موضوع: "بيانات رهبر"

اهمیت اربعین حسینی در کلام رهبر انقلاب

اهمیت اربعین حسینی در کلام رهبر انقلاب

اهمیت اربعین حسینی در کلام رهبر انقلاب

اهمیت اربعین از کجاست؟ صرف این که چهل روز از شهادت شهید می گذرد، چه خصوصیتی دارد؟ اربعین خصوصیتش به خاطر این است که در اربعین حسینی، یاد شهادت حسین زنده شد و این مسئله بسیار مهمی است. شما فرض کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتفاق می افتاد، یعنی حسین بن علی و بقیه شهیدان در کربلا شهید می‌شدند، اما بنی امیه موفق می شد همان طور که خود حسین و یاران عزیزش را از صفحه روزگار برافکند و جسم پاکشان را در زیر خاک پنهان کرد، یاد آنها را هم از خاطره نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کند، آیا در این صورت این شهادت فایده‌ای برای عالم اسلام داشت؟ یا اگر در آن روزگار اثری داشت، آیا این خاطره در تاریخ، برای نسل های بعد، برای گرفتاری ها و سیاهی ها و تاریکی ها و یزیدی های دوران آینده تاریخ هم اثری روشنگر و افشا کننده داشت؟ اگر حسین شهید می شد، اما مردم آن روز و مردم نسل های بعد نمی فهمیدند که حسین شهید شده، آیا این خاطره می توانست اثر و نقشی در رشد و سازندگی و هدایت و برانگیزانندگی ملت ها و اجتماعات و تاریخ بگذارد؟

می بینید که هیچ اثری نداشت. بله، حسین که شهید شد، به اعلی علیین رضوان خدا رسید، شهیدانی که در غربت و سکوت شهید شدند، به اجر خودشان در آخرت رسیدند، روح آنها فتوح و گشایش را در درگاه رحمت الهی به دست آورد؛ اما چقدر درس شدند، چقدر اسوه شدند؟ آن شهیدی درس می‌شود که شهادت و مظلومیت او را نسل های معاصر و آینده‌اش بدانند و بشنوند. آن شهیدی درس و اسوه می شود که خون او بجوشد و در تاریخ سرازیر شود. مظلومیت یک ملت وقتی می تواند زخم پیکر ستم کشیده ملت ها را شفا بدهد و مرهم بگذارد که این مظلومیت فریاد بشود؛ این مظلومیت به گوش انسان های دیگر برسد. برای همین است که امروز ابرقدرت‌ها صدا توی صدا انداختند که صدای ما بلند نشود. برای همین است که حاضرند پول های گزاف خرج کنند تا دنیا نفهمد که جنگ تحمیلی چرا و با چه انگیزه ای به وجود آمد. آن روز هم دستگاه های استکباری حاضر بودند هر چه دارند خرج کنند تا نام و یاد و خون حسین و شهادت عاشورا مثل درس درذهن مردم آن زمان و ملت های بعد باقی نماند و شناخته نشود. آنها در ابتدا نفهمیدند که چقدر مطلب با عظمت است و هر چه بیشتر گذشت، بیشتر متوجه شدند.

مقام معظم رهبری

خلاف شرع در عروسی

خلاف شرع در عروسی

خلاف شرع در عروسی، فقط مسئله محرم نامحرم و موسیقی حرام نیست!

❇️ رهبرانقلاب: توصیه ما به #عروس و دامادها و پدران و مادرانشان این است که سعی کنند مراسم #ازدواج را به شکل اسلامی درآورند.
🎉 به شکل اسلامی درآوردن مراسم، معنایش این نیست که در آنها جشن و مهمانی و شادی و شادمانی نباشد؛ نه. اصلاً ولیمه عروسی و مهمانی برای عروسی، در اسلام مستحب است.
⚠️ بلکه مراد ما این است که در ضمن عروسی، در مقدمات و مقارنات آن، کارهای خلاف شرع انجام نگیرد.
⁉️ وقتی میگوییم کار خلاف شرع، فوراً ذهن‌ها معطوف به مسئله مَحرم و نامَحرم و #موسیقی_حرام و ازاین قبیل میشود. البته اینها هم خلاف شرع است؛
⛔️ اما #اسراف هم خلاف شرع است.
⛔️ زیاده روی در خوردن و آشامیدن،
⛔️ زیاده روی در ریخت و پاش،
⛔️ زیاده روی در تجملات
⛔️ و هرچه که از حد متعارف و #معقول زیادتر شد، اسراف است و شرعاً حرام است.
⚠️ متأسفانه این حرامِ مسلّم، تا حدودی در بین مردم رایج است.

#مـقـام_مـعـظـم رهبری

ادامه »

فقط براى زیبایى اش ازدواج کند

• هرکس با زنى فقط براى زیبایى اش ازدواج کند، آنچه دوست مى دارد، در او نخواهد یافت و هر کس با زنى فقط براى ثروتش ازدواج کند، خداوند، او را به خود، وا مى گذارد. پس بر شما باد زنانِ دیندار!

نبی اکرم (ص) ❤

بحار الأنوار: ج 103.

طلب محبوب یا حصول مطلوب؟؟؟

طلب محبوب یا حصول مطلوب؟؟؟

امام خمینی ره می فرمایند: انسان ذاکر حق باید براثر جاری نمودن اذکار بر زبان خود نور ایمان را در قلب خویش افزایش دهد:….ممکن نیست قلب نورانی باشد و زبان و کلام و چشم و نظر و گوش …. نورانی نباشد. بشر نورانی آن است که تمام قوای مُلکیه و ملکوتیه اش نوربخش باشد و علاوه برآنکه خود او را هدایت به سعادت و طریق مستقیم کند به دیگران نورافشانی کند و آن ها را به راه انسانیت هدایت کند… (قرآن باب معرفة الله/ص78)ذکر آن است که در جمیع ابعاد وجودی عبد جاری و ساری شود و صفات کمال و جلال الهی بر جان او پرتوافشانی نماید و چنین هویتی به ذاکر حیات، علم و شعور می بخشد.(نک: رساله ی نورعلی نور در ذکر و ذاکر و مذکور/علامه حسن زاده آملی/ص47-57)

. من مى خواهم از عبادت هايم توبه كنم

. من مى خواهم از عبادت هايم توبه كنم (آيت الله مدنى)

آيت الله مدنى مرد عمل بود. و در كارهايش نيز جز خدا را در نظر نمى آورد و مى گفت : ارزش عمل به نيت است . اگر نيت براى غير خدا باشد، به چه دردى مى خورد؟ به همين سبب در تمام ابعاد زندگى اش دقيق و حساب شده عمل مى كرد، و در نماز و نيايش نيز چنين بود و به اطرافش هيچ توجه نمى كرد و تنها با خدايش مى گفت و مى گريست .

داماد ايشان آقاى بروجردى در ضمن خاطراتش مى گويد:

در شب بيست يكم ماه مبارك رمضان يكى از سال ها، شب قدر و احياء در مسجد شيخ انصارى در نجف اشرف مجلس بسيار عظيم و با شكوهى ترتيب داده بود و علما و فضلا و كاسب ها و اقشار مردم در مسجد گرد آمده بودند شب از نيمه گذشته بود. ايشان بالاى منبر رفته همه را موعظه فرمود و دل ها را براى دعا و تضرع آماده ساخت . تا اين كه چراغ ها را طبق مرسوم خاموش كردند. در آن تاريكى ، ايشان جمله اى بيان كردند كه مجلس واقعا منقلب شد و همه را سخت متاثر و گريان كرد فرمودند:

رفقا! اگر شماها امشب آمده ايد از گناهان تان در پيشگاه خداوند تبارك و تعالى توبه كنيد، ولى من خدا را شاهد مى گيرم كه آمده ام از اعمال و عبادت هايم توبه كنم . زيرفكر مى كردم اين اعمالى كه انجام داده ام عبادت خداوند بوده است . اما حالا مى فهم كه آن ها توهين به ذا ات مقدس حق تعالى بود. لذا امشب مى خواهم از آن ها توبه كنم . (منبع:حیات عارفانه فرزانگان/ حسن صدری مازندرانی)

انسان های آخرالزمان

اول از همه باید از خدا و امام زمان (عج) معذرت بخوام. قراره یه امتحان از همه بگیرن که من میخوام سوال ها رو لو بدم! به شرطی که کسی نامردی نکنه و…..

ماهمین الان داریم آزمایش میشیم. می دونم از بس کلمه آزمایش و امتحان به گوشمون خورده، دیگه برامون عادی شده، ولی جدا ما الان داریم انتخاب می شیم، برای یه عاشورا و نبرد دیگه. امام زمان عج داره ما رو تو لحظات زندگیمون، سبک و سنگین می کنه و میخواد ببینه چقدر تحمل داریم؟ چقدر محکمیم؟ چقدر وفا داریم؟ هرچند خودمون نمی دونیم؛ ولی بذارید به این آیه نگاهی کنیم: “وَلَنَبلُوَنَّکُم بِشَیءٍ مِّنَ الخَوفِ وَ الجُوعِ وَ نَقصٍ مِّنَ الأَموالِ وَ الأنفُسِ وَ الثَّمَرَاتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ؛ قطعا شما را با اموری مثل ترس، گرسنگی و کاهش در مال ها و جان ها و میوه ها آزمایش می کنیم؛ و به استقامت کنندگان بشارت ده.

امام صادق علیه السلام فرمود: “منظور (و مصداق کامل) این آیه، انسان های آخرالزمانند، اون هم موقع ظهور امام زمان عج".

خدای مهربان ما، چون دوستمون داره و می خواد ما رو به قله های افتخار و سربلندی برسونه، به هر بهانه ای ما رو امتحان می کنه، اون هایی که آشنا به هدف آفرینش هستند، اینو خوب می دونند؛ گاهی لازمه روی شیطان کم بشه! اونایی هم که الکی ادعای بندگی خدا رو می کنند که خودشون بهتر از بقیه می دونند چرا؟ امتحان باعث می شه آدم هی امتیاز بیاره و بالاتر بره.

یه آیه آخرالزمانی از جزء سی و یکم!

ای بنده های خوب من! در آخرالزمان حقیقتا و بی شک و بدون تردید ما شما رو به جلسه امتحان خواهیم کشاند؛ در اون جلسه، سوال هایی رو یه شما میدیم تا حلشون کنید؛ اگر قبول شدین که از سربازان مهدی فاطمه علیهاالسلام میشید و اگر کم آوردین….

نام: …………. بنام خدا تاریخ:عصر غیبت امام زمان

نام خانوادگی: ………. سوال های امتحانی آخرالزمان مدت امتحان: تمام عمر

مقطع: تمامی انسان ها

1. تو انتخاب های زندگیت، نظر چه کسی برات از همه مهمتره؟

الف) خودم ب) خانواده ام ج) دوستای صمیمیم د) امام زمان عج الله

2. معمولا چه موقع صبرت تموم میشه؟

الف) وقتی که برای کارهای شخصی خودت، عصبانی میشی

ب) وقتی که تیم مورد علاقت، شکست بخوره

ج) وقتی که یکی رو که خیلی دوسش داری می میره

د) وقتی کسی با انجام گناه فردی و اجتماعی، دل امام زمان عج رو می رنجونه

3. چقدر امام زمان عج رو دوست داری؟

الف) راستش تا حالا بهش فکر نکردم

ب) تو نمازام براش دعا می کنم تا ظهور کنه

ج) اگه دیدم یه جایی بهش توهین میشه، حس غیرتم به جوش میاد

د) اونقدر زیاد که برای تعجیل در ظهور هر کاری که لازمه، حاضرم انجام بدم

4. وظیفت درباره امام زمان چیه؟

الف) هر روز بعد از نمازها بهش سلام میدم و دعای فرج میخونم

ب) باید مثل همه امامان که نیاز به یار داشتند، برای یاری آقا خودمو آماده کنم

ج) باید تو عصر غیبت به حرف علمای ربانی، گوش بدم

د) همه موارد

5. فکر کن الان مشغول انجام گناه هستی، وضعت نسبت به امام زمانت چطوره؟

الف) سعی میکنم بهش فکر نکنم و گناه رو انجام بدم

ب) گناه رو انجام میدم، بعد میام از آقا معذرت میخوام، حتما منو میبخشه

ج) خاکستر میشم تو خودم، گناه کنم و امام زمان منو ببینه؟ نه نمی شه

د) اصلا به فکر گناه کوچکم نیستم، بابا من بیام با تیر بزنم تو دل امام زمان؟

6. اگه داشتی کاری برای امام زمان انجام می دادی و اون وقت یکی تو رو دید:

الف) خوشحال میشی و قند توی دلت آب میشه

ب) بی تفاوت هستی و محل نمی ذاری

ج) کمی خوشحال میشی، اما میگی: هدف اصلی من رضای خدا بوده

د) عصبانی می شی و می گی: خدایا اومدم یه کار رو خالص انجام بدم، بازم نشد

7. دوست داری بیشتر چه قیافه و تیپی بزنی؟

الف) تیپ روز (هرچی باشه) ب) تیپ ایرونی ج) تیپی که قشنگتره باشه

د) تیپی که مورد پسند امام زمانه

8. بهت میگن فقط یه آرزو کن تا برآورده بشه و تو میگی:

الف) ازدواج موفقی داشته باشم

ب) توی دانشگاه قبول بشم و یه کار خوب گیرم بیاد

ج) یه سفر به همه جاهای زیارتی برم

د) طوری زندگی کنم و بمیرم که امام زمان از من راضی باشه

9. اگه بگن همین الان می خواهیم شهادت رو نصیبت کنیم، چی میگی؟

الف) خدایا من زندگی دارم، به فکر زن و بچه و مادر و…. هستم

ب) باشه یه وقت دیگه الان سرم شلوغه

ج) من از خدامه، ولی خوب کمی حق الناس به گردنم هست، بهشون برگردونم و خلالیت بطلبم،بعدش میام

د) شهادت؟ وای خداجون، این دیگه چه سوالیه؟ یه عمر دنبال این لحظه بودم؛ بریم، که اومدم

10. اگه بگن دوست داری مرگت چطوری باشه، چی جواب میدی؟

الف) بازم حرف مرگ رو پیش کشیدی. چرا هی دم از ناامیدی می زنی؟ یه جوری میمیرم دیگه

ب) دوست دارم مسلمون از دنیا برم و وقت مرگ، شیطون گولم نزنه

ج) دوست دارم شب بخوابم و بدون درد، صبح از دنیا رفته باشم

د) دوست دارم در رکاب امام زمان شهید بشم، قطعه قطعه بشم، تازه دردش هم شیرینه

11. اگه اون دنیا تقاضا کنی یه فرصت بهت بدن و دوباره زنده بشی، این طرف چکار میکنی؟

الف) خوب میام و دوباره زندگی میکنم و آرزوی عمر هزار ساله دارم

ب) حق مردم رو برمیگردونم و از کسانی که بهشون ظلم کردم حلالیت می طلبم

ج) دیگه یه بنده صالح خدا میشم، از هر جهت

د) یه بار؟ اگه هزار بارم بگن می تونی برگردی، آرزو دارم هزار بار برای امام زمان شهید بشم

12. سؤال اختیاری: اگه بگن اینا شرط های پذیرفتن یاران امام زمانه، فکر میکنی قبول میشی؟

الف) نه بابا، من اگه اینطوری بودم که الان شهید میشدم

ب) خوب بعضی ها رو دارم و بعضی ها رو نه

ج) بعضی ها خیلی سختن، فکرنکنم امام زمان اینقدر سختگیر باشه، احتمالا تک و توکی رو ندارم؟

د) قبول میشم و نمره کامل میگیرم. مطمئن مطمئن، خودمو برای اینا آماده کردم. پس یه عمر برای چی زندگی کردم؟

تذکر:

هرکس بتونه امتیاز لازم رو از این آزمون بگیره، باید خودش رو برای یاری و ان شاالله شهادت در رکاب امامش در آخرالزمان آماده کنه. هرکس هم نمی تونه، یه فکری به حال خودش کنه که جا نمونه! جواب رو هم پیش خودتون نگه دارید.

خوش به حال اون هایی که از غربال آزمایش خدا رد میشن و به سعادت می رسن؛ و بدا به حال اون هایی که باقی می موند و حسرت می خورن خدایا ما از کدوم دسته ایم؟ ما رو برای امتحانات سختت آماده و موفق گردان.

http://sistan.kowsarblog.ir/

پی نوشت:

1. بقره/ 155

2. بحارالانوار، ج52، ص228

پی بردن به ماهیّت واقعی گناه

ماهیت گناه

در عالم،هر چیز ظاهر و مُلکی دارد که با حواس ظاهری انسان قابل درک است و باطن و ملکوتی دارد که از حواسّ ظاهری پوشیده و با ادراکات باطنی انسان قابل احساس می باشد.چنانکه قرآن کریم برای تمامی موجودات عالم،هم مُلکی قائل است که در ید قدرت الهی قرار دارد،و هم ملکوتی،که آن نیز تحت قدرت الهی است.کارهای انسان و از جمله معاصی او نیز ظاهر و مُلکی دارد،که از حواسّ ظاهری انسان پوشیده است و تنها با بیدار شدن باطن انسان از راه نایل شدن به موت و فعال شدن ادراکات باطنی،احساس می شود،خواه موت اضطراری که همزمان با فوت برای تمامی انسان ها حاصل می شود،و خواه موت اختیاری،که در حین زندگی دنیوی برای کسانی که از راه تهذیب نفس،از دنیا قطع تعلّق و دلبستگی می کنند،حاصل می گردد.

ظاهر معاصی همان لذّت ها و شیرینی های نفسانی و جسمانی است که با حواسّ ظاهری احساس می شوند،اما باطن گناهان،که از حواسّ ظاهری پوشیده اند،آتش،کثافات،سموم و حمیم است.چنانکه قرآن کریم آنچه را شخص معصیت کار با غصب ظالمانۀ اموال یتیمان به دست آورده است و می خورد،یا آنچه را از راه کتمان آیات الهی به بهایی اندک کسب کرده و به خوردن آن مشغول است،جز آتش که به معده ی او وارد می شود ،چیزی نمی داند.گناهکاران،که پیش از نیل به موت،تنها حواس ظاهریشان کار می کند و از اینکه اشیاء و افعال،باطنی دارند،غافلند؛آنچه در دنیا حس می کنند،لذایذ و شیرینی گناه است،اما پس از فوت،که به موت نایل و ادراکات باطنیشان فعّال و بیدار می شود،سوزندگی آتشی را که در دنیا خورده اند،احساس می کنند و شعله های آن را که تمامی وجودشان را در بر گرفته است،مشاهده خواهند کرد و این در حالی است که پیش از فوت نیز این آتش آنها را در بر گرفته بود،امّا آن را احساس نمی کردند.چنانکه قرآن کریم به همین واقعیت در مورد کافران تصریح نموده است.

بر اساس آنچه گفته شد،می توان به این حقیقت پی برد که پاداش و کیفری که اشخاص در آخرت با آن مواجهند،چیزی جز باطن و ملکوت همان اعمال و اخلاق،روحیّات و افکار،و عقاید و ایمانی که در دنیا کسب کرده اند،نیست.قرآن کریم بر این امر بارها تصریح و تأکید نموده است.

بنابراین تمامی عذاب های اخروی که آیات و احادیث بیان کرده اند،از آتش،زَقوم،حَمیم و غِِسلین گرفته تا دیگر عذاب ها،همه باطنِ معصیت هایی است که ظاهری جذّاب،شیرین و فریبنده دارند؛همچون سم مهلکی که درون شیرینی خوشمزه ای تعبیه شده است.

پی بردن به ماهیّت واقعی گناه که در پشت پرده ی نازک و ناپایدار فریبنده ی آن قرار دارد،یکی از عوامل مهم انزجار،بیزاری،فاصله گرفتن و فراری شدن از گناهان است.

منبع : کتاب شراب طهور،نوشتۀ مهدی طیب،ص69 و 70

الهم عجل لوليك الفرج

الهم  عجل لوليك الفرج

الهم عجل لوليك الفرج

الهم  عجل لوليك الفرج

اللهم صل علي محمد وآل محمد

اللهم صل علي محمد وآل محمد

اللهم صل علي محمد وآل محمد

اللهم صل علي محمد وآل محمد

اللهم صل علي محمد وآل محمد

اللهم صل علي محمد وآل محمد
1 3 4 5

  • سخنان بزرگان

  • سايبري

  • کاربران آنلاین

    • متین
    • رحیمی
    • محمدی
    • مفرد مونث غایب
    • نرگس كثيري بيدهندي
    • کبوتر حرم
    • عقیق
    • حوزه علمیه باقرالعلوم علیه السلام
    • somayye java
    • شهید همت
  • حباب

    کد حباب و قلب
    کد حباب و قلب
  • ك

  • گ

  • پ

  • http://blog69.kowsarblog.ir/

  • ف

  •  
    چرا امام حسین (ع) تنها ماند؟