زمهرير
 
 


Random photo
خود را ارزان نفروشیم

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



اعمال ماه رجب

ادامه »

موضوعات: احکام تصویری, اينفوگرافيك  لینک ثابت
[شنبه 1396-01-05] [ 06:06:00 ب.ظ ]




حالا این اسم یعنی چی؟!

«حالا این اسم یعنی چی؟»
این سوال برایتان آشنایی ندارد؟ لابد بعد از شنیدن معنی هم، یک لبخند اجباری تحویل والدین نوزاد تازه به دنیاآمده داده‌اید.

این روزها، والدین اسم‌های مختلفی برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند که ممکن است بعضی از آنها تاکنون کمتر شنیده شده باشند؛ اسم‌هایی که گاه تلفظشان آنقدر سخت است که اطرافیان سعی می‌کنند با تغییر و به طریق مختلف آن را بیان کنند. گاهی به دلیل شباهت به برخی کلمات و کژتابی، مایه تمسخر برخی دیگر می‌شود و گاهی هم در برگردان به زبان‌های دیگر، ممکن است معنی بدی پیدا کند.

ساناز، مادر «رادوین» 9 ماهه است و می‌گوید: «رادوین به معنی جوانمرد کوچک است اما اطرافیان و اقوام گاهی نام پسرم را اشتباهی رادبین، رادمین و حتی رادفین صدا می‌کنند.» حمید که نام «ماندانا» را برای دخترش انتخاب کرده، از پدربزرگ و مادربزرگ فرزندش عصبانی است که چرا به جای تلفظ صحیح نام کودک، او را با نام «شاندانا» و «داندانا» صدا می‌کنند. فاطمه مادر «مانیا»ی چهارساله از اینکه اقوام نزدیکش دخترش را با نام «مانا» صدا می‌زنند ناراحت است.

پروشات، آبادیس، آیتن، آسپاداس، آستیاژ، تامارا، آرسس، زرار، فریال، پادرا، سلین، آتبین، پوپک، پرمون و… اسم‌هایی است که ممکن است این روزها به فهرست اسامی فامیل اضافه شوند و پدر، مادرها هم از این «خاص» بودن نام فرزندشان خوشحالند.

به گفته محمد احمدپناه، روانشناس، نامگذاری متفاوت برخی از والدین ناشی از حس تنوع طلبی، احساس خاص‌بودن، حس زیبایی‌شناسی و تغییرات اجتماعی و فرهنگی است. سلیمان پاک‌رشت، جامعه‌شناس، نیز عقیده دارد کسانی که اسامی جدیدی را برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند، میل به خاص‌بودن دارند و گویی می‌خواهند نشان دهند که «دست ما اینقدر باز است که می‌توانیم هر نامی را که بخواهیم روی فرزندانمان بگذاریم.»

به گفته پاک‌سرشت، اگر فردی در متن فرهنگ فعلی به شیوه مسالمت‌آمیز جامعه‌پذیر شود، تلاش نمی‌کند تا به این اندازه از فرهنگ رایج فاصله بگیرد و در معرض داده‌های فرهنگی قرارنگرفتن و نبود پیوستگی با جریان غالب فرهنگی، باعث این فاصله می‌شود.

سال‌هاست که جریان نام‌گذاری در ایران با منشا عربی و اسلامی، ایرانی و ملی، قومی و قبیله‌ای و اسامی خارجی صورت گرفته است اما به‌نظر می‌رسد در سال‌های اخیر، این سطوح در حال دگرگونی است. گاهی مد، دستاویزی برای ورود نام‌های کمتر شنیده‌شده به متن جامعه است. حمید، پدر ماندانا، می‌گوید این روزها اسم‌های آراد، رادین، رادوین، آرین، آترین و آرتین را زیاد می‌شنوم و تاکید می‌کند: «اسم‌هایی که مدتی مد می‌شوند، زود هم از مد می‌افتند.»

او که ابتدا نام «پناه» را برای دخترش انتخاب کرده بود و با ممانعت ثبت احوال به دلیل تعارض جنسی نام مواجه شد، می‌افزاید: «نام دختر یکی از بازیگران سینما پناه است و با این حال به ما گفتند که پناه اسم دخترانه نیست.»

طبق ماده 12 قانون ثبت احوال کشور درباره ثبت ولادت، برای نام‌گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفا یک نام محسوب می‌شود، قابل انتخاب است و انتخاب نام‌هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌شود و همچنین انتخاب عناوین و القاب و نام‌های زننده مستهجن یا نامتناسب با جنس، ممنوع است. طبق این قانون، انتخاب نام در مورد اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی تابع زبان و فرهنگ دینی آنان است و ذکر سیادت در مورد ساداتی که سیادت آنها در شناسنامه پدر یا جد پدری مندرج باشد، الزامی است.

با این حال، به نظر می‌رسد فرآیند نام‌گذاری به طور کامل قابل مدیریت نیست زیرا ممکن است فردی در شناسنامه نامی داشته باشد اما با آن نام شناخته نشود. بنابراین تغییرات نامگذاری در جامعه به مرور خود را نشان می‌دهد.

فاطمه، مادر «مانیا»، درباره نام هم‌بازی‌های دخترش در مهدکودک می‌گوید: «بعضی اسم‌ها آنقدر عجیبند که بچه‌های مهد نمی‌توانند به درستی اسم دوستانشان را صدا کنند.»

پاک‌سرشت، جامعه‌شناس، عقیده دارد انتخاب اسامی نامأنوس برای نوزادان در ایران، پدیده جدیدی نیست اما سمت و سوی جدیدی پیدا کرده است و نام‌ها گاهی طبقه یا پایگاه خانواده فرد را معرفی می‌کنند. به گفته او، امروزه گرایش و کارکرد نام‌ها و اسامی نسبت به قبل تغییر کرده است و کسانی که اسامی ناشناخته‌تر را برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند، تمایل دارند خود را منتسب به گروه خاصی معرفی کنند یا تعلق خود را به قشر خاصی نشان دهند.

پاک‌سرشت می‌گوید: «برخی نام‌ها معانی خاصی ندارند و نوعی ابداع به شمار می‌روند و بر اساس رایج‌شدن یا صرفا از لحاظ زیبایی‌شناختی کلامی، انتخاب می‌شوند که این موضوع نمی‌تواند تاثیر مثبتی در بلندمدت داشته باشد زیرا نام، بخشی از هویت ماست.» این عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان مطالعه جدی جریان نامگذاری در ایران را مهم می‌داند و می‌افزاید: «نام‌ها در اسناد رسمی و زبان مردم رایج می‌شوند و انتخاب برخی اسامی می‌تواند در بلندمدت باعث ایجاد هویت‌هایی شود که نتوان آن را به تاریخ، فرهنگ و جغرافیای مشخصی نسبت داد.»

ایرانیان در گذشته نام‌گذاری فرزندانشان را بر اساس ویژگی‌های فردی، قومیتی و ارزشی و اغلب برگرفته از طبیعت و نور و روشنایی انتخاب می‌کردند. نام‌هایی از جمله کوهیار، رادمهر، نرگس، باران، بهار، گندم، سیاوش، ارغوان و… از این قبیل بودند. بعد از ورود اسلام به ایران، نام‌های عربی با ریشه دینی در کشورمان گسترش یافت و هنوز هم این نام‌ها جزو پر طرفدارترین اسامی ایرانیان است زیرا اسلام تاکید فراوانی بر انتخاب نام نیکو روی فرزندان دارد. نام‌هایی از جمله امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، محمد طاها، محمد و علی و فاطمه و زهرا و زینب در سال 91 جزو فراوان‌ترین نام‌ها بودند.

گاهی تلفظ، معنی جالب و زیبای نام و تازگی، مدشدن و بازگشت به اصالت‌های قومی، دلیل خانواده‌ها برای نام‌گذاری فرزندانشان است. اسامی ترکی و کردی و نام‌هایی که به صورت مقطعی توسط رسانه‌ها ترویج می‌شود و نیز نام‌های بین‌المللی و دارای ریشه لاتین، از این نوع است.

ستایش، یسنا، سارینا، الینا، آتنا، آیناز، آیدا، هلیا، آیلین، آرین، حسام، آرش، عرشیا، ایلیا، کیان، پرهام، دانیال، آرمین و آرتین از این جمله‌اند که جزو 50 نام فراوان ایرانیان در سال 91 نیز بوده‌اند. زمانی نیز والدین برای همگونی نام فرزندانشان با هم به سراغ نام‌هایی هم‌آوا و هم وزن می‌گردند تا احساس همبستگی را در میان فرزندان تقویت کنند.

اما گاهی هم نام‌گذاری از این موارد پیروی نمی‌کند و توجیه خاصی ندارد. در نتیجه، نامی برای کودک انتخاب می‌شود که با عرف جامعه فاصله زیادی دارد و ممکن است در آینده و زمانی که فرد نقش‌های اجتماعی را به عهده می‌گیرد، او را دچار مشکلاتی کند. برای نمونه، اگر کسی از این افراد به سفر حج مشرف شود، پس از بازگشت او، اضافه‌شدن عنوان حاجی به نامش بسیار دور از ذهن به نظر خواهد رسید.

احمدپناه، روانشناس، نام را ابزاری برای متمایزکردن می‌داند که روی نقش جنسی افراد در آینده تاثیر خواهد داشت و ممکن است روی رفتار آنها تاثیر بگذارد. او توصیه می‌کند والدین نامگذاری فرزندانشان را با توجه به تاکیدات دین اسلام یا بر اساس موزون‌بودن و راحتی تلفظ، همراهی با نام خانوادگی، معنی زیبا، توجه به ارزش‌های فرهنگی، ملی، منطقه‌ای و مذهبی و در جهت تسهیل ارتباطات و حفظ شأن خانواده انجام دهند و از انتخاب نام‌های پیچیده و سخت برای فرزندان اجتناب کنند.

عضو هیات‌علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌افزاید: «نام‌گذاری باید طوری باشد که افراد به نامشان افتخار کنند و زمانی که با آن نام صدا می‌شوند، احساس خوبی داشته باشند
sharghnews

ادامه »

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, دنيا ي کودکان, خانواده اسلامي, گزارش, نكات اخلاقي  لینک ثابت
 [ 04:49:00 ب.ظ ]




پيامدها ومشکلات تک فرزندی

نوذر نخعی، نویسنده کتاب “پیامدها و مشکلات تک فرزندی"، با اشاره به اینکه در خانواده های دارای تحصیلات بالا احتمال تک فرزندی وجود دارد ، هدف از تدوین این کتاب را نشان دادن پیامدها ، مشکلات و آسیب های تک فرزندی در خانواده و جامعه عنوان کرد.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: حدود یکسال کار گردآوری و تألیف این کتاب طول کشیده و برای این کار از تحقیقات و بررسی ها خود به همراه برخی منابع خارجی استفاده شده است.

نخعی افزود: این کتاب در هشت فصل شامل: توجه افراطی و لوس کردن، حفاظت بیش از حد و بیش تیماری، کوتاهی در تربیت و ادب کردن، جبران افراطی ناشی از احساس گناه، توقعات غیرمنطقی و غیر واقع بینانه، برخورد با بچه ها همانند یک فرد بالغ، تحسین افراطی و بیش از حد و اگر فرصت خواندن تمام کتاب را ندارید، چاپ شده است.

این استاد پزشکی خاطرنشان کرد: تصاویر کتاب به صورت کاریکاتور، توسط کاریکاتوریست معروف کرمانی (محمدصالح رزم حسینی) تصویرگری شده است.

برای آشنایی شما خوانندگان محترم به بخش هایی از این کتاب پرداخته شده است:

در پیشگفتار کتاب"پیامدها و مشکلات تک فرزندی” آمده است: لحظه ی، ازدواج یک دختر و پسر تک فرزند را مجسم کنید؛ کودک آنها نه خاله خواهد داشت و نه عمه، نه عمو و نه دایی! چنین زوجی نه تنها خودشان از نعمت داشتن خواهر و برادر محروم بوده اند، بلکه فرزندشان در خلاء ناخواسته ی محروم بودن از بستگان درجه یک، زندگی خواهد نمود. پدر و مادر این زوج نیز باید بدانند که در این دنیای ماشینی، نمی‌توان از تک فرزند انتظار داشت که مرهمی برای تنهایی زودهنگام والدین خود باشد، به عبارتی تنهایی در تنهایی!

در بخش دیگری از این پیشگفتار آمده است:تک فرزندی پدیده‌ای است که به دنبال صنعتی شدن جوامع امکان رخداد آن افزایش می‌یابد. مطالعات کشوری نشان داده است که در خانم ‌های برخوردار از تحصیلات دانشگاهی، احتمال تک فرزندی نزدیک به ده برابر خانم هایی است که از تحصیلات برخوردار نیستند. تک فرزندی مشکلات متعددی را برای فرزند، پدر و مادر و کلان جامعه می‌تواند به دنبال داشته باشد. از آنجایی که احتمال تک فرزندی در خانواده های تحصیل کرده بیشتر است، گسترش این امر ممکن است سبب شود که در آینده‌ای نه چندان دور سهم کودکان با ضریب هوشی بالا در جامعه کمتر شود و به تدریج میانگین ضریب هوشی جامعه رو به کاهش نهد.

فصل پایانی کتاب پیامدها و مشکلات تک فرزندی با عنوان “اگر فرصت خواندن تمام کتاب را ندارید"، به خلاصه ای از مباحث مطرح شده در فصل های قبلی اختصاص دارد که بخشی از فصل پایانی آورده می شود:

ـ وقتی فقط یک بچه دارید، فکرکردن به غیر از او تقریباً غیرممکن است و این مسأله فشار زیادی برای بچه به همراه دارد. هیچکس نمی تواند تمام وقت عالی باشد و بچه ای که احساس می کند همیشه باید خارق العاده باشد ـ چون والدینش اینطور فکر می کنند ـ فشار خیلی زیادی را تحمل می کند، به طوریکه همیشه در لبه ی تیغ زندگی می کند.

ـ داشتن تک فرزند گاهی منجر به توقعات غیرمنطقی و غیرواقع بینانه ای می شود که در والدین چند فرزندی دیده نمی شود و این به این خاطر است که کل عشق و آرزو و امید آنها در وجود یک فرزند جمع می شود. تجربه به والدینی که بیش از یک فرزند دارند، آموخته است که هر بچه ای دارای توانایی ها و شخصیت متفاوتی است. اگر یک بچه سر به هواست و نمی تواند به خاطر آورَد که کفش خود را کجا گذاشته است، دیگری ممکن است یک فرد دقیق و سازمان دهنده فوق العاده عالی باشد.

ـبرخلاف کودکان تک فرزند، بچه هایی که برادر و خواهر دارند، دایم نگران نبودن والدین خود نیستند، آنها نیز به توجه والدین نیاز دارند، اما به واسطه وجود خواهر و برادر کمتر در این زمینه احساس نیاز می کنند. بچه های دارای برادر و خواهر این شانس را دارند که ناراحتی و نگرانی های خود را سر همدیگر خالی کنند، که گاهی اوقات موجب افت عصبانیت آنها می شود.

این کتاب به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مشارکت دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درسال ۱۳۹۴چاپ شده است.
http://www.yjc.ir

ادامه »

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, کتابسرا, پزشکی وبهداشتی, روانشناسی وذهنی, تربیت فرزند, گزارش, نكات اخلاقي, اخبار استان ها  لینک ثابت
 [ 11:44:00 ق.ظ ]




منظور از مطرب بودن چيست؟

ادامه »

موضوعات: کلام گهر بار, امر به معروف ونهی از منکر, احکام تصویری, پاسخ به شبهات, پرسمان, مشاور ه, آيا مي دانيد؟, نكته هاي ناب, پرسش ازشما پاسخ از ما, نكات اخلاقي, مطالب داغ, استفتاءات مقام معظم رهبري, آهنگ و موسيقي  لینک ثابت
 [ 11:10:00 ق.ظ ]




حكم خون مردگي در ناخن چيست؟

ادامه »

موضوعات: احکام تصویری, آيا مي دانيد؟  لینک ثابت
 [ 10:59:00 ق.ظ ]




پيدا بودن مو يا قسمتي از بدن در نماز حكمش چيست؟

ادامه »

موضوعات: حجاب یا تبرج, احکام تصویری, استفتاءات مقام معظم رهبري  لینک ثابت
 [ 10:56:00 ق.ظ ]




خطبه نماز جمعه

ادامه »

موضوعات: احکام تصویری, آيا مي دانيد؟  لینک ثابت
 [ 10:51:00 ق.ظ ]


...


موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, تاریخ، آیینه عبرت, اينفوگرافيك, دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 10:19:00 ق.ظ ]


...


حفظ خانواده

ادامه »

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, خانواده اسلامي, بيانات رهبر, اينفوگرافيك, سخنراني, پندهاي روزگار, نكات اخلاقي, راز موفقيت, اسرار همسرداري  لینک ثابت
 [ 10:17:00 ق.ظ ]


...


موضوعات: سبک زندگی اسلامی, کلام گهر بار, سيره معصومين, ازدواج آسان, اينفوگرافيك, مشاور ه, آيا مي دانيد؟, نكته هاي ناب, نكات اخلاقي, اسرار همسرداري  لینک ثابت
 [ 10:15:00 ق.ظ ]


...


موضوعات: سیره شهدا  لینک ثابت
 [ 10:14:00 ق.ظ ]


...


موضوعات: سبک زندگی اسلامی, پاسخ به شبهات, خانواده اسلامي, روانشناسی وذهنی, اينفوگرافيك, مشاور ه, نكته هاي ناب, پرسش ازشما پاسخ از ما, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 10:11:00 ق.ظ ]




حفظ حريم كودكان در فضاي مجازي
موضوعات: بصیرت در جنگ نرم, دنيا ي کودکان, دفاع سايبري, واردات فرهنگي, پرسمان, كرسي آزاد انديشي, جنبش نرم افزاري, تلنگر, اينفوگرافيك, پوستر, تازه هاي فناوري, مشاور ه, آيا مي دانيد؟, نكته هاي ناب, پرسش ازشما پاسخ از ما, نكات اخلاقي, شبكه هاي اجتماعي, بشقاب هاي سمي, مطالب داغ, رايانه ،تبلت ،موبايل, دشمن شناسي  لینک ثابت
 [ 09:44:00 ق.ظ ]


...


سلام

الهم عجل لوليك الفرج

موضوعات: بيانات رهبر, ادعيه, آيا مي دانيد؟  لینک ثابت
 [ 09:43:00 ق.ظ ]


...


سلام
موضوعات: تربیت فرزند  لینک ثابت
 [ 09:41:00 ق.ظ ]


...


سلام
موضوعات: آيا مي دانيد؟  لینک ثابت
 [ 09:39:00 ق.ظ ]


...


سلام
موضوعات: تربیت فرزند  لینک ثابت
 [ 09:38:00 ق.ظ ]


...


سلام
موضوعات: تربیت فرزند  لینک ثابت
 [ 09:37:00 ق.ظ ]


...


سلام
موضوعات: تربیت فرزند  لینک ثابت
 [ 09:35:00 ق.ظ ]


...


سلام
موضوعات: تربیت فرزند  لینک ثابت
 [ 09:34:00 ق.ظ ]


...


سلام
موضوعات: تربیت فرزند  لینک ثابت
 [ 09:32:00 ق.ظ ]


...


الهم عجل لوليك الفرج

ادامه »

موضوعات: نمازاول وقت, بيانات رهبر  لینک ثابت
 [ 09:17:00 ق.ظ ]




سرآغاز همه خطاها

گریه نکردن از سختی دل است.

سختی دل از گناه زیاد است.

گناه زیاد از آرزوهای زیاد است.

آرزوی زیاد از فراموشی مرگ است.

فراموشی مرگ از محبت به مال دنیاست.

محبت به مال دنیا سرآغاز همه خطاهاست

( نهج البلاغه)

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, خانواده اسلامي, نهج البلاغه خواهر قرآن, تلنگر, آيا مي دانيد؟, جملات نغز  لینک ثابت
 [ 09:06:00 ق.ظ ]




قرآن میخوانی بدون اینکه معنی آن رابفهمی؟!!!!

مردی بود_کم سواد_ قرآن میخواند و معنی قرآن را نمیفهمید .
دخترکوچکش از او پرسید چه فایده ای دارد قرآن میخوانی بدون اینکه معنی آن رابفهمی؟
پدر گفت سبدی بگیر واز آب دریا پرکن وبرایم بیاور .
دختر گفت : غیر ممکن است که آب درسبد باقی بماند.
پدر گفت امتحان کن ، دخترم.
دختر سبدی که درآن زغال میگذاشتند گرفت و رفت بطرف دریا و امتحان کرد سبد را زیر آب زد و به سرعت به طرف پدرش دوید ولی همه آبها از سبد ریخت و هیچ آبی در سبد باقی نماند . پس به پدرش گفت که هیچ فایده ای ندارد .
پدرش گفت دوباره امتحان کن دخترکم .
دختر دوباره امتحان کرد ولی موفق نشد که آب رابرای پدر بیاورد .برای بار سوم و چهارم هم امتحان کرد تا اینکه خسته شد و به پدرش گفت که غیر ممکن است…
پس پدر به او گفت سبد قبلا چطور بود؟
اینجا بود که دخترک متوجه شد و به پدرش گفت بله پدر قبلا سبد از باقیمانده های زغال کثیف و سیاه بود ولی الان سبد پاک و تمیز شده است.
پدر گفت: این حداقل کاری است که قرآن برای قلبت انجام میدهد.
پس دنیا و کارهای آن قلبت را از کثافتها پر میکند، خواندن قرآن همچون دریا سینه ات را پاک میکند،
حتی اگر معنی آنراندانی…
-کانال عرفان و حکمت

موضوعات: قرآن و محجوریت, تدبر در قرآن  لینک ثابت
 [ 08:31:00 ق.ظ ]




زمان ظهور ؟؟؟؟

ghgfghm
hmh

ادامه »

موضوعات: نگين مهدويت  لینک ثابت
 [ 07:48:00 ق.ظ ]




کسی نگفت : خدا

طبق عادت همیشگی مجله را ورق زدم تا به جدول رسیدم

خواندم سه عمودی

یکی گفت بلند بگو

گفتم یک کلمه سه حرفیه

از همه چیز برتر است

یکی گفت : پول

تازه عروس مجلس گفت: عشق

شوهرش گفت : یار

کودک دبستانی گفت : علم

اون آقا پشت سر هم گفت : پول اگه نمیشه طلا ، سکه

گفتم : آقا اینها نمیشه

گفت : پس بنویس مال

گفتم : بازم نمیشه

گفت : جاه

گفتم : نه نمیشه

دیدم همه ساکت شدند

مادر بزرگ گفت : عمر

سیاوش که تازه از سربازی آمده بود گفت : کار

دیگری خندید و گفت : وام

یکی از آن وسط بلند گفت : وقت

یکی گفت : آدم

خنده تلخی کردم و گفتم نه

اما فهمیدم تا شرح جدول زندگی کسی را نداشته باشی

حتی یک کلمه سه حرفی آن هم درست در نمی آید

باید جدول کامل زندگیشان را داشته باشی بدون آن همه چیز بی معناست

هر کس جدول زندگی خود را دارد

هنوز به آن کلمه سه حرفی جدول خودم فکر میکنم

شاید کودک پا برهنه بگوید: کفش

کشاورز بگوید : برف

لال بگوید : حرف

ناشنوا بگوید : صدا

نابینا بگوید : نور

ومن هنوز درفکرم

که کسی نگفت : خدا

موضوعات: تلنگر, نكته هاي ناب, داستان كوتاه, نكات اخلاقي  لینک ثابت
 [ 06:57:00 ق.ظ ]




لبخند زدن در اوج مشکلات

خیال نکنیم اگر راضی نباشیم، بهتر می‌توانیم دعا کنیم
و اگر شاکی باشیم، خدا بهتر مشکلات ما را می‌بیند.
لبخند زدن در اوج مشکلات و راضی بودن در هنگام دعا، رمز گشایش است.

استاد پناهیان
.
.
.
نظر یادت نره هااااااااااااااااااااااااااااااااا…………………

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, مناجات نامه, کلام گهر بار, خانواده اسلامي, سخنراني, نكته هاي ناب, درنگستان, جملات نغز, نكات اخلاقي, مطالب داغ, سيره علما, راز موفقيت  لینک ثابت
 [ 06:47:00 ق.ظ ]




شنیدن صدای سکوت هنر است.

۱ـ بعضی ها خنده رو لبشونه ولی دلشون هیروشیماست.

۲ـ چون آسمان شهر آلوده بود ، روحش پس از مرگ به آسمان نرفت.

۳ـ فریاد را همه می شنوند ، هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است.

۴ـ گاهی به اسم دموکراسی ، آزادی را تنبیه می کنند.

۵ـ گاهی قلم در حال نوشتن وقایع بر روی کاغذ می گرید.

۶ـ بعضی ها با نردبان قدرت از دیوار حاشا بالا می روند.

۷ـ با هجوم کلمات نفس قلم به شماره افتاد.

۸ـ گاهی کلمات از ترس سانسور پشت چند نقطه پنهان می شوند.

۹ـ وقتی یکی به نعل می زنید و یکی به میخ ، مواظب شستتان باشید.

۱۰ـ گاهی چشمانم در خیابان نگاهش راهپیمایی می کند.
.
.
.
نظر یادت نره هااااااااااااااااااااااااااااااااا………………….

موضوعات: دلنوشته, خنده حلال, كاريكلماتور, تلنگر, نكته هاي ناب, درنگستان, جملات نغز, حرف حساب, مطالب داغ  لینک ثابت
 [ 04:30:00 ق.ظ ]




جاش امنه

آقا، ی پیشنهاد!
بیاین یه بیانیه امضاء کنیم آمریکا بقیه پولای بلوکمون را آزاد نکنه
اقلا خیالمون راحته جاش امنه برامون اختلاسش نمیکنند!!
.
.
.
نظر یادت نره هااااااااااااااااااااااااااااااااا………………….

موضوعات: درنگستان, حرف حساب, طنز ،آقا ِ _ ي پيشنهاد!!!  لینک ثابت
 [ 03:43:00 ق.ظ ]