو زانو نشستند و فرمودند :
به کوری چشم دشمنان دستش را می گیریم و وارد بهشت میکنیم.

?بحارالانوار جلد 93 صحفه 373

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 08:35:00 ق.ظ ]




از لبخندت برای تغییر دنیا استفاده کن

از لبخندت برای تغییر دنیا استفاده کن…مگذار دنیا لبخندت را تغییر،دهد….!

موضوعات: آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 04:07:00 ق.ظ ]




الهم  عجل لوليك الفرج يعني گناه نكنيم

مرکز لرزه نگاری
موفقیت
نتایج انتخابات
نقشه ایران
نقشه مترو تهران
نود
نهنگ عنبر 2
نی نی
نیک

موضوعات: در چشمه سار ولایت, پدر ومادر،برکت زندگی, پاسخ به شبهات, ورود آقايان ممنوع, واردات فرهنگي, ياران سايبري, پرسمان, نگين مهدويت, يك سبد خاطره, عكس نوشته, وقايع نگار, پرسش ازشما پاسخ از ما  لینک ثابت
 [ 04:03:00 ق.ظ ]




اين الرجبيون

الهم عجل لوليك الفرج

موضوعات: کتابسرا, پزشکی وبهداشتی, کلام گهر بار, گلشن حديث, پوستر, گردشگري, چكيده مقالات, پيامك هاي زندگي, پندهاي روزگار, گزارش, آسيب هاي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 04:01:00 ق.ظ ]




جنون سلفي

الهم عجل لوليك الفرج

موضوعات: کتابسرا, پزشکی وبهداشتی, کلام گهر بار, گلشن حديث, پوستر, گردشگري, چكيده مقالات, پيامك هاي زندگي, پندهاي روزگار, گزارش, آسيب هاي اجتماعي  لینک ثابت
 [ 03:37:00 ق.ظ ]