زمهرير
 
 


Random photo
موج های سهمگین روزگار

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. من سرباز جنگ سايبري هستم . باتشكر


جستجو


آخرین نظرات
  • سیدمحمد در کارگران حضرت فاطمه‌ی زهرا
  • خانعلی زاده در کثرت جمعیت در صحیفه سجادیه:
  • کبری نظرزاده در ▪️متن سخنرانی دختر شهید سلیمانی
  • لبیک یا مهدی  در استحمام جانباز قطع نخاعی به وسیله حاج قاسم
  • سربازی از تبار سادات  در از نشانه های آخر الزمان


پربازدید


موضوعات




ج

زیبا سازی وبلاگ




le



ab
 



حجاب کامل علامت آزادگی، بی حجابی علامت بردگی است
قوله تعالی: یا أیها النبی قل لأزواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک أدنی أن یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفورا رحیما.(21)
ای پیامبر! به زنان و دخترانت و به زنان مومنه و آزاده بگو دو طرف چادرهایشان را به هم بگیرند و گیسوان و گریبان خود را با چادرهایشان بپوشانند، این شیوه (پوشاندن صورت، گیسو و سینه) نزدیک تر و آشکارتر است که زنان مومنه و آزاده شناخته شوند و مورد تعرض و اذیت و آزار جسمی، روحی و عرضی قرار نگیرند و امنیت کامل داشته باشند. همانا خداوند بخشنده گناهان و نسبت به بندگان مهربان است.
چنانکه از شأن نزول این آیه و روایات وارده و حکایات منقوله در خصوص حجاب به دست می آید؛ وضعیت زنان در صدر اسلام به قرار ذیل بوده است:
1. زنان برده و کنیزان زرخرید، سر برهنه و بی حجاب بوده اند و همین علامت بردگی آنان محسوب می شده؛
یعنی اگر شخصی غریبی در محل یا خانواده ای وارد می شد و می دید زن یا دختری بی حجاب بین مردم رفت و آمد می کند، بدون اینکه شرح حال او را از کسی بپرسد متوجه می شد او برده و کنیز زرخرید است.
2. زنان آزاده با چادر و حجاب بوده اند و همین چادر معرف آزادگی آنان بوده است؛ یعنی از پوشش چادرش می فهمیدند او برده نیست و آزاده است.
3. چادر به سر کردن زنان آزاده به این صورت بوده که (مانند برخی از زنان جاهل و سهل انگار زمان خودمان) قسمتی از موهایشان بیرون بوده و جلوی چادرشان باز بوده، به طوری که زیر گلو، گردن و برآمدگی سینه هایشان دیده می شده است.
4. در عین حال همین چادر نیمه کاره، علامت آزادگی و بزرگواری زنان مومنه محسوب می شده و چنان هیبت و ابهتی به آنان می داده است که احدی جرئت تعرض و جسارت به آنها را نداشته است.
5. زنان برده و کنیزان به خاطر بی حجابیشان زود شناخته می شدند و مورد اهانت اراذل و اوباش قرار می گرفتند.
6. مردان بی غیرت، لا ابالی، اوباش و الوات، مزاحم کنیزان شده و به شوخی و متلک با آنان پرداخته و در صورت امکان آنان را مورد تعدی و تجاوز جنسی قرار می داده اند.
7. وقتی کنیزان آثار مثبت و محسنات چشمگیر چادر را مشاهده کردند و دیدند زنان آزاده به خاطر حجابشان مورد اکرام و احترام عموم مردم هستند و چادر ابهت، هیبت، جلال و جمال خاصی به آنان داده و هیچ کس جرئت نمی کند مزاحم آنان شود؛ حس بزرگ منشی، شخصیت طلبی، برتری جویی و عزت خواهی آنان تحریک و بیدار شد و به طور خود جوش و با میل باطنی، خود را زیر چادر پنهان ساخته و به هیئت زنان آزاده در آوردند.
8. این استقبال فطری و خود جوش کنیزان از چادر و حجاب باعث شد، وجه تمایز بین زن آزاده و کنیز از بین برود و بر حسب ظاهر هر دو را یکسان بنماید.
9. بر همین اساس مردان بی غیرت، بی بند و بار، لا ابالی و الوات که مزاحم کنیزان می شدند، چون همه زن ها به یک صورت در آمده بودند، اتفاق می افتاد که همچنین مزاحم زنان آزاده هم شوند و این عمل، نظم عمومی را بر هم زده؛ آرامش جامعه را ملتهب ساخته؛ فضای آزادی را مخوف و مسموم نموده؛ عزت، کرامت و عفت زنان را لکه دار و تعصب مردان با غیرت و ناموس دوست را بر می انگیخت.
10. وقتی مزاحمین و متعرضین به زنان آزاده دستگیر و مورد مواخذه و عقاب قرار می گرفتند در پاسخ می گفتند ما گمان کردیم این کنیز است و…
11. مسئله مزاحمین خیابانی و برخورد اراذل و اوباش با نوامیس مردم که موجب نا امنی و ترس و وحشت برای زنان آزاده و مومنه شده بود، به صورت یک معضل اجتماعی جامعه را تهدید می کرد.
12. با توجه به نکات مزبور، خداوند تبارک و تعالی راه حل این مشکل مهم اجتماعی را در آیه فوق ارائه داده است.
13 - خداوند تبارک و تعالی قبل از اینکه اراذل و اوباش را مورد مواخذه و عقاب قرار دهد، متوجه زنان مومنه، آزاده و فرهیخته شده و آنان را به صیانت نفس و حفظ و حراست خود به وسیله چادر و حجاب کامل دعوت نموده و فرمود:
ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنه و آزاده بگو هنگام عبور و مرور در کوچه و بازار و رفت و آمد، در مقابل نامحرم دو طرف چادرشان را به هم بگیرند و گیسوان، صورت و گردن و سینه خود را به طور کامل بپوشانند تا معلوم شود آزاده اند و کسی متعرض و مزاحم آنان نشود.
14. خداوند نفرموده، ای پیامبر، به هر طریق ممکن جلوی مزاحمین خیابانی را بگیر و آنان را مواخذه و تعزیر کن؛ بلکه فرمود به زنان بگو حجابشان را کامل کنند و با بی حجابی و بد حجابی و نشان دادن گیسو، صورت، گردن و… باعث تحریک مردان نشوند؛ یعنی مایه فتنه و فساد جامعه اول زنان هستند، سپس مردان.
به عبارت روشنتر اکنون که کنیزان به میل باطنی و خودجوش از چادر استقبال کرده و خود را به هیئت زنان آزاده در آورده اند و ظاهرا بین زن آزاده و برده فرقی نیست؛ به زنان آزاده بگو با نحوه چادر به سر انداختن و رو گرفتن، آزادگی خود را معرفی کنند؛ یعنی چنان رو بگیرند که سر و صورت و سینه آنان کاملا پوشیده و پنهان گردد.
این حجاب کامل و هیبت و هیئت مخصوص؛ بهترین، نزدیک ترین و آشکارترین راه معرفی زنان مومنه است که مردم از نحوه حجاب و رو گرفتن آنان متوجه شوند او زنی آزاده است نه برده؛ او زنی مومنه و با شخصیت است نه کنیز زرخرید؛ زیرا همین حجاب کامل باعث می شود، افراد نانجیب و اراذل و اوباش بترسند و متعرض و مزاحم آنان نشوند.
آموزه های این آیه
1. این آیه راه حفظ شخصیت، کرامت، عزت و آزادگی را در پیش روی زنان قرار داده است. در صورت اجرای این حکم (حجاب کامل) راه مزاحمت، فساد، فحشا… به روی مزاحمین خیابانی و اراذل و اوباش مسدود می گردد.
با این وجود اگر زنی به این حکم الهی که تماما به خیر و صلاح او است، اعتنا نکند و با بی حجابی خود را پست تر از کنیزان جلوه دهد؛ معلوم می شود خودش مریض است و مشکل دارد که عملا مقدمات مزاحمت و فساد و فحشا را برای خود و دیگران فراهم ساخته است.
2. اگر زنی بی حجاب یا بد حجاب بیرون آمد و مورد اهانت و تعرض مزاحمین خیابانی و اراذل و اوباش قرار گرفتن، اول باید خودش را ملامت و سرزنش کند، سپس به مزاحمین ایراد بگیرد.
3. چادر ابهت، هیبت و عزتی خاص به زن می دهد که چشم و دست نامحرم را به طور طبیعی و بدون زحمت از خود دور می سازد.
4. استقبال خود جوش کنیزان از چادر و حجاب بر اساس تمایل فطری و حس شخصیت طلبی و برتری جویی آنان بوده است.
5. اسلام عزیز استقبال کنیزان را از چادر ارج نهاده و مانند بقیه امور، نظام طبقاتی و اشرافی را در خصوص حجاب نیز از بیخ و بن برکند و نفرمود چادر مخصوص زنان آزاده و اشراف است و کنیزان حق استفاده از آن را ندارند؛ بلکه تمایل فطری آنان را ارج نهاده و آنان را در انتخاب حجاب آزاد گذاشته و پاداش عظیمی برای زنان محجبه مقرر نمود.
6. این آیه به وضوح می رساند که چادر و حجاب کامل، بهترین راه شناخت زن مومنه، آزاده و فرهیخته از زن لاابالی و بی بندوبار و بی فرهنگ است.
7. برده؛ یعنی اسیر، ذلیل، دست نشانده و خود فروخته به فرد یا گروهی. و این معانی در هر زمان و مکانی به نحوی تحقق می یابد.
مثلا در زمان ما به این صورت بروز کرده که برخی از زنان نگونبخت در اثر جهل، نابخردی، ضعف نفس، کمبود شخصیت و خودناشناختی؛ خویشتن را به زنان نگون بخت و بی بند و بار غربی فروخته و از فکر و فرهنگ منحط آنان پیروی می کنند و این بردگی فکری تا آنجا پیش رفته که اصالت و کرامت انسانی را کنار زده و خود را به شکل و شمایل زنان بی بندو بار و لا ابالی و بی فرهنگ غرب در می آورند.
8. این آیه به طور صریح و آشکار می گوید چادر و حجاب کامل علامت آزادگی، و بی حجابی و بد حجابی علامت بردگی زن است.
9. زنی که بی حجاب یا بد حجاب بیرون آید و خود را به شکل و قیافه کنیزان و بردگان در آورد؛ آزادگی، شخصیت، کرامت و انسانیت خود را زیر سوال برده نه دیگری را.
10. زنی که چادر یا عبا به سر کرده و قسمتی از گیسوانش را بیرون گذاشته و گریبانش را باز گذاشته به طوری که تمام صورت و گردن و سینه اش دیده می شود، یا به نحوی دستهایش را نشان می دهد؛ مصداق بارز مخاطبین آیه شریفه است که خداوند خطاب به او فرموده این شیوه حجاب، شایسته و زیبنده زن آزاده و با شخصیت نیست؛ بلکه زن مومنه باید تمام سر و صورت، گیسوان، دست ها و برجستگی های بدنش را به طور کامل بپوشاند تا مردم از مشاهده وضع ظاهری او پی به شخصیت و بزرگواری وی ببرند و از هر نوع تعرض و مزاحمت در امان باشد.
11. چادر و حجاب ایرانیان قبل از اسلام
چنانکه مکرر گفته ایم حجاب از جمله احکام الهی است که در تمام ادیان آسمانی معمول و رایج بوده است و دلالت تضمنی آیه فوق این حکم را به وضوح تایید می کند.
به عبارت روشن تر از آنجا که آیه شریفه بی حجابی و بی بندوباری را به زمان جاهلیت نسبت داده، این حقیقت آشکار می گردد که قبل از عصر جاهلیت و بعد از آن، حجاب رایج و معمول بوده است و زنان پاکدامن و مومن به خدا و قیامت حیا، عفت و حجاب خویش را رعایت می کرده اند؛ کما اینکه در آیین زرتشت (که اعتقاد نیاکان ما ایرانیان بوده و بر حسب برخی اخبار از ادیان آسمانی محسوب می شود.) چادر و حجاب مرسوم و معمول بوده است.
لیکن در مقطعی از تاریخ، غریزه جنسی و تمایلات حیوانی بر زنان چیره شد و برای نیل به تمایلات شیطانی، این فریضه الهی را ترک نموده و بی حجاب و با آرایش و زیورآلات… در مجامع عمومی حاضر شدند.
بر همین اساس خداوند تبارک و تعالی خطاب به زنان آزاده و مومنه و با شخصیت، هشدار داده و به آنان سفارش می کند مواظب باشید خود را به صورت زنان عصر جاهلیت که قانون الهی را نادیده گرفتند و بی بندوبار و بی حجاب شدند نباشید و با بی حجابی خود عزت، کرامت و شخصیت خود را زیر سوال نبرید.
12. پیام آیه و نقش زنان در اصلاح مفاسد اخلاقی
پیام بسیار مهم و ارزنده ای که آیه حامل آن است، نقش سازندگی زنان و اصلاح جامعه از مفاسد اخلاقی و ایجاد یک جامعه انسانی فرهیخته و متعالی است که تحت عناوین ذیل مکشوف می گردد:
- زن را مورد خطاب قرار داده نه مرد را!
- زن را مسئول این امر مهم شمرده نه مرد را!
- زن آزاده، دین مدار و متعهد را مسئول دانسته نه هر زن و مردی را!
به عبارت روشنتر آیه فوق خطاب به زن می گوید:
- تو ریحانه ای، تو بسان گلی خوش رنگ هستی که هر بیننده ای را مجذوب و مفتون خود می سازی.
- تو جنس مخالفی و نه مخالف به معنای رویارویی و تباین کلی؛ بلکه مخالف به معنای منفی و مثبت که وقتی در کنار هم قرار گیرند نور می آفرینند و آثار فراوانی از خود می گذارند.
- تو جذابی، و این قوه جاذبه را آفریدگار جهان در ذات تو قرار داده که مرد مجذوب تو گردد و میل به تشکیل خانواده پیدا کند و نسل بنی آدم گسترش یابد.
- تو اگر خودت را بشناسی و باور کنی، در نظام خلقت ارزش بسیار بزرگ و گراسنگی داری؛ به طوری که تداوم نسل انسان به وجود تو پیوند ناگسستنی خورده است.
- تو آتشی هستی که می توانی شعله ور شوی و اطراف خود را تا چندین کیلومتر منورسازی و تاریکی ها را روشن کنی و اشیاء گرانقیمت ناپیدا را هویدا سازی و زیبایی های پنهان را آشکار نمایی و هدایت گر گمراهان، منحرفین و مرهم گذار امراض صعب العلاج روحی و جسمی مردان باشی.
کما اینکه می توانی شعله ور شوی و دنیایی را به آتش بکشانی و بهترین اشیاء و گران ترین موجودات را به دیار عدم منتقل کنی و بسیاری از مردان و جوانان مومن و متقی را از هستی ساقط نمایی و باعث طغیان امراض روحی و جسمی مردان شوی و انتخاب هر یک از دو طریق در اختیار تو است.
این تو هستی که می توانی با یک حرکت و برخورد عقلائی، دین مدارانه، منطقی و انسانی، جامعه ای را از فساد و فحشا و تباهی بازداری و به کمال مطلق سوق دهی.
و نیز همین تو هستی که می توانی با یک حرکت موزون و ناموزن، یک چشمک، یک اشاره، یک کلام، نشان دادن دست، گردن، سینه… یا پوشیدن لباس تنگ و اندام نما، و ادا و اطوارهای شیطانی، مردان و جوانان را به منجلاب فساد و فحشا کشانده و تا پای ضربه شلاق، زندان و اعدام رهبری کنی و لکه ننگ تاریخ باشی؛ کما اینکه می توانی با حیاء و عفت و حجاب کامل باشی و مردان هرزه و فاسد را به راه راست هدایت نمایی و تا مرز عرفان و عبودیت خالصانه هدایت نمایی و برگ زرین تاریخ باشی.
این تو هستی که می توانی با رفتار، کردار، گفتار و برخورد خود، معلم خیر باشی و عملا عفت، عصمت و حیا را به دیگران تعلیم دهی و بسیاری از مردان را از معرض هلاکت نجات بخشی.
و نیز همین تو هستی که می توانی معلم شر باشی و جامعه ای را به فساد و فحشا سوق دهی.
این تو هستی که به فرموده امامان معصوم علیهم السلام اگر مومنه، صالحه و خوب از کار در آمدی، نه از لحاظ کمی و نه از لحاظ کیفی ارزش و قیمتی برای تو تصور نمی شود.
یعنی بالاترین قیمت و ارزش مادی که بر تو بگذارند، باز قیمت و ارزش تو بالاتر خواهد بود و چنانچه فاسد، ناباب و بدکردار از کار در آمدی؛ از لحاظ کمی و کیفی به اندازه مشتی خاک، پست و بی ارزشی.
و بالاخره تمام این منفی و مثبتها که در پیام آیه و در جای دیگر این کتاب بیان کردیم در گرو انتخاب و اختیار تو است.
من آنچه شرط بلاغ بود با خانم ها گفتم، امیدوارم عاقلانه فکر کنند و با تدبیر صحیح و منطق انسانی بهترین ها را انتخاب نمایند و با عمل خویش رضایت خدا و رسول صلی الله علیه و آله را به دست آورند.

موضوعات: حجاب یا تبرج, ورود آقايان ممنوع, آيينه خدا  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-12-30] [ 10:11:00 ب.ظ ]




ما به دیوار می زنیم

چشم هایتان را باز کنید! اهل خبره چشمشان را باز کنند. کسانی که با ولایت فقیه مخالفت می کنند بر خلاف این چیزی که ملت آنها را تعیین کرده است عمل می کنند، وکالت ندارند در این امر. من اولی که مجلس بنا بود تأسیس بشود، و پیش بینی این امور را می کردم. اعلام کردم که مردم جمهوری اسلامی می خواهند، جمهوری غربی را [نمی خواهند] جمهوری کمونیستی نمی خواهند مردم. مردم، جمهوری اسلامی می خواهند. مردم شما را وکیل کردند که جمهوری اسلامی درست کنید. کسی که مخالفت کند با احکام اسلام، مخالف با جمهوری اسلامی است؛ مخالف با رأی موکلین هست، آنها شما را وکیل نکردند برای این امر. همه تان هم اگر چنانچه یک چیزی بگویید که برخلاف مصالح اسلام باشد، وکیل نیستید؛ حرفتان قبول نیست، مقبول نیست. ما به دیوار می زنیم آن حرفی را که بر خلاف مصالح اسلام باشد.
( صحیفه امام، ج‏10، ص 221؛ سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس خبرگان، 12 مهر 1358.

موضوعات: در چشمه سار ولایت, کلام گهر بار, امام خميني  لینک ثابت
 [ 09:35:00 ب.ظ ]




? عید نوروز در روایت امام صادق ?

معلی بن خنیس گوید:
در روز نوروز بر امام صادق علیه السلام وارد شدم، ایشان فرمودند که :
آیا این روز را می شناسی؟

عرض کردم:
فدایت گردم این روز، روزی است که غیر عربها (ایرانیان) آن را گرامی داشته و به یکدیگر هدیه می دهند
امام صادق، علیه السلام، فرمودند:
قسم به خانه عتیقی که در مکه هست این (تعظیم و هدیه دادن) ریشه طولانی و قدیمی دارد و برای تو آن را توضیح می دهم تا از آن مطلع شوی
گفتم:
ای آقای من چنانچه این مطلب را از تو بیاموزم برای من بهتر از زنده شدن مردگانم و مردن دشمنان من است.

حضرت فرموند:
ای معلی!

نوروز، روزی است که خداوند در آن از بندگان خویش میثاق گرفت که جز او را عبادت و پرستش نکرده و به او شرک نورزند و به فرستادگان و پیامبرانش و نیز ائمه هدی ایمان بیاورند.

نوروز اولین روزی است که خورشید در آن طلوع کرد و باد در آن وزیدن گرفت و در آن روز درخشندگی زمین خلق شد.

نوروز روزی است که کشتی نوح بر کوه جودی کناره گرفت

و نوروز روزی است که افرادی که از خانه های خود خارج شده و به آزمایش الهی از دنیا رفتند، مجددا به دنیا بازگشتند.

در این نوروز است که جبرئیل بر پیامبر اکرم، صل الله علیه وآله، نازل شد

و درست در همین روز است که پیامبر اسلام، حضرت علی را بر شانه خود گذاشت تا او بتهای قریش را از بیت الحرام پایین کشید و آنها را درهم شکست.

نوروز روزی است که پیامبر به اصحابش دستور داد تا در مورد خلافت و ولایت مؤمنان با حضرت علی علیه السلام بیعت کنند

و در همین نوروز بود که پیامبر، صل الله علیه وآله، علی، علیه السلام، را به سوی جنیان فرستاد برای او از آنان یعت بگیرد.

نوروز روزی است که برای حضرت علی بیعت مجدد گرفته شد

و نوروز روزی است که حضرت علی، علیه السلام، بر اهل نهروان پیروز شد و ذوالثدیه را کشت

و نوروز روزی است که قائم ما در آن روز ظاهر می گردد

و بالاخره نوروز روزی است که قائم ما در این روز بر دجال پیروز می شود و او را بر زباله دان کوفه آویزان می کند

و هیچ نوروزی نیست مگر آنکه ما در آن روز توقع ظهور حضرت حجت، عجل الله تعالی فرجه الشریف، را داریم

چرا که این روز، از روزهای ما و شیعیان ما است که عجم (ایرانیان) آنرا گرامی دشته ولی شما آنرا ضایع نمودید …

مجلسی محمدباقر، بحارالانوار، ج 56، ص 92

موضوعات: مناسبت ها, سيره معصومين  لینک ثابت
 [ 04:15:00 ب.ظ ]




زیارت_جمعه

#زیارت_جمعه
?زیارت حضرت مهدى امام زمان (علیه السلام و روحی فداه) در روز جمعه

?اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللهِ فى اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا عَیْنَ اللهِ فى خَلْقِهِ،?

سلام بر تو اى حجت خدا در روى زمین سلام بر تو اى دیده بان (یا دیده) خدا در میان خلق

?اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نُورَ اللهِ الَّذى یَهْتَدى بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَیُفَرَّجُ بِهِ عَن?

سلام بر تو اى نور خدا که راه جویان بدان راهنمایى شوند و به وسیله او از کار

?الْمُؤْمِنینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْوَلِىّ?

مؤمنان گشایش شود سلام بر تو اى پاک پروریده ترسان (از دشمن) سلام بر تو اى سرپرست

?النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفینَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا عَیْنَ الْحَیاةِ،?

خیرخواه سلام بر تو اى کشتى نجات سلام بر تو اى چشمه حیات

?اَلسَّلامُ عَلَیْکَ، صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ وَعَلى آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ،?

سلام بر تو باد درود خدا بر تو و بر خاندان پاک و پاکیزه ات باد

?اَلسَّلامُ عَلَیْکَ، عَجَّلَ اللهُ لَکَ ما وَعَدَکَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ،?

سلام بر تو خدا شتاب کند در وعده یارى تو و پیروزى کارت

?اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلاىَ، اَنـَا مَوْلاکَ عارِفٌ بِاُولیکَ وَاُخْریکَ، اَتَقَرَّب?

سلام بر تو اى سرور من، و من دوست تو و بیناى به آغاز و انجام کارت هستم و به سوى

?اِلَى اللهِ تَعالى بِکَ وَبِآلِ بَیْتِکَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَکَ وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلى یَدَیْکَ،?

خداى تعالى بوسیله تو و خاندانت تقرّب جویم و منتظر ظهور تو و پیروزى حق بدست تو هستم

?وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ یُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ یَجْعَلَنى مِن?

و از خدا مى خواهم که درود فرستد بر محمّد و آل محمّد و مرا در زمره

?الْمُنْتَظِرینَ لَکَ، وَالتّابِعینَ وَالنّاصِرینَ لَکَ عَلى اَعْدآئِکَ، وَالْمُسْتَشْهَدین?

منتظران و پیروان تو قرار دهد و در زمره یاوران تو در برابر دشمنانت و کسانى که

?بَیْنَ یَدَیْکَ فى جُمْلَةِ اَوْلِیآئِکَ، یا مَوْلاىَ یا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ الله?

در پیش رویت در میان دوستانت شربت شهادت مى نوشند اى مولاى من اى صاحب الزمان درود خدا

?عَلَیْکَ وَعَلى آلِ بَیْتِکَ، هذا یَوْمُ الْجُمُعَةِ، وَهُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فیه?

بر تو و بر خاندانت، امروز روز جمعه است و آن روز توست که انتظار ظهور تو در آن

?ظُهُورُکَ، وَالْفَرَجُ فیهِ لِلْمُؤْمِنینَ عَلى یَدَیْکَ، وَقَتْلُ الْکافِرینَ بِسَیْفِکَ،?

روز و انتظار فرج مؤمنان بدست تو و کشتار کافران بوسیله شمشیر تو در این روز مى رود

?وَاَنَا یا مَوْلاىَ فیهِ ضَیْفُکَ وَجارُکَ، وَاَنْتَ یا مَوْلاىَ کَریمٌ مِنْ اَوْلاد?

و من اى آقاى من در این روز میهمان تو و پناهنده ات هستم و تو اى سرور من بزرگوارى از فرزندان

?الْکِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّیافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْنى وَ اَجِرْنى، صَلَواتُ اللهِ?

بزرگواران هستى و به میهمان نوازى و پناه دادن مأمورى پس مرا بنواز و پناهم ده درود خدا

?عَلَیْکَ وَعَلى اَهْلِ بَیْتِکَ الطّاهِرینَ.?

بر تو و برخاندان طاهرینت باد.

–?
1. جمال الاسبوع، صفحه 37 و بحارالانوار، جلد 99، صفحه 215 ..

موضوعات: نگين مهدويت, ادعيه  لینک ثابت
 [ 03:46:00 ب.ظ ]




سكوت جاهل
موضوعات: گلشن حديث  لینک ثابت
 [ 03:34:00 ب.ظ ]




جمعه یعنی قلب عاشق .....

جمعه یعنی عطر نرگس در هوا سر میکشد
جمعه یعنی قلب عاشق سوی او پر میکشد
جمعه یعنی روشن از رویش بگردد این جهان
جمعه یعنی انتظار مَهدی صاحب زمان
?اللهم عجل لولیک الفرج

موضوعات: دركوچه باغ شعر, مناسبت ها, نگين مهدويت  لینک ثابت
 [ 03:27:00 ب.ظ ]




همه ی آدمها بلدند به کشورشان افتخار کنند…
ولی… ای کاش:
ما مردمی باشیم
که “کشورمان” به ما افتخار کند!

موضوعات: تاریخ، آیینه عبرت  لینک ثابت
 [ 02:49:00 ب.ظ ]




‍ ? شیطان با این پنج تَن(فرزندان آدم) مشکل دارد!

?امام صادق (علیه السلام) فرموده‌اند: «ابلیس گفت: «پنج تن هست‌ند که هیچ چاره‌ای براى آن‌ها نه‌دارم، امّا دیگر مردمان در مشت من هست‌ند:
1. هر که با نیّت درست به خدا پناه بَرد و در همه‌ی کارهای‌ش به او تکیه کند…
2. کسى که شب‌و روز بسیار تسبیح خدا گوید…
3. کسى که براى برادر مؤمن‌ش آن پسندد که براى خود مى‌پسندد…
4. کسى که هر گاه مصیبتی به او مى‌رسد، بی‌تابی نمى‌کند…
5. و هر کسى که به آن‌چه خداوند قسمت‌ش کرده، خرسند است و غم روزی‌ش را نمى‌خورد.».

? پی‌نوشت‌ها:
? #الخصال، ج 1، ص 285.

موضوعات: گلشن حديث, سيره معصومين  لینک ثابت
 [ 02:45:00 ب.ظ ]




خواص شگفت انگیز سمنو

?تقویت کننده حافظه
?موثر در بهبود پرکاری تیروئید
?درمان اسکیزوفرنی
?ترمیم کننده زخم های عمیق
?خوردن سمنو به عنوان میان وعده بیشترین تاثیر را دارد

موضوعات: پزشکی وبهداشتی  لینک ثابت
 [ 02:43:00 ب.ظ ]




راه‌های ساده برای جلوگیری از میگرن
موضوعات: پزشکی وبهداشتی  لینک ثابت
 [ 02:40:00 ب.ظ ]




فقر فرهنگی

فقر فرهنگی یعنی همین که همه جا از فروش کفش های هشت میلیونی تو زاهدان حرف می زنن ، اون وقت بعضی ها به نون شبشون محتاجن…?

موضوعات: اقتصاد مقاومتی, كاريكاتور  لینک ثابت
 [ 02:35:00 ب.ظ ]




این شعر تقدیم به تمام متولّدین دهه های سی ، چهل ،پنجاه و شصت ؛ که اکنون خودساخته ترین پدران و مادران این سرزمین هستند :

?من پُرم از خاطرات و قصه های کودکی
?این که روباهی چگونه می فریبد زاغکی !

?قصّهٔ افتادنٍ دندانٍ شیری از هُما
?لاک پشت و تکّه چوب و فکرهای اُردکی !

?قصّهٔ گاوٍ حسن ، دارا و سارا و امین
?روزٍ بارانی ، کتابٍ خیسٍ کُبری طِفلکی !

?تیله بازی درحیاط و کوچه و فرشِ اتاق !
?بر سرٍ کبریت و سکه ، یا که درب تَشتکی !

?چای والفجر و سماور نفتیٍ کُنجِ اتاق
?مادرم هرگز نیاورد استکان بی نعلبکی !

?سکّه ها و پول هایم ، ثروتٍ آن دوره ام
?جمع می شد اندک اندک در درونٍ قُلّکی !

?داستانٍ نوک طلا با مخمل و مادر بزرگ !
?در دهی زیبا که زخمی گشته بچّه لَک لَکی !

?هاچ زنبور عَسل ، نِل در فراق مادرش !
?یادٍ دوران اوشین و نقطه های برفکی !

?هشت سال از دورهٔ شیرین امّا تلخٍ ما
?پر ز آژیرٍ خطر با حمله های موشکی !

?آرزوها کوچک ، امّا ، در نگاهٍ ما بزرگ
?آرزویم بوده من هم جبهه باشم اندکی !

?تا کجاها می برد این خاطره امشب مرا
?کاش می رفتم به آن دورانٍ خوبم ، دزدکی !

?یاد آن دوره همیشه با من و در قلبٍ من
?من به یاد و خاطراتت زنده ام ، ای کودکی !

?دفتر‌ٍ مشقٍ دبستانم ببین
? پر ز مُهرٍ آفرین ،‌ صد آفرین !

? راستی ما شعرٍ باران داشتیم !
? توی‌جنگلهای گیلان داشتیم !

? گردشٍ یک روزٍ دیرین داشتیم !
?شعرٍ زیبایی ز گلچین داشتیم !

? راستی آن دفترٍ کاهی کجاست ؟!
? عکس حوض آبٍ پُر ماهی کجاست ؟!

? باز آیا ریز علی ها زنده اند ؟!
? در حوادث جامه از تن کنده اند ؟!

? کاش حالا ‌خاله کوکب زنده بود !
? عطرٍ نانش خانه را آکنده بود !

? ای معلّم خاطر و یادت به خیر
?یادٍ درسٍ آب بابایت به خیر !

?شمعٍ نور افشانٍ ‌یادٍ کودکان!
? نامتان در لوحٍ جان شد جاودان !

?هر‌کجا هستید ، هستی نوش تان !
?‌ کامیابی گرمیٍ آغوشتان !

?هم کلاسی های سالٍ کودکم
?دسته‌گلهایی ‌ز یاس و میخکم !

?باز از دل می کنم یادٍ شما
?یادٍ قلبٍ سادهٔ شادٍ شما

?باز باید یادٍ یک دیگر کنیم
?تا به یادی ، شاد ، یکدیگر‌ کنیم

? آدمی سر زنده از یاد است ، یاد !
?رمزٍ عمرٍ آدمیزاد است یاد !

? شادتان می‌خواهم‌ و شادم کنید !
? همکلاسی های من یادم کنید !

موضوعات: نوستالژي, يك سبد خاطره  لینک ثابت
 [ 02:34:00 ب.ظ ]




*آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
بوسه به دست مادر، آغوشِ گرم بابا …*

موضوعات: پدر ومادر،برکت زندگی, مادر آينه خدا, آيينه خدا  لینک ثابت
 [ 02:32:00 ب.ظ ]




روز مادر

?میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) ،روز مادر و روز زن را بر زنان و مادران مهربان تبریک عرض می نماییم.

?با آرزوی شادی روح مادران درگذشته و سلامتی و تندرستی همه مادران عزیز?

موضوعات: پدر ومادر،برکت زندگی, مناسبت ها, آيينه خدا  لینک ثابت
 [ 02:27:00 ب.ظ ]




مركز ملی فضای مجازی

اهداف و سياستهای مركز ملی فضای مجازی به شرح زیر است :


مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی در سطح ملي و جهانی و توسعه آن به ميزان آمادگي قطعی نظام (از نظر فنی و محتوايی ) براي استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهديدات آن.

به حداقل رساندن اتكای كشور به كشورهاي ديگر در استفاده از فضای مجازی و توابع آن در عرصه‌های فنی.

جذاب سازی و غنی سازی محتوا و خدمات بومی جهت پاسخگويی حداكثری به نيازهای داخلی.

آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در جهت بالابردن سواد اينترنتی، هوشياری مردم در مورد مخاطرات فضای مجازی و انگيزه دادن به مردم براي مقابله با مخاطرات آن در زندگی فردی و اجتماعی .

مقدم داشتن محتوا نسبت به زيرساخت ها ، قالب‌ها و خدمات اينترنتی و سرمايه‌گذاري بالاو مستمر در زمينه توليد وسيع و فزاينده محتوای جذاب براساس اسلام ناب محمدی و گفتمان انقلاب اسلامی .

مشاركت حداكثری نيروها و تشكل‌هاي مردمی متعهد در يك فضای رقابتی جهت بهره‌برداری بهينه از فرصت‌ها

حضور خلاقانه جمهوري اسلامي ايران در فضای مجازی در دو عرصه سخت افزاری و نرم‌افزاری خصوصا در جهت ابداع خدمات نو، قوي و جذاب .

ساماندهی تبادل اطلاعات با شبكه جهانی

فراهم آوردن شرايط لازم براي دستيابی فضای مجازی كشور به بالاترين سطح از امنيت و سلامت براي آحاد مردم ، نظام و كليه نقش‌‌آفرينان در فضای مجازی .

در نظر گرفتن شرايط جنگ فرهنگی و به تبع آن حاكم كردن روحيه جهادی و گسترش تعامل و هم افزايی بين كليه دستگاه‌ها و نيروهاي مردمی در عالي یترين سطح از هماهنگی و انسجام .

ايجاد آمادگی لازم در عالی ترين سطح به منظور صيانت از زيرساخت‌هاي حياتي در برابر حملات اينترنتی و دفاع مناسب در برابر هرگونه حمله .

استفاده حداكثری از فضای مجازی به منظور ارتباط و همكاری وسيع و هدفمند با ملت‌ها خصوصا ملل مسلمان در جهت ترويج و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی .

حضور قوی و هدفمند نظام در مجامع و سازمانهاي جهانی و ايجاد ائتلاف‌های قوی مركب از ملت‌ها و دولت‌ها در جهت كاهش حاكميت قدرت‌هاي بزرگ در عرصه اينترنت و بوجود آمدن بستر عادلانه و اخلاقی برای استفاده از اين ابزار توسط همه ملت‌ها و دولت‌ها و همچنين تامين حقوق ملت ايران در اين عرصه.
http://majazi.ir/

موضوعات: ياران سايبري  لینک ثابت
 [ 01:05:00 ب.ظ ]




سال نو
موضوعات: اقتصاد مقاومتی, وادي سياست, كاريكاتور  لینک ثابت
 [ 11:27:00 ق.ظ ]




دست بوس مادر

رهبرانقلاب: باید کاری کنیم که بچه‌ها حتما دست مادر را ببوسند. پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب اين طرح را به مناسبت روز مادر منتشر کرد

موضوعات: دنيا ي کودکان, پدر ومادر،برکت زندگی, بيانات رهبر, مادر آينه خدا, آيينه خدا  لینک ثابت
 [ 11:14:00 ق.ظ ]




فمنیسم عنصری برای تخریب خانواده

زن در سلطه غرب /زنانی که نمی‌خواهند طبیعی باشند!

ایجاد و گسترش تفکری به نام فمنیسم در میان زنان با بهانه هایی مانند برابری زن و مرد، شرایطی نامناسب را برای دوری زنان از جایگاه واقعی آنان در خانواده و جامعه فراهم کرده است که تنها هدف آن لطمه زدن به بنیادهای خانواده و جوامع است.
فمنیسم و جنبش اصالت به زن یکی از موضوعاتی است که در دهه آخر قرن نوزدهم با بهانه‌هایی مانند استثمار زن و ضایع شدن حق او راه‌اندازی شد. بهانه‌ای برای مساوی بودن و یکسان بودن؛ یکسان بودن و حقوقی که به تعبیری باید به‌طور یکسان بین دو جنس متفاوت با ساختارهای و ویژگی‌های متنوع و بعضاً متضاد تقسیم می‌شد. بهانه‌هایی که می‌توانست این دو جنس را به هم نزدیک و در واقع دور کند.


شلیک به نقش‌های زنانه

فمنیست‌ها به برخی از نقش‌هایی که زنان بر عهده دارند، ایراد وارد می‌کنند. نقش‌هایی که با اصالت زن تطبیق دارد، مثلاً مادری در نگاه فمنیسم از مهم‌ترین مصادیقی است که از آن به عنوان یکی از نقش‌های کلیشه‌ای یاد می‌کنند و آن را نه تنها کمالی برای زن نمی‌دانند، بلکه عامل تحقیر زنان و حربه جامعه مردسالار برای استمرار سلطه خود تلقی می‌کنند. فمنیست‌ها بین «مادر زیست شناختی» و «مادر اجتماعی» تفاوت قائل می‌شوند. به اعتقاد آن‌ها هیچ دلیل ذاتی وجود ندارد که مادر زیست شناختی که عهده‌دار تولد فرزند است، با مادر اجتماعی که عهده‌دار تربیت و پرورش اوست یکی باشد.


طرفداران این تفکر سعی می‌کنند مادری را نقشی اجتماعی یعنی نقشی غیر بیولوژیک جلوه دهند. وقتی مادری نقشی اجتماعی شود، اولاً باید به طور مساوی میان زن و مرد تقسیم شود، ثانیاً می‌توان با تغییر الگوهای رایج در این باره مراکزی را برای این کار اختصاص داد و تربیت فرزند را که از نظر ایشان مانعی سر راه پیشرفت زن است از دوش وی برداشت. چرا که مادر دانستن زن تنها در حد تولد فرزند قابل قبول است، ولی اینکه مسئولیت تربیت و پرورش جسمی و روحی فرزندان هم با مادران باشد ظلم به وی است. خلاصه اینکه فمنیست‌ها یا اصل مادری را مسئله اصلی زنان می‌دانند یا تفسیر موجود در جامعه از مادری را ظلم می‌شمارند.
فرهنگ نیوز

موضوعات: ورود آقايان ممنوع, خانواده اسلامي, واردات فرهنگي, فرق ومذاهب  لینک ثابت
 [ 10:41:00 ق.ظ ]




اولین روستای هسته‌ای جهان!!

فردو روستای معروفی است. شهرتش فقط به خاطر سایت هسته ای که نامش را فردو گذاشته اند هم نیست، در دوره دفاع مقدس فردو نسبت به جمعیتش بیشترین شهید را داشته و به همین سبب شهرتی در سطح کشور کسب کرده است.

درست به همین دلیل هم نام سایت هسته ای مورد نظر را فردو گذاشته اند. با این حال نمی توان انکار کرد که سایت هسته ای شهرت فردو را بیش از پیش کرد و آن را به روستایی جهانی تبدیل کرد، اما این فردو کجاست و چه ویژگی هایی دارد. در این مطلب تلاش کردیم به این پرسش پاسخ بدهیم.

نام روستای فردو برگرفته از کلمه فردوس به معنای بهشت است. آب و هوای آن در بهار و تابستان خنک و در زمستان سرد و خشک است. یک رودخانه فصلی هم در شرق آن جریان دارد.

روستای فردو قدمت و پیشینه تاریخی طولانی دارد. درآمد اکثر مردم روستای فردو از فعالیت های زراعی و دامداری تامین می شود. گروهی از مردم روستا در امور خدماتی و تولید صنایع دستی اشتغال دارند. در روستای فردو پرورش زنبور عسل نیز رواج دارد.

روستای کوهپایه ای فردو بافت مسکونی متراکم دارد و خانه های روستا برای غلبه بر شیب طبیعی زمین و امنیت بیشتر در کنار یکدیگر و اکثرا در یک طبقه و بندرت در دو طبقه با سقف های مسطح ساخته شده اند.

شکل خانه ها در این روستا از نوع معیشت و مشاغل خانوار روستایی تبعیت می کند؛ مثلا در منازل دامداران علاوه بر فضاهای معمول، انبار علوفه و اصطبل نیز وجود دارد. سبک و سیاق معماری روستا بسیار ساده و در عین حال بسیار زیباست.

ارتفاعات اطراف مراتع وسیع کشتزارهای پیرامونی و باغ های روستا چشم اندازهای زیبا و شگفت انگیزی را پدید آورده اند.

در فاصله یک کیلومتری روستا چشمه های آب از زمین می جوشند و مزارع و باغات روستا را سیراب کنند. جریان چشمه ها مزارع و باغات از جاذبه های بسیار زیبای اطراف روستا هستند.

در فاصله 10 تا 12 کیلومتری اطراف روستا رودخانه پرآبی جریان دارد که حواشی آن زیستگاه پرندگان و جانوران گوناگونی است.

سواحل رودخانه در فصول بهار و تابستان بسیار سرسبز است و محلی مناسب برای گشت و گذار و تفرج گردشگران به شمار می رود.

کوه برف انبار در فاصله 12 کیلومتری روستا قرار دارد و با چشم اندازهای بسیار زیبا گردشگران طبیعت دوست را به سوی خود جذب می کند.

سطوح کوه در فصل زمستان از برف یکپارچه سفید پوش می شود و جلوه ای بسیار تماشایی می یابد.

غار سالمستان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این روستاست که در فاصله 5/8 کیلومتری قرار دارد. این غار مورد توجه غار نوردان و فضایی برای به گذران اوقات فراغت است.

انواع گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان، شیرین بیان، گل ختمی، شاتره، خاکشیر و گون در پیرامون روستا می رویند که کاربردهای متنوعی دارند. زیبا با طرح های سنتی و ابتکاری که اغلب از جنس ابریشم و در ابعاد کوچک بافته می شود، از مهم ترین صنایع دستی مردم این روستاست. همچنین انواع گلیم و زیلو در طرح ها و رنگ های متنوع در روستا بافته می شود.

انواع نان های محلی، قره قوروت، لبنیات، خشکبار و محصولات باغی از مهم ترین سوغاتی های روستای فردو به شمار می روند.

بازدیدکنندگان در بهار و تابستان برای اقامت شبانه از امامزاده داخل روستا و امامزاده باوره استفاده می کنند. روستای فردو از طریق شهرهای قم و کهک، با جاده آسفالت و از طریق شهر کاشان روستای رحق با جاده خاکی ماشین رو قابل دسترسی است.

ضمیمه چمدان
تبیان زنجان

موضوعات: گردشگري  لینک ثابت
 [ 10:34:00 ق.ظ ]